En full liste over regelbruddene til Manchester City

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: En full liste over regelbruddene til Manchester City

Legg inn av Jolla »

En rapport av Ros Atkins for BBC. Produsert av Michael Cox, Floyd Cush og Mary Fuller. Rapporten nevner saken mot Manchester City som denne tråden handler om. Kan være verdt å avsette 6 minutter for:


mrmanutd

Legg inn av mrmanutd »


Mjordan23

Legg inn av Mjordan23 »

mrmanutd skrev: søn mai 21, 2023 10:20 pm
Er vel ingen overraskelse at City forsøker å dra ut tiden, alle vet at de har en god del svin på skogen. De får nyte sin tid i solen.....

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

God strategi å dra ut tiden. Alt svinner med årene, og man blir likegyldig. Til slutt ender det med en bot, mens city vinner sitt tiende på rad.

taknina

Legg inn av taknina »

Wengerist skrev: man mai 22, 2023 10:22 am God strategi å dra ut tiden. Alt svinner med årene, og man blir likegyldig. Til slutt ender det med en bot, mens city vinner sitt tiende på rad.
Spørsmålet opp mot problemstilling burde jo så klart ha blitt stillt motsatt.

Hvorfor trenger en sånn tid og hvorfor skal det være mulig å dra ut tiden i årevis om saken er så klinkende klar som di side er så hundre prosent overbevist om at den er her??

Det må da finnes ett rimelig vanntett regelverk eller burde iallefall funnes?

Er det to many Cats among the pigeons her som er voktere av sitt eget revir og er livredd for å tukle med det for sin egen vinnings del?

Wengerist

Legg inn av Wengerist »

taknina skrev: man mai 22, 2023 12:08 pm
Wengerist skrev: man mai 22, 2023 10:22 am God strategi å dra ut tiden. Alt svinner med årene, og man blir likegyldig. Til slutt ender det med en bot, mens city vinner sitt tiende på rad.
Spørsmålet opp mot problemstilling burde jo så klart ha blitt stillt motsatt.

Hvorfor trenger en sånn tid og hvorfor skal det være mulig å dra ut tiden i årevis om saken er så klinkende klar som di side er så hundre prosent overbevist om at den er her??

Det må da finnes ett rimelig vanntett regelverk eller burde iallefall funnes?

Er det to many Cats among the pigeons her som er voktere av sitt eget revir og er livredd for å tukle med det for sin egen vinnings del?
Selv klinkende klare saker kan ta årevis - det er jo bare å se på saker i vårt eget land som gjelder økonomisk kriminalitet. Blant annet vil 115 tiltalepunkter gjøre at det er 115 separate "saker" for advokatene å prosedere på. Et grundig arbeid må gjøres for å samle inn, analysere og presentere all relevant informasjon på en måte som er forståelig for retten. Tenk deg kompleksiteten i denne saken, som involverer flere jurisdiksjoner, internasjonale transaksjoner eller komplekse økonomiske strukturer. Rettsprosessen i seg selv kan også være tidkrevende, med ulike juridiske prosedyrer, innvendinger, bevisføring og vitneavhør som må håndteres.

Nei, dette tar tid.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Mjordan23 skrev: man mai 22, 2023 9:36 am
mrmanutd skrev: søn mai 21, 2023 10:20 pm
Er vel ingen overraskelse at City forsøker å dra ut tiden, alle vet at de har en god del svin på skogen. De får nyte sin tid i solen.....
Ja, der er ting ved det gamle. Man haler ut tid og forsøker å ta saken på teknikaliteter og ved å gå til angrep på hvordan man har fått tak i bevis, hvor gamle bevisene er og hvem som skal behandle saken istedenfor å bare åpne opp. Er de uskyldige kunne de jo bare sluppet denne informasjonen ut i media også, så hadde de sluppet at en Arsenal supporter skulle være med å vurdere saken deres og bedømme den før media fikk vite noe.
Det er jo så åpenbart at man er skyldige i det man er tiltalt for, og antageligvis er det også veldig mye mer de forsøker å beskytte ved å ikke åpne opp for innsyn. Jukset har pågått hele veien, og pågår fremdeles. Det er en klubb helt uten ære og de sportslige prestasjonene betyr jo absolutt ingenting før de eventuelt gir fullt innsyn og frikjenner seg på den måten og ikke igjennom milde straffer og teknikaliteter.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

En aldeles nydelig artikkel skrevet av Adam Crafton (@AdamCrafton_ på twitter) for The Athletic.
Linken er på bunnen av dette innlegget.

