Idrettsboikott av russiske utøvere / lag

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Idrettsboikott av russiske utøvere / lag

Legg inn av sertono »

Vanskelig å slippe unna, man innhentes som regel for sine synspunkt.

"leder har brukt sin plattform til å forfekte motsatt innstilling fra flertallet i utøvermassen, både i møte med IOC og Idrettsstyret. Hun har i tillegg unnlatt å rette opp i dette etter å ha blitt opplyst om utøvernes mening. Dette er helt uakseptabelt, og et grovt tillitsbrudd overfor norske utøvere"

– Utøverkomiteen har feilet i å fremme norske utøveres idrettspolitiske synspunkt, og Astrid Uhrenholdt Jacobsen som leder arbeider på tvers av utøvernes interesser. Flere utøvere reagerte på at Jacobsen snakket på deres vegne uten en grundig sondering først. Det endte etter hvert med at utøverkomiteen gikk ut og beklaget håndteringen, men det førte åpenbart ikke til at alt av misnøye forsvant.

− Grovt tillitsbrudd

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Kanskje på tide at Astrid Uhrenholdt Jacobsen forlater idretten, og holder seg til legeyrket.

Borch hudfletter Uhrenholdt Jacobsen i eksplosivt brev
Kritikken hagler mot Astrid Uhrenholdt Jacobsen i et ferskt brev. Den tidligere langrennsløperen beskyldes for grovt tillitsbrudd, uakseptabel oppførsel og feilinformasjon.

https://www.nrk.no/sport/kjetil-borch-h ... 1.16365809

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

nometalhorse skrev: tor apr 06, 2023 9:43 pm Kanskje på tide at Astrid Uhrenholdt Jacobsen forlater idretten, og holder seg til legeyrket.

Borch hudfletter Uhrenholdt Jacobsen i eksplosivt brev
Kritikken hagler mot Astrid Uhrenholdt Jacobsen i et ferskt brev. Den tidligere langrennsløperen beskyldes for grovt tillitsbrudd, uakseptabel oppførsel og feilinformasjon.

https://www.nrk.no/sport/kjetil-borch-h ... 1.16365809
Fremstår særdeles lite oppegående denne Astrid. Var også en primadonna som utøver, mener å huske hun kritiserte NM-arrangement hvor de frivillige la inn en enorm innsats gitt vanskelige forhold, men det var likevel ikke godt nok for prinsessa Astrid. Få henne bort.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Veldig synd, jeg hadde stor tro på Astrid som en smart reflektert person, så feil kan man ta.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Haugzu skrev: tor apr 06, 2023 9:47 pm
nometalhorse skrev: tor apr 06, 2023 9:43 pm Kanskje på tide at Astrid Uhrenholdt Jacobsen forlater idretten, og holder seg til legeyrket.

Borch hudfletter Uhrenholdt Jacobsen i eksplosivt brev
Kritikken hagler mot Astrid Uhrenholdt Jacobsen i et ferskt brev. Den tidligere langrennsløperen beskyldes for grovt tillitsbrudd, uakseptabel oppførsel og feilinformasjon.

https://www.nrk.no/sport/kjetil-borch-h ... 1.16365809
Fremstår særdeles lite oppegående denne Astrid. Var også en primadonna som utøver, mener å huske hun kritiserte NM-arrangement hvor de frivillige la inn en enorm innsats gitt vanskelige forhold, men det var likevel ikke godt nok for prinsessa Astrid. Få henne bort.
Skal ikke si så mye om henne annet enn at hun i mine øyne fremsto både som belærende og sutrende.
Klaget alltid på noe i intervjuene når det ikke hadde gått hennes vei.

Nuvel, ingen big deal akkurat det. Verre at hun ikke representerer utøvernes syn om russisk deltagelse.
Merkelig at hun er så sta på dette her. De har vært klare hele tiden (alle som jeg har hørt) på at de ikke ønsker russiske utøvere på idrettsarenaen så lenge Russland utøver en angrepskrig i Ukraina.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Ja Astrid kjem nok ikkje godt ut av dette, men det skal seiast at til no har det vært Borch som har vært tydeleg på sitt NEI. Det er nok 1 muligheit for at det er fleire ein Astrid som ynskjer å ta debatten, men som ikkje sei sin meining offentleg for å sleppe kritikken som vil komme.

