Viking FK

Svar
Mr_Sjokomelk

Re: Viking FK

Legg inn av Mr_Sjokomelk »

Jesman skrev: tir mai 16, 2023 8:32 pm Finfint innhopp av Sandberg også for en gangs skyld. Han er definitivt min mest utskjelte Viking-spiller det siste året. Håper han fortsetter slik! :-)
Veldig enig! Godt innhopp i dag.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Verdens største grinebiter!!!

eppaen

Legg inn av eppaen »

Birkir Bjarnason ønsker jeg å kommentere spesielt. Han har en eller annen aura rundt seg som ikke helt kan forklares. Virker enormt målfarlig og skapende. Håper HNT kan plukke opp et eller annet der på trening.

I tillegg kunne det vært interessant om YEDL kunne holdt seg skadefri. Skaper mye i andre omgang. I det hele tatt fungerer alle byttene.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Å vinne kamper på denne måten - farlig for hjertet til en voksen mann.,

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Wiggum skrev: tir mai 16, 2023 8:23 pm Må si jeg unner Sander Svendsen dette. Denne sesongen har han spilt en viktig rolle og scoret viktige mål. Nærmest latterliggjort i fjor høst og ble et slags symbol på nedturen, ganske urettferdig egentlig.
Veldig urettferdig. For hadde han blitt hentet som ving så hadde ikke mange reagert.
Men presset på Nevland for å hente ny spiss var stort og til slutt hentet han vingen Svendsen og uttalte at han var spiss og det var der han var best. Veldig urettferdig for Svendsen. Måten Svendsen uttaler seg på i media er helt fantastisk. Han tenker på laget hele tiden. Han er bare 25-26 år gammel. Han har sine beste år foran seg.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Nå ser vi virkelig hva en bred stall har å si. Spillere kommer inn og presterer. Viking har flere kort å spille på i år. Og Sander Svendsen, dere! For en oppreisning! Vikings giftigste angriper.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jesman skrev: tir mai 16, 2023 8:32 pm Finfint innhopp av Sandberg også for en gangs skyld. Han er definitivt min mest utskjelte Viking-spiller det siste året. Håper han fortsetter slik! :-)
Enig. Jeg nevnte ikke han men burde gjort det.
Dette tror jeg er første gang i Viking drakt der han står fram på en positiv måte hele tiden.
Mer av det takk. For som Svendsen, så har også Sandberg mye mål/assist i seg fra tiden i FKH. Får vi det ut så begynner det å ligne noe.
Dette var et stort positivt skritt i riktig retning.

Egentlig tok vel alle innbytterne tak og viste seg fram på en god måte idag.

AllElite

Legg inn av AllElite »

HNilsen skrev: tir mai 16, 2023 8:59 pm Nå ser vi virkelig hva en bred stall har å si. Spillere kommer inn og presterer. Viking har flere kort å spille på i år. Og Sander Svendsen, dere! For en oppreisning! Vikings giftigste angriper.
Det er vel egentlig han du misliker å nevne, hvertfall lagets beste spiss.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

AllElite skrev: tir mai 16, 2023 9:57 pm
HNilsen skrev: tir mai 16, 2023 8:59 pm Nå ser vi virkelig hva en bred stall har å si. Spillere kommer inn og presterer. Viking har flere kort å spille på i år. Og Sander Svendsen, dere! For en oppreisning! Vikings giftigste angriper.
Det er vel egentlig han du misliker å nevne, hvertfall lagets beste spiss.
Jeg har snakket opp Svendsen før sesongen. Omtalte han som en av Vikings mest målfarlige (og opplagt i førsteoppstillingen) og fikk tyn for det i tråden.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »












Vikingen

Legg inn av Vikingen »

HNilsen skrev: tir mai 16, 2023 10:00 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 9:57 pm
HNilsen skrev: tir mai 16, 2023 8:59 pm Nå ser vi virkelig hva en bred stall har å si. Spillere kommer inn og presterer. Viking har flere kort å spille på i år. Og Sander Svendsen, dere! For en oppreisning! Vikings giftigste angriper.
Det er vel egentlig han du misliker å nevne, hvertfall lagets beste spiss.
Jeg har snakket opp Svendsen før sesongen. Omtalte han som en av Vikings mest målfarlige (og opplagt i førsteoppstillingen) og fikk tyn for det i tråden.
Akkurat nå synes jeg det er vanskelig å sette opp de tre foran. Vi har 4 stk som alle bringer med seg noe eget. Og slik må det også være om vi skal kjempe i toppen.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: tir mai 16, 2023 10:04 pm
HNilsen skrev: tir mai 16, 2023 10:00 pm
AllElite skrev: tir mai 16, 2023 9:57 pm

