FFK Klubbtråd

Svar
Elvebakken

Re: FFK Klubbtråd

Legg inn av Elvebakken »

JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Elvebakken skrev: man mai 15, 2023 7:48 pm
JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.
Dere får spørre Solberg om han vil ta en halv sesong med full årslønn

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

tenkte det her om dagen. Savner Solberg.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Elvebakken skrev: man mai 15, 2023 7:48 pm
JCDenton skrev: søn mai 14, 2023 12:29 am For et patetisk lag. Har scora 3 mål på 7 kamper. (og nei, vi scoret ikke mot Jerv, de lagde selvmål) Solide bakover, men det hjelper ikke en dritt når vi ikke vinner og tar for lite poeng. Får håpe vi flakser inn noen seiere slik at vi ikke blander oss inn i nedrykkstriden, for opprykk er det bare å glemme..
Hadde vi hatt en normal spiss hadde vi ledet serien. Men jeg tror uansett vi rykker opp.
Og du baserer det på ?

jakral

Legg inn av jakral »

Spent på hva FFK har å komme med mot Kåffa på Stadion i morgen. Vi kan ikke ha nok en kamp der vi ligger baktungt og trygt i ramma og sideforskyver oss til 0-0 og ikke sender fram folk på overganger.

Det har vært mye negativitet i det siste, men borteformen har vært meget god. FFK har allerede møtt de to klubbene som var i Eliteserien forrige sesong, og det endte med seier mot KBK og uavgjort mot Jerv. I tillegg har vi en seier mot Mjøndalen og en uavgjort mot Bryne i en sjansefattig kamp. 2-2-0 borte er statistisk opprykksform. Det er jo ingen hemmelighet at forsvarsspillet har vært hovedprioritet til Thomassen i vinter. Det rant inn bakover i fjor og noe måtte gjøres. Foreløpig ser vi ikke mye til noe offensivt spillemønster, men det kan løsne etter hvert.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

jakral skrev: tir mai 16, 2023 12:27 am Spent på hva FFK har å komme med mot Kåffa på Stadion i morgen. Vi kan ikke ha nok en kamp der vi ligger baktungt og trygt i ramma og sideforskyver oss til 0-0 og ikke sender fram folk på overganger.

Det har vært mye negativitet i det siste, men borteformen har vært meget god. FFK har allerede møtt de to klubbene som var i Eliteserien forrige sesong, og det endte med seier mot KBK og uavgjort mot Jerv. I tillegg har vi en seier mot Mjøndalen og en uavgjort mot Bryne i en sjansefattig kamp. 2-2-0 borte er statistisk opprykksform. Det er jo ingen hemmelighet at forsvarsspillet har vært hovedprioritet til Thomassen i vinter. Det rant inn bakover i fjor og noe måtte gjøres. Foreløpig ser vi ikke mye til noe offensivt spillemønster, men det kan løsne etter hvert.
Ikke når hjemmestattestikken er 0-3-0. Og hvorfor skal det alltid løsne "etterhvert" ? Sesongen er i gang. Det er nå vi skal være gode, ikke lagt ut på høsten. Da er det for sent..

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

jeg har ståltro på Thomassen og resten av teamet. Brandur er snart klar og vil forsterke laget vesentlig. Det er små justeringer som skal til før vi produserer mer. Men 352 kan ofte bli litt baktungt og kjedelig .Ingen av de andre lagene virker veldig gode. Vi kommer til å forsterke laget i hvert vindu.
Men hadde den latterlige annulleringen mot Bryne fått gå hadde alt vært vel? Ale sier vi rykker opp! og han er et slags Orakel.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Noen som har synspunkter på Konté? Det er garantert en spiller som kommer til å gi meg hjertestopp. Fra det strålende til helt horibelt på noen sekunder. Balltap i farlige soner og ofte helt ute av posisjon. Men dekker sinnsyke rom og kan i perioder være umulig å få fra ballen. Mye fotball i den fyren og til tider underholdende men ikke bra for hjertet. Men med tillit og taktisk skolering kan han kanskje bli en juvel.

