⚽ Kamptråd: Rosenborg - FK Haugesund

Svar
heborres

⚽ Kamptråd: Rosenborg - FK Haugesund

Legg inn av heborres »

Bilde

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Bunnoppgjør på Lerkendal 16 mai, det er det ikke ofte en har opplevd. Heldigvis. Blir overrasket om Rekdal overlever noe annet enn med festfotball og tre poeng.

Laget er ikke lett og spå, i og med at en har tatt dette med rotasjon helt ut hittil i sesongen. Men ser at Bjørkeeiet nå er tilbake på midten og Henriksen i forsvar. Antar videre at Nypan og Ingason får fornyet tillit på topp. Dermed blir det kanskje noe slikt:

Hansen

Reitan
Henriksen
Yttergård Jenssen

Cornic
Bjørlo
Børkeeiet
Väänänen
Tagseth

Nypan
Ingason

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Er det noen som vet hva som er vanlig med bortelag som trekker ca 1 busslast med bortesupportere, til slike kamper? Pleier de å si ifra sg halve borteseksjonen, eller legger de beslag på alle plassene uansett?

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Det største bortefeltet er til salgs for hjemmefans. Så FKH-fansen har bare det lille feltet med plass til 320ish tilskuere.

Virker som om vi kommer til å runde 21 000. Eller i alle fall være veldig nær. Klubben selv listet opp 702 ledige billetter her i dag kl 13.45. Så kan vi sikkert slenge på minst 100 på bortefeltet. Men regner man utfra en kapasitet på 21 400, så burde det tilsi at man da hadde solgt ca 20 500-20 600 billetter. Og det bør ikke være et større problem å selge de siste 4-500 billettene for å nå 21 000 i løpet av dagen. Selv om værmeldingen melder litt regn.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Hva kan Der Kjetil få til her?

Sekse

Legg inn av Sekse »

FKH viste litt bedring hjemme mot Enga sist, men det vil seg liksom ikke på siste tredjedelen offensivt. Blir det rotasjon på laget eller kjører Grindhaug på med samme laget? Tror det kan være lurt å rotere litt på laget da flere virket slitne på slutten sist.

Selvik
Berthelsen Krygård Reese
Therkildsen Christiansen Eskesen Krusnell
Sande Diarra Liseth

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tror Rosenborg kan overraske her, Rekerull sikrer uavgjort.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Her blir det 4-1!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Kjello skrev: tir mai 16, 2023 12:54 am Det største bortefeltet er til salgs for hjemmefans. Så FKH-fansen har bare det lille feltet med plass til 320ish tilskuere.

Virker som om vi kommer til å runde 21 000. Eller i alle fall være veldig nær. Klubben selv listet opp 702 ledige billetter her i dag kl 13.45. Så kan vi sikkert slenge på minst 100 på bortefeltet. Men regner man utfra en kapasitet på 21 400, så burde det tilsi at man da hadde solgt ca 20 500-20 600 billetter. Og det bør ikke være et større problem å selge de siste 4-500 billettene for å nå 21 000 i løpet av dagen. Selv om værmeldingen melder litt regn.
Tok en manuell telling nå kl 10.

Da var det totalt 329 ledige plasser å få kjøpt, dette inkl VIP og HC.
I tillegg er 36 plasser ikke lagt ut til salgs på RB, så da er vi på 366.
Så spørs det hvor mange russebilletter på Nedre Coop som ikke er solgt og hvor mange bortebilletter som ikke er solgt.
Det er i alle fall 47 ledige russebilletter :) (prøvde å kjøpe det nå).
Så det blir veldig nære 21 000.

Nå husker jeg ikke om over 21000 eller 20000-20999 var best for oss statistikkmessig. Men husker det var en greie der :)

EDIT : Akkurat når jeg skriver dette så melder klubben om 21 000 solgte. Det må bety nesten helt utsolgt bortefelt.
Sist redigert av JohnTiger den tir mai 16, 2023 11:02 am, redigert 1 gang totalt.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

Russen pleier sjelden å fylle helt, så smekkfult ala RBK-Ajax blir det nok ikke. Men bra likevel å se at vi evner å holde 16. mai tradisjonen gående. Så får vi bare håpe at det presteres like godt på banen i kveld!

