Toyota bZ4X
Re: Toyota bZ4X
De burde kjĂžrt en lĂžype til, f eks langs motorveiene nedover til sverige og til danmark. Det er relativt flate motorveier.
Det stemmer, men samtidig vil den bilen som kommer lengst ha den lengste rekkeviddenIseran2770 skrev: âtir jan 31, 2023 8:49 pmDet er jo en helt tullete lĂžype, de bilene som kommer over toppen fĂ„r jo masse gratis kilometer i nedoverbakkene etterpĂ„.Kompressor skrev: âtir jan 31, 2023 8:47 pm Det er jo en stigning som gĂ„r til ca 455-458km i rekkeviddetest-lĂžypen som er ganske tĂžff, sĂ„ de som kommer over denne fĂ„r mange mil med nedover igjen.
Could have would have should have.... Jeg er ikke begeistret over ruta de kjÞrer jeg heller, men samtidig sÄ er det et ganske svÊrt opplegg som skal fungere nÄr man kjÞrer i underkant av 30 biler samtidig pÄ test (og alt det andre de holder pÄ med rundt testen), og da kan de ikke kjÞre hvor som helst heller. For de som genuint er interessert i Ä hÞre noen argumenter for hvorfor de Är etter Är velger denne ruta, sÄ snakker de om det i en episode av elbilpodden fra 2022:
https://nye.naf.no/elbil/elbilpodden/vi ... esten-2022
Ellers kan jeg anbefale denne artikkelen fra MĂžller sin kommunikasjonssjef med tanker rundt denne testen:
https://www.motor.no/aktuelt/debatt-opp ... ten/241736
https://nye.naf.no/elbil/elbilpodden/vi ... esten-2022
Ellers kan jeg anbefale denne artikkelen fra MĂžller sin kommunikasjonssjef med tanker rundt denne testen:
https://www.motor.no/aktuelt/debatt-opp ... ten/241736
Toyota sliter virkelig med ELbilen sin. 35% under oppgitt rekkevidde pÄ 2wd versjonen i vintertesten gjÞr at jeg forstÄr Ärsaken til at de trakk 4wd fra testen. Veldig spesielt det som de nÄ har havnet oppi.
Hele bilen, navnet inkludert, burde jo skrotes.
Hjulbolter, rekkevidde, hanskerom, klimaanlegg som drikker strĂžm etc etc
Enorm ripe i lakken for verdens stĂžrste bilprodusent.
Hjulbolter, rekkevidde, hanskerom, klimaanlegg som drikker strĂžm etc etc
Enorm ripe i lakken for verdens stĂžrste bilprodusent.
Ja, man forstÄr jo hvorfor Toyota har vegret seg for Ä introdusere en ren elbil! -den kom sent, men litt for tidlig for Toyota.
Ille er det ogsÄ at mange Toyota-forhandlere har snakket ned andre elbiler i flere Är, og indirekte bedt trofaste Toyota-kunder holde seg unna til Toyota selv kom med dette!
Ellers snakket Toyota vel ganske hÞyt om faststoffbatterier, som vel skulle vÊre pÄ markedet nÄ etter det de sa for 3-4 Är siden, men dette har det blitt relativt stilt om.
Ille er det ogsÄ at mange Toyota-forhandlere har snakket ned andre elbiler i flere Är, og indirekte bedt trofaste Toyota-kunder holde seg unna til Toyota selv kom med dette!
Ellers snakket Toyota vel ganske hÞyt om faststoffbatterier, som vel skulle vÊre pÄ markedet nÄ etter det de sa for 3-4 Är siden, men dette har det blitt relativt stilt om.
Snakket med en taxikollega i dag. Han hadde etter et halvt Ärs forsinkelse fÄtt sin Bz4 med 4-hjulstrekk. Ganske misfornÞyd med rekkeviddetn i noen fÄ minusgrader. 250 km i fÞlge gjettometeret hvis han skulle ha varme pÄ.
Han hadde oppsÞkt forhandleren og hevdet at han var blitt lurt til Ä kjÞpe bilen pÄ feil premisser og villedende markedsfÞring angÄende rekkevidde.
Han hadde oppsÞkt forhandleren og hevdet at han var blitt lurt til Ä kjÞpe bilen pÄ feil premisser og villedende markedsfÞring angÄende rekkevidde.
Akkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man mÄ bare huske "Beyond Zero", sÄ sitter bZ. 4 er stÞrrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke lÞs pÄ bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i Þsten, for der er det mye snodige greier.
Ja, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniĂžrdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, fĂžr de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniĂžrer som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: âfre feb 03, 2023 7:25 pmAkkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man mĂ„ bare huske "Beyond Zero", sĂ„ sitter bZ. 4 er stĂžrrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke lĂžs pĂ„ bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i Ăžsten, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nÄ meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til Ä sitte i viktige lederstillinger som skal avgjÞre navnet.
Du har jo alltids Ora Funky CatRibba skrev: âfre feb 03, 2023 10:34 pmJa, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniĂžrdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, fĂžr de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniĂžrer som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: âfre feb 03, 2023 7:25 pmAkkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man mĂ„ bare huske "Beyond Zero", sĂ„ sitter bZ. 4 er stĂžrrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke lĂžs pĂ„ bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i Ăžsten, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nÄ meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til Ä sitte i viktige lederstillinger som skal avgjÞre navnet.
-
- Innlegg: 845
De Great Wall-bilene gjorde det jo bra i koĂžlisjonstest. Var en som het noe med KAFFE ogsĂ„!burkar skrev: âfre feb 03, 2023 11:08 pmDu har jo alltids Ora Funky CatRibba skrev: âfre feb 03, 2023 10:34 pmJa, mye rare modellnavn. Tyskerne hadde jo veldig ingeniĂžrdrevne navn, der masse tall og bokstaver beskrev bilen, fĂžr de ble mer vasket ut. bZ4X er jo litt henspill til det, dog trur jeg det er mer PR-folk enn ingeniĂžrer som har besluttet navnet her.Hollabaloo skrev: âfre feb 03, 2023 7:25 pm
Akkurat navnet er ikke noe problem synes jeg. Man mÄ bare huske "Beyond Zero", sÄ sitter bZ. 4 er stÞrrelses-klassen og X angir at det er en crossover/SUV. Skal man hakke lÞs pÄ bilmerkenavn og modeller ville jeg heller begynt med noen av elbilene som produseres av Putin-kompisene i Þsten, for der er det mye snodige greier.
Men jeg gruer nÄ meg litt til emojigenerasjonen blir gammel nok til Ä sitte i viktige lederstillinger som skal avgjÞre navnet.
LĂ„ bak en slik i dag. MĂ„ vĂŠre den SUVen med den stusseligste og kjedeligste baken?
-
- Innlegg: 845
Ikke glem at eierne ofte velger grÄ/sÞlvgrÄ og sjelden har lÞpende dialog med kjÞreskolene om moderne trafikk-skikk.
Tja, Toyota begynner vel Ä fÄ noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nÄ. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjÞregleder og ikke gode stats pÄ PR-brosjyrene.
De driver ogsÄ Ä forsker pÄ manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt nÄr det kommer til faststoffbatterier, noe som vil fÄ ned vekten. De er ogsÄ ledene pÄ hydrogen, der de utvikler bÄde teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. SÄ om ti eller tjue Är, sÄ betyr Toyota pÄ latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnĂŠrmet utĂžmmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Neida, skal ikke glemme detrosmebraad skrev: âfre mai 19, 2023 3:23 pm
Ikke glem at eierne ofte velger grÄ/sÞlvgrÄ og sjelden har lÞpende dialog med kjÞreskolene om moderne trafikk-skikk.
Visste forĂžvrig at @Ribba kom til Ă„ reagere, Toyota-eier som han er
Ja, langt fra unaturlig reaksjon Ă„ forsvare at Toyota lager morsomme biler, da Toyotaen min er langt morsommere Ă„ kjĂžre enn BMW'en min (dog kjipere Ă„ kjĂžre enn den gamle Opel'n min).
-
- Innlegg: 845
Ribba skrev: âfre mai 19, 2023 3:59 pmTja, Toyota begynner vel Ă„ fĂ„ noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nĂ„. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjĂžregleder og ikke gode stats pĂ„ PR-brosjyrene.
De driver ogsÄ Ä forsker pÄ manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt nÄr det kommer til faststoffbatterier, noe som vil fÄ ned vekten. De er ogsÄ ledene pÄ hydrogen, der de utvikler bÄde teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. SÄ om ti eller tjue Är, sÄ betyr Toyota pÄ latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnĂŠrmet utĂžmmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Her er det en som 'stÄr frem' i en reklame for elbilen fra Toyota.