Brukeravatar
JCDenton
Innlegg: 107

Legg inn av JCDenton »

Elvebakken skrev: tir mai 16, 2023 12:12 pm Noen som har synspunkter på Konté? Det er garantert en spiller som kommer til å gi meg hjertestopp. Fra det strålende til helt horibelt på noen sekunder. Balltap i farlige soner og ofte helt ute av posisjon. Men dekker sinnsyke rom og kan i perioder være umulig å få fra ballen. Mye fotball i den fyren og til tider underholdende men ikke bra for hjertet. Men med tillit og taktisk skolering kan han kanskje bli en juvel.
Han var etter min mening banens beste mot Jerv. De hadde kjempeproblemer med å håndtere ham.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Vi har ikke hatt en forsvarsspiller som beskytter målet som Bjørkstrøm siden Piroja. En helt fantastisk defensiv spiller. Ligger alltid riktig, styrer linja perfekt og er alltid årvåken. At vi legger oss så dypt mot Kåffa og totalt nekter dem bakrom er selvfølgelig taktisk og klokt. To ekstremt raske spisser får ikke til en dritt. De produserer en halvsjanse på en tilfeldighet og gir nærmest opp tilslutt.
Men vi blir jo veldig baktunge når vingbackene ligger så dypt. og overganger tar vi heller ikke.
Forsvarspillet er drillet til perfeksjon ,nå handler det om å risikere mer offensivt uten å tape for mye bakover. Vi kan ikke spille slik hver kamp hjemme. Borte er det greit.
Jeg har veldig sansen for Stray Molde. Ikke innleggsfoten til Begby men mer punsh på kassa og hadde 3 avslutninger i går. Veldig rask på de første meterne er han også. En herlig lagspiller.

jakral

Legg inn av jakral »

Ale skrev: tor mai 18, 2023 12:26 pm Hødd borte på søndag. Hva tenker vi?

0-1-seier?
Blir nok målfattig på Høddvoll, ja. Sikkert lave odds på 0-0, men FFKs stadig bedre dødballstyrke gjør at det ligger et håp om tre poeng i luften.

At Mads Nielsen kjørte rundt på el-sparkesykkel i 17. mai-toget i går, kan vi vel tolke i retning av at han er uaktuell i alle fall mot Hødd.

Champis

Legg inn av Champis »

jakral skrev: tor mai 18, 2023 12:45 pm
Ale skrev: tor mai 18, 2023 12:26 pm Hødd borte på søndag. Hva tenker vi?

0-1-seier?
Blir nok målfattig på Høddvoll, ja. Sikkert lave odds på 0-0, men FFKs stadig bedre dødballstyrke gjør at det ligger et håp om tre poeng i luften.

At Mads Nielsen kjørte rundt på el-sparkesykkel i 17. mai-toget i går, kan vi vel tolke i retning av at han er uaktuell i alle fall mot Hødd.

Kommer an på hva du mener med lav odds. Alle kampene til Fredrikstad til nå har hatt over 2,0 i odds på under 2,5 mål, så jeg har tjent bortimot 10 000 kr til nå. Selv med en odds på 1,70 vil jeg gladelig spille på det mot Hødd.

jakral

Legg inn av jakral »

Champis skrev: fre mai 19, 2023 1:34 pm Kommer an på hva du mener med lav odds. Alle kampene til Fredrikstad til nå har hatt over 2,0 i odds på under 2,5 mål, så jeg har tjent bortimot 10 000 kr til nå. Selv med en odds på 1,70 vil jeg gladelig spille på det mot Hødd.
Det var litt overraskende høy odds, må jeg si. Jeg er ingen hyppig gambler selv, men trodde at den skulle være lavere. Da er det vel bare å fortsette med å cashe inn. :)

