Arsenal Football Club - Pride of London

Svar
SirJames

Re: Arsenal Football Club - Pride of London

Legg inn av SirJames »

DennisB skrev: man mai 15, 2023 6:00 pm
SirJames skrev: man mai 15, 2023 3:38 pm
Bone8 skrev: man mai 15, 2023 12:53 pm

Flaut forsøk. Du har virkelig lite å glede deg over dette året.

Hvordan kan man bottle noe ingen trodde man kom til å vinne?

De tre vanskeligste kampene i sesongen kom alle i løpet av de ni siste kampene.

Men vi må huske at det er 18 andre lag som bottlet det før oss. Spurs usedvanlig tidlig.
Det å gi bort noen 2-0 ledelser, samt spille 3-3 mot et lag som i praksis er nedrykksklare, er vel en slags bottling det også. Bare der er det 6 poeng som hadde satt dere i førersetet igjen. Men ok, vi kan kalle det mini-bottling, da ;)

For jeg er jo enig i premisset, det er jo den som har favorittstempelet som kan "anklages" for bottling hvis de ikke innfrir. Men hvis man samtidig skal være pirkete, var dere jo favoritter en god stund mot slutten, før disse poengtapene kom :)

Når det gjelder diskusjon vedr jukselaget, synes jeg det er innafor at det får en viss plass her i klubbtråden deres. Må huske på at det er snart 20 år siden forrige ligagull. Og med en sånn strålende sesong dere har hatt denne gang, hvor dere feks i snitt har scoret nesten 2,5 mål i hver eneste kamp, må det være et helvete å tape gullet til lag som jukser.

Been there, done that...så jeg kjenner følelsen..
Nja, favoritter hos bookiene var vi ikke "en god stund". Det var status quo en stund, hvor lagene fulgte hverandre i samme avstand, og det lå da og vippet rundt 50/50. Men vi goonere (vel, de fleste av oss) visste at dette var en urealistisk oddssetting. City har for meg vært klar favoritt hele sesongen i gjennom. 5 poengs ledelse (8 med en kamp mer spilt) er jo ingenting når vi vet at seiersrekka deres kommer på slutten.

Synes du Liverpool bottlet også, da dere ledet med enda flere poeng, 7 (like mange kamper spilt), omtrent på samme tidspunkt i sesongen for noen år siden? City passerte dere da også, og vant til slutt.

Dette er ikke engang minibottling. Det er selvsagt dårlig av oss, men når man innser at City rett og slett er for gode, og at vi ikke er helt på samme nivå, så senkes man mentalt og kanskje spesielt i inngang til kampene når sekken skal knytes. Det er bare slikt som skjer når det glipper litt etter en lang, og meget god sesong. Når skadene gjør sine inntog, og flere ikke tar samme ansvar som de en gang gjorde. Helt forståelig.

Som det nevnes over her, om noen skulle kalle det bottling, så bottlet alle de andre lagene bak oss lenge før vi gjorde det. Tenk litt på den du.
Gidder ikke, er på ferie 😎

WaltonBR

Legg inn av WaltonBR »

Nok et fantastisk lag offer for at helt åpenlyst juks er lov i en av verdens største fotballigaer.

Denne gangen var der Arsenal som traff på et ekstremt bra lag, men som med Liverpool i flere av sesongene ender det med bitter 2.plass bak sportshistoriens største juksere. Glem Tour de France og Armstrong. Måten City ødelegger engelsk fotball på er en skam.

