Trening når du er over middagshøyden.

Svar
return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Re: Trening når du er over middagshøyden.

Legg inn av return_of_drakkar »

Det skal bli godt når snøen nå forsvinner og man kan skifte mellom gater/fortau og turer ut i skog og mark.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

HarryH skrev: søn mar 19, 2023 10:42 am
izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 10:35 am
Henningsen skrev: lør mar 18, 2023 10:46 pm

Lite som slår turer i skog og mark, eller langs kysten.
For min del, helst med ei fluestang i hånda.
Jeg går for det meste i byen, går langt og fort. Prøver en tur hver dag.
Tror du skihopping på lavt nivå kunne være noe? Jeg snakker da om minibakker der man hopper kanskje 12-15 meter. Kan være verdt et forsøk?
Jeg tenkte på bandy, men fant raskt ut at jeg er for gammel.

HarryH

Legg inn av HarryH »

izzet2015 skrev: ons apr 12, 2023 11:09 am
HarryH skrev: søn mar 19, 2023 10:42 am
izzet2015 skrev: søn mar 19, 2023 10:35 am

Jeg går for det meste i byen, går langt og fort. Prøver en tur hver dag.
Tror du skihopping på lavt nivå kunne være noe? Jeg snakker da om minibakker der man hopper kanskje 12-15 meter. Kan være verdt et forsøk?
Jeg tenkte på bandy, men fant raskt ut at jeg er for gammel.
Si ikke det. Kanskje en rolle som sittende midtbanespiller? Kan holde deg i midtsirkelen og fordele baller.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Cannabis Connoisseur skrev: ons apr 12, 2023 11:27 am
return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 10:01 am Det skal bli godt når snøen nå forsvinner og man kan skifte mellom gater/fortau og turer ut i skog og mark.
Du har ikke vurdert truger på vinterstid? Jeg kjøpte selv i fjor og har brukt dem i hele vinter, selv om det har ligget mer enn en meter snø her, har jeg vært på lange turer i marka. God trening er det også, og dagens truger er enkle å på av og på, i tillegg til å være gode i bruk.
Vi tenkte på det for et par-tre år siden, men det ble bare med det.
Er det noen spesielle du ville anbefale?

Alpha

Legg inn av Alpha »

return_of_drakkar skrev: fre mar 10, 2023 8:40 pm
izzet2015 skrev: lør feb 18, 2023 7:44 pm
return_of_drakkar skrev: lør feb 18, 2023 5:38 pm

Er man senior og har god helse og god form, så har man jo gjort mye riktig før.
Ja, lange turer er fint for kropp og sjel, men også tenke litt på å variere tempo også.
Og - noen ganger kan kortere tur være fint,

Litt styrke er også bra.
Mange finner det fint å trene med strikker som man kjøpe på forskjellige butikker (men viktig med kvalitet så de ikke ryker fort).
På disse eskene er det oftest vist øvelser man fint kan ta, ellers er det bare å søke på nettet om det.

Litt god gammeldags gymnastikk er også fint.
Og man fint ta knebøy uten å bruke vekter.

Det aller viktigste er jo da - bevegelse - og det skal ikke all verden til før det er bra for helsa.
Jeg går en lang tur hver dag og trener på treningssenter. Kjennes ut som jeg er i god form..Har trent jevnt i over 20 år..
Da er du nok inne i gode rutiner.
Det er mange forskjellige meninger om hvordan man bør trene, men det er nok ingen fasit for alle og enhver.
Det aller viktigste er at man liker det og har utbytte man er fornøyd med.

Jeg har aldri trent på noe senter.
En gang i tiden hadde jeg et styrkerom i kjelleren der jeg bodde, med masse innkjøpt utstyr.
Men jeg likte det aldri rett og slett, og hadde ikke akkurat noe utbytte av det.
Jeg solgte det for slikk og ingenting. :cry:
Hvis du ikke har utbytte av styrketrening, så gjør du noe feil.

