Casper Ruud

Svar
Investor

Re: Casper Ruud

Legg inn av Investor »

Er kun ett brudd ennå. Holder Casper sine to fremover og bryter ett så er det tie break.
Husk at Ruud har vært i disse situasjonene før.
Har er kald som en fisk.

Investor

Legg inn av Investor »

Møkk.
Var ikke Rune som var god, det var Casper som kollapset.
Sist redigert av Investor den lør mai 20, 2023 3:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Bare å glemme dette. Det som var så nært å bli en sykt deilig seier ble i stedet et fryktelig tap.

spårt

Legg inn av spårt »

Faen. Så jo så bra ut, godt ut i det andre settet.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Der satt`n! Rune har blitt en bedre spiller, sånn er det bare.

startelver

Legg inn av startelver »

Det var fort gjort. Rune er nok inne topp 4 på rankingen før du får sagt sjokolade.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Surt, Casper hadde jo virkelig kampen i sin hule hånd

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Visste Casper kom til å tape. Rune er en bedre spiller, dessverre. Blir nok ikke mye tennis på tv for meg framover. Orker ikke se på Rune spille. Blir kvalm.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Casper Ruud, Victor Hovland og det norske herrelandslaget i håndball er -og blir nesten-utøvere.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

TheBaseline skrev: lør mai 20, 2023 4:03 pm Blir nok ikke mye tennis på tv for meg framover. Orker ikke se på Rune spille. Blir kvalm.
Det er mye interessant fotball for tiden. Cupfinale her hjemme i dag, mellom Brann og LSK. Snart kommer det også en CL-finale, hvor verdens beste spiss skal løfte troféet etter kampslutt.

BioDex

Legg inn av BioDex »

Dette var dessverre ikke overraskende. Rune har tatt store steg det siste året, og er nok en utfordrer til Alcaraz om tronen i tennis fremover. Ruud derimot har ikke forbedret seg på noen områder, og kanskje det er på tide med litt forandringer i teamet nå.

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Neptun skrev: lør mai 20, 2023 4:11 pm Casper Ruud, Victor Hovland og det norske herrelandslaget i håndball er -og blir nesten-utøvere.
Bra vi har Haaland da. Ellers enig.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Guarnere skrev: lør mai 20, 2023 4:22 pm
Neptun skrev: lør mai 20, 2023 4:11 pm Casper Ruud, Victor Hovland og det norske herrelandslaget i håndball er -og blir nesten-utøvere.
Bra vi har Haaland da. Ellers enig.
Warholm og Jakob Ingebrigtsen er våre diamanter.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

TheBaseline skrev: lør mai 20, 2023 4:03 pm Visste Casper kom til å tape. Rune er en bedre spiller, dessverre. Blir nok ikke mye tennis på tv for meg framover. Orker ikke se på Rune spille. Blir kvalm.
Det er sant som det er sagt, en virkelig kvalm fyr.

Heier aldri på slike typer uansett hvor gode de er, ikke om de er norske heller.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Denne kampen viste vel at nivået er der, for Casper spilte veldig godt og solid i første sett, mot en bra Rune. Burde vunnet det enklere. Problemet er bare at han ikke klarer å holde det gående lenge nok i år, og han sliter med å snu en negativ trend. Det raknet fullstendig mot slutten. Slikt skjedde ikke i fjor. Da klarte han å heve seg i de tighte situasjonene. Så skal det sies at Rune hever seg og er langt mer aggressiv selv utover i kampen. Det skaper nok også en usikkerhet hos Casper. Det er helt vilt hvor godt Rune antisiperer. En av de absolutt beste på touren på det.

Uansett synes jeg Casper kan si seg veldig godt fornøyd med turneringen. Hans klart beste i 2023, så det er bare å heve hodet før Paris. Håper han står over Genève.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Holger Rune er et rasshøl som tøyer reglene i hver eneste kamp. Rart han får holde på som han gjør.