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

TexMurphy skrev: tir mai 16, 2023 11:00 am Russen pleier sjelden å fylle helt, så smekkfult ala RBK-Ajax blir det nok ikke. Men bra likevel å se at vi evner å holde 16. mai tradisjonen gående. Så får vi bare håpe at det presteres like godt på banen i kveld!
Siden klubben akkurat meldte om 21 000 og det faktisk er over 300 ledige plasser på andre steder på stadion så må faktisk russen så godt som ha solgt ut begge feltene sine + at bortefeltet er så godt som utsolgt. Hvis det stemmer at kapasiteten er 21 421.

Nå skal det dog sies at klubben har "løyet" om billettsalg før.
Var vel en kamp for noen år siden at de 2 timer før kamp meldte om 18 000 solgte, men så ble det 17 800 ish

EDIT: RBK melder om 48 ledige russebilletter. Det var vel derfor jeg bare fikk kjøpt 47...hehe :)

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

JohnTiger skrev: tir mai 16, 2023 10:57 am
Nå husker jeg ikke om over 21000 eller 20000-20999 var best for oss statistikkmessig. Men husker det var en greie der :)

EDIT : Akkurat når jeg skriver dette så melder klubben om 21 000 solgte. Det må bety nesten helt utsolgt bortefelt.
Heldigvis for Rekdal har RBK 10 seire, 3 uavgjort og kun 1 tap med over 21 000 på Lerkendal de siste 15 årene. Og et poengsnitt på 2,36. De tre uavgjort-kampene har kommet mot Molde (2009 og 2015) og Ranheim (2018). Mens tapet kom mot Tromsø i 2017.
Med 20-20 999 tilskuere derimot, så er statistikken 4 seire, 4 uavgjort og 5 tap de siste 15 årene. Og et poengsnitt på kun 1,23. Altså nesten halvparten av snittet med over 21 000 tilskuere.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

Kjello skrev: tir mai 16, 2023 11:15 am
JohnTiger skrev: tir mai 16, 2023 10:57 am
Nå husker jeg ikke om over 21000 eller 20000-20999 var best for oss statistikkmessig. Men husker det var en greie der :)

EDIT : Akkurat når jeg skriver dette så melder klubben om 21 000 solgte. Det må bety nesten helt utsolgt bortefelt.
Heldigvis for Rekdal har RBK 10 seire, 3 uavgjort og kun 1 tap med over 21 000 på Lerkendal de siste 15 årene. Og et poengsnitt på 2,36. De tre uavgjort-kampene har kommet mot Molde (2009 og 2015) og Ranheim (2018). Mens tapet kom mot Tromsø i 2017.
Med 20-20 999 tilskuere derimot, så er statistikken 4 seire, 4 uavgjort og 5 tap de siste 15 årene. Og et poengsnitt på kun 1,23. Altså nesten halvparten av snittet med over 21 000 tilskuere.
Dæven, det var såpass stor forskjell ja. Nesten bemerkelsesverdig.

JohnTiger

Legg inn av JohnTiger »

6 russ har våknet i bakfylla og tenkt. Lerkendal ja, dit må jeg! Dit skal jo alle kompisene mine!
41 russebilletter igjen nå :)

qbah

Legg inn av qbah »

Passert 21 000 solgte billetter. I kjipt vær. Meget bra.

HarryH

Legg inn av HarryH »

qbah skrev: tir mai 16, 2023 1:16 pm Passert 21 000 solgte billetter. I kjipt vær. Meget bra.
Rett og slett imponerende. Veldig gledelig for norsk fotball.

Everenga

Legg inn av Everenga »

JohnTiger skrev: tir mai 16, 2023 11:25 am
Kjello skrev: tir mai 16, 2023 11:15 am
JohnTiger skrev: tir mai 16, 2023 10:57 am
Nå husker jeg ikke om over 21000 eller 20000-20999 var best for oss statistikkmessig. Men husker det var en greie der :)

EDIT : Akkurat når jeg skriver dette så melder klubben om 21 000 solgte. Det må bety nesten helt utsolgt bortefelt.
Heldigvis for Rekdal har RBK 10 seire, 3 uavgjort og kun 1 tap med over 21 000 på Lerkendal de siste 15 årene. Og et poengsnitt på 2,36. De tre uavgjort-kampene har kommet mot Molde (2009 og 2015) og Ranheim (2018). Mens tapet kom mot Tromsø i 2017.
Med 20-20 999 tilskuere derimot, så er statistikken 4 seire, 4 uavgjort og 5 tap de siste 15 årene. Og et poengsnitt på kun 1,23. Altså nesten halvparten av snittet med over 21 000 tilskuere.
Dæven, det var såpass stor forskjell ja. Nesten bemerkelsesverdig.
Merkelig greie. Kan det ha noe med å gjøre at mange av de over 21 000 er 16 maikamper der dere vel ofte spiller mot mindre klubber? Ikke at jeg har noen fasit.