Styrketrening er noe absolutt alle burde prøve å implementere inn i livene sine. Det er en av de mest effektive metodene for å forebygge og behandle sarkopeni. På denne måten vil man kunne oppleve økt livskvalitet som gammel og blant mye annet redusere risiko for fall.

Styrketrening er på mange måter som oppsparing av pensjon. Det koster litt gjennom hele livet, men du verden så greit det er å ha når man blir gammel. Jo tidligere man begynner og jo bedre kontinuitet man har, jo mer får man igjen når man blir gammel.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Er det lurt å gå tur med skade i låret/hofta? Det er vel smerten som bestemmer intensitet her. Kjedelig å må holde seg i ro så lenge. Gått en måned nå!

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Alpha skrev: ons apr 12, 2023 1:39 pm


Hvis du ikke har utbytte av styrketrening, så gjør du noe feil.

Styrketrening er noe absolutt alle burde prøve å implementere inn i livene sine. Det er en av de mest effektive metodene for å forebygge og behandle sarkopeni. På denne måten vil man kunne oppleve økt livskvalitet som gammel og blant mye annet redusere risiko for fall.

Styrketrening er på mange måter som oppsparing av pensjon. Det koster litt gjennom hele livet, men du verden så greit det er å ha når man blir gammel. Jo tidligere man begynner og jo bedre kontinuitet man har, jo mer får man igjen når man blir gammel.
Nå vel, det spørs hva man mener med "ikke noe utbytte", som da også igjen er å vurdere i henhold til hva man den gangen ville / ønsket.
Det betyr ikke at man ikke bedriver noe styrketrening, men altså ikke i den settingen.
Det er mange måter å bedrive det på...som også har med interesse osv. å gjøre.

Det jeg nevnte er lenge siden. Såkalt once upon a time...men illustrerte godt.
Og med det jeg bedriver av diverse, og har bedrevet så er det ok.
Et poeng er også at det å være på et treningssenter er ikke min sak, men klarer meg godt med de tingene jeg har og bruker - generelt for trening.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Cannabis Connoisseur skrev: ons apr 12, 2023 12:43 pm
return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 12:21 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons apr 12, 2023 11:27 am

Du har ikke vurdert truger på vinterstid? Jeg kjøpte selv i fjor og har brukt dem i hele vinter, selv om det har ligget mer enn en meter snø her, har jeg vært på lange turer i marka. God trening er det også, og dagens truger er enkle å på av og på, i tillegg til å være gode i bruk.
Vi tenkte på det for et par-tre år siden, men det ble bare med det.
Er det noen spesielle du ville anbefale?
Jeg har 2 par og er veldig fornøyd med Tubbs sine. Jeg har disse og disse.

Hvilke truger man trenger kommer alt an på hvor langt man skal gå, skostørrelse og egenvekt. Jeg ville ikke hatt for lange hvert fall, men dette er noe de vet mer om i sportsbutikk. Selv fulgte jeg med i annonsene til XXL, Intersport og Sport1 og diverse nettsteder, ventet til jeg fant gode tilbud og slo til da. Siste trugeparet jeg kjøpte var til halv pris i forbindelse med Black Friday, for eksempel.

Eksempel på tilbud.
Fint.
Dette så interessant ut.
Det vil være for meg o min bedre halvdel, slik at noen turene om vinteren kan tas der vi kan ta turer vår, sommer og høst.
Ettersom turer tas hver dag så vil jo dette være for avveksling mot tettbygd vandring. :D

Alpha

Legg inn av Alpha »

return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 4:13 pm
Alpha skrev: ons apr 12, 2023 1:39 pm


Hvis du ikke har utbytte av styrketrening, så gjør du noe feil.

Styrketrening er noe absolutt alle burde prøve å implementere inn i livene sine. Det er en av de mest effektive metodene for å forebygge og behandle sarkopeni. På denne måten vil man kunne oppleve økt livskvalitet som gammel og blant mye annet redusere risiko for fall.