På den andre siden forstår eg ikkje Astrid argument om at ho må være leiar i den norske utøverkomiteen for å være IOC medlem blant utøvere. Det er vel ingenting som hindrer henne å være vanleg medlem og fortsatt sitte i IOC? Dersom IOC forlanger at deres representant også skal være leiar i den norske utøverkomiteen. Så framstår det som eit grovt overtramp mot norske utøvere rett til å velje sin leiar. Kan Astrid vise til at andre utøvere som sitter i IOC er leiarar i andre nasjonale utøverkomiteer?

Til slutt viser dette at om dette stemmer. Så ødelegger IOC igjen mykje for seg sjølv. Det vil igjen vise at IOC kun er opptatt av å være ein pampeorganisasjon som skal ha makten med alt som skjer i idretten. Det blir ikkje lettare å få arrangere OL i vesten om dette er holdninga deres. Her har NRK mange muligheiter å sjekke ut

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

ms_8 skrev: fre apr 07, 2023 11:56 pm På den andre siden forstår eg ikkje Astrid argument om at ho må være leiar i den norske utøverkomiteen for å være IOC medlem blant utøvere. Det er vel ingenting som hindrer henne å være vanleg medlem og fortsatt sitte i IOC? Dersom IOC forlanger at deres representant også skal være leiar i den norske utøverkomiteen. Så framstår det som eit grovt overtramp mot norske utøvere rett til å velje sin leiar. Kan Astrid vise til at andre utøvere som sitter i IOC er leiarar i andre nasjonale utøverkomiteer?
Ja, her tar hun feil. Fourcade er jo medlem av IOCs utøverkommisjon, men det er en fekter som leder den franske kommisjonen. Fida Hansdotter er heller ikke medlem i sveriges kommisjon.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

lok1 skrev: tir apr 11, 2023 1:03 pm
ms_8 skrev: fre apr 07, 2023 11:56 pm På den andre siden forstår eg ikkje Astrid argument om at ho må være leiar i den norske utøverkomiteen for å være IOC medlem blant utøvere. Det er vel ingenting som hindrer henne å være vanleg medlem og fortsatt sitte i IOC? Dersom IOC forlanger at deres representant også skal være leiar i den norske utøverkomiteen. Så framstår det som eit grovt overtramp mot norske utøvere rett til å velje sin leiar. Kan Astrid vise til at andre utøvere som sitter i IOC er leiarar i andre nasjonale utøverkomiteer?
Ja, her tar hun feil. Fourcade er jo medlem av IOCs utøverkommisjon, men det er en fekter som leder den franske kommisjonen. Fida Hansdotter er heller ikke medlem i sveriges kommisjon.
Ja la oss håpe at ho tar feil og at ho bevist ikkje lyver for å beholde begge vervene?

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Astrid Uhrenholdt Jacobsen ferdig som leder for utøverkomiteen.

Den tidligere norske langrennsløperen tar ikke gjenvalg som leder av den norske utøverkomiteen.

Det var enda bra, for hun virket litt bortreist i den rollen.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

https://www.vg.no/sport/i/76QkP3/nrk-ut ... nal-idrett

Etter trenering i et par måneder kommer tallene AUJ ikke ville se eller dele opp i lyset

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bjørn Torgeir skrev: man mai 15, 2023 1:47 pm https://www.vg.no/sport/i/76QkP3/nrk-ut ... nal-idrett

Etter trenering i et par måneder kommer tallene AUJ ikke ville se eller dele opp i lyset
Nå var det jo 22% som støtter AUJ i denne saken, så ikke slik at hun står alene heller. Og så var det lav deltakelse i undersøkelsen, noe som viser at engasjemtet ikke er det helt store og man kan da anta at mange ikke har noen sterke meninger om dette, hverken for eller i mot.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

netrebske skrev: man mai 15, 2023 6:52 pm
Bjørn Torgeir skrev: man mai 15, 2023 1:47 pm https://www.vg.no/sport/i/76QkP3/nrk-ut ... nal-idrett

