Viken må oppløses

Svar
fargerik

Re: Viken må oppløses

Legg inn av fargerik »

FjodorDVD skrev: søn mai 21, 2023 9:19 am
ehall skrev: søn mai 21, 2023 2:42 am Jeg kan bo i et fylke jeg kan si jeg bor i. Har aldri sagt jeg bor i Viken, det hadde bare vært en vits.
Poenget med fylker er at man har noe felles og kan gjøre noe felles. Med Viken er det umulig, med Akershus kan vi ha samarbeid om samferdsel og skoler. Jeg har like mye til felles med Geilo som jeg har med Senja i Troms. Om Viken er et poeng, er det bare å fjerne fylkene, da har de ingen mening.
Med referanse til noen østfoldinger jeg kjenner, så gir de seg en fuck i hvor administrasjonen ligger. Men å bli fratatt identiteten som østfoldinger blir ikke godtatt, og den kommer ikke til å endres på generasjoner.
Aftenposten ser ikke ut til å forstå dette. Som eksempel for Aftenpostens Trine Eilertsen burde man døpe om Bergen til Vest-Oslo og Norge til Nord-Germania.
Hva med å slå sammen Fredrikstad og Bergen og kalle det østfredrikstad og vestfredrikstad?
Viken er historie fra 1. januar 2024.
Dersom høyrebærmen vinner neste stortingsvalg og reverserer dette, er de gale.
https://www.timeanddate.no/nedtelling/nyttaar

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

For en tid tilbake siden så leste jeg at Moss kommune dersom det skulle bli oppløsning av Viken Fylke så kunne det tenkes at de ville gå inn i Akershus fylkeskommune istedenfor Østfold. Er det noen som har oversikten på hva som har skjedd der?

Predatorgnu

Legg inn av Predatorgnu »

Der jeg kommer fra har vi ikke likt å dele seng med noen som spiser kokt pølse i vaffel.
Vi dreper pølsa vår sjøl og spiser'n rå, uten ketchup på.
Det er lengre fra Uvdal til Hvaler, enn det er fra Bergen til Seattle.
Skal bli godt å bli fri igjen om 224 dager.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Korgutt skrev: søn mai 21, 2023 9:40 am For en tid tilbake siden så leste jeg at Moss kommune dersom det skulle bli oppløsning av Viken Fylke så kunne det tenkes at de ville gå inn i Akershus fylkeskommune istedenfor Østfold. Er det noen som har oversikten på hva som har skjedd der?
Stemmer det.
Hva de vil gjøre etter at Viken er oppløst er ikke godt å si.
Dersom folket i Moss og Akershus vil gå for en sammenslåing når kortene er utdelt på nytt, er sikkert det en prosess de kan sette i gang.
Men det bør ikke skje ved tvang. Det funker ikke.

FjodorDVD

Legg inn av FjodorDVD »

fargerik skrev: søn mai 21, 2023 9:34 am
FjodorDVD skrev: søn mai 21, 2023 9:19 am
ehall skrev: søn mai 21, 2023 2:42 am Jeg kan bo i et fylke jeg kan si jeg bor i. Har aldri sagt jeg bor i Viken, det hadde bare vært en vits.
Poenget med fylker er at man har noe felles og kan gjøre noe felles. Med Viken er det umulig, med Akershus kan vi ha samarbeid om samferdsel og skoler. Jeg har like mye til felles med Geilo som jeg har med Senja i Troms. Om Viken er et poeng, er det bare å fjerne fylkene, da har de ingen mening.
Med referanse til noen østfoldinger jeg kjenner, så gir de seg en fuck i hvor administrasjonen ligger. Men å bli fratatt identiteten som østfoldinger blir ikke godtatt, og den kommer ikke til å endres på generasjoner.
Aftenposten ser ikke ut til å forstå dette. Som eksempel for Aftenpostens Trine Eilertsen burde man døpe om Bergen til Vest-Oslo og Norge til Nord-Germania.
Hva med å slå sammen Fredrikstad og Bergen og kalle det østfredrikstad og vestfredrikstad?
Viken er historie fra 1. januar 2024.
Dersom høyrebærmen vinner neste stortingsvalg og reverserer dette, er de gale.
https://www.timeanddate.no/nedtelling/nyttaar
Jeg tar selvkritikk for at detaljene har gått meg hus forbi. Det var aldri en god ide i utgangspunktet å begynne med dette. For så vidt en like dårlig ide å gjøre det om igjen. Men man kødder bare ikke med identiteten til folk, selv om de gir beng i hvor Fylkesmannen holder til.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»