Påskelabyrinten 2023

Svar
William_S

Re: Påskelabyrinten 2023

Legg inn av William_S »

Kalle73 skrev: lør apr 08, 2023 10:42 am Nå dreit teknikken på Påskelabyrinten på draget. Viste kart med løsninga på neste oppgave på TV under Østersundoppgaven....
Åh jeg som gikk glipp av noe når jeg hører på radio. Får se det på reprisen.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

Takk for i år!

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Labre greier. Litt for enkle oppgaver på tampen der bare for å komme kjapt i mål.

Hoppidioten

Legg inn av Hoppidioten »

GiPazzini_85 skrev: lør apr 08, 2023 11:03 am Labre greier. Litt for enkle oppgaver på tampen der bare for å komme kjapt i mål.
Siste oppgave er alltid enkel. For rettferdighetens skyld.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Da ble det for mye direkte-TV for NRKs del, så da var det bare å sveive i gang den ørtende reprisen fra julespesialen til "Der ingen skulle tru.." om han tullhuspasienten som har bosatt i Øvre Brekkebakkane i Vang.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Jeg synes denne utgaven av labyrinten var bedre enn på lenge. Gode oppgaver og Viggo passelig streng stort sett. Fortjent vinner, men alle finalistene var flinke.
Håper han får ett år til.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Jaauda skrev: lør apr 08, 2023 12:13 pm Jeg synes denne utgaven av labyrinten var bedre enn på lenge. Gode oppgaver og Viggo passelig streng stort sett. Fortjent vinner, men alle finalistene var flinke.
Håper han får ett år til.
Han sa vel på slutten at påskelabyrinten nok dukker opp igjen neste år.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

netrebske skrev: lør apr 08, 2023 4:42 pm
Jaauda skrev: lør apr 08, 2023 12:13 pm Jeg synes denne utgaven av labyrinten var bedre enn på lenge. Gode oppgaver og Viggo passelig streng stort sett. Fortjent vinner, men alle finalistene var flinke.
Håper han får ett år til.
Han sa vel på slutten at påskelabyrinten nok dukker opp igjen neste år.
Det er ikke det samme som at det faktisk skjer.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

GiPazzini_85 skrev: lør apr 08, 2023 4:46 pm
netrebske skrev: lør apr 08, 2023 4:42 pm
Jaauda skrev: lør apr 08, 2023 12:13 pm Jeg synes denne utgaven av labyrinten var bedre enn på lenge. Gode oppgaver og Viggo passelig streng stort sett. Fortjent vinner, men alle finalistene var flinke.
Håper han får ett år til.
Han sa vel på slutten at påskelabyrinten nok dukker opp igjen neste år.
Det er ikke det samme som at det faktisk skjer.
Nei, men så lenge Viggo holder seg frisk, så kan jeg ikke tenke meg at det ikke blir arrangert i hans siste år før han må gå av med pensjon.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

netrebske skrev: lør apr 08, 2023 6:52 pm
GiPazzini_85 skrev: lør apr 08, 2023 4:46 pm
netrebske skrev: lør apr 08, 2023 4:42 pm

Han sa vel på slutten at påskelabyrinten nok dukker opp igjen neste år.
Det er ikke det samme som at det faktisk skjer.
Nei, men så lenge Viggo holder seg frisk, så kan jeg ikke tenke meg at det ikke blir arrangert i hans siste år før han må gå av med pensjon.
Med NRK vet man aldri, jf. Medaas, Steinfeld etc.

Kjetil-e

Legg inn av Kjetil-e »

Kan ikke Viggo sjekke fakta, Fransk Guyana er IKKE et eget land blitt. De er fortsatt i høyeste grad en del av Frankrike. Dog ikke en koloni men som et oversjøisk departement.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Hoppidioten skrev: lør apr 08, 2023 10:54 am Meget fortjent. Også flott at siste reisemål var på Sørlandet
👍🏻🌞
Som seg hør og bør en relativt lett sisteoppgave- mulig han prøvde en bitteliten finte med dialekten til Arendals-ordføreren som opprinnelig er fra Tromsø? 8-)

Men en velfortjent seierherre! Visst hadde han sin lille gjeng med hjelpere, men man merket at han var i stand til å resonnere seg fram til endel også vs. de som gjentar så å si hele oppgaveteksten slik at "hjelpemannskapene" skal få google så presist som mulig "Og så sa du noe om?/ og så var det noe om en.../ kan du gjenta det siste der?"

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Det beste er de få oppgavene som er nærmest umulige å Google. Der spørsmålene er abstrakte og krever at man tenker langt utenfor boksen.

Da faller de hissigste googlerne av lasset.

Men der de får geografiske hint er det en smal sak å finne fram ved hjelp av Internett. Og det som irriterer meg mest er egentlig ikke at de googler, men at de later som de ikke gjør det.

Brukeravatar
JODDEMM
Innlegg: 2073

Legg inn av JODDEMM »

Kari Pers Polska: Sven Nyhus orkester



I anledning nyheten om at Sven Nyhus gikk bort i går 😔 Han ville blitt 91 år i dag.
https://www.vg.no/rampelys/musikk/i/bgW ... us-er-doed

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»