DennisB

Legg inn av DennisB »

SirJames skrev: man mai 15, 2023 6:09 pm
DennisB skrev: man mai 15, 2023 6:00 pm
SirJames skrev: man mai 15, 2023 3:38 pm

Det å gi bort noen 2-0 ledelser, samt spille 3-3 mot et lag som i praksis er nedrykksklare, er vel en slags bottling det også. Bare der er det 6 poeng som hadde satt dere i førersetet igjen. Men ok, vi kan kalle det mini-bottling, da ;)

For jeg er jo enig i premisset, det er jo den som har favorittstempelet som kan "anklages" for bottling hvis de ikke innfrir. Men hvis man samtidig skal være pirkete, var dere jo favoritter en god stund mot slutten, før disse poengtapene kom :)

Når det gjelder diskusjon vedr jukselaget, synes jeg det er innafor at det får en viss plass her i klubbtråden deres. Må huske på at det er snart 20 år siden forrige ligagull. Og med en sånn strålende sesong dere har hatt denne gang, hvor dere feks i snitt har scoret nesten 2,5 mål i hver eneste kamp, må det være et helvete å tape gullet til lag som jukser.

Been there, done that...så jeg kjenner følelsen..
Nja, favoritter hos bookiene var vi ikke "en god stund". Det var status quo en stund, hvor lagene fulgte hverandre i samme avstand, og det lå da og vippet rundt 50/50. Men vi goonere (vel, de fleste av oss) visste at dette var en urealistisk oddssetting. City har for meg vært klar favoritt hele sesongen i gjennom. 5 poengs ledelse (8 med en kamp mer spilt) er jo ingenting når vi vet at seiersrekka deres kommer på slutten.

Synes du Liverpool bottlet også, da dere ledet med enda flere poeng, 7 (like mange kamper spilt), omtrent på samme tidspunkt i sesongen for noen år siden? City passerte dere da også, og vant til slutt.

Dette er ikke engang minibottling. Det er selvsagt dårlig av oss, men når man innser at City rett og slett er for gode, og at vi ikke er helt på samme nivå, så senkes man mentalt og kanskje spesielt i inngang til kampene når sekken skal knytes. Det er bare slikt som skjer når det glipper litt etter en lang, og meget god sesong. Når skadene gjør sine inntog, og flere ikke tar samme ansvar som de en gang gjorde. Helt forståelig.

Som det nevnes over her, om noen skulle kalle det bottling, så bottlet alle de andre lagene bak oss lenge før vi gjorde det. Tenk litt på den du.
Gidder ikke, er på ferie 😎
:lol: :lol: God ferie!

Vike4

Legg inn av Vike4 »

“Takehiro Tomiyasu could be out until September after knee surgery and will participate in the Asian Cup in January next year.

“Kieran Tierney is expected to move to Newcastle United.”

Bone8

Legg inn av Bone8 »

SirJames skrev: man mai 15, 2023 3:38 pm
Bone8 skrev: man mai 15, 2023 12:53 pm
startelver skrev: man mai 15, 2023 12:22 pm Engelsk media skriver at Arsenal har "bottlet" det.

Men å komme til CL er vel ikke bottling akkurat. Nå er det ingen selvfølge at dere kjemper om tittelen neste sesong, og dere ledet denne sesongen 90% av tiden. Sånt sett kvalifisert til bottling.
Flaut forsøk. Du har virkelig lite å glede deg over dette året.

Hvordan kan man bottle noe ingen trodde man kom til å vinne?

De tre vanskeligste kampene i sesongen kom alle i løpet av de ni siste kampene.

Men vi må huske at det er 18 andre lag som bottlet det før oss. Spurs usedvanlig tidlig.
Det å gi bort noen 2-0 ledelser, samt spille 3-3 mot et lag som i praksis er nedrykksklare, er vel en slags bottling det også. Bare der er det 6 poeng som hadde satt dere i førersetet igjen. Men ok, vi kan kalle det mini-bottling, da ;)

For jeg er jo enig i premisset, det er jo den som har favorittstempelet som kan "anklages" for bottling hvis de ikke innfrir. Men hvis man samtidig skal være pirkete, var dere jo favoritter en god stund mot slutten, før disse poengtapene kom :)

Når det gjelder diskusjon vedr jukselaget, synes jeg det er innafor at det får en viss plass her i klubbtråden deres. Må huske på at det er snart 20 år siden forrige ligagull. Og med en sånn strålende sesong dere har hatt denne gang, hvor dere feks i snitt har scoret nesten 2,5 mål i hver eneste kamp, må det være et helvete å tape gullet til lag som jukser.

