LIVERPOOL FC 2022/23

Svar
TerryMcDermott

Re: LIVERPOOL FC 2022/23

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Flott av Bocelli å hylle Liverpool under konserten for Kong Charlie,fin oppreisning etter nasjonalsangen i går.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: søn mai 07, 2023 1:08 pm
k9b skrev: søn mai 07, 2023 8:13 am
Jolla skrev: søn mai 07, 2023 12:27 am Hva har skjedd i denne tråden? Jeg var innom 4. mars, da var tråden på side 72, nå er den på side 87!

Noen som har en TL;DR for en stakkars kæll om hva som har skjedd her inne de siste 48 timene?
Kamper, Trent & Tierney
Hva har skjedd med Trent og Tierney? Er det "kun" angående den nye posisjonen og pasningen til Trent?
Tierney er dommer, og Trent er en Gud.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Dette begynner å minne om 20/21-sesongen. Hadde ikke noen tro på CL da fire-fem kamper gjenstod:

https://www.premierleague.com/tables?co=1&se=363&ha=-1

(Velg Filter by season 20/21 og matchweek 34)

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

oddvar_kjempebra skrev: man mai 08, 2023 9:22 am Dette begynner å minne om 20/21-sesongen. Hadde ikke noen tro på CL da fire-fem kamper gjenstod:

https://www.premierleague.com/tables?co=1&se=363&ha=-1

(Velg Filter by season 20/21 og matchweek 34)
--- Eneste forskjellen var at da lå det mere i våre hender, vi hadde kamp til gode. Nå er vi fortsatt avhengig av at de andre taper.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

TerryMcDermott skrev: man mai 08, 2023 2:13 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mai 08, 2023 9:22 am Dette begynner å minne om 20/21-sesongen. Hadde ikke noen tro på CL da fire-fem kamper gjenstod:

https://www.premierleague.com/tables?co=1&se=363&ha=-1

(Velg Filter by season 20/21 og matchweek 34)
--- Eneste forskjellen var at da lå det mere i våre hender, vi hadde kamp til gode. Nå er vi fortsatt avhengig av at de andre taper.
Og at vi har svakere midtstoppere i innspurten nå enn vi hadde da. Forventer for øvrig brassemål av Alisson denne gangen.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

silkyglenjohnson skrev: lør mai 06, 2023 8:52 pm Ingen god kamp i dag, men man er greit bedre enn Brentford og vinner fortjent. Gidder ikke å håpe på noe CL, men fint å avslutte sesongen på en god måte. Tre seiere til på rappen nå.

Salah er utrolig, forresten. Blitt litt glemt oppi Haalandbonanzaen, men står nå altså med 30 mål totalt denne sesongen. Dunket inn 19 i ligaen (+ 7 målgivende) og ender mest sannsynlig opp med over 20 mål for femte gang på seks forsøk i PL for Liverpool. Har mål og/eller målgivende mot City, Arsenal, Newcastle, United og Tottenham. Absurd imponerende spiller. Er klokt nok blitt tyst fra dem som maste om at man skulle beholdt Mané over ham tidligere i sesongen.
Så forresten denne fra Joyce nå også:



For en mann.

eppaen

Legg inn av eppaen »

TerryMcDermott skrev: man mai 08, 2023 2:13 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mai 08, 2023 9:22 am Dette begynner å minne om 20/21-sesongen. Hadde ikke noen tro på CL da fire-fem kamper gjenstod:

https://www.premierleague.com/tables?co=1&se=363&ha=-1

(Velg Filter by season 20/21 og matchweek 34)
--- Eneste forskjellen var at da lå det mere i våre hender, vi hadde kamp til gode. Nå er vi fortsatt avhengig av at de andre taper.
Det var vi da også? Både Leicester, Chelsea og West H måtte gjøre det dårligere enn oss.