Det er vel egentlig han du misliker å nevne, hvertfall lagets beste spiss.
Jeg har snakket opp Svendsen før sesongen. Omtalte han som en av Vikings mest målfarlige (og opplagt i førsteoppstillingen) og fikk tyn for det i tråden.
Akkurat nå synes jeg det er vanskelig å sette opp de tre foran. Vi har 4 stk som alle bringer med seg noe eget. Og slik må det også være om vi skal kjempe i toppen.
Egentlig ikke så uenig i det. Ville bare ikke ha på meg at jeg ikke hadde tro på Svendsen før sesongen.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

For en andreomgang! Jeg så på Tripic når han kom ut etter pausen at han var innbitt og klar til å snu den dårlige førsteomgangen.
Selv kom jeg hjem med ryggskade. Personen foran meg (en svær branne) tok tak i meg og klemte livlorten ut av meg etter det tredje målet. Men det var absolutt verdt det. En fantastisk stemning utover i andreomgangen. Det hadde ikke vært noe å si på om vi hadde fått to straffer til.

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

Merkelig at ikke dommeren tok hintet fra speaker om den skadde kråka som gikk rundt i målgården til Gunnarsson i andre omgang. Det kunne jo ført til uønskede situasjoner både for kråken og kampen. Det var etter hvert noen spede forsøk, men den klarte, vingeskutt som den var, fly ned til Odds mål. Heldigvis fikk den en myk landing i nettmaskene. Det så ut som landingsunderstellet var skadet.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?

Brukeravatar
Gorgi
Innlegg: 1935

Legg inn av Gorgi »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Denne ble jo VAR-dekket opp og ned i mente. Hva er det å diskutere?

Fotballidiot

Legg inn av Fotballidiot »

Den er så usikker at man ikke engang etter å ha sett bildene fra flere vinkler kan si 100% sikker at den er feil. Da hvor man kan spole fram og tilbake og fryse bildene.

Likevel virker det på enkelte som det er en ekstrem dommerfeil.

Den er så marginal at jeg heller ikke har sett noen bilder som beviser at den ikke er på linjen

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Hvis det er noe Viking, og deres fans, er godt vant med, så er det at slike situasjoner ikke går Vikings vei. En hel høst med det - og mere til.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
En ting er sikkert. Jeg var glad for at VAR kom, for Viking har blitt fradømt noe voldsomt de siste årene. Nå vil forhåpentligvis ting bli mer likt for alle og det vil Viking tjene på.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.

HNilsen

Legg inn av HNilsen »

Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Hvis det er noe RBK er vant med, historisk, så er det at alle dommeravgjørelser går deres vei. Derfor uvant for dem at det har jevnet seg litt ut for dem de siste årene.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

HNilsen skrev: ons mai 17, 2023 5:09 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Hvis det er noe RBK er vant med, historisk, så er det at alle dommeravgjørelser går deres vei. Derfor uvant for dem at det har jevnet seg litt ut for dem de siste årene.
Alle ble jo sportslig pissa på av RBK over en lang tidsperiode. At Rosenborg i sin glanstid ble så favorisert av dommerne er en kollektiv skrøne alle andre lags supportere forteller hverandre, for å dekke over egne lags utilstrekkeligheter ;)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm
Belzone skrev: tir mai 16, 2023 7:41 pm Fot så arm, utenfor. Men straffe, jaja.
Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.

AllElite

Legg inn av AllElite »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 6:29 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.
RBK ble jo sportslig pissa på den kvelden, kun en skrøne RBK fans forteller hverandre :)

Nevi

Legg inn av Nevi »

DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 6:29 pm
Vikingen skrev: ons mai 17, 2023 4:44 pm
DuncanE skrev: ons mai 17, 2023 2:36 pm

Nå er jo Viking godt vant med å motta straffer for handser utenfor 16, så... er kanskje en greie i Stavanger?
Den straffen Viking fikk mot rbk den gangen var bare karma, og det vet du.
Haha :P nei, jeg gjør nok ikke det. Beklager å melde dette støtt og stadig, men den straffen er fortsatt tung å svelge. Den kvelden hadde Kai Erik Steen bestemt seg.
Kan nok si t dommeren fikk ett blackout akkurat der og da når han dømte straffe.
På samme måte som VAR fikk det når de klarte å godkjenne ett av målene til HamKam denne sesongen på samme stadion.
Vet ikke om det pga sympati siden Hamar-laget hadde fått fem baller på rad inn i eget nett.

Brukeravatar
Trminator
Innlegg: 328

Legg inn av Trminator »

Etter at vi nå har sluppet inn mål først i 6 av 7 kamper, men likevel befinner oss på andreplass på tabellen, har jeg sjekket ut de siste fem sesongene for å se på hvordan Viking presterer om de starter med "handicap".