Etter trenering i et par måneder kommer tallene AUJ ikke ville se eller dele opp i lyset
Nå var det jo 22% som støtter AUJ i denne saken, så ikke slik at hun står alene heller. Og så var det lav deltakelse i undersøkelsen, noe som viser at engasjemtet ikke er det helt store og man kan da anta at mange ikke har noen sterke meninger om dette, hverken for eller i mot.
De hadde svar fra 179 toppidrettsutøvere, jeg synes det er ganske mange. Nok til å trekke en sannsynlig slutning når tallene peker så tydelig i en retning. Det er i hvert fall mer sannsynlig at utøverne støtter en utestengelse enn at de støtter at russiske utøvere før få komme tilbake til idretten. Hvis AUJ trodde hun representerte flertallet av utøverne så bommet hun. Sannsynligvis fremmet hun først og fremst sin personlige mening.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Bjørn Torgeir skrev: man mai 15, 2023 9:56 pm
netrebske skrev: man mai 15, 2023 6:52 pm
Bjørn Torgeir skrev: man mai 15, 2023 1:47 pm https://www.vg.no/sport/i/76QkP3/nrk-ut ... nal-idrett

Etter trenering i et par måneder kommer tallene AUJ ikke ville se eller dele opp i lyset
Nå var det jo 22% som støtter AUJ i denne saken, så ikke slik at hun står alene heller. Og så var det lav deltakelse i undersøkelsen, noe som viser at engasjemtet ikke er det helt store og man kan da anta at mange ikke har noen sterke meninger om dette, hverken for eller i mot.
De hadde svar fra 179 toppidrettsutøvere, jeg synes det er ganske mange. Nok til å trekke en sannsynlig slutning når tallene peker så tydelig i en retning. Det er i hvert fall mer sannsynlig at utøverne støtter en utestengelse enn at de støtter at russiske utøvere før få komme tilbake til idretten. Hvis AUJ trodde hun representerte flertallet av utøverne så bommet hun. Sannsynligvis fremmet hun først og fremst sin personlige mening.
Ja resultatet er klart nok det, men viser at hun på ingen måte står alene, noe det er blitt fremstilt i media.
Om du tror jeg støtter AUJ i denne saken, så tar du feil.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

FIS står fast på utestengelsen av Russland og Belarus

"Det internasjonale ski- og snowboardforbundet ser bort fra anbefalingen fra IOC og åpner ikke for russisk og belarusisk deltakelse i tiden som kommer. Det ble klart etter et styremøte i Zürich onsdag. Der var det på forhånd varslet at den betente Russland-saken skulle tas opp."

Flott! Og det eneste rette.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem. Når storpolitikken rår må selv de mest grunnleggende prinsippene vike.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

BVB1909 skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem.
:lol: :lol: :lol:

TWU

Legg inn av TWU »

BVB1909 skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem. Når storpolitikken rår må selv de mest grunnleggende prinsippene vike.
Sorry, men rasismen ble effektivt stoppet øst i Ukraina. Dette er bare naturlige konsekvenser.

lund

Legg inn av lund »

BVB1909 skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem. Når storpolitikken rår må selv de mest grunnleggende prinsippene vike.
Russerne er en egen rase? Argumenter på toppnivå dette.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Det er selvsagt problematisk å utestenge en hel nasjons utøvere, og hadde Russland vært flinke på å skille idrett og politikk så hadde det nok vært en annen diskusjon. Men de har vist nok ganger at de bruker idrettsheltene aktivt i sin propaganda og da blir det naivt å tro at det ikke vil skje igjen

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

netrebske skrev: tir mai 16, 2023 9:14 am
Bjørn Torgeir skrev: man mai 15, 2023 9:56 pm
netrebske skrev: man mai 15, 2023 6:52 pm

Nå var det jo 22% som støtter AUJ i denne saken, så ikke slik at hun står alene heller. Og så var det lav deltakelse i undersøkelsen, noe som viser at engasjemtet ikke er det helt store og man kan da anta at mange ikke har noen sterke meninger om dette, hverken for eller i mot.
De hadde svar fra 179 toppidrettsutøvere, jeg synes det er ganske mange. Nok til å trekke en sannsynlig slutning når tallene peker så tydelig i en retning. Det er i hvert fall mer sannsynlig at utøverne støtter en utestengelse enn at de støtter at russiske utøvere før få komme tilbake til idretten. Hvis AUJ trodde hun representerte flertallet av utøverne så bommet hun. Sannsynligvis fremmet hun først og fremst sin personlige mening.
Ja resultatet er klart nok det, men viser at hun på ingen måte står alene, noe det er blitt fremstilt i media.
Om du tror jeg støtter AUJ i denne saken, så tar du feil.
Hvor i media er det fremstil at hun står alene? Det har ikke jeg sett noe til. Det jeg derimot har sett er at hun er beskyldt for å ikke høre på utøverne og at hun først og fremst fremmet sitt eget syn på saken.