Med to runder igjen (og like manger kamper spilt) var både Leicester og Chelsea foran etter å ha sjekket.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

eppaen skrev: man mai 08, 2023 2:39 pm
TerryMcDermott skrev: man mai 08, 2023 2:13 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mai 08, 2023 9:22 am Dette begynner å minne om 20/21-sesongen. Hadde ikke noen tro på CL da fire-fem kamper gjenstod:

https://www.premierleague.com/tables?co=1&se=363&ha=-1

(Velg Filter by season 20/21 og matchweek 34)
--- Eneste forskjellen var at da lå det mere i våre hender, vi hadde kamp til gode. Nå er vi fortsatt avhengig av at de andre taper.
Det var vi da også? Både Leicester, Chelsea og West H måtte gjøre det dårligere enn oss.

Med to runder igjen (og like manger kamper spilt) var både Leicester og Chelsea foran etter å ha sjekket.
--- Gjorde som jeg fikk beskjed om og sjekket uke 34 😉

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

silkyglenjohnson skrev: man mai 08, 2023 2:24 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mai 06, 2023 8:52 pm Ingen god kamp i dag, men man er greit bedre enn Brentford og vinner fortjent. Gidder ikke å håpe på noe CL, men fint å avslutte sesongen på en god måte. Tre seiere til på rappen nå.

Salah er utrolig, forresten. Blitt litt glemt oppi Haalandbonanzaen, men står nå altså med 30 mål totalt denne sesongen. Dunket inn 19 i ligaen (+ 7 målgivende) og ender mest sannsynlig opp med over 20 mål for femte gang på seks forsøk i PL for Liverpool. Har mål og/eller målgivende mot City, Arsenal, Newcastle, United og Tottenham. Absurd imponerende spiller. Er klokt nok blitt tyst fra dem som maste om at man skulle beholdt Mané over ham tidligere i sesongen.
Så forresten denne fra Joyce nå også:



For en mann.
--- James Joyce Pearce?

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

TerryMcDermott skrev: man mai 08, 2023 2:49 pm
--- James Joyce Pearce?
Ja, han bruker sjeldent mellomnavnet sitt så han ikke forveksles med forfatteren.

Legendag

Legg inn av Legendag »

silkyglenjohnson skrev: man mai 08, 2023 2:24 pm
silkyglenjohnson skrev: lør mai 06, 2023 8:52 pm Ingen god kamp i dag, men man er greit bedre enn Brentford og vinner fortjent. Gidder ikke å håpe på noe CL, men fint å avslutte sesongen på en god måte. Tre seiere til på rappen nå.

Salah er utrolig, forresten. Blitt litt glemt oppi Haalandbonanzaen, men står nå altså med 30 mål totalt denne sesongen. Dunket inn 19 i ligaen (+ 7 målgivende) og ender mest sannsynlig opp med over 20 mål for femte gang på seks forsøk i PL for Liverpool. Har mål og/eller målgivende mot City, Arsenal, Newcastle, United og Tottenham. Absurd imponerende spiller. Er klokt nok blitt tyst fra dem som maste om at man skulle beholdt Mané over ham tidligere i sesongen.
Så forresten denne fra Joyce nå også:



For en mann.
The best ability is availability. Der har man også mye av forklaringen bak midtbaneproblemene våre som har hopet seg opp. Keita har vært en skuffelse pga skadene og ikke ferdighetene, samme med Ox. Nå var han ekstremt uheldig med kneskaden da han var inne i sin livs form, men han viste allerede solide tegn til å være en kjeks for Arsenal.

Salah er på Mount Rushmore av Liverpool-legender, stor stor spiller.

Legendag

Legg inn av Legendag »

Selvsagt kjipt om dette traurige ManUtd-laget med +10 i GD får CL på vår bekostning, men å avslutte sesongen på dette viset er meget lovende.

Fabinho vår beste ikveld. En Fabinho som var på hugget og brøyt høyt, da er han på sitt beste.
Fantastisk hyllest til Firmino etter kampen, tror det betydde mye for han og faktisk mange av de andre spillerne å se hvordan supporterne hyller en som fortjener det.