Idag tok han et fysiobreak etter at Casper hadde brutt han. Han tok så å dro ut tiden og fikk advarsel når Ruud hadde breakball. På påfølgende breakball dro han på nytt ut tiden, med å avbryte servingen og så plutselig gå til tørking med håndkle. Han klarte dermed å unngå breaket som trolig hadde avgjort kampen. Disse episodene skjer konsekvent kun når han ligger under i spillet.

Mot Djokovic skjelte han ut dommeren på det groveste når han lå under og Djokovic var på offensiven. I alle andre idretter hadde han blitt vist rett ut.
Men i tennis får han som sagt holde på med konstant sabotering av spillet. En spiller uten ære, som bør behandles langt tøffere fra dommere og motstandere.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Neptun skrev: lør mai 20, 2023 4:27 pm
TheBaseline skrev: lør mai 20, 2023 4:03 pm Visste Casper kom til å tape. Rune er en bedre spiller, dessverre. Blir nok ikke mye tennis på tv for meg framover. Orker ikke se på Rune spille. Blir kvalm.
Det er sant som det er sagt, en virkelig kvalm fyr.

Heier aldri på slike typer uansett hvor gode de er, ikke om de er norske heller.
Derfor jeg liker Alcaraz. Fantastisk type. Han spiller virkelig underholdende tennis. Han har et massivt talent. Samtidig er han meget sympatisk. Jeg vil si han og Rune er på samme nivå tennismessig, men de har totalt motsatte personligheter. Tror de kommer til å knive om trofeene i årene framover, om førsteplassen på rankingen også. Jeg kommer uansett ikke til å støtte Rune så lenge han oppfører seg som en drittsekk, da heier jeg heller på Alcaraz når Casper spiller dårlig.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Kaizen skrev: lør mai 20, 2023 4:55 pm Holger Rune er et rasshøl som tøyer reglene i hver eneste kamp. Rart han får holde på som han gjør.
This. Han kommer aldri til å forandre seg heller fordi han kommer unna med det. I kamp etter kamp skjeller han ut alle... publikum, umpire, motstander, til og med hans egen familie får gjennomgå. Dessverre skjer ingenting. Merkelig at andre spillere straffes kraftig hvis de ikke oppfører seg, så et klipp av Tsitsipas som fikk poengtrekk av umpire. Når har det skjedd Rune?! Han skjeller ut umpire til stadighet men får aldri mer enn en advarsel. Absolutt patetisk. Og jeg som trodde tennis var en gentleman sport, allikevel godtar man altså slik oppførsel. Skjønner det ikke. Kanskje de tror flere folk vil se på når Rune spiller, for de vet aldri hva han kan finne på. Til syvende og sist handler alt om penger. Men nå er ikke akkurat ATP den foreningen man kan forvente at skal gjøre det som er riktig, for eksempel får russiske og belarussiske spillere fortsatt spille. Igjen for ingen annen grunn at ATP hadde tapt penger hvis de ikke hadde fått lov til å spille. Er faen meg en skandale. De eier ikke ryggrad. Hvis man virkelig ville sette et ekselpel av Rune burde han blitt utestengt fra touren i typ 6 måneder. Det er det eneste som kan få han til å endre seg, og skjønne at det han gjør er galt. Men det kommer aldri til å skje for ATP bryr seg kun om penger og det er ingen av de han har rundt seg som tør å si ifra heller, da de alle er ja-personer. Tragisk. Synd at han skal ødelegge tennisen i mange år framover. Tror det eneste vi må håpe på er at han til slutt skjønner hvor ille det er, og at han rett og slett vokser opp og endrer oppførsel. Ellers skjer det ingenting.

startelver

Legg inn av startelver »

Det er tydeligvis en innøvd taktikk, vi har en annen australsk spiller som driver med samme tullet.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

startelver skrev: lør mai 20, 2023 6:37 pm Det er tydeligvis en innøvd taktikk, vi har en annen australsk spiller som driver med samme tullet.
Ja, med en gang han kommer under i en kamp begynner han å lete etter muligheter til å forsinke spillet på alle mulige måter. Når det går bra, så liker han å spille raskt.