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

lund skrev: tor mai 25, 2023 6:34 am
BVB1909 skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem. Når storpolitikken rår må selv de mest grunnleggende prinsippene vike.
Russerne er en egen rase? Argumenter på toppnivå dette.
Kunnskapsløshet på høyt nivå dette. Faktisk litt sjokkerende å høre nordmenn som har null begrep om hva rasisme er. Kan hjelpe deg med link til Amnesty for en kort og grei artikkel, men feel free til å bruke andre kilder.

https://amnesty.no/rasisme

"Rasisme er en form for etnisk diskriminering. Det innebærer at mennesker blir diskriminert på bakgrunn av blant annet:

Hudfarge
Etnisitet
Nasjonalitet"

Hele essensen er at russerne forskjellsbehandles som en gruppe utelukkende pga deres nasjonalitet. Behandlingen er tilfeldig i den forstand at den ikke er hjemlet i idrettens regelverk, verken skriftlig eller som sedvane. Det er ingen praksis for å utestenge nasjoner for å føre krig.

Dette er 100 % politikk der vestlige land bruker kjøttvekta som den viktigste delen av idrettsverden, både sportslig og ikke minst økonomisk.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

ms_8 skrev: fre apr 07, 2023 11:56 pm Ja Astrid kjem nok ikkje godt ut av dette, men det skal seiast at til no har det vært Borch som har vært tydeleg på sitt NEI. Det er nok 1 muligheit for at det er fleire ein Astrid som ynskjer å ta debatten, men som ikkje sei sin meining offentleg for å sleppe kritikken som vil komme.
Følger resonnementet ditt, og undersøkelsen viste at det var flere enn AUJ med det standpunktet. Det jeg ikke skjønner, og som er en alvorlig karakterbrist med AUJ: Fra når ble det leders oppgave å fremføre mindretallets syn som som synet til hele organisasjonen? Det er jo helt soleklart at hun tok med seg sitt eget syn som IOC-pamp og bare forsøkte å kuppe det hele. Det er for meg uforståelig at hun kan fortsette å sitte i posisjoner i idrettsverden etter dette.

En annen ting er at dette er en så stor og viktig sak at de utøvere som mener Russland og Belarus skal få delta, virkelig må tåle den eventuelle belastningen med å forklare sitt syn offentlig.
sertono skrev: tor apr 06, 2023 9:48 pm Veldig synd, jeg hadde stor tro på Astrid som en smart reflektert person, så feil kan man ta.
Har brent meg selv på det der, og det har fått meg å innse;
Regel nummer 1 som fan av idrettsutøvere: Aldri, og da mener jeg aldri invester ''aksjer'' i de som privatpersoner. Vær kun fan av idrettsutøveren og sportslige prestasjoner.
Bjørn Torgeir skrev: tor mai 25, 2023 8:16 am Det er selvsagt problematisk å utestenge en hel nasjons utøvere, og hadde Russland vært flinke på å skille idrett og politikk så hadde det nok vært en annen diskusjon. Men de har vist nok ganger at de bruker idrettsheltene aktivt i sin propaganda og da blir det naivt å tro at det ikke vil skje igjen
Ville omskrevet det til:
Det er selvsagt veldig enkelt å utestenge en hel nasjons utøvere, når sport og idrett blir bruk aktivt som propaganda for et regime som har gått til bestialsk angrepskrig som Europa ikke har sett maken til siden Nazi-Tyskland/WW2

BVB1909

Legg inn av BVB1909 »