Knax

Legg inn av Knax »

Legendag skrev: man mai 15, 2023 11:02 pm Selvsagt kjipt om dette traurige ManUtd-laget med +10 i GD får CL på vår bekostning, men å avslutte sesongen på dette viset er meget lovende.
Vi er det tredje laget denne sesongen som er på 7 strake seire, og vinner vi neste, så er vi kun det andre laget med 8 strake seire eller mer. Kjipt at man endret på ting såpass sent i sesongen, men men. Man får bare ta det positive ut av det.

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

Legendag skrev: man mai 15, 2023 11:02 pm Selvsagt kjipt om dette traurige ManUtd-laget med +10 i GD får CL på vår bekostning, men å avslutte sesongen på dette viset er meget lovende.

Fabinho vår beste ikveld. En Fabinho som var på hugget og brøyt høyt, da er han på sitt beste.
Fantastisk hyllest til Firmino etter kampen, tror det betydde mye for han og faktisk mange av de andre spillerne å se hvordan supporterne hyller en som fortjener det.
Bananskallet er Villa, tre poeng der så er CL sikret, tror både City og United snubler i en kamp hver

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

seriemester2013 skrev: man mai 15, 2023 11:20 pm Bananskallet er Villa, tre poeng der så er CL sikret, tror både City og United snubler i en kamp hver
Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to

Brukeravatar
seriemester2013
Innlegg: 3970

Legg inn av seriemester2013 »

silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm
seriemester2013 skrev: man mai 15, 2023 11:20 pm Bananskallet er Villa, tre poeng der så er CL sikret, tror både City og United snubler i en kamp hver
Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Sant, men det holder om en av de gjør det, de kjenner begge presset nå, ikke umulig lenger

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Da kan ikke Spurs ta oss igjen. Dermed blir det minimum EL neste sesong.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

Jøsses. Lovlig seint; men det kan jo gå. Det hjelper jo selvfølgelig med tilgjengelige spillere.

En Bellingham inn her..

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fortsatt lov å håpe på et mirakel, men det blir nok den kjipe 5. plassen. Inntil FA gjør jobben sin...yeah right..

Får ta med momentum inn i neste sesong. Enorm forskjell med tilgjengelige spillere, og nå sitter presspillet mye bedre.

Dog litt kjipt at vi hjalp de bitre blå smurfer med å bli værende i ligaen.

Knax

Legg inn av Knax »

silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Håp om at Newcastle roter hjemme mot Brighton og borte mot Chelsea.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Knax skrev: tir mai 16, 2023 1:18 am
silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Håp om at Newcastle roter hjemme mot Brighton og borte mot Chelsea.
Syns virkelig ikke det er så usannsynlig som folk skal ha det til.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

38% sjanse for Liverpool i topp4 ifølge 538. Det er ikke så galt. Vinner vi begge kampene (som jeg nesten tar for gitt) så tipper jeg vi er på 50%.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

k9b skrev: tir mai 16, 2023 10:22 am 38% sjanse for Liverpool i topp4 ifølge 538. Det er ikke så galt. Vinner vi begge kampene (som jeg nesten tar for gitt) så tipper jeg vi er på 50%.
Den klønete uavgjorten til Castle mot Leeds. Det er slike tegn som får meg til å tro, men det går jo ikke.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Knax skrev: tir mai 16, 2023 1:18 am
silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Håp om at Newcastle roter hjemme mot Brighton og borte mot Chelsea.
Jada, påpekte bare at det ikke holdt med ett poengtap på hver av lagene. Har fortsatt ikke trua, men om noen skal ryke holder jeg en knapp på Newcastle.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

silkyglenjohnson skrev: tir mai 16, 2023 10:47 am
Knax skrev: tir mai 16, 2023 1:18 am
silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Håp om at Newcastle roter hjemme mot Brighton og borte mot Chelsea.
Jada, påpekte bare at det ikke holdt med ett poengtap på hver av lagene. Har fortsatt ikke trua, men om noen skal ryke holder jeg en knapp på Newcastle.
Jeg tror ikke Man Utd klarer mer enn 71 poeng. Vinner en og spiller to uavgjorte, «at best».