Been there, done that...så jeg kjenner følelsen..
Det er selvsagt å snuble litt. Men isolert har man jo tatt poeng på Anfield. Man har vunnet på St. James' park. Alle lag taper uventede poeng (City mot Forrest). Selvsagt ugunstig at våre kommer mot slutten, men tror det kommer av at vi har en så tynn tropp at vi ikke kan erstatte starterne godt når de blir skadet eller ute av form.
Partey har for eksempel vært elendig, og Saka har hatt et formtap. Saliba er utrolig mye bedre enn Holding i vårt system. Kun Ødegaard og Martinelli av de offensive har levert godt mot slutten.

Og det er selvsagt greit å nevne premissene rundt City, men når det går over til en diskusjon som egentlig ikke handler om Arsenal, men en ren diskusjon av City, så synes jeg det sporer av litt.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Dersom dere lander både Rice og Caicedo i sommer har dere fikset midtbanen for de neste 10 årene. Hadde vært helt ellevilt god butikk for dere.

At det ikke blir gull denne sesongen får så være, i et større perspektiv er den så viktig dersom den leder dere til å hente de to nevnte spillerne.

Bone8

Legg inn av Bone8 »

Lew_Ashby skrev: tir mai 16, 2023 9:29 am Dersom dere lander både Rice og Caicedo i sommer har dere fikset midtbanen for de neste 10 årene. Hadde vært helt ellevilt god butikk for dere.

At det ikke blir gull denne sesongen får så være, i et større perspektiv er den så viktig dersom den leder dere til å hente de to nevnte spillerne.
Tror sannsynligheten for at man henter begge er liten. Da skal det en helvetes mange, gode, salg til at man kan forsterke andre svakheter i troppen.

Vi må ha back(er) også, samt midtstopper, og helst en annerledes spiss enn de vi har.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Bone8 skrev: tir mai 16, 2023 11:50 am
Lew_Ashby skrev: tir mai 16, 2023 9:29 am Dersom dere lander både Rice og Caicedo i sommer har dere fikset midtbanen for de neste 10 årene. Hadde vært helt ellevilt god butikk for dere.

At det ikke blir gull denne sesongen får så være, i et større perspektiv er den så viktig dersom den leder dere til å hente de to nevnte spillerne.
Tror sannsynligheten for at man henter begge er liten. Da skal det en helvetes mange, gode, salg til at man kan forsterke andre svakheter i troppen.

Vi må ha back(er) også, samt midtstopper, og helst en annerledes spiss enn de vi har.
Synes vi har god dekning på backene. Kan selvsagt stille spm ved skadefrekvensen til Tomi. Og selvsagt må vi erstatte hvis Tierney selges.

En høyrebeint midtstopper tror jeg har høy prioritet ved siden av forsterkning(er) på midten.

En venstrebeint ving kommer deretter (med mindre Marquinhos er klar til å ta steget opp, men det er vel usannsynlig). Tror dog ikke vi kjøper angrepsspillere uten at enten ESR eller Nelson selges. Men det kan jo fort vekk skje.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

Lew_Ashby skrev: tir mai 16, 2023 9:29 am Dersom dere lander både Rice og Caicedo i sommer har dere fikset midtbanen for de neste 10 årene. Hadde vært helt ellevilt god butikk for dere.

At det ikke blir gull denne sesongen får så være, i et større perspektiv er den så viktig dersom den leder dere til å hente de to nevnte spillerne.
Tror ikke det skjer med mindre Xhaka selges. Men han ryktes jo til Leverkusen, så kanskje. Vi får ikke mye for ham, men det frigjør en del i lønnsbudsjettet.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Romano
Granit Xhaka, set to leave Arsenal at the end of the season. No negotiations over new deal and plan to part ways in June. 🚨⚪️🔴 #AFC

Bayer Leverkusen are in advanced talks to sign him — €15m fee.

Understand personal terms are almost agreed over four year deal — June 2027.