Styrketrening er på mange måter som oppsparing av pensjon. Det koster litt gjennom hele livet, men du verden så greit det er å ha når man blir gammel. Jo tidligere man begynner og jo bedre kontinuitet man har, jo mer får man igjen når man blir gammel.
Nå vel, det spørs hva man mener med "ikke noe utbytte", som da også igjen er å vurdere i henhold til hva man den gangen ville / ønsket.
Det betyr ikke at man ikke bedriver noe styrketrening, men altså ikke i den settingen.
Det er mange måter å bedrive det på...som også har med interesse osv. å gjøre.

Det jeg nevnte er lenge siden. Såkalt once upon a time...men illustrerte godt.
Og med det jeg bedriver av diverse, og har bedrevet så er det ok.
Et poeng er også at det å være på et treningssenter er ikke min sak, men klarer meg godt med de tingene jeg har og bruker - generelt for trening.
Med ikke noe utbytte så regner jeg med at du mener ikke noe utbytte. Det blir en annen sak om du ikke fikk ønsket effekt. Noe utbytte, fikk du nok uansett - om du trente riktig.

Fysisk aktivitet, nesten uansett form, er bedre enn ingen fysisk aktivitet. Ikke alle må trene på studio, men det er helt klart at utbyttepotensialet er størst der. Der har man utstyr som tilrettelegger for progressiv overbelastning, som er en forutsetning for muskelvekst. Det er veldig begrenset hva man kan få ut av en strikk og treningsmatte, men igjen - nesten alt er bedre enn ingen ting.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Alpha skrev: ons apr 12, 2023 4:39 pm
return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 4:13 pm
Alpha skrev: ons apr 12, 2023 1:39 pm

Hvis du ikke har utbytte av styrketrening, så gjør du noe feil.

Styrketrening er noe absolutt alle burde prøve å implementere inn i livene sine. Det er en av de mest effektive metodene for å forebygge og behandle sarkopeni. På denne måten vil man kunne oppleve økt livskvalitet som gammel og blant mye annet redusere risiko for fall.

Styrketrening er på mange måter som oppsparing av pensjon. Det koster litt gjennom hele livet, men du verden så greit det er å ha når man blir gammel. Jo tidligere man begynner og jo bedre kontinuitet man har, jo mer får man igjen når man blir gammel.
Nå vel, det spørs hva man mener med "ikke noe utbytte", som da også igjen er å vurdere i henhold til hva man den gangen ville / ønsket.
Det betyr ikke at man ikke bedriver noe styrketrening, men altså ikke i den settingen.
Det er mange måter å bedrive det på...som også har med interesse osv. å gjøre.

Det jeg nevnte er lenge siden. Såkalt once upon a time...men illustrerte godt.
Og med det jeg bedriver av diverse, og har bedrevet så er det ok.
Et poeng er også at det å være på et treningssenter er ikke min sak, men klarer meg godt med de tingene jeg har og bruker - generelt for trening.
Med ikke noe utbytte så regner jeg med at du mener ikke noe utbytte. Det blir en annen sak om du ikke fikk ønsket effekt. Noe utbytte, fikk du nok uansett - om du trente riktig.

Fysisk aktivitet, nesten uansett form, er bedre enn ingen fysisk aktivitet. Ikke alle må trene på studio, men det er helt klart at utbyttepotensialet er størst der. Der har man utstyr som tilrettelegger for progressiv overbelastning, som er en forutsetning for muskelvekst. Det er veldig begrenset hva man kan få ut av en strikk og treningsmatte, men igjen - nesten alt er bedre enn ingen ting.
Vi snakker på forskjellige måter...
Dette er en måte jeg ofte snakker på.
Når man i arbeidet sier 'få det mest mulig riktig' sier jeg (av erfaring) 'sørge for minst mulig feil'...

Alpha

Legg inn av Alpha »

return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 4:41 pm
Alpha skrev: ons apr 12, 2023 4:39 pm
return_of_drakkar skrev: ons apr 12, 2023 4:13 pm

Nå vel, det spørs hva man mener med "ikke noe utbytte", som da også igjen er å vurdere i henhold til hva man den gangen ville / ønsket.
Det betyr ikke at man ikke bedriver noe styrketrening, men altså ikke i den settingen.
Det er mange måter å bedrive det på...som også har med interesse osv. å gjøre.