Champis

Legg inn av Champis »

jakral skrev: fre mai 19, 2023 2:12 pm
Champis skrev: fre mai 19, 2023 1:34 pm Kommer an på hva du mener med lav odds. Alle kampene til Fredrikstad til nå har hatt over 2,0 i odds på under 2,5 mål, så jeg har tjent bortimot 10 000 kr til nå. Selv med en odds på 1,70 vil jeg gladelig spille på det mot Hødd.
Det var litt overraskende høy odds, må jeg si. Jeg er ingen hyppig gambler selv, men trodde at den skulle være lavere. Da er det vel bare å fortsette med å cashe inn. :)

ja, helt utrolig. Bookmakerne har ikke lært :) Det var 2,30 i forrige kamp. Og Fredrikstad har vel nå 14 kamper på rad under 2,5 mål.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Nielsen og Alba ute. Aukland og Noah klare.
Tviler sterkt på at noen av de to siste starter. Håper Stray Molde fortsetter på bekostning av Begby. Lima og Bjartalid fortsetter vel med måltørken der fremme. Men spent på midtbanen og om Brandur starter. Åsheim var overraskende svak mot kåffa sist.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Kjelsrud er tilbake. Begby og Konté er benket.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

jepp. Usikker på hva vi gjør hvis vi ligger under? Det har vi ingen erfaring med.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

idiot.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Lima er trippelvaksinert mot å score. Helt håpløst. Dette burde vi ledet. Hødd er jo totalt ræva.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Den avgjørelsen til Jenssen der er sinnsyk. kan jo bare dytte ballen til Molde eller Bjørkstrøm.

jakral

Legg inn av jakral »

Komisk selvmål. Vi kan ikke score selv, men noen høyere makter har tydeligvis bestemt at FFK ikke skal tape.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

vi klarer ikke å score selv! smått absurd.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Jeg håper vi kvitter oss med Lima, Kjelsrud ,Alba. gi de bort. Hent en fyr som scorer på 1 av 10 sjanser! Jeg vil ha Oscar Aga?

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Brandur bør spille selv med krykker.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Malacay skrev: søn mai 21, 2023 5:31 pm
Elvebakken skrev: søn mai 21, 2023 4:26 pm jepp. Usikker på hva vi gjør hvis vi ligger under? Det har vi ingen erfaring med.
Der kom erfaringen. Stygt redd for at det går mot årets første tap her.
Etter målet i mot blir vi tvinget høyere i banen og siste 20 er det nærmest powerplay. Vi produserer nok sjanser til å vinne komfortabelt. Jeg håper laget forstår at de må tørre mer og ikke være så jævlig redde for å slippe inn mål. Vi gjør motstanderen bedre enn de er.
Lima og Åsheim må ha en pause nå. Åsheim har hatt en bratt kurve rett ned og for Lima må det satt seg i hodet.
Brandur, Konté, Begby og muligens Noa bør starte mot Åsane. Magnusson har en enstrem defensiv og forsiktig tilnærming, Erstatt han med Brandur og kjør over det Åsane laget.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Er interessen dalende i plankebyen?


jakral

Legg inn av jakral »

Tinkler skrev: man mai 22, 2023 9:06 pm Er interessen dalende i plankebyen?
Nei, det vil jeg ikke si. Men interessen i byen er selvfølgelig ikke på kokepunktet når FFK er inne i sin ellevte strake sesong utenfor Eliteserien, særlig med fjorårets svake prestasjon som bakteppe. Folk er litt avventende etter mange skuffelser og mislykkede opprykksforsøk. En ting er å rykke ned, ta 'samling i bånn' og sprette opp igjen. Noe helt annet er å bli der nede år etter år etter år (og rykke ned til nivå III i tillegg). Da blir det slitasje i supporterrekkene.

Hvis et medgangstog for alvor begynner å rulle utover sommeren og høsten, og vi ser ut som et eliteserielag både spillemessig og poengmessig, så vil nok større deler av supporterne som hittil har sittet på gjerdet melde sin ankomst. Det er ikke mer som skal til.

Elvebakken

Legg inn av Elvebakken »

Malacay skrev: tir mai 23, 2023 4:58 pm Ser Kjelsrud har uttalt at "det løsner snart". Altså vi er straks i Juni.
Det har vel aldri løsnet skikkelig for Kjelsrud . Orker ikke å sjekke målstatusen hans men han har jo aldri vært en målgarantist. Men han virket nå ihvertfall fysisk veldig fit mot Hødd.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Ale skrev: ons mai 24, 2023 8:03 am Hotell Fredrikstad
Eagles-låta som aldri ble noe av

pava

Legg inn av pava »

Ale skrev: ons mai 24, 2023 8:03 am Hvor i huleste er Hotell Fredrikstad i byen? Ved Flora?
Ja :)

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»