Det er mandag..... og man skal på.arbeid

Svar
trønderen

Re: Det er mandag..... og man skal på.arbeid

Legg inn av trønderen »

Da var det på`n igjen i morgen. Blir tungt.

Reddington

Legg inn av Reddington »

Aldri likt søndager. Alltid hatt en dårlig magefølelse, stammer sikkert fra skoletiden som jeg ikke var spesielt fan av. Eneste unntaket var tiden under høyere utdanning, for da var det ikke mye arbeid jeg la ned på mandager uansett.

Annenhver søndag føler jeg at livet må ha noe mer å by på enn dette.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jeg leverte inn oppsigelse i dag.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Reddington skrev: man apr 10, 2023 8:53 pm Aldri likt søndager. Alltid hatt en dårlig magefølelse, stammer sikkert fra skoletiden som jeg ikke var spesielt fan av. Eneste unntaket var tiden under høyere utdanning, for da var det ikke mye arbeid jeg la ned på mandager uansett.

Annenhver søndag føler jeg at livet må ha noe mer å by på enn dette.
I ungdomstiden var søndagen ofte forbundet med fyllesyke og påfølgende skam. I voksenlivet er fyllesyke søndager noe av det verste som finnes. Ellers føles søndager også som en dag der tiden går altfor fort og at man gruer seg til nok en ny uke med plunder og vanskeligheter. Så sitter man tom og tenker at frihelger og ferier egentlig er bare "erting" med hva man kunne hatt hadde det ikke vært for det jævla arbeidet hele tiden.

Jeg begynner egentlig å få søndagsfølelsen etter at middagen på lørdagen er ferdig.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Harduetforslag skrev: tor apr 13, 2023 6:47 pm Jeg leverte inn oppsigelse i dag.
Hvorfor det?/ (Evt) gratulerer!

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

GiPazzini_85 skrev: tor apr 13, 2023 6:59 pm
Harduetforslag skrev: tor apr 13, 2023 6:47 pm Jeg leverte inn oppsigelse i dag.
Hvorfor det?/ (Evt) gratulerer!
Har vært litt frem og tilbake en stund, markedet vi befinner oss i begynner å bli litt i overkant smalt. Selv om vi har bunnsolide eiere så vet man jo aldri hva som evt kommer. Fikk et litt overraskende tilbud med ca ti prosent økning i grunnlønn og langt mer fritid. Følte det ville være for dumt å takke nei

SmukkeBasse

Legg inn av SmukkeBasse »

Mennesker er stort sett tilpasningsdyktig. Det å "grue seg" til mandagen når man har frihelg har de fleste vært borti, men når mandagen først kommer og man står midt oppi det, er det faktisk ikke så ille likevel. De lave forventningene er altså verre enn det man har lave forventninger til.

Ellers enn det... Siden jeg er i turnusarbeid og jobber helt ulikt hver uke, er det umulig å bare ha én mening om mandagene, eller lørdagene for den saks skyld.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

SmukkeBasse skrev: tor apr 13, 2023 7:09 pm Mennesker er stort sett tilpasningsdyktig. Det å "grue seg" til mandagen når man har frihelg har de fleste vært borti, men når mandagen først kommer og man står midt oppi det, er det faktisk ikke så ille likevel. De lave forventningene er altså verre enn det man har lave forventninger til.

Ellers enn det... Siden jeg er i turnusarbeid og jobber helt ulikt hver uke, er det umulig å bare ha én mening om mandagene, eller lørdagene for den saks skyld.

Og enda en av mine erfaringer er: Ikke si noe (surt) før man har hatt lang pause, mat og kaffe

Når dét er sagt: Imorgen er det fredag og håp om frihelg!

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Fredag igjen, og frihelg for en del. Som ett av innleggene sa: For turnusarbeiderne ee ikke dagene like distinkte.

Hva med uttrykket 'hektisk'om både arbeidsmiljø og dager? Ikke min favoritt ihvertfall. Et annet ord for å slite ut ansatte?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jepp, får huske å komme seg nedpå i grei tid ikveld, og sove tungt..... for imorgen er der mandag!

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jada.

Mandag og arbeid idag også.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Imorgen er det mandag.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jada:

Mandag-arbeid-kaffe.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Mandag 15.mai . fri hele uka...

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Snart ny mandag, så man må se fram til den neste igjen, altså 2.pinsedag...

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Det er vel ingenting som er hardere enn når man har hatt en aktiv ferie i utlandet og første mandagen tilbake på jobb truer med sin eksistens søndagsettermiddag..