TWU skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm
BVB1909 skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Synd, men ikke overraskende at rasismen vant frem. Når storpolitikken rår må selv de mest grunnleggende prinsippene vike.
Sorry, men rasismen ble effektivt stoppet øst i Ukraina. Dette er bare naturlige konsekvenser.
Ja, rasismen øst i Ukraina var en del av bakgrunnen for Russlands invasjon. Rasisme mot russere i Ukraina de siste årene er jo godt kjent. Men den har ingen relevans for denne diskusjonen.

ms_8

Legg inn av ms_8 »

Team Ingebrigtsen skrev: tor mai 25, 2023 9:24 am
ms_8 skrev: fre apr 07, 2023 11:56 pm Ja Astrid kjem nok ikkje godt ut av dette, men det skal seiast at til no har det vært Borch som har vært tydeleg på sitt NEI. Det er nok 1 muligheit for at det er fleire ein Astrid som ynskjer å ta debatten, men som ikkje sei sin meining offentleg for å sleppe kritikken som vil komme.
Følger resonnementet ditt, og undersøkelsen viste at det var flere enn AUJ med det standpunktet. Det jeg ikke skjønner, og som er en alvorlig karakterbrist med AUJ: Fra når ble det leders oppgave å fremføre mindretallets syn som som synet til hele organisasjonen? Det er jo helt soleklart at hun tok med seg sitt eget syn som IOC-pamp og bare forsøkte å kuppe det hele. Det er for meg uforståelig at hun kan fortsette å sitte i posisjoner i idrettsverden etter dette.

En annen ting er at dette er en så stor og viktig sak at de utøvere som mener Russland og Belarus skal få delta, virkelig må tåle den eventuelle belastningen med å forklare sitt syn offentlig.
sertono skrev: tor apr 06, 2023 9:48 pm Veldig synd, jeg hadde stor tro på Astrid som en smart reflektert person, så feil kan man ta.
Har brent meg selv på det der, og det har fått meg å innse;
Regel nummer 1 som fan av idrettsutøvere: Aldri, og da mener jeg aldri invester ''aksjer'' i de som privatpersoner. Vær kun fan av idrettsutøveren og sportslige prestasjoner.
Bjørn Torgeir skrev: tor mai 25, 2023 8:16 am Det er selvsagt problematisk å utestenge en hel nasjons utøvere, og hadde Russland vært flinke på å skille idrett og politikk så hadde det nok vært en annen diskusjon. Men de har vist nok ganger at de bruker idrettsheltene aktivt i sin propaganda og da blir det naivt å tro at det ikke vil skje igjen
Ville omskrevet det til:
Det er selvsagt veldig enkelt å utestenge en hel nasjons utøvere, når sport og idrett blir bruk aktivt som propaganda for et regime som har gått til bestialsk angrepskrig som Europa ikke har sett maken til siden Nazi-Tyskland/WW2
Helt enig i det du skriver. Derfor skreiv eg også at ho ikkje kom godt ut av dette. Som leiar skal ho snakke for flertallet i utøverkomiteen. Så kan det være at flertallet i utøverkomiteen ville ha debatten? Undersøkninga burde komt før ho snakket med IOC om kva Norge meinte. Ho hadde ikkje den støtten til å sei det ho sa. Å fjerne henne som IOC medlem ville vært dumt, men at ho skal være leiar i utøverkomiteen er noko anna. Derfor er det bra at ho har trekt seg.

Eg forsvarer henne ikkje og meiner som deg at ho gått over sitt mandat. Samstundes er det viktig at man aksepterer at det er ulike meininger. Dette er ein vanskeleg sak for idretten sjølv om eg personleg støtter boikott for Russland og Belarus

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

BVB1909 skrev: tor mai 25, 2023 9:24 am Dette er 100 % politikk der vestlige land bruker kjøttvekta som den viktigste delen av idrettsverden, både sportslig og ikke minst økonomisk.

Det er veldig lett og 100% riktig å utestenge utøvere som støtter en diktator som er det verste verden har sett siden Hitler.

e-lectron

Legg inn av e-lectron »

Gledelig nytt! 22 av delegatene til det internasjonale akeforbundet stemte for å opprettholde utestengelsen av Russland. Kun 1 stemte imot.

Forbundet anser at russisk deltakelse medfører en høy risiko for at "the safety, peacefulness and integrity of these competitions and their participants will be seriously endangered" og derfor kan ikke utestengelsen "be replaced by a less drastic measure as long as the belligerent activities in Ukraine continue."