Er overrasket over at Xhaka forlater klubben i sommer. Plutselig veldig tynt besatt nå.

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

Vike4 skrev: tir mai 16, 2023 5:59 pm Romano
Granit Xhaka, set to leave Arsenal at the end of the season. No negotiations over new deal and plan to part ways in June. 🚨⚪️🔴 #AFC

Bayer Leverkusen are in advanced talks to sign him — €15m fee.

Understand personal terms are almost agreed over four year deal — June 2027.

Er overrasket over at Xhaka forlater klubben i sommer. Plutselig veldig tynt besatt nå.
Kun 108 dager til sommervinduet stenger, så da rekker vi nok ikke å hente en erstatter nei

Bjørn

Legg inn av Bjørn »

ulfarne skrev: tir mai 16, 2023 8:20 pm
Vike4 skrev: tir mai 16, 2023 5:59 pm Romano
Granit Xhaka, set to leave Arsenal at the end of the season. No negotiations over new deal and plan to part ways in June. 🚨⚪️🔴 #AFC

Bayer Leverkusen are in advanced talks to sign him — €15m fee.

Understand personal terms are almost agreed over four year deal — June 2027.

Er overrasket over at Xhaka forlater klubben i sommer. Plutselig veldig tynt besatt nå.
Kun 108 dager til sommervinduet stenger, så da rekker vi nok ikke å hente en erstatter nei
😆

Vike4

Legg inn av Vike4 »

ulfarne skrev: tir mai 16, 2023 8:20 pm
Vike4 skrev: tir mai 16, 2023 5:59 pm Romano
Granit Xhaka, set to leave Arsenal at the end of the season. No negotiations over new deal and plan to part ways in June. 🚨⚪️🔴 #AFC

Bayer Leverkusen are in advanced talks to sign him — €15m fee.

Understand personal terms are almost agreed over four year deal — June 2027.

Er overrasket over at Xhaka forlater klubben i sommer. Plutselig veldig tynt besatt nå.
Kun 108 dager til sommervinduet stenger, så da rekker vi nok ikke å hente en erstatter nei
Nå tenkte jeg mer på at vi kanskje trenger tre midtbanespillere. Elneny ute av kontrakt, eller har han ett år til? ESR vil muligens bli solgt også. Vieira ingen PL spiller har det vist seg. Når vi allerede har en tynn midtbane, så har vi en enorm jobb der. Håpet Xhaka ble en sesong til.

Vi er nesten litt avhengige av å få opp en fra egne rekker.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Jeg ser mange eksperter hevder nå at denne utgaven av Man City er den beste og mest komplette av dem alle. Til de som har snakket ned City i hele år.

Og her sitter man og hevder at vi har bottlet fordi vi ikke har holdt dem unna i ligaen. Er vel mer et under at vi holdt følge så lenge.
Slår de Chelsea på hjemmebane til helgen er det spikret, og de kan sende utpå C-laget i de to siste kampene mot Brentford og Brighton.

Mye skal til for å hindre Man City The Treble i år, tror jeg. De tre store samme sesong. Det har bare Man United klart i England, i sesongen 98/99.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: tor mai 18, 2023 5:25 am Jeg ser mange eksperter hevder nå at denne utgaven av Man City er den beste og mest komplette av dem alle. Til de som har snakket ned City i hele år.

Og her sitter man og hevder at vi har bottlet fordi vi ikke har holdt dem unna i ligaen. Er vel mer et under at vi holdt følge så lenge.
Slår de Chelsea på hjemmebane til helgen er det spikret, og de kan sende utpå C-laget i de to siste kampene mot Brentford og Brighton.

Mye skal til for å hindre Man City The Treble i år, tror jeg. De tre store samme sesong. Det har bare Man United klart i England, i sesongen 98/99.
Man utd kan stoppe dem selv. Det gir en ekstra dimensjon til den kampen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am
DennisB skrev: tor mai 18, 2023 5:25 am Jeg ser mange eksperter hevder nå at denne utgaven av Man City er den beste og mest komplette av dem alle. Til de som har snakket ned City i hele år.