Er pill råttent, og det er få spillere som holder på sånn. Kyrgios og Rune er vel de verste ja.

startelver

Legg inn av startelver »

Kaizen skrev: lør mai 20, 2023 7:03 pm
startelver skrev: lør mai 20, 2023 6:37 pm Det er tydeligvis en innøvd taktikk, vi har en annen australsk spiller som driver med samme tullet.
Ja, med en gang han kommer under i en kamp begynner han å lete etter muligheter til å forsinke spillet på alle mulige måter. Når det går bra, så liker han å spille raskt.

Er pill råttent, og det er få spillere som holder på sånn. Kyrgios og Rune er vel de verste ja.
Men da må også Casper være mentalt forberedt på at det kommer. Noe han sikkert var klar over.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

startelver skrev: lør mai 20, 2023 7:11 pm
Kaizen skrev: lør mai 20, 2023 7:03 pm
startelver skrev: lør mai 20, 2023 6:37 pm Det er tydeligvis en innøvd taktikk, vi har en annen australsk spiller som driver med samme tullet.
Ja, med en gang han kommer under i en kamp begynner han å lete etter muligheter til å forsinke spillet på alle mulige måter. Når det går bra, så liker han å spille raskt.

Er pill råttent, og det er få spillere som holder på sånn. Kyrgios og Rune er vel de verste ja.
Men da må også Casper være mentalt forberedt på at det kommer. Noe han sikkert var klar over.
Ja overraskende at han klappet helt sammen når han ikke klarte å bryte tilbake på 4-4 i 2.sett og Rune gikk opp til 5-4.
Men semifinale er dog et stort skritt fremover mot det store målet i Paris.

drazyc

Legg inn av drazyc »

TheBaseline skrev: lør mai 20, 2023 6:15 pm
Kaizen skrev: lør mai 20, 2023 4:55 pm Holger Rune er et rasshøl som tøyer reglene i hver eneste kamp. Rart han får holde på som han gjør.
This. Han kommer aldri til å forandre seg heller fordi han kommer unna med det. I kamp etter kamp skjeller han ut alle... publikum, umpire, motstander, til og med hans egen familie får gjennomgå. Dessverre skjer ingenting. Merkelig at andre spillere straffes kraftig hvis de ikke oppfører seg, så et klipp av Tsitsipas som fikk poengtrekk av umpire. Når har det skjedd Rune?! Han skjeller ut umpire til stadighet men får aldri mer enn en advarsel. Absolutt patetisk. Og jeg som trodde tennis var en gentleman sport, allikevel godtar man altså slik oppførsel. Skjønner det ikke. Kanskje de tror flere folk vil se på når Rune spiller, for de vet aldri hva han kan finne på. Til syvende og sist handler alt om penger. Men nå er ikke akkurat ATP den foreningen man kan forvente at skal gjøre det som er riktig, for eksempel får russiske og belarussiske spillere fortsatt spille. Igjen for ingen annen grunn at ATP hadde tapt penger hvis de ikke hadde fått lov til å spille. Er faen meg en skandale. De eier ikke ryggrad. Hvis man virkelig ville sette et ekselpel av Rune burde han blitt utestengt fra touren i typ 6 måneder. Det er det eneste som kan få han til å endre seg, og skjønne at det han gjør er galt. Men det kommer aldri til å skje for ATP bryr seg kun om penger og det er ingen av de han har rundt seg som tør å si ifra heller, da de alle er ja-personer. Tragisk. Synd at han skal ødelegge tennisen i mange år framover. Tror det eneste vi må håpe på er at han til slutt skjønner hvor ille det er, og at han rett og slett vokser opp og endrer oppførsel. Ellers skjer det ingenting.
Jeg synes ikke Rune er noe verre enn mange andre på dette. Veldig mange driver med mye av det samme. Man må vel kunne si at Djokovic selv ikke akkurat har vært noe forbilde på dette området i sin karriere. Han har helt siden starten drevet med ulike teknikker for å fyre opp publikum eller skape drama om seg og sitt. Bare se på hvordan han selv til stadighet skjeller ut boksen sin. Latterlige greier for en verdensener å holde på slik egentlig. Så jeg tror mange har sett på hva han har gjort.