Et fantastisk stykke arbeid. Jeg hadde ikke klart å skrevet det bedre selv. Tar for seg hele situasjonen og diskursen rundt kritikken og forsvaret fra mange forskjellige sider. Manchester City, PL, moralen, loven, rivaliserende klubber, mindre klubber og spillerne selv.

Et par utdrag:

...And, in the coming weeks, confirmation of this team’s greatness is likely. The Premier League is sealed and should City beat Manchester United in the FA Cup final on June 3 and Inter in the Champions League final on June 10, then City will become the second English team, along with Sir Alex Ferguson’s Manchester United in 1999, to secure all three trophies in the same campaign.

If successful, Guardiola and his players will have a strong claim to be the greatest English football team in the sport’s history. But their employers may, yet, also have a strong claim to be the greatest cheats in the history of the sport in England. This was the framing of an analysis piece in The Times of London on Saturday, which ended by inviting readers to decide online in a poll as to which category should City belong. Seventy per cent had voted “greatest cheat” by Sunday morning...



...The expectation is that it will be years rather than months by the time a final verdict is delivered, which leaves the Premier League and City in a state of purgatory. The speed of the legal process does not fit neatly around Premier League seasons and as such, English football’s top flight is currently trapped...



...Those currently playing within football, even for City’s rivals, never bring up the topic. “For the players, it is ‘whatever’. They respect City’s football talent and are disinterested in the wider schematic,” says a source who has worked at a Premier League club, but spoke anonymously, like others in this piece, to protect his relationships.

In short, nobody in a rival dressing room is pointing out how City earned £1.7billion in commercial income in the ten years to the end of 2020, while Liverpool, Chelsea and Arsenal averaged £1.1 billion each. Critics would argue this was an unlikely outcome given the breadth of the respective clubs’ global support, and City might point to the work of a commercial masterclass...



...Until the Premier League returns a verdict, we will endure these peculiar cycles, where City win things and a myriad of journalists and rival supporters line up to question the authenticity of the success, and those within City defend the club’s honour...


Les hele artikkelen her.


Hvis du ikke har abonnement på The Athletic så kan du lese artikkelen gjennom å trykke på Reader View i nettleseren.
Hvis mange sliter med det og ønsker å lese teksten (den er verdt det) så kan dere sende en PM. Tror ikke jeg kan kopiere hele teksten.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Som artikkelen nevner så har ikke Manchester City tapt én eneste kamp siden denne saken kom opp i februar i år.

Folk spekulerte da i om denne saken kom til å ha en positiv effekt på Manchester City som spillergruppe, for å få en "oss mot verden"-holdning. Og det kan absolutt virke som om det har vært en medvirkende årsak til at City-spillerne virker ekstra innbitte etter at de hadde en periode post-VM hvor flere av spillerne virket litt uinteresserte og priviligerte - noe Pep kritiserte.

Denne tråden ble opprettet 6. februar, dagen etter at Manchester City tapte mot Tottenham. Siden den gang så har Manchester City gått 19-4-0 i alle turneringer, og har altså vunnet de siste 12 kampene i PL på rad.




Men skal vi gratulere dem med pokalen, når vi ikke vet om de beholder den eller ikke?
At spillergruppen har vært den beste denne sesongen synes jeg personlig at det ikke er noe tvil om. Altså at Nathan Aké, John Stones, Rodri, Kevin De Bruyne og resten har fortjent å stå igjen som vinnere ut ifra hva de har prestert på banen.
Altså hvis vi kjører et tankeeksperiment hvor man har den eksakt samme spillergruppen, med det samme trenerteamet, plasserer dem i eksempelvis Rotherham United hvor de i dette tankeeksperimentet var flasket opp i klubbens eget akademi, eller kjøpt for £2-5m hver og spiler for perler og glansbilder i lønn. I et slikt tankeeksperiment så tror jeg alle ville sagt at de var utrolig dyktige til å spille fotball og at det var imponerende at de vant PL (og kanskje FA cupen og CL i samme slengen.) Altså hvis man ignorerer alt rundt. Ignorerer eierskapsforholdet. Ignorerer hvordan forholdene er for kvinner, homofile, fattige og migrantarbeidere i Abu Dhabi og de andre emiratene - hvor Manchester City sin eier har reell makt til å forandre samfunnet til det bedre hvis han ønsker det. Ignorerer de syke pengesummene som er blitt brukt på overganger og lønn. Ignorerer at spillerne også velger å ignorere de forholdene som jeg nettopp nevnte på grunn av pengene og suksessen som slike penger er nødt til å føre til. Ignorerer at Manchester City angivelig har brutt reglene (og her bruker jeg "angivelig" kun for å være på den helt sikre siden juridisk), og dermed har vært med på å drive sporten inn i vanry. Hvis man ignorerer dette...