Og her sitter man og hevder at vi har bottlet fordi vi ikke har holdt dem unna i ligaen. Er vel mer et under at vi holdt følge så lenge.
Slår de Chelsea på hjemmebane til helgen er det spikret, og de kan sende utpå C-laget i de to siste kampene mot Brentford og Brighton.

Mye skal til for å hindre Man City The Treble i år, tror jeg. De tre store samme sesong. Det har bare Man United klart i England, i sesongen 98/99.
Man utd kan stoppe dem selv. Det gir en ekstra dimensjon til den kampen.
Sant. Jeg tror det bare ikke før jeg ser det.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

DennisB skrev: tor mai 18, 2023 10:13 am
Wengerist skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am
DennisB skrev: tor mai 18, 2023 5:25 am Jeg ser mange eksperter hevder nå at denne utgaven av Man City er den beste og mest komplette av dem alle. Til de som har snakket ned City i hele år.

Og her sitter man og hevder at vi har bottlet fordi vi ikke har holdt dem unna i ligaen. Er vel mer et under at vi holdt følge så lenge.
Slår de Chelsea på hjemmebane til helgen er det spikret, og de kan sende utpå C-laget i de to siste kampene mot Brentford og Brighton.

Mye skal til for å hindre Man City The Treble i år, tror jeg. De tre store samme sesong. Det har bare Man United klart i England, i sesongen 98/99.
Man utd kan stoppe dem selv. Det gir en ekstra dimensjon til den kampen.
Sant. Jeg tror det bare ikke før jeg ser det.
Ballon d’or MBE Rashford scorer nok et par hattrick som vanlig.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Wengerist skrev: tor mai 18, 2023 11:36 am
DennisB skrev: tor mai 18, 2023 10:13 am
Wengerist skrev: tor mai 18, 2023 7:58 am
Man utd kan stoppe dem selv. Det gir en ekstra dimensjon til den kampen.
Sant. Jeg tror det bare ikke før jeg ser det.
Ballon d’or MBE Rashford scorer nok et par hattrick som vanlig.
Hehe ja :lol:
United med ursvake 51 mål på sine 35 seriekamper (kun 10 plussmål).
.
City med 92, Arsenal 83, Liverpool 70, Brighton 66, Tottenham 65, Newcastle 63.

Ikke mye som minner om underholdning eller effektivitet foran kassa fra United i år heller. De endte på 57 mål i fjor (0 plussmål). Andre sesongen på rad under 60 mål. 2.plassen til Solskjær ga dem vel 73 mål..
Blir svært overrasket om ikke City tar FA-cupen også.

Men nå var vel dette en tråd om Arsenal, Dennis ;)

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Ramsdale har signert ny kontrakt.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Piers Morgan viser igjen med dette hvilket brødhue han er. At han er Arsenal-supporter, er et pinlig skue.

Vi skulle ha signert Ronaldo, faktisk..

https://www.dagbladet.no/sport/skulle-s ... o/79310454

Brukeravatar
ulfarne
Innlegg: 1543

Legg inn av ulfarne »

DennisB skrev: fre mai 19, 2023 2:36 pm Piers Morgan viser igjen med dette hvilket brødhue han er. At han er Arsenal-supporter, er et pinlig skue.

Vi skulle ha signert Ronaldo, faktisk..

https://www.dagbladet.no/sport/skulle-s ... o/79310454
Et under at Morgan i det hele tatt klarer å prate, når han har tunga langt oppi rassen til Cristiano.

Men det er vel en egenskap man lærer seg i den bransjen.

DennisB

Legg inn av DennisB »

Ale skrev: fre mai 19, 2023 2:39 pm Ronaldo sa faktisk i det intervjuet med Morgan for et halvt år siden at han håpet Arsenal skulle ta gullet i tittelkampen.

Så han har tydeligvis stor respekt for Arsenal.
Kanskje det var en invitasjon til en januarovergang?