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Har aldri hatt et problematisk forhold til mandager. Men så har jeg aldri jobbet en dag i mitt liv.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

return_of_drakkar skrev: søn mai 21, 2023 9:15 am Snart ny mandag, så man må se fram til den neste igjen, altså 2.pinsedag...
Tirsdag etter pinse ble en sånn ekstra-mandag.

Og imorgen er det fredag.

Deretter mandag igjen over helgen.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rosmebraad skrev: tor jun 01, 2023 8:11 pm
return_of_drakkar skrev: søn mai 21, 2023 9:15 am Snart ny mandag, så man må se fram til den neste igjen, altså 2.pinsedag...
Tirsdag etter pinse ble en sånn ekstra-mandag.

Og imorgen er det fredag.

Deretter mandag igjen over helgen.
Ja, det er sant. Mandag året rundt...

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

return_of_drakkar skrev: tor jun 01, 2023 9:03 pm
rosmebraad skrev: tor jun 01, 2023 8:11 pm
return_of_drakkar skrev: søn mai 21, 2023 9:15 am Snart ny mandag, så man må se fram til den neste igjen, altså 2.pinsedag...
Tirsdag etter pinse ble en sånn ekstra-mandag.

Og imorgen er det fredag.

Deretter mandag igjen over helgen.
Ja, det er sant. Mandag året rundt...

Fritt etter låten 'splitter pine' eller etter egen erfaring?

Har man innsyn i drift i diverse bransjer så er jo hver dag arbeidsdag. Være det seg kraftverk, sykehjem, fjøs, ambulanse med mere.
Hver morgen er 'mandag' folk må jobbe på skal samfunnet gå rundt og unngå kollaps.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

rosmebraad skrev: tor jun 01, 2023 10:46 pm
return_of_drakkar skrev: tor jun 01, 2023 9:03 pm
rosmebraad skrev: tor jun 01, 2023 8:11 pm

Tirsdag etter pinse ble en sånn ekstra-mandag.

Og imorgen er det fredag.

Deretter mandag igjen over helgen.
Ja, det er sant. Mandag året rundt...

Fritt etter låten 'splitter pine' eller etter egen erfaring?

Har man innsyn i drift i diverse bransjer så er jo hver dag arbeidsdag. Være det seg kraftverk, sykehjem, fjøs, ambulanse med mere.
Hver morgen er 'mandag' folk må jobbe på skal samfunnet gå rundt og unngå kollaps.
Begge deler...
Nå skal jeg vel ikke klage sy mye selv...

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Følte meg rimelig mandag i hodet idag.

Minner om Pondusstripen hvor det er et sabla styr å bale seg ut til jobb, mens samboeren sier 'mandager er verst'

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Mandag nå var så ille at jeg har glemt at det var mandag.

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Denne onsdagen føles som en mandag.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:55 am Men så har jeg aldri jobbet en dag i mitt liv.
Hvorfor ikke?

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 1:55 pm
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:55 am Men så har jeg aldri jobbet en dag i mitt liv.
Hvorfor ikke?
Jeg har vært syk siden ungdomsskolen og trygda siden jeg ble voksen.
Skulle gjerne hatt et vanlig liv med jobb og familie men slik det er nå er det desverre ikke mulig.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

LondoMollari skrev: lør jun 10, 2023 3:35 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 1:55 pm
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:55 am Men så har jeg aldri jobbet en dag i mitt liv.
Hvorfor ikke?
Jeg har vært syk siden ungdomsskolen og trygda siden jeg ble voksen.
Skulle gjerne hatt et vanlig liv med jobb og familie men slik det er nå er det desverre ikke mulig.
Det var trist å høre.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

LondoMollari skrev: lør jun 10, 2023 3:35 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 1:55 pm
LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:55 am Men så har jeg aldri jobbet en dag i mitt liv.
Hvorfor ikke?
Jeg har vært syk siden ungdomsskolen og trygda siden jeg ble voksen.
Skulle gjerne hatt et vanlig liv med jobb og familie men slik det er nå er det desverre ikke mulig.
Hva er det med deg?

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 4:34 pm
LondoMollari skrev: lør jun 10, 2023 3:35 pm
GiPazzini_85 skrev: lør jun 10, 2023 1:55 pm

Hvorfor ikke?
Jeg har vært syk siden ungdomsskolen og trygda siden jeg ble voksen.
Skulle gjerne hatt et vanlig liv med jobb og familie men slik det er nå er det desverre ikke mulig.
Hva er det med deg?
Uten å spesifisere så kan jeg si at det ikke er kroppslig.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Da var det mandag igjen i morgen. Heldigvis har jeg fått samlet opp litt energi i helgen siden det endelig har vært fint vær i Trondheim.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Jobb og Utdanning»