Eliteserien Fantasy 2023

Svar
Skywalker

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:06 pm
Evertonion skrev: tor mai 18, 2023 11:02 pm Vetlesen kommer, bare spørs når. Solgte ham selv nå på wc, er redd jeg kan angre snart...
Jeg tar han nok inn på WC ila de kommende rundene! Gått uten så langt hele sesongen, men tørr snart ikke lenger!
Er vel det som er gull hvis du får til det. Ikke ha han på laget. Synker masse i pris fordi de fleste gir han opp. Så få han inn rett før han begynner å herje.

Syns Vetlesen er vanskelig. Er tydelig at Glimt er et mye bedre lag med han på banen. Han er kansje Eliteseriens beste spiller.
Problemet er at i forholdt til pris har han ikke levert i Fantasy. Hadde han kostet 8 så hadde poengfangsten vært brukbar.
Er en spiller jeg absolutt vil ha på laget, men når han binder opp så mye midler så ser jeg en bedre verdi å spre midlene slik at man kan sitte med både Adams og Faris.
Har man Vetlesen og Pelle er dette nesten umulig uten at resten av laget lider.
Jeg har ikke råd til Grønbæk en gang når jeg vil ha de to pluss Finne og Pelle. Da må jeg i så fall kjøre en 4.5 midtbane. Eller kun 4.5 forsvarere.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: tor mai 18, 2023 11:16 pm
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 10:44 pm Hvis jeg ikke tar helt feil så er Lew Ashby innenfor topp-35 på Eliteserien Fantasy Hall Of Fame, så kan være verdt å ta noen tips derfra oxo
Kan i hvert fall ikke ta tips fra meg mtp hvordan være hyggelig, beklager for idiotisk kommentar fra meg @Skywalker.

Uansett - blir spennede å se fremover. 3x BG offensivt fremstår for meg ganske must nå, så gjelder det å treffe med de to som ikke heter Pelle.
Ingen fare. Tok meg ikke nær av det. Så det ikke som en idiotisk kommentar. :D Kan hende du har rett :lol: Er nok mange ti åringer som slår meg i Fantasy :D

urbeka

Legg inn av urbeka »

Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:18 pm
Lew_Ashby skrev: tor mai 18, 2023 11:16 pm
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 10:44 pm Hvis jeg ikke tar helt feil så er Lew Ashby innenfor topp-35 på Eliteserien Fantasy Hall Of Fame, så kan være verdt å ta noen tips derfra oxo
Kan i hvert fall ikke ta tips fra meg mtp hvordan være hyggelig, beklager for idiotisk kommentar fra meg @Skywalker.

Uansett - blir spennede å se fremover. 3x BG offensivt fremstår for meg ganske must nå, så gjelder det å treffe med de to som ikke heter Pelle.
Jeg tror at Pelle, Faris og Vetlesen er de tre fra Glimt man bør ha..
Er nok det de fleste mener(utenom meg) at det er disse tre som gjelder. men det er så å si umulig å sitte med alle de tre. Da må man i så fall droppe spillere som Adams. Tar man Grønbæk eller Mvuka istedenfor Vetlesen så åpner det seg mer muligheter. Derfor jeg mener det er mer verdi i Grønbæk selv om kansje Vetlesen skulle ende opp med noen flere målpoeng en Grønbæk. Jeg tror ikke forskjellen på Grønbæk og Vetlesen blir så stor ved sesongslutt.
Før sesongen hadde jeg ekstremt trua på Espejord. Trodde kansje han kunne bli topscorer i Eliteserien. Faris var en jeg ikke vurderte. Ting snur seg fort. Kan godt være at Espejord kommer og blir spilleren man må ha til Høsten.
Man har også en spiller som Saltnes som snart er ventet tilbake.
Er så mange potensielle poengfangere i Glimt. Den eneste som er bankers er Pelle, men før sesongstart var det mange som tvilte på han også.
Sist redigert av Skywalker den tor mai 18, 2023 11:48 pm, redigert 2 ganger totalt.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Adams er jeg ganske sikker på forsvinner. Etter som jeg har forstått så var Werder Bremen på på kampen mellom Odd - LSK for å sjekke ut Whalstedt og Adams.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor mai 18, 2023 11:41 pm
K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:18 pm
Lew_Ashby skrev: tor mai 18, 2023 11:16 pm
Kan i hvert fall ikke ta tips fra meg mtp hvordan være hyggelig, beklager for idiotisk kommentar fra meg @Skywalker.