I opprykkssesongen 2019 slapp vi inn først i 13 av 30 kamper. I de kampene klarte vi å snu to til seier og klarte to uavgjorte. Ni endte med tap. Vi hentet altså 8 poeng fra tapende posisjon.
I 2020 slapp vi inn først i 18 av 30 kamper. Her snudde vi to til seier og klarte uavgjort i åtte kamper. Åtte endte med tap. Vi hentet altså 14 poeng fra tapende posisjon.
I 2021 slapp vi inn først i 19 av 30 kamper. Her snudde vi åtte av dem (!!) til seier, og klarte fem uavgjorte. Seks kamper tapte vi. Vi hentet altså 29 poeng fra tapende posisjon.
I 2022 slapp vi inn først i 17 av 30 kamper. Vi snudde fire til seier og tre hentet vi uavgjort. Vi tapte ti kamper. Vi hentet altså 15 poeng fra tapende posisjon.
Så langt i 2023 har vi altså sluppet inn først i 6 av 7 kamper. Vi har snudd tre av dem til seier, spilt uavgjort i to, og tapt en. Vi har altså hentet 11 poeng fra tapende posisjon etter at ca. 1/4 av sesongen er ferdigspilt.

Til sammenligning har vi totalt scoret først i 51 av 127 kamper, der vi til sammen har avgitt poeng i 14 kamper. Her er 2022-sesongen en utligger, hvor halvparten av poengtapene forekom.

Uten å sammenligne med andre lag er det kanskje ikke så lett å si noe om hvordan fighterviljen vår er satt opp mot andre, men de siste fire sesongene slipper vi inn mål først oftere enn vi scorer mål først. Vi klarer gjerne å kjempe oss inn igjen i kampene, og tar kanskje poeng ca 50% av gangene vi ligger under. Men det vises også at når vi scorer først klarer vi som oftest å vinne til slutt. Desto viktigere å slutte med å slippe inn tullemål først!

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg avventer alltid litt i de tilfellene der jeg ser at det kan ha vært offside. Uten at det gjør meg noe. Verstefall jubler man to ganger. Eller at rett skal være rett og målet tss bort.

Altfor hysterisk den kritikken fra norske supportere.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

eppaen skrev: tor mai 18, 2023 9:36 am
Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg avventer alltid litt i de tilfellene der jeg ser at det kan ha vært offside. Uten at det gjør meg noe. Verstefall jubler man to ganger. Eller at rett skal være rett og målet tss bort.

Altfor hysterisk den kritikken fra norske supportere.
Enig. Den er altfor hysterisk. Ja de tar feil. Nei, lista er ikke lett å bli klok på. Det gjøres feil og VAR brukes feil. Allikevel blir det færre feil enn tidligere og forhåpentligvis blir også de som driver med VAR bedre og bedre. Kanskje kan også dommerne etterhvert lære seg fotballforståelse med bruken av VAR. Lov å håpe.

VAR har blitt brukt feil 4-5 avgjørende ganger mot Arsenal. Noe som antakelig har avgjort seriemesterskapet. Beklagelser fra dommersjefer har kommet. Men det hjelper lite. Så ja, jeg har all grunn til å være sur på VAR. Men til syvende og sist så er det positivt for fotballen, sålenge det brukes riktig.

VAR er kommet for å bli. Men man bør også ha mållinje teknologi i Norge. Den er like viktig.

Bilvrag

Legg inn av Bilvrag »

Vikingen skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am Masse klaging på VAR også i siste episode av Vikingpodden. Jeg må innrømme at jeg ikke forstår denne kritikken. Jeg synes egentlig det ligger til enda et spenningsmoment. Og jeg har ikke vært i nærheten av å avvente med å juble. Det er en instinktiv reaksjon når ballen går i mål som ikke lar seg stoppe.
Jeg synes fremdeles at VAR er unødvendig og en styggedom, men jeg har taklet det overraskende bra nå i starten. Det kan henge sammen med at det ikke har vært så mange situasjoner. Det ble litt galgenhumor på Stadion på tirsdag etter at dommerne brukte flere minutter på å avgjøre hands- og straffe-situasjonen. Vi så jo på storskjermen at den var minst en halv meter utenfor. Kunne ikke fatte og begripe hvorfor det tok sånn tid. Nå viser det seg at det er sannsynlig at handsen ble gjort på streken, og at avgjørelsen ble korrekt.

Men her kommer aberet ved VAR. Det har i den moderne fotballen blitt gjort flere tiltak for å gjøre fotballen mer effektiv. Mer effektiv spilletid. Så kommer VAR, som tilsynelatende ikke har noen begrensning på hvor lenge de kan pause en kamp. Når VAR først er her, så mener jeg at det må komme en tidsbegrensning. Dersom tre-fire dommere etter 20 sekunder med videotitting, fremdeles ikke klarer å avgjøre en situasjon, så må dommerens avgjørelse på banen stå, og kampen blåses i gang igjen. Da er det uansett snakk om marginer, og ingen stor feil.

Men fotballen var ikke ødelagt, hvorfor skal man prøve å fikse den med VAR?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»