Det jeg nevnte er lenge siden. Såkalt once upon a time...men illustrerte godt.
Og med det jeg bedriver av diverse, og har bedrevet så er det ok.
Et poeng er også at det å være på et treningssenter er ikke min sak, men klarer meg godt med de tingene jeg har og bruker - generelt for trening.
Med ikke noe utbytte så regner jeg med at du mener ikke noe utbytte. Det blir en annen sak om du ikke fikk ønsket effekt. Noe utbytte, fikk du nok uansett - om du trente riktig.

Fysisk aktivitet, nesten uansett form, er bedre enn ingen fysisk aktivitet. Ikke alle må trene på studio, men det er helt klart at utbyttepotensialet er størst der. Der har man utstyr som tilrettelegger for progressiv overbelastning, som er en forutsetning for muskelvekst. Det er veldig begrenset hva man kan få ut av en strikk og treningsmatte, men igjen - nesten alt er bedre enn ingen ting.
Vi snakker på forskjellige måter...
Dette er en måte jeg ofte snakker på.
Når man i arbeidet sier 'få det mest mulig riktig' sier jeg (av erfaring) 'sørge for minst mulig feil'...
Skjønner ikke hvor du vil med dette. Jeg forstår egentlig ikke hva du mener for å være ærlig.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Alpha skrev: ons apr 12, 2023 1:39 pm Styrketrening er noe absolutt alle burde prøve å implementere inn i livene sine. Det er en av de mest effektive metodene for å forebygge og behandle sarkopeni. På denne måten vil man kunne oppleve økt livskvalitet som gammel og blant mye annet redusere risiko for fall.

Styrketrening er på mange måter som oppsparing av pensjon. Det koster litt gjennom hele livet, men du verden så greit det er å ha når man blir gammel. Jo tidligere man begynner og jo bedre kontinuitet man har, jo mer får man igjen når man blir gammel.
Dette er kloke ord. Håper folk printer ut og henger det opp på veggen. Vil bare legge til at det er aldri for sent å begynne.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Styrketrening er veldig viktig hvis du er litt opp i årene. For da minsker musklene og de må trenes opp. Jeg gjør styrketrening og kondisjonstrening. Jeg har stort utbytte av trening. Hjelper mot nesten alt.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Når er man over middagshøyden, eller over the hill som man sier.
Det engelskpråklige idiomet betyr: no longer able to do something well because of age
Men så er det jo da også individuelt, men jeg tror de fleste skjønner poenget uansett.

Nei - jeg mener ikke, om det kunne se slik ut, at styrketrening er bortkastet eller at jeg tar avstand fra det.
Men for meg er det helt uaktuelt å benytte treningsstudio til noe som helst, selv om sikkert argumenter generelt er gode nok for det.

Så - hva gjør jeg:
- Mellom 1994 og 2014 syklet jeg sånn cirka 20-25 timer i uka om våren, sommeren og høsten
- Om vinteren brukte jeg spinningsykkel ute på balkongen i noen år, men løp også en god del.

I dag da:
- Cirka 1 times gåtur hver dag, altså fra rolig til aggressiv Power Walk (noen ganger med staver også, men ikke så ofte mer).
- På 3 av turene så avsluttes det med løp, det vil si bakkespurter.
- Styrke: Har en stang og manualer og strikker. God gammeldags militærpress er det jeg bruker stanga til. jeg kan også bruke manualer til press over knollen. Strikker til annet. Planken tas også. Beina er det i alle fall ingen fare med :).
Men alt dette tas nå og da - men trives med det slik og er ikke så veldig opptatt av å verken formalisere det eller strukturere dette.
Det er slik jeg er.

******
Så er det også individuelt dette også.
Og har man alltid bedrevet fysisk aktivitet (aktiv eller på hobbybasis) vet man gjerne hva som er bra for både det vi kaller kropp og sjel - altså for seg selv da.
Det jeg kaller for min spesielle semi-faste (kort beskrevet i tråden om semi-faste) er egentlig krona på verket...