Uansett - blir spennede å se fremover. 3x BG offensivt fremstår for meg ganske must nå, så gjelder det å treffe med de to som ikke heter Pelle.
Jeg tror at Pelle, Faris og Vetlesen er de tre fra Glimt man bør ha..
Er nok det de fleste mener(utenom meg) at det er disse tre som gjelder. men det er så å si umulig å sitte med alle de tre. Da må man i så fall droppe spillere som Adams. Tar man Grønbæk eller Mvuka istedenfor Vetlesen så åpner det seg mer muligheter. Derfor jeg mener det er mer verdi i Grønbæk selv om kansje Vetlesen skulle ende opp med noen flere målpoeng en Grønbæk. Jeg tror ikke forskjellen på Grønbæk og Vetlesen blir så stor ved sesongslutt.
Før sesongen hadde jeg ekstremt trua på Espejord. Trodde kansje han kunne bli topscorer i Eliteserien. Faris var en jeg ikke vurderte. Ting snur seg fort. Kan godt være at Espejord kommer og blir spilleren man må ha til Høsten.
Man har også en spiller som Saltnes som snart er ventet tilbake.
Det kan godt være, men per nå er det nok tre av Pelle, Vetlesen, Faris og Grønbæk man bør ha.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: tor mai 18, 2023 11:44 pm
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Adams er jeg ganske sikker på forsvinner. Etter som jeg har forstått så var Werder Bremen på på kampen mellom Odd - LSK for å sjekke ut Whalstedt og Adams.
Isåfall spiller de Eliteserie frem til 01.07.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:45 pm
Skywalker skrev: tor mai 18, 2023 11:41 pm
K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:18 pm

Jeg tror at Pelle, Faris og Vetlesen er de tre fra Glimt man bør ha..
Er nok det de fleste mener(utenom meg) at det er disse tre som gjelder. men det er så å si umulig å sitte med alle de tre. Da må man i så fall droppe spillere som Adams. Tar man Grønbæk eller Mvuka istedenfor Vetlesen så åpner det seg mer muligheter. Derfor jeg mener det er mer verdi i Grønbæk selv om kansje Vetlesen skulle ende opp med noen flere målpoeng en Grønbæk. Jeg tror ikke forskjellen på Grønbæk og Vetlesen blir så stor ved sesongslutt.
Før sesongen hadde jeg ekstremt trua på Espejord. Trodde kansje han kunne bli topscorer i Eliteserien. Faris var en jeg ikke vurderte. Ting snur seg fort. Kan godt være at Espejord kommer og blir spilleren man må ha til Høsten.
Man har også en spiller som Saltnes som snart er ventet tilbake.
Det kan godt være, men per nå er det nok tre av Pelle, Vetlesen, Faris og Grønbæk man bør ha.
Ja hvis man får råd til det.
Har sitti med Vetlesen, Pelle og Grønbæk hele veien. Nå sitter jeg bare med Pelle og Faris. Håper dette skal være nok siden jeg får råd til Adams ved siden av. Kunne selvfølgelig droppet Maigaard og fått inn Grønbæk eller Mvuka på et vis, men jeg trenger å hente inn litt poeng så gambler på at Sarp skal herje de neste kampene.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 12:04 am
K-Torget skrev: tor mai 18, 2023 11:45 pm
Skywalker skrev: tor mai 18, 2023 11:41 pm

Er nok det de fleste mener(utenom meg) at det er disse tre som gjelder. men det er så å si umulig å sitte med alle de tre. Da må man i så fall droppe spillere som Adams. Tar man Grønbæk eller Mvuka istedenfor Vetlesen så åpner det seg mer muligheter. Derfor jeg mener det er mer verdi i Grønbæk selv om kansje Vetlesen skulle ende opp med noen flere målpoeng en Grønbæk. Jeg tror ikke forskjellen på Grønbæk og Vetlesen blir så stor ved sesongslutt.
Før sesongen hadde jeg ekstremt trua på Espejord. Trodde kansje han kunne bli topscorer i Eliteserien. Faris var en jeg ikke vurderte. Ting snur seg fort. Kan godt være at Espejord kommer og blir spilleren man må ha til Høsten.
Man har også en spiller som Saltnes som snart er ventet tilbake.
Det kan godt være, men per nå er det nok tre av Pelle, Vetlesen, Faris og Grønbæk man bør ha.
Ja hvis man får råd til det.
Har sitti med Vetlesen, Pelle og Grønbæk hele veien. Nå sitter jeg bare med Pelle og Faris. Håper dette skal være nok siden jeg får råd til Adams ved siden av. Kunne selvfølgelig droppet Maigaard og fått inn Grønbæk eller Mvuka på et vis, men jeg trenger å hente inn litt poeng så gambler på at Sarp skal herje de neste kampene.
:) :)

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2490

Legg inn av BrannLFC »

Blir alltid så tørst når noen snakker om at de vil ha Farris.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:22 am
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.
Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am
Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:22 am
urbeka skrev: tor mai 18, 2023 11:31 pm Overgangsvinduene i Belgia, Frankrike, England og Nederland åpner 9 juni, så for alt vi vet kan spillere som Vetlesen, Adams, Faris være borte allerede etter runde 9.