(Jeg ville nĂžlet sterkt med Ă„ reklamere for noesomhelst.)
(SUV og HR-V derimot, dét hadde vÊrt et skue for reklamebransjen.)
https://www.bt.no/brandstudio/feature/v/bz4x/
SĂ„nn generelt ser jeg av og til omtalen 'hele familien/slekta har hatt xxx bilmerke i Ă„revis'.
Jeg syns det er greit Ă„ se forskjellige biler.
Og Toyota er slett ikke noe som borger for gjennomgÄende bra kvalitet, man mÄ ha riktog type og bruk.
Likevel et pluss at der er muligheter for Ă„ komme inn under 10 Ă„rs garantigreia.
-
- Innlegg: 845
rosmebraad skrev: âlĂžr jun 17, 2023 3:45 pmRibba skrev: âfre mai 19, 2023 3:59 pmTja, Toyota begynner vel Ă„ fĂ„ noen av de morsomste modellparkene blant alle bilprodusentene nĂ„. De har GR Yaris, GR Corolla, GR 86 og GR Supra. Og alle er tilgjengelige med manuelle girkasser, som viser at Toyota er opptatt av kjĂžregleder og ikke gode stats pĂ„ PR-brosjyrene.
De driver ogsÄ Ä forsker pÄ manuell girkasse til elbiler, samt at de har kommet langt nÄr det kommer til faststoffbatterier, noe som vil fÄ ned vekten. De er ogsÄ ledene pÄ hydrogen, der de utvikler bÄde teknologi relatert brenselsceller og forbrenningsmotorer. SÄ om ti eller tjue Är, sÄ betyr Toyota pÄ latinsk kanskje "hysterisk morsomt".
Men selvsagt. Toyota vil fortsatt levere kjedelige biler til kjedelige folk. For det er jo et tilnĂŠrmet utĂžmmelig marked, dog et marked der det er ekstrem hard konkurranse da alle andre bilprodusenter i stor grad har rettet seg 100% mot dette markedet.
Her er det en som 'stÄr frem' i en reklame for elbilen fra Toyota.
(Jeg ville nĂžlet sterkt med Ă„ reklamere for noesomhelst.)
(SUV og HR-V derimot, dét hadde vÊrt et skue for reklamebransjen.)
https://www.bt.no/brandstudio/feature/v/bz4x/
'....Komforten er utvilsomt den beste jeg har opplevd i en bil.......'.
Ett av flere tilfeller der jeg virkelig lurer pÄ hvordan de kan la 'komfortseter'-tilvalg i BMW gÄ sÄ grundig under radaren.
SĂ„nn generelt ser jeg av og til omtalen 'hele familien/slekta har hatt xxx bilmerke i Ă„revis'.
Jeg syns det er greit Ă„ se forskjellige biler.
Og Toyota er slett ikke noe som borger for gjennomgÄende bra kvalitet, man mÄ ha riktog type og bruk.
Likevel et pluss at der er muligheter for Ă„ komme inn under 10 Ă„rs garantigreia.
-
- Innlegg: 845
PĂ„ den annen side,
nÄr de bruker uttrykket 'du hendelse'
i annonsen sÄ falmer alle innvendingene brÄtt!
nÄr de bruker uttrykket 'du hendelse'
i annonsen sÄ falmer alle innvendingene brÄtt!
Salget av bZ4x gÄr nok litt tregt. En liten sjappe nord for Stryn hadde 20 uregistrerte bZ4x stÄende til pynt pÄ parkeringsplassen
Ikke det minste rart, det er en hĂžyst middelmĂ„dig bil, langt bak konkurrentene pĂ„ alle omrĂ„der.Iseran2770 skrev: âtor jun 22, 2023 7:14 pm Salget av bZ4x gĂ„r nok litt tregt. En liten sjappe nord for Stryn hadde 20 uregistrerte bZ4x stĂ„ende til pynt pĂ„ parkeringsplassen
Det er vel en grense for hva fanboysene godtar ogsÄ.
Jeg noterer meg at de har intensivert markedsfĂžringen i det siste.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
Itâs free and only takes a minute