Ronaldo til Arsenal, det er det absolutt siste Arsenal hadde trengt. Arteta har jobbet mye for å få et kollektiv, et lag som jobber sammen, og der er det ingen plass til et enormt ego som Ronaldo.

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

Det er komisk og nesten på grensen til litt trist hvis Ronaldo virkelig trodde det var en mulig og aktuell overgang.

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

DennisB skrev: fre mai 19, 2023 4:09 pm
Ronaldo til Arsenal, det er det absolutt siste Arsenal hadde trengt. Arteta har jobbet mye for å få et kollektiv, et lag som jobber sammen, og der er det ingen plass til et enormt ego som Ronaldo.
Sier ganske mye om hvor lite Piers Morgan forstår av hvorfor Arsenal har gjort det bedre enn alle forventet denne sesongen.

taknina

Legg inn av taknina »

Wengerist skrev: fre mai 19, 2023 4:35 pm Det er komisk og nesten på grensen til litt trist hvis Ronaldo virkelig trodde det var en mulig og aktuell overgang.
The Boss Bruce skrev vel Blinded by the light og Manfred Mann som jeg forøvrig har vært på konsert med ett par ganger, glimrende konserter forøvrig hadde smash hit med den.

Det er vel der Ronaldo og læresveinane hans befinner seg nå?

Mye som oss Cityfans :-)

DennisB

Legg inn av DennisB »

Enzino skrev: fre mai 19, 2023 5:13 pm
DennisB skrev: fre mai 19, 2023 4:09 pm
Ronaldo til Arsenal, det er det absolutt siste Arsenal hadde trengt. Arteta har jobbet mye for å få et kollektiv, et lag som jobber sammen, og der er det ingen plass til et enormt ego som Ronaldo.
Sier ganske mye om hvor lite Piers Morgan forstår av hvorfor Arsenal har gjort det bedre enn alle forventet denne sesongen.
Ja. For Morgan har det blitt et mønster. Ikke første gang, for å si det sånn.

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Er vel ikke en eneste person her inne som ikke så den komme. Når det først stopper, ja da er det bom stopp. Kjekt å hjelpe NF med å holde seg, i et håp om å få Everton ned.

Er det jævlig dårlig trente spillere som har skyld i denne kollapsen, eller er det mentaliteten som fortsatt ikke er helt på topp?

Vi klarte CL, så det var vel målet, selv om det er litt skuffende å "glippe" denne sjansen om PL trofeet. Er svært skjeldent så mange toppklubber feiler samtidig, så vi vet vel innerst inne det kan bli 10 år til neste mulighet, selv om vi styrker laget i sommer.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Jeg synes Jesus har vært veldig svak etter at han kom tilbake fra skaden. Ikke bare er han lite involvert. Han involverer seg der han ikke skal og han overspiller og ødelegger rytme i spill med å overspille hele tiden. Synes han merkbart har vært svakere etter skaden og det har ødelagt mye av det offensive. Han er en fartshump istedet for en som løfter laget enda mer.

Saliba ut har vært tragisk. Han er for oss det van Dijk er for Liverpool. Limet i forsvaret og limet mellom forsvar og midtbane.

Spillet har også gått merkbart tilbake til det vi ikke ville ha i tiden Arteta tok over. Mye sidelengs, mye bakover. Mye å holde ballen i laget for å holde ballen i laget uten å skape noe og uten å vinne noe terreng framover. Tidligere i sesongen var vi veldig flinke til å vri spillet fra høyre til venstre, fra venstre til høyre. Veldig mange ganger i løpet av en kamp skjedde dette. Det skaper bevegelse i forsvaret og det gjorde at vi fikk mange bevegelser samtidig framover. Nå er det 3-4 meters pasninger det meste som foretas. Tragisk.

Hvorfor har det blitt slik? Er det bare Saliba ut som er grunnen? Jeg synes også Jesus inn er litt av grunnen. Jorghino har vært strålende i noen kamper. Idag var han en skikkelig festbrems der han var den som nok hadde mest støttepasninger og feilvalg/feige valg med ball.