Kan fint se for meg at Liverpool klarer tredjeplassen. Synes nesten det ser ut som det mest realistiske scenarioet pt.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Deilig å se at Klopp nok engang har klart å løse opp i floken og at spillerne som var små marginer å være tidenes britiske fotballag i fjor også er gode nok i år når man først er nesten skadefri og har fått jobbet seg ut av en negativ trend.

Som jeg skrev her inne i januar er Curtis Jones skadefri noe av det nærmeste vi kommer en selvskreven spiller i dagens stall med de ferdighetene han har. Han er den mest typiske Klopp-spilleren av de vi har på midten. Han dekker store rom, har en fin fysikk og er effektiv i pasningsspillet. Han har rett og slett vært en veldig viktig bidragsyter til den endringen vi har sett. Nå er ikke Jones løsningen på ale problemene, men det at man nå over tid har kunnet holde en noenlunde stabil gjeng skadefri er helt avgjørende for den utviklingen man nå har sett.

At Man City er laget som vinner ligaen i år handler også om akkurat dette. De har mistet viktige spillere i færre kamper enn noen av deres konkurrenter. Som naturligvis også handler om at de med juks har kunnet ha en stall på en annen størrelse og med en annen kvalitet enn konkurrentene sine. Som gjør at de kan rullere på et lag uten å miste noe i kvalitet og dermed også unngå mange skader over tid. F.eks har de med unntak av i den ubetydelige 0-0 kampen mot FC København vunnet samtlige kamper Haaland har stått over for de og opprettholdt samme scoringssnitt som når han spiller. Som viser at de fint kan sette ut "hvem som helst" uten at det påvirker kvaliteten stort mot hverdagsmotstanden deres i ligaen.

Selv om dette ikke skulle holde inn til en topp-4 plass har man i alle fall sett at stallen er god i dag, og at det ikke er så enorme forandringer som må til for å kunne kjempe om ligagull igjen allerede neste år. Det handler om å få kontroll på skadene og få inn 2-3 mann som hever laget og stallen. Jeg sa i januar at jeg trodde en Bellingham inn i denne 11'eren alene ville være nok og det tror jeg fremdeles. Samtidig som man hadde fått inn 1-2 mann på midten som ikke er skadet annenhver kamp og som er tett opp mot kvaliteten til de som spiller. Nå ser det jo ikke ut som Bellingham kommer, men duoen Mac Allister og Mount vil nok allikevel være veldig riktig og kunne heve det mannskapet vi nå ser er formlaget i PL sammen med Man City.

Men den desidert viktigste "signeringen" for neste år er å få kontroll på alle hamstringskadene man har slitt med. Det alene er nok til å konkurrere igjen. Så blir det spennende å se hvordan de nye på midtbanen tar nivået og hvor fort Klopp får de inn i sitt system.
Det blir også spennende å se hvor lang tid det tar før Trent er tilbake på høyrekanten når vi angriper. Det vil nok tvinge seg frem både igjennom at motstanderne vil møte laget annerledes og igjennom at det vil være veldig effektivt. Nå har man igjennom denne våren fått enda en strenger å spille på i form av at man kan endre på Trent sin rolle underveis i kampene og at han blir vanskeligere å ta ut av kampen når han kan variere mellom å trekke inn i banen og ligge helt bredt avhengig av hvor det er mest rom. Akkurat nå har man i alle fall nytt veldig godt av at han han får tid og rom igjennom det overtallet man skaper sentralt når han flytter seg opp fra sin høyreback til midtbanen i det offensive spillet. Det er rom han naturligvis ikke vil få om han blir en av de tre på midtbanen, så jeg ser ikke på det som et spesielt godt alternativ selv om mange nå mener han bør flyttes inn sentralt permanent.