Det har vel vært mest snakk om tyskland for vetlesen, de åpner 1 juli, ved runde 12.
Blir overrasket om Glimt selger Moumagna etter et halvt år, rett før de skal ut i Europa-kvalifisering, dersom det fortsetter som nå og han er den eneste spissen som leverer.

Men jeg blir positivt overrasket om ikke Vetlesen ryker, og Adams regner også med forsvinner. For Glimts del håper jeg selvfølgelig man beholder Vetlesen ut sesongen, men tviler sterkt.
Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Var jo ikke så fornøyd etter at budet ble avslått. Alikevel tegnet han ny kontrakt med Glimt rett før seriestart. Vet ikke hva slags lovnader Vetlesen har fått.
Vet ikke hva man kan få for Vetlesen, men spekuleres i 90-100 milioner for Adams.
Sist redigert av Skywalker den fre mai 19, 2023 11:49 am, redigert 1 gang totalt.

Bjørka

Legg inn av Bjørka »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Jepp. Men jeg tror også timingen på det budet bidro sterkt, mtp at det kom på ettermiddagen samme dag som fristen gikk ut. Hadde det kommet tidligere i vinduet, hadde man jo hatt tid til å lete etter potensiell erstatter osv, mens nå stod man noen timer før fristen gikk ut og fikk et bud på en spiller som er av lagets beste spillere, om ikke den beste, rett før man skulle spille Conference League-playoff.

Jeg tror jo ikke Glimt kommer til å akseptere noe lavere enn det nå. Men jeg mistenker vel også at det er noe gentlemen's agreement her, mtp at han signerte ny kontrakt nettopp, som kan gjøre at han forsvinner i sommer. Man lot også Boniface gå for det mange anser som et alt for lavt bud, etter at han hadde signert ny kontrakt.

Regner i alle fall sjansen for at Vetlesen selges som betraktelig høyere enn at Moumbagna selges, med mindre det kommer noe fantasibud på sistnevnte.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )

urbeka

Legg inn av urbeka »

Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: fre mai 19, 2023 12:40 pm Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...
Nei da hadde han vel ikke skrevet ny kontrakt.
Klart. Fortsetter Glimt å avslå bud så kansje det kan bli dårlig stemning, men tror alikevel Vetlesen er profosjonell.
Synd han er såpass kostbar i spillet. Skulle gjerne hatt han inn på laget igjen. Han har jo vært god selv om poengfangsten ikke har vært som i fjor. Han er kapabel til å levere samme tall som Pelle. Kan være kjedelig å sitte uten han hvis han klarer å fin innstille siktet.

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 12:56 pm Nei da hadde han vel ikke skrevet ny kontrakt.
Hvis du googler på sakene om Vetlesens kontraktsforlengelse så har de gjerne overskrift 'Ville gi noe tilbake til klubben'. Går an det og, skrive litt lenger kontrakt for å sikre at klubben skal få godt betalt, typisk gjerne med en sign-on fee og bump i lønn.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Bjørka skrev: fre mai 19, 2023 11:49 am
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 11:41 am Må vel isåfall komme et stort bud på Vetlesen. Takket vel nei til 60 - 65 millioner fra Feyenoord i januar? :)
Jepp. Men jeg tror også timingen på det budet bidro sterkt, mtp at det kom på ettermiddagen samme dag som fristen gikk ut. Hadde det kommet tidligere i vinduet, hadde man jo hatt tid til å lete etter potensiell erstatter osv, mens nå stod man noen timer før fristen gikk ut og fikk et bud på en spiller som er av lagets beste spillere, om ikke den beste, rett før man skulle spille Conference League-playoff.

Jeg tror jo ikke Glimt kommer til å akseptere noe lavere enn det nå. Men jeg mistenker vel også at det er noe gentlemen's agreement her, mtp at han signerte ny kontrakt nettopp, som kan gjøre at han forsvinner i sommer. Man lot også Boniface gå for det mange anser som et alt for lavt bud, etter at han hadde signert ny kontrakt.