Zinchenko har jo vært strålende og han savnes. Den siste måneden viser at vi har mye bra, men at vi også er ekstremt sårbare for skader på viktige spillere. Zinchenko og Saliba er ekstremt viktige.

Håper virkelig dagens formasjons økt var et engangstilfelle. Det var tragisk å se på. Det var null framdrift. Sesongens svakeste.....?

MadBum

Legg inn av MadBum »

DennisB skrev: man mai 15, 2023 2:44 pm Come on, bottling? Vi har aldri ledet med mer enn 8 poeng, med èn kamp mer spilt. I realiteten altså 5 poeng.
Hva er en 5 poengs ledelse mot City, med 11-12 kamper igjen? Den kan bli like fort borte som snø i Sahara.

Arsenal har prestert over absolutt all forventning i år. Ikke en kjeft trodde at dette unge laget skulle ta seriegull. Det som har skjedd i år, er kort og godt en ursterk prestasjon. Arsenal har med god margin satt på plass lag som Man United, Liverpool, Tottenham, Newcastle, Chelsea og hele hopen av lag. City kan ingen gjøre noe med. Det vet man bare, spesielt med Haaland på laget. Da må det i såfall være en ekstremsesong fra et annet lag, med 95-100 poeng. Arsenal er selvsagt ikke der.

Bottling er ikke engang på bordet. Glem det.

Det begynner vel å nærme seg at man kan bruke det ordet? Leder med 8 (5) poeng for så å ende 8-10 poeng bak. Synd det stoppet så sykt opp.

peraleks

Legg inn av peraleks »

TAdams6 skrev: lør mai 20, 2023 9:05 pm Jeg synes Jesus har vært veldig svak etter at han kom tilbake fra skaden. Ikke bare er han lite involvert. Han involverer seg der han ikke skal og han overspiller og ødelegger rytme i spill med å overspille hele tiden. Synes han merkbart har vært svakere etter skaden og det har ødelagt mye av det offensive. Han er en fartshump istedet for en som løfter laget enda mer.

Saliba ut har vært tragisk. Han er for oss det van Dijk er for Liverpool. Limet i forsvaret og limet mellom forsvar og midtbane.

Spillet har også gått merkbart tilbake til det vi ikke ville ha i tiden Arteta tok over. Mye sidelengs, mye bakover. Mye å holde ballen i laget for å holde ballen i laget uten å skape noe og uten å vinne noe terreng framover. Tidligere i sesongen var vi veldig flinke til å vri spillet fra høyre til venstre, fra venstre til høyre. Veldig mange ganger i løpet av en kamp skjedde dette. Det skaper bevegelse i forsvaret og det gjorde at vi fikk mange bevegelser samtidig framover. Nå er det 3-4 meters pasninger det meste som foretas. Tragisk.

Hvorfor har det blitt slik? Er det bare Saliba ut som er grunnen? Jeg synes også Jesus inn er litt av grunnen. Jorghino har vært strålende i noen kamper. Idag var han en skikkelig festbrems der han var den som nok hadde mest støttepasninger og feilvalg/feige valg med ball.

Zinchenko har jo vært strålende og han savnes. Den siste måneden viser at vi har mye bra, men at vi også er ekstremt sårbare for skader på viktige spillere. Zinchenko og Saliba er ekstremt viktige.

Håper virkelig dagens formasjons økt var et engangstilfelle. Det var tragisk å se på. Det var null framdrift. Sesongens svakeste.....?
Er jo samtidig noe erketypisk all den tid dere har en førsteellever og noen flere som har produsert på et eksepsjonelt nivå.
Dere er fortjente seriemestere.

Nå må det handles smart fremover, dere har fått på plass en solid stamme, nå må det forsterkninger til for å etablere Arsenal helt opp i toppen år etter år. Ser budsjettet deres er på rundt £200 mill til sommeren, bør sikre god kvalitet inn, i tillegg til den berømte CL-billetten.

Gratulerer med en fantastisk sesong, vi sees i CL neste år.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»