TexMurphy

Legg inn av TexMurphy »

JohnTiger skrev: tir mai 16, 2023 11:05 am Siden klubben akkurat meldte om 21 000 og det faktisk er over 300 ledige plasser på andre steder på stadion så må faktisk russen så godt som ha solgt ut begge feltene sine + at bortefeltet er så godt som utsolgt. Hvis det stemmer at kapasiteten er 21 421.
Det jeg mener at feltet blir utsolgt, men ikke alle møter opp... Er jo typisk en del av en "russepakke" og mange finner ut i løpet av dagen at man gjør noe annet istedet (selv om de har billett).

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Everenga skrev: tir mai 16, 2023 2:05 pm
Merkelig greie. Kan det ha noe med å gjøre at mange av de over 21 000 er 16 maikamper der dere vel ofte spiller mot mindre klubber? Ikke at jeg har noen fasit.
Nei. 16. mai RBK har faktisk gjort det skremmende dårlig på 16. mai de siste 20 årene. 8 seire, 2 uavgjort og 7 tap. Sånn sett er det to litt motstridende statistikker i kveld.

Hvor da tre av tapene er kamper med over 21 000 på tribunen. I 2017 mot Tromsø, i 2005 mot Viking og i 2004 mot Molde.

Om jeg skulle peke på noe. Så er det at majoriteten av tapene hvor det har vært 20 000 på tribunen, har vært i sesonger hvor RBK generelt har slitt. Typ 2007-2008 og 2011-2014. Mens i de sesongene man ikke har slitt, så har man fort solgt 21 000 dersom det først har vært en publikumskamp.

Hele listen over kamper
Bilde

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

TexMurphy skrev: tir mai 16, 2023 3:04 pm

Det jeg mener at feltet blir utsolgt, men ikke alle møter opp... Er jo typisk en del av en "russepakke" og mange finner ut i løpet av dagen at man gjør noe annet istedet (selv om de har billett).
Tror det er over 10 år siden Russepakkene forsvant fra Trondheim. I alle fall pakker som inneholdt en billett til Lerkendal.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2837

Legg inn av bønna1/2 »

Drar til Lerka. God kamp.

Pjoff.

Visa

Legg inn av Visa »

Jeg observerer mange med huet ned i bakken på vei mot Lerkendal. Delvis mot yret, men jeg har en mistanke at man ikke gleder seg 100% til kampen. Gammelkall'ene ser ut som at de har blitt jaga på kamp av kona.

Sekse

Legg inn av Sekse »

Sande er så jævla krise. Ødelegger jo angrep gang på gang.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Visa skrev: tir mai 16, 2023 5:43 pm Jeg observerer mange med huet ned i bakken på vei mot Lerkendal. Delvis mot yret, men jeg har en mistanke at man ikke gleder seg 100% til kampen. Gammelkall'ene ser ut som at de har blitt jaga på kamp av kona.
Har du kommet helt fra Molde for å observere folk som går på kamp?
Sist redigert av Folk_flesk den tir mai 16, 2023 6:29 pm, redigert 1 gang totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Folk_flesk skrev: tir mai 16, 2023 6:28 pm
Visa skrev: tir mai 16, 2023 5:43 pm Jeg observerer mange med huet ned i bakken på vei mot Lerkendal. Delvis mot yret, men jeg har en mistanke at man ikke gleder seg 100% til kampen. Gammelkall'ene ser ut som at de har blitt jaga på kamp av kona.
Har du kommet helt fra Molde for å se folk gå på kamp?
Nå har det seg slik at jeg bor i Trondheim

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Var vel ikke frispark, klart på ballen. RBK får hjelp av dommeren som alltid.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Akseptabelt av dommer.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Hvis RBK ikke klarer å slå Haugesund med 11 mot 10 i over en time, så har de ikke noen unnskyldninger.

Bakaroyna

Legg inn av Bakaroyna »

Takk og godnatt

Haugzu

Legg inn av Haugzu »

Første gule var feil, andre var strengt. For en jævlig dommer lol

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»