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Jeg var på såkalt hjertekurs i fjor, og det fysioterapeuten der sa at problemet med eldre folk og folk som har hatt en "hjertehendelse" er at de blir som oftest redd for å ta for hardt i/ trene for mye. Det er helt feil, siden det er de som vil ha størst nytte av å trene rimelig hardt. Og da menes det å ha belasting eller puls over tid, IKKE å legge flest kilo på stanga. Har man problemer med dørstokkmila så er det viktig å huske at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.

Mia

Legg inn av Mia »

Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 1:36 pm Jeg var på såkalt hjertekurs i fjor, og det fysioterapeuten der sa at problemet med eldre folk og folk som har hatt en "hjertehendelse" er at de blir som oftest redd for å ta for hardt i/ trene for mye. Det er helt feil, siden det er de som vil ha størst nytte av å trene rimelig hardt. Og da menes det å ha belasting eller puls over tid, IKKE å legge flest kilo på stanga. Har man problemer med dørstokkmila så er det viktig å huske at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.
Er det ikke bedre å høre på noen som har litt peiling på det området enn en fysio? Fysioterapauter har vell sikkert like mye peiling på dette som den vanlige mannen på gata,

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Mia skrev: søn apr 16, 2023 1:40 pm
Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 1:36 pm Jeg var på såkalt hjertekurs i fjor, og det fysioterapeuten der sa at problemet med eldre folk og folk som har hatt en "hjertehendelse" er at de blir som oftest redd for å ta for hardt i/ trene for mye. Det er helt feil, siden det er de som vil ha størst nytte av å trene rimelig hardt. Og da menes det å ha belasting eller puls over tid, IKKE å legge flest kilo på stanga. Har man problemer med dørstokkmila så er det viktig å huske at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.
Er det ikke bedre å høre på noen som har litt peiling på det området enn en fysio? Fysioterapauter har vell sikkert like mye peiling på dette som den vanlige mannen på gata,
Der tror jeg du tar feil, de har nok peiling på dette. De kjenner kroppen ut og inn.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Mia skrev: søn apr 16, 2023 1:40 pm
Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 1:36 pm Jeg var på såkalt hjertekurs i fjor, og det fysioterapeuten der sa at problemet med eldre folk og folk som har hatt en "hjertehendelse" er at de blir som oftest redd for å ta for hardt i/ trene for mye. Det er helt feil, siden det er de som vil ha størst nytte av å trene rimelig hardt. Og da menes det å ha belasting eller puls over tid, IKKE å legge flest kilo på stanga. Har man problemer med dørstokkmila så er det viktig å huske at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.
Er det ikke bedre å høre på noen som har litt peiling på det området enn en fysio? Fysioterapauter har vell sikkert like mye peiling på dette som den vanlige mannen på gata,
Haha! Noe av det dummeste jeg har lest innpå her. Fysioterapeut som jobber med hjerte- og lungerehabilitering har ekstremt mye mer peil enn mannen i gata. Hun jeg hadde kurs med på sykehuset har 2 mastergrader fra Norges idrettshøyskole. Han jeg bruker hos Nemus er spesialist i idrettsmedisin og muskulær rehabilitering ved overbelastning.

Mia

Legg inn av Mia »

Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 2:10 pm
Mia skrev: søn apr 16, 2023 1:40 pm
Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 1:36 pm Jeg var på såkalt hjertekurs i fjor, og det fysioterapeuten der sa at problemet med eldre folk og folk som har hatt en "hjertehendelse" er at de blir som oftest redd for å ta for hardt i/ trene for mye. Det er helt feil, siden det er de som vil ha størst nytte av å trene rimelig hardt. Og da menes det å ha belasting eller puls over tid, IKKE å legge flest kilo på stanga. Har man problemer med dørstokkmila så er det viktig å huske at all aktivitet er bedre enn ingen aktivitet.
Er det ikke bedre å høre på noen som har litt peiling på det området enn en fysio? Fysioterapauter har vell sikkert like mye peiling på dette som den vanlige mannen på gata,
Haha! Noe av det dummeste jeg har lest innpå her. Fysioterapeut som jobber med hjerte- og lungerehabilitering har ekstremt mye mer peil enn mannen i gata. Hun jeg hadde kurs med på sykehuset har 2 mastergrader fra Norges idrettshøyskole. Han jeg bruker hos Nemus er spesialist i idrettsmedisin og muskulær rehabilitering ved overbelastning.
Fint å høre. Neste gang noen spør om jeg vet om noen hjertespesialister så skal jeg si at dem kan gå til fysio.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Mia skrev: søn apr 16, 2023 2:12 pm
Kalle73 skrev: søn apr 16, 2023 2:10 pm
Mia skrev: søn apr 16, 2023 1:40 pm

Er det ikke bedre å høre på noen som har litt peiling på det området enn en fysio? Fysioterapauter har vell sikkert like mye peiling på dette som den vanlige mannen på gata,
Haha! Noe av det dummeste jeg har lest innpå her. Fysioterapeut som jobber med hjerte- og lungerehabilitering har ekstremt mye mer peil enn mannen i gata. Hun jeg hadde kurs med på sykehuset har 2 mastergrader fra Norges idrettshøyskole. Han jeg bruker hos Nemus er spesialist i idrettsmedisin og muskulær rehabilitering ved overbelastning.
Fint å høre. Neste gang noen spør om jeg vet om noen hjertespesialister så skal jeg si at dem kan gå til fysio.
De vet garantert mer om TRENING enn en hjertespesialist (overlege på hjerteavdelinga).

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Mia skrev: søn apr 16, 2023 2:12 pm Fint å høre. Neste gang noen spør om jeg vet om noen hjertespesialister så skal jeg si at dem kan gå til fysio.
Leger har en annen rolle enn fysio. Legen opererer gjerne, og fikser det kritiske problemet. Fysio hjelper deg med opptrening, og å forebygge tilbakefall.

En fysio som har spesialisert seg på rehabilitering av en viss type skader/sykdommer, er gjerne den spesialisten sender deg til, når de er ferdige med sin jobb.

Tror du kanskje misforstår hva en fysio er. Det er ikke en personlig trener på et treningssenter, med kurs på noen timer.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Det er utrolig hva PT-er kan. De kan bekle rollen som f.eks nevrologisk fysioterapeut og/eller klinisk ernæringsfysiolog. De har rett å slett 10+ år med høyere utdanning pakket inn i spesialpakke på 1 år.

Fra spøk til alvor. Det er utrolig hvor mange som tror at leger er best i alt. Det er en grunn til at leger henviser til andre profesjoner.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

izzet2015 skrev: lør feb 18, 2023 10:44 am Hvor mye må en person på snart 70 trene i uka for å holde seg sånn noenlunde i god form? Er lange turer en bra form for trening, personen er ved god form og god helse.
Ja, selvsagt.
Og, etter middag kommer ofte dessert, som jo da ofte er selve toppen av måltidet :D

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Selv har jeg nå regimet om en tur på rundt 1 time hver dag.
Det er gåturer fra moderat til PowerWalk, og 3 ganger i uka innlagt motbakkespurter (løp, også tatt litt på flata etter hvert).
Lett styrke 3 dager.
Nå kan man bevege seg i terrenget og i tettbygd og variere det litt.
Det funker for meg og oss her.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Det er veldig individuelt.
For noen er bevegelse det man anbefaler, mens andre har det i seg at man skal "slite" og trene hardere / hardt.
Dette har også mye med hvordan det har vært før.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Folk får finne ut hva som passer best for de. Mange liker hardtrening, med løping i høyt tempo, eller tøft styrkeprogram med vekter. Selv går jeg lange turer, delvis på grunn av skadet ankel og en en alder som er relativt høy. Men skader har satt meg tilbake.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Helse, Kosthold og Trening»