Men man kan ikke ignorere det. Det er en del av helheten. Man kan velge å separere de forskjellige delene og si "jeg liker dette, men ikke dette". Jeg gjør for eksempel det, selv om jeg har forståelse for at folk vil se på det som hyklerisk hvis jeg kan la meg fascinere og applaudere deler av hva Manchester City gjør, og samtidig regelrett spy over andre deler som klubben er involvert i. Jeg har forståelse for de som tar komplett avstand, og som mener at det er en helt klar linje, at det er svart og hvitt og at ingenting med klubben kan være bra når deler av klubben er såpass dystert og horribelt. At det går forbi fotballen, og er viktigere enn slike ting. Og jeg har også forståelse for de som er fans av klubben, og hvordan det å legge det fra seg er umulig når klubben er del av deg. Jeg har også forståelse for at fans av klubben synes det er kjekt å endelig vinne etter endeløse år hvor de ble overkjørt i byen sin, og sett ned på av sine medelever som heiet på langt mer populære og suksessfulle lag. Ikke minst i byen Manchester selv.
Men vi kan ikke ignorere bakteppet, selv om vi har forståelse for andre synspunkter. Det er noe med det hele som alltids vil føles litt feil uansett hvor mange skylapper som settes på. Det sagt så er dette et litt uheldig faktum i de fleste deler av livet og innen de fleste deler av de fleste sporter. Det er en klar grunn til hvorfor det er så mye whataboutisme ute å går. For det er SÅ ALTFOR ENKELT å finne grums om samtlige klubber, om samtlige presidenter og selskaper og industrier og land og mektige mennesker og, og...

Erkjenn at man kan og skal være bedre. Prøv å alltid være en god person. Gå ut ifra at andre prøver på det samme. Ha tro på medmennesket. Men vær klar over hvordan ingen personer (og i hvert fall ingen globale selskaper) er uten "synd". Fei for egen dør, vær selvkritisk, men ikke vær redd for å også peke på urett som andre begår og spesielt på urett som ikke rammer deg selv.



Jeg har en bror og en bestekamerat som begge er Manchester City-fans. Jeg velger å gratulerer dem med gullet, og unner dem glede. Men som artikkelen til Adam Crafton nevner - det er en asterisk ved denne tittelen, og alle andre titler som Manchester City plukker opp. Både juridisk og moralsk (for de som klarer å bedømme ut ifra det). Hvis de blir frikjent juridisk i fremtiden så kommer fortsatt denne asterisken til å henge der. Kanskje ikke offisielt, men i hvert fall i hodene til en stor del av fotballpublikumet. Og det at man allerede - og i årene som kommer - har en rekke titler både i England og ellers i verden som ikke er helt og holdent klare, det er for meg litt trist.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 3:50 am Som artikkelen nevner så har ikke Manchester City tapt én eneste kamp siden denne saken kom opp i februar i år.

Folk spekulerte da i om denne saken kom til å ha en positiv effekt på Manchester City som spillergruppe, for å få en "oss mot verden"-holdning. Og det kan absolutt virke som om det har vært en medvirkende årsak til at City-spillerne virker ekstra innbitte etter at de hadde en periode post-VM hvor flere av spillerne virket litt uinteresserte og priviligerte - noe Pep kritiserte.

Denne tråden ble opprettet 6. februar, dagen etter at Manchester City tapte mot Tottenham. Siden den gang så har Manchester City gått 19-4-0 i alle turneringer, og har altså vunnet de siste 12 kampene i PL på rad.