Men herregud for en enorm kapasitet og spiller han er for klubben. Som jeg har sagt før både mtp England og Liverpool er jo dette den siste man tar ut av et lag. Dette er en mann man bygger ting rundt. Om han sliter må man endre på alt rundt han, ikke ta han ut av laget.
Man har altså en spiller som leverer tall på nivå med de beste offensive midtbanespillerne og playmakerne i verden offensivt samtidig som han dekker rommet til en høyreback defensivt. Rett og slett et nivå over alt annet man finner av høyrebacker i verden. At han ikke er et soleklart førstevalg for England på backen er et under når han er så milevis foran konkurrentene sine i den posisjonen. Tidligere i sesongen også når han fikk så mye kritikk er det jo bare å se på "heat mapen" hans, så skjønner man at det ikke er han som er problemet. Han er løsningen.

Men for de som vil se Trent på midtbanen tipper jeg man snart får se det for England. Southgate er nok like enkel som mange supportere og tenker at det han gjør nå lar seg gjenskape om han har en utgangsposisjon på midtbanen og han har en tendens til å følge sånne "mainstream" tankeganger som det. Så jeg blir ikke sjokkert om plutselig Trent er tilbake for England og starter som en av de tre på midten for England neste kamp.

Få inn de 2-3 på midtbanen pluss en ny midstopper, så tipper jeg vi er tilbake på over 90 poeng neste år om man samtidig som dette klarer å få ned skaderaten på et normalt nivå. Fordi der virker absolutt som at Klopp enda en gang har klart å finne de nødvendige justeringene som skal til for å være foran motstanderne taktisk. Og med Darwin bedre integrert i gruppa og Diaz tilbake vil det også gi enda flere muligheter til å variere og spille på forskjellige måter.

Bare å glede seg til neste sesong allerede nå, og at man ender denne sesongen med 9 strake seire. Så får vi håpe Man Utd eller Newcastle klarer å surre bort de nødvendige poengene på de siste tre kampene sine.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

For min del så er ikke fjerdeplassen et tema akkurat nå. Vi er avhengig av at et av to "topplag" taper poeng i 2 av 3 kamper, noe som normalt sett er veldig lite realistisk vil skje. Så frem til neste poengtap fra et av lagene så er dette et ikke-tema for min del. Vi får gjøre det vi kan, også ser vi om det holdt etter runde 38.

Når det kommer til midtbanen så tror heller ikke jeg vi trenger så mange flere enn Bellingham om den overgangen lar seg gjennomføre. Vi har sett god utvikling på både Curtis og Bajcetic, og for at de skal kunne fortsette utviklingen mot det å bli soleklare førstevalg og forhåpentligvis spillere i verdensklasse så trenger de spilletid. Jeg tror som nevnt over det er langt viktigere å få kontroll på skadene. Om vi neste sesong kan stille med Hendo, Fab, Curtis, Bajcetic, Elliot og Bellingham + en eller to ungutter fra akademiet så burde det være nok til å dekke opp 3 plasser på midtbanen i store deler av sesongen(så fremst man ikke ender opp med nok en skadekrise over lengre periode).

William_S

Legg inn av William_S »

Knax skrev: tir mai 16, 2023 1:18 am
silkyglenjohnson skrev: man mai 15, 2023 11:22 pm Det hjelper lite når de må rote bort poeng i to
Håp om at Newcastle roter hjemme mot Brighton og borte mot Chelsea.
Større ting i fotballen har skjedd i fotballen enn at Newcastle roter bort poeng mot Brighton og Chelsea. Brighton knuste jo i realiteten Arsenals gullhåp i helga. Tror ikke den andre United som ligger foran oss roter bort noe særlig med poeng. Så det er Newcastle som jeg tror er størst sjanse for at de gjør det. De er egentlig nokså ustabile om dagen.

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

Mac Allister og Mount eller Bellingham alene. Nå har det vært stille rundt Jude siden han angivelig ble enig med Real, er slett ikke sikker på at det stemmer. Er uansett så mye røyk rundt de to førstnevnte at det er det jeg tror skjer, så er det jo lov å håpe at Bellingham blir i Dortmund en sesong til og at han blir monstersigneringen vår neste sommer.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Klaumb skrev: tir mai 16, 2023 11:28 am At han ikke er et soleklart førstevalg for England på backen er et under
Som du selv sier, Southgate er temmelig enkel.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»