Klare ord for pengene der altså. Bare å håpe at andre forbund tar hintet.

https://www.insidethegames.biz/articles ... -on-russia

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

Utrolig kjipt at karrierene til folk som Legkov, Bolshunov og andre russiske utøvere blir fullstendig ødelagt av rasisme og politikk. Kjipt at veldig få eller ingen tør å stå i mot, og boikotte denne galskapen av en utestengelse. Totalitær politikk blir utført av FIS, IOC, UEFA, FIFA osv for å please USA som snart er nødt til å miste dette verdensherredømme. Men kultur og underholdningsmakten til vesten sitter i veldig lenge dessverre. Var det ikke Fourcade som tok til ordet for at han savnet russere i skiløypa? Isåfall meget tøft gjort! Flere bør følge etter. Utrolig feigt av folk som Klæbo og det norske landslaget som vil boikotte om russerne gjør comeback. La dem boikotte da! Klæbo tror han vil bli legendarisk, men ingen av hans gull etter russiske utestengelse vil gjelde, det er enda mer juks enn Muhlegg sine på dop. Kan ikke være noe gøy å vinne med juks når Norge går i bresjen for å få bort sine største konkurrenter til gull

Det norske landslaget i fotball håper jeg taper alt nå etter at den rasistiske og diskriminerende ledelsen kastet ut Normann fordi han ville bo med sin russiske kjæreste og jobbe som fotballspiller i landet. Ren rasisme og de prøver ikke en gang å skjule det. Men sin egen sønn skal han selvfølgelig ta ut på landslaget. Nå som Normann har byttet klubb til Saudi Arabia, så er han plutselig aktuell igjen:) Komedie/tragedie

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tor sep 07, 2023 8:26 pm Utrolig kjipt at karrierene til folk som Legkov, Bolshunov og andre russiske utøvere blir fullstendig ødelagt av rasisme og politikk.
Feil, karrieren ble kort takket være Putins galskap.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3096

Legg inn av MacanT »

BrannLFC skrev: tor sep 07, 2023 8:26 pm Kjipt at veldig få eller ingen tør å stå i mot, og boikotte denne galskapen av en utestengelse. Totalitær politikk blir utført av FIS, IOC, UEFA, FIFA osv for å please USA som snart er nødt til å miste dette verdensherredømme. Men kultur og underholdningsmakten til vesten sitter i veldig lenge dessverre. Var det ikke Fourcade som tok til ordet for at han savnet russere i skiløypa? Isåfall meget tøft gjort! Flere bør følge etter. Utrolig feigt av folk som Klæbo og det norske landslaget som vil boikotte om russerne gjør comeback. La dem boikotte da! Klæbo tror han vil bli legendarisk, men ingen av hans gull etter russiske utestengelse vil gjelde, det er enda mer juks enn Muhlegg sine på dop. Kan ikke være noe gøy å vinne med juks når Norge går i bresjen for å få bort sine største konkurrenter til gull
Akk så mye grining og bitterhet over russerpakkets utestengning :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2424

Legg inn av BrannLFC »

MacanT skrev: fre sep 08, 2023 12:23 am
BrannLFC skrev: tor sep 07, 2023 8:26 pm Kjipt at veldig få eller ingen tør å stå i mot, og boikotte denne galskapen av en utestengelse. Totalitær politikk blir utført av FIS, IOC, UEFA, FIFA osv for å please USA som snart er nødt til å miste dette verdensherredømme. Men kultur og underholdningsmakten til vesten sitter i veldig lenge dessverre. Var det ikke Fourcade som tok til ordet for at han savnet russere i skiløypa? Isåfall meget tøft gjort! Flere bør følge etter. Utrolig feigt av folk som Klæbo og det norske landslaget som vil boikotte om russerne gjør comeback. La dem boikotte da! Klæbo tror han vil bli legendarisk, men ingen av hans gull etter russiske utestengelse vil gjelde, det er enda mer juks enn Muhlegg sine på dop. Kan ikke være noe gøy å vinne med juks når Norge går i bresjen for å få bort sine største konkurrenter til gull
Akk så mye grining og bitterhet over russerpakkets utestengning :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Whether you like it or not, history is on our side. We will bury you.

- Nikita S. Khrushchev

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»