Regner i alle fall sjansen for at Vetlesen selges som betraktelig høyere enn at Moumbagna selges, med mindre det kommer noe fantasibud på sistnevnte.
:)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

urbeka skrev: fre mai 19, 2023 12:40 pm Påstås at klubber som Stuttgart, Union Berlin, Borussia Dortmund følger ham ganske tett. Hvis det faller seg slik at han passer inn i logistikken hos en av de, ved at andre selges osv, så kan det fort komme et mer enn stort nok bud der til sommeren. Det er neppe noe i veien for motivasjonen hans til å levere fremover iallefall...
Hadde likt å se han i Dortmund! :)

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:03 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)
Ja jeg tror det jeg også, men selv om det var bare en og en halv kamp. Var Glimt svake uten Vetlesen.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 5:44 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:03 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 11:58 am Jeg tror det bare er Vetlesen som kan forsvinne fra Glimt i sommer. Blir han er serigullet sikret, så tror ikke Glimt gir han bort. (Glimt var jo overkommelige når han ikke var på banen :D )
Blir seriegull på Glimt om Vetlesen forsvinner i sommer eller ei ;)
Ja jeg tror det jeg også, men selv om det var bare en og en halv kamp. Var Glimt svake uten Vetlesen.
Glimt er uansett det klart sterkeste og beste laget :)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:05 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)
Blir noen dager før fristen, i tilfelle noen skader eller annet kommer opp. Men kan ikke vente helt opp til frist, da jeg blir på reise til Canada og ombord på jobb igjen dagen før og kampdag. Så lagoppstilling før frist hjelper meg ikke denne runden.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:33 pm
K-Torget skrev: fre mai 19, 2023 5:05 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Gjør du Bjørkan - Wallem før fristen til runde 8 eller allerede nå? :)
Blir noen dager før fristen, i tilfelle noen skader eller annet kommer opp. Men kan ikke vente helt opp til frist, da jeg blir på reise til Canada og ombord på jobb igjen dagen før og kampdag. Så lagoppstilling før frist hjelper meg ikke denne runden.
Oki, men Wallem starter nok ;)

Kapteinhivoghoi

Legg inn av Kapteinhivoghoi »

Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 7:46 pm
Skywalker skrev: fre mai 19, 2023 4:02 pm
Kapteinhivoghoi skrev: fre mai 19, 2023 3:08 pm Inntil videre får jeg sitte uten Faris, da der ikke er penger på bok for å gjøre Jatta til Faris. Med Vetlesen og Pelle inne, blir det lite penger til å ha Adams og Finne ved siden av Faris. Foran neste runde tenker jeg dog ta ut Bjørkan for Wallem, og da i det minste frigjøre tredje Glimt plassen. Om da Vetlesen skal bli Grønbæk får vi se an på, men det vil jo frigjøre penger til Faris. Men da blir man også nesten tvunget inn i 3-4-3 spill, og ikke like mye 3-5-2 som kan tillates med Jatta inne. Men i runde 8 er det utelukket med Faris inn, så får bare ta tapte poeng der som de kommer.
Er som du sier. Med såpass mye midler bindet opp i Spissene så blir du tvinget til tre forran.
Har selv tatt den sjangsen og dyttet ut Vetlesen. Er vanskelig å ha Grønbæk også uten å nedgradere veldig.Jeg har tatt han ut å valgt å gamble litt med Sarp midtbane de neste. Mulig Grønbæk må inn igjen etter hvert. Jeg ser jo at midtbanen ble svakere med både Adams og Faris inne ved siden av Finne.
Er nødt til å spille 3 -4- 3 Foretrekker egentlig fem på midten da det som oftest er mest poeng der.

Jeg hadde
Vetlesen - Pelle - Grønbæk - FHM - Breivik

Nå to runder etterpå
Pelle - Lundqvist - Maigaard - Breivik (Nypan)

Er ganske sikker på at den første med tre Glimt gir mer poeng.
Samtidig er angrepsrekken endret fra

Finne - Jatta (Høgh)

Til

Adams - Finne - Faris

Håper og tror at angrepsrekka skal veie opp, kansje til og med tjene på det.
Jeg ser godt dine betraktninger, og godt mulig angreps rekka di oppveier tidligere midtbane med 5 i spill. Men siden jeg er Oransje av hjerte og sjel, håper jeg at dine to Sarp midtbane spillere ikke gir for mye i runde 8😊. Håper jo at AaFK klarer bygge videre på Molde kampen, og gi Sarpsborg en jevn og tight match. Selv om Sarpsborg tidvis var sterke mot LSK, ser jeg ikke det som prov på at de høvler over AaFK. Molde derimot har jeg tro på vil reise kjerringa hjemme mot Sandefjord, ellers er det vel blått lys blinkende for Moe. Så jeg starter alle mine 3 Molde spillere ( benket Mannsverk sist 16 Mai heldigvis ), og har null Sarpsborg spiller i aksjon. Får se hvilke betraktninger jeg gjør etter runde 8, kan vel bli Vetlesen nedgradert da, og Faris inn.
Jeg tror det vil være lurt å ha noe Sarp mot Aafk slik sesongen har vært så langt.. Har foreløpig byttet inn Soltvedt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»