Nå som Federer ikke lenger spiller, bryr jeg meg ikke all verden om utfall av kamper, men det er kjipt at en gjennomført gentleman som Dominic Thiem ikke lenger er med i toppen. Makan til stilfull og gjennomført redelig spiller er vanskelig å finne. Hadde vært gøy å se han i toppen igjen. Jeg savner han skikkelig.

drazyc

Legg inn av drazyc »

Gøy med Nicolai Kjær, som med sin seier i J300-turnering i dag er topp 40 blant juniorer, og det i en alder av 16 år. Han er helt i rute med Caspers progresjon. Han blir forhåpentligvis å se i juniorturneringen i Wimbledon og US Open.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

drazyc skrev: lør mai 20, 2023 9:01 pm
TheBaseline skrev: lør mai 20, 2023 6:15 pm
Kaizen skrev: lør mai 20, 2023 4:55 pm Holger Rune er et rasshøl som tøyer reglene i hver eneste kamp. Rart han får holde på som han gjør.
This. Han kommer aldri til å forandre seg heller fordi han kommer unna med det. I kamp etter kamp skjeller han ut alle... publikum, umpire, motstander, til og med hans egen familie får gjennomgå. Dessverre skjer ingenting. Merkelig at andre spillere straffes kraftig hvis de ikke oppfører seg, så et klipp av Tsitsipas som fikk poengtrekk av umpire. Når har det skjedd Rune?! Han skjeller ut umpire til stadighet men får aldri mer enn en advarsel. Absolutt patetisk. Og jeg som trodde tennis var en gentleman sport, allikevel godtar man altså slik oppførsel. Skjønner det ikke. Kanskje de tror flere folk vil se på når Rune spiller, for de vet aldri hva han kan finne på. Til syvende og sist handler alt om penger. Men nå er ikke akkurat ATP den foreningen man kan forvente at skal gjøre det som er riktig, for eksempel får russiske og belarussiske spillere fortsatt spille. Igjen for ingen annen grunn at ATP hadde tapt penger hvis de ikke hadde fått lov til å spille. Er faen meg en skandale. De eier ikke ryggrad. Hvis man virkelig ville sette et ekselpel av Rune burde han blitt utestengt fra touren i typ 6 måneder. Det er det eneste som kan få han til å endre seg, og skjønne at det han gjør er galt. Men det kommer aldri til å skje for ATP bryr seg kun om penger og det er ingen av de han har rundt seg som tør å si ifra heller, da de alle er ja-personer. Tragisk. Synd at han skal ødelegge tennisen i mange år framover. Tror det eneste vi må håpe på er at han til slutt skjønner hvor ille det er, og at han rett og slett vokser opp og endrer oppførsel. Ellers skjer det ingenting.
Jeg synes ikke Rune er noe verre enn mange andre på dette. Veldig mange driver med mye av det samme.
Og de har rettmessig fått kritikk når de har holdt på slik. Tsitsipas, Kyrgios etc. Det at andre gjør det også er ikke en unnskyldning til å fortsette å holde på. Da bør man heller heve seg over det og være et godt eksempel selv. Både Ruud og Alcaraz klarer å oppføre seg, synd Rune ikke klarer det.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

drazyc skrev: lør mai 20, 2023 9:15 pm Gøy med Nicolai Kjær, som med sin seier i J300-turnering i dag er topp 40 blant juniorer, og det i en alder av 16 år. Han er helt i rute med Caspers progresjon. Han blir forhåpentligvis å se i juniorturneringen i Wimbledon og US Open.
Veldig gøy! Fin trøst etter Caspers lille kollaps at Kjær tar sin karrieres hittil største seier. Slo topp 5 junior i semifinalen, tok sin andre tittel på 3 uker, og spilte finale i den tredje…. Tåler sammenlikning med de fleste dette. Ikke helt Alcaraz kanskje, - som slo Ramos Vinolas i Rio som 16 åring, men virkelig sterkt allikevel. Med tanke på alle de som vokser ut av juniortabellen fremover, er han praktiskt talt som en topp 10 spiller å regne. Og kanskje en for de store anledninger også, med tanke på hans u16 major seier i fjor!
Neste turnering er en j500 (500 poeng; stor turnering), før French Open går etter det. Gjenstår å se om det kanskje vanker et wc til han…?

