Hva spiser og drikker du i kveld?

Svar
Glycinello

Re: Hva spiser og drikker du i kveld?

Legg inn av Glycinello »

I dag ble det litt frukt, nøtter, twist, et par liter kaffi, lunken Pepsi Max og pizza fra Pizzabakeren. Personalmøte på jobben med andre ord.

SirJames

Legg inn av SirJames »

I dag ble det DIGG mat på mitt nye go to place.


Appetizer on the house;
► Show Spoiler
Dagens middag;
► Show Spoiler
Dagens dessert;
► Show Spoiler

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3110

Legg inn av MacanT »

16. mai i dag, da blir det til å kose seg med Snøkrabbe og Jean-Marc Brocard Petit Chablis :D 👌

Coop Mega på Madla Amfi har hatt tilbud på Snøkrabbe i over en måned til 399 kr/kg, det er nesten bare en fjerdedel av prisen på Kongekrabbe. Jeg syns Snøkrabbe smaker minst like godt og dessuten slipper man svindelen med å kjøpe en masse frosset vann, som er tilfelle når man kjøper den svindyre Kongekrabben.

Bilde

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Legg inn av Big George »

Baguetter med reker og egg. Majones på toppen selvfølgelig.

Someone

Legg inn av Someone »

Kjøttpudding med Toro-peppersaus

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Svinefilet med grønnsaker, søtpotetmos og sjysaus.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Mye mat og matlaging i morgen, enkelt i dag. Burger og chips.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens middag:
► Show Spoiler
Dagens dessert:
► Show Spoiler

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Someone skrev: tir mai 16, 2023 7:58 pm Toro-peppersaus
Bedre blir det ikke! Den er så god at jeg flere ganger har vurdert å bruke den som suppe.

Someone

Legg inn av Someone »

LeSorcier skrev: tir mai 16, 2023 9:42 pm
Someone skrev: tir mai 16, 2023 7:58 pm Toro-peppersaus
Bedre blir det ikke! Den er så god at jeg flere ganger har vurdert å bruke den som suppe.
Jeg tilsetter litt grønn pepper i den

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble norsk husmannskost i dag.


Screenshot_20230517_210654_Gallery.jpg

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Til lunsj ble det hvite asparges med skinke. Til middag aspargessuppe, kalvelever og ostekake med jordbær og rabarbra. Alt på restaurant i Berlin. Meget bra.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens forrett:
► Show Spoiler
Dagens hovedrett:
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Blir nok samme spisested som i går, men med Lars Agnes til hovedrett

Someone

Legg inn av Someone »

Kanskje ikke den største gourmetkvelden i dag, med en Big One Meat Lover og en Frydenlund Fatøl

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

La sjela i matlaging i går, slapper av i dag med napolitansk pizza. Testet Møllerens Pizzamel i Proffserien, det var en skikkelig nedtur. Hevet forsåvidt greit etter tre døgn i kjøleskapet, men var helt dau. Funker nok greit på kortere heving, men ikke langtids som det står på pakken.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Ble snasen Lars Agnes, som forespeilet;
► Show Spoiler

Someone

Legg inn av Someone »

KingKongHalvor skrev: tor mai 18, 2023 10:03 pm La sjela i matlaging i går, slapper av i dag med napolitansk pizza. Testet Møllerens Pizzamel i Proffserien, det var en skikkelig nedtur. Hevet forsåvidt greit etter tre døgn i kjøleskapet, men var helt dau. Funker nok greit på kortere heving, men ikke langtids som det står på pakken.
Nå finnes det sikkert alternativer med holder meg stort sett til Caputo eller Dallari serien her. Dog funker de norske fint når man har litt dårligere tid.

Sist helg hevet jeg "bare" i 7 timer, og var en blanding av Caputo Manitoba og Villa Paradiso sin blanding. Men nå er jeg tom for gjæren jeg hadde fra Caputo

fargerik

Legg inn av fargerik »

Lettvint i dag. I hvertfall for oss som skal være gjester. Svoger er grillmester, og min søster står for tilbehør.
Det blir som regel bra, dette.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Someone skrev: fre mai 19, 2023 7:13 am
KingKongHalvor skrev: tor mai 18, 2023 10:03 pm La sjela i matlaging i går, slapper av i dag med napolitansk pizza. Testet Møllerens Pizzamel i Proffserien, det var en skikkelig nedtur. Hevet forsåvidt greit etter tre døgn i kjøleskapet, men var helt dau. Funker nok greit på kortere heving, men ikke langtids som det står på pakken.
Nå finnes det sikkert alternativer med holder meg stort sett til Caputo eller Dallari serien her. Dog funker de norske fint når man har litt dårligere tid.

Sist helg hevet jeg "bare" i 7 timer, og var en blanding av Caputo Manitoba og Villa Paradiso sin blanding. Men nå er jeg tom for gjæren jeg hadde fra Caputo
Caputo er bra, har alltid litt Manitoba i deigen. Men hovedmelet mitt kjøper jeg på Smak av Italia. Var bare litt artig å prøve et sterkt mel som var norsk. Mye rart man finner ut, den perioden jeg brukte gjær fra Caputo fikk jeg dårligst resultat, nå bruker jeg bare vanlig fersk gjær.

Feelsocl

Legg inn av Feelsocl »

Bilde



Lamkjøttdeig, et dryss fetaost. Eller dryss;. jeg hev oppi resten av pakningen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vårruller. Nam.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: tor mai 18, 2023 10:43 pm Ble snasen Lars Agnes, som forespeilet;
► Show Spoiler
Har de bare ett sett med tallerkner der borte, eller?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: fre mai 19, 2023 6:36 pm
SirJames skrev: tor mai 18, 2023 10:43 pm Ble snasen Lars Agnes, som forespeilet;
► Show Spoiler
Har de bare ett sett med tallerkner der borte, eller?
Haha, tredje gangen jeg var der.

Skifter beite i aften, blir indisk 😋😋

Someone

Legg inn av Someone »

Svigerfar er i ferd med å steke entrecôte. Kommer som «en seng» av urter og tomater. Og en slags marinade. Ovnsbakte poteter

Selv stod jeg for vinen, så ble en Faustino I. Egentlig ganske value for money og passer på få ned temperaturen siden han har en tendens til å servere vinen for varm til vanlig

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Pastasalat med nybakt foccaccia.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Dagens forrett:
► Show Spoiler
Dagens hovedrett:
► Show Spoiler
Chicken Butter Masala, Lemon Rice og Peshwari Naan

Terningkast 6 til denne maten, no doubt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Usikkert, skal bort på grillings. Tiden vil vise hva som blir servert. Men grillings er uansett alltid DIGG

Queenie

Legg inn av Queenie »

Laks med rotgrønnsaker og rømme

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Ørret i dag. Hadde det på torsdag også.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»