Men skal vi gratulere dem med pokalen, når vi ikke vet om de beholder den eller ikke?
At spillergruppen har vært den beste denne sesongen synes jeg personlig at det ikke er noe tvil om. Altså at Nathan Aké, John Stones, Rodri, Kevin De Bruyne og resten har fortjent å stå igjen som vinnere ut ifra hva de har prestert på banen.
Altså hvis vi kjører et tankeeksperiment hvor man har den eksakt samme spillergruppen, med det samme trenerteamet, plasserer dem i eksempelvis Rotherham United hvor de i dette tankeeksperimentet var flasket opp i klubbens eget akademi, eller kjøpt for £2-5m hver og spiler for perler og glansbilder i lønn. I et slikt tankeeksperiment så tror jeg alle ville sagt at de var utrolig dyktige til å spille fotball og at det var imponerende at de vant PL (og kanskje FA cupen og CL i samme slengen.) Altså hvis man ignorerer alt rundt. Ignorerer eierskapsforholdet. Ignorerer hvordan forholdene er for kvinner, homofile, fattige og migrantarbeidere i Abu Dhabi og de andre emiratene - hvor Manchester City sin eier har reell makt til å forandre samfunnet til det bedre hvis han ønsker det. Ignorerer de syke pengesummene som er blitt brukt på overganger og lønn. Ignorerer at spillerne også velger å ignorere de forholdene som jeg nettopp nevnte på grunn av pengene og suksessen som slike penger er nødt til å føre til. Ignorerer at Manchester City angivelig har brutt reglene (og her bruker jeg "angivelig" kun for å være på den helt sikre siden juridisk), og dermed har vært med på å drive sporten inn i vanry. Hvis man ignorerer dette...

Men man kan ikke ignorere det. Det er en del av helheten. Man kan velge å separere de forskjellige delene og si "jeg liker dette, men ikke dette". Jeg gjør for eksempel det, selv om jeg har forståelse for at folk vil se på det som hyklerisk hvis jeg kan la meg fascinere og applaudere deler av hva Manchester City gjør, og samtidig regelrett spy over andre deler som klubben er involvert i. Jeg har forståelse for de som tar komplett avstand, og som mener at det er en helt klar linje, at det er svart og hvitt og at ingenting med klubben kan være bra når deler av klubben er såpass dystert og horribelt. At det går forbi fotballen, og er viktigere enn slike ting. Og jeg har også forståelse for de som er fans av klubben, og hvordan det å legge det fra seg er umulig når klubben er del av deg. Jeg har også forståelse for at fans av klubben synes det er kjekt å endelig vinne etter endeløse år hvor de ble overkjørt i byen sin, og sett ned på av sine medelever som heiet på langt mer populære og suksessfulle lag. Ikke minst i byen Manchester selv.
Men vi kan ikke ignorere bakteppet, selv om vi har forståelse for andre synspunkter. Det er noe med det hele som alltids vil føles litt feil uansett hvor mange skylapper som settes på. Det sagt så er dette et litt uheldig faktum i de fleste deler av livet og innen de fleste deler av de fleste sporter. Det er en klar grunn til hvorfor det er så mye whataboutisme ute å går. For det er SÅ ALTFOR ENKELT å finne grums om samtlige klubber, om samtlige presidenter og selskaper og industrier og land og mektige mennesker og, og...

Erkjenn at man kan og skal være bedre. Prøv å alltid være en god person. Gå ut ifra at andre prøver på det samme. Ha tro på medmennesket. Men vær klar over hvordan ingen personer (og i hvert fall ingen globale selskaper) er uten "synd". Fei for egen dør, vær selvkritisk, men ikke vær redd for å også peke på urett som andre begår og spesielt på urett som ikke rammer deg selv.



Jeg har en bror og en bestekamerat som begge er Manchester City-fans. Jeg velger å gratulerer dem med gullet, og unner dem glede. Men som artikkelen til Adam Crafton nevner - det er en asterisk ved denne tittelen, og alle andre titler som Manchester City plukker opp. Både juridisk og moralsk (for de som klarer å bedømme ut ifra det). Hvis de blir frikjent juridisk i fremtiden så kommer fortsatt denne asterisken til å henge der. Kanskje ikke offisielt, men i hvert fall i hodene til en stor del av fotballpublikumet. Og det at man allerede - og i årene som kommer - har en rekke titler både i England og ellers i verden som ikke er helt og holdent klare, det er for meg litt trist.
Er det virkelig det? Jeg ser dette gjentas gang på gang, men er det slik?
jeg synes det høres veldig rart ut. Selvfølgelig dukker det opp ting i blant, men å påstå at det er vanlig å være så moralsk korrupt som det City er fra eiere til supporter stemmer vel ikke?
Den whataboutismen som stort sett dukker opp når Citys grums kommer opp er ikke basert på imponerende gravearbeid iallfall. Det er ingenting der.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 