Bare å lage en egen tråd for gutten! Om ingen gjør det snart, gjør jeg det selv.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

drazyc skrev: lør mai 20, 2023 9:01 pm Nå som Federer ikke lenger spiller, bryr jeg meg ikke all verden om utfall av kamper, men det er kjipt at en gjennomført gentleman som Dominic Thiem ikke lenger er med i toppen. Makan til stilfull og gjennomført redelig spiller er vanskelig å finne. Hadde vært gøy å se han i toppen igjen. Jeg savner han skikkelig.
Jeg tar lett favoritter og motsatt, så jeg har det ikke som deg. Vi har imidlertid til felles at vi digger Thiem. Nå er det jo ikke slik at han ikke har spilt tennis de to siste sesongene, men det er lite som tyder at vi får se ham i den absolutte eliten igjen. Etter min mening var det ikke den skaden han hadde som var mest kritisk, men at han hadde depresjon og fant null glede i å spille tennis. Selv om ting går bedre nå, tyder det ikke på at han har den samme konkurransementaliteten som før. Jeg tror han kommer til å diske opp med noen gode resultater innimellom, og han kan være et mulig bananskall for toppspillerne tidlig i French Open. Det samme er Wawrinka. Kan jo håpe på at Holger Rune møter en av disse i første runde, for det er ikke utenkelig at han ryker da.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Bjonte skrev: søn mai 21, 2023 9:04 am
drazyc skrev: lør mai 20, 2023 9:15 pm Gøy med Nicolai Kjær, som med sin seier i J300-turnering i dag er topp 40 blant juniorer, og det i en alder av 16 år. Han er helt i rute med Caspers progresjon. Han blir forhåpentligvis å se i juniorturneringen i Wimbledon og US Open.
Veldig gøy! Fin trøst etter Caspers lille kollaps at Kjær tar sin karrieres hittil største seier. Slo topp 5 junior i semifinalen, tok sin andre tittel på 3 uker, og spilte finale i den tredje…. Tåler sammenlikning med de fleste dette. Ikke helt Alcaraz kanskje, - som slo Ramos Vinolas i Rio som 16 åring, men virkelig sterkt allikevel. Med tanke på alle de som vokser ut av juniortabellen fremover, er han praktiskt talt som en topp 10 spiller å regne. Og kanskje en for de store anledninger også, med tanke på hans u16 major seier i fjor!
Neste turnering er en j500 (500 poeng; stor turnering), før French Open går etter det. Gjenstår å se om det kanskje vanker et wc til han…?

Bare å lage en egen tråd for gutten! Om ingen gjør det snart, gjør jeg det selv.
FO ryker han måtte søke om en plass og sjansene er minimale men Wimbledon og US open er innenfor

Centrist

Legg inn av Centrist »

Neptun skrev: lør mai 20, 2023 4:11 pm Casper Ruud, Victor Hovland og det norske herrelandslaget i håndball er -og blir nesten-utøvere.
Evt. så er det du som har altfor store forventninger og null ide om hvor ung Ruud og Hovland faktisk er i en større kontekst. Kun 30 spillere topp 10 som er under 25 år.

Gitt den dårlige sesongstarten til Ruud er turneringen meget oppløftende. Gjør at man har mer tro når han setter seg på flyet til Paris. Men selvfølgelig, kampen mot Rune isolert er skuffende. Men de kommer til å møte hverandre mye de neste ti årene og Ruud kommer til å vinne flere.

startelver

Legg inn av startelver »

Fun fact om Kjær :
De italienske arrangørene opplyste etter finalen lørdag at en spiller tidligere hadde vunnet Salsiomaggiore og fulgt opp med å gå til finalen i Prato, nemlig Alexander Zverev i 2013.

Fire år senere vant Zverev Roma Masters etter han slo Novak Djokovic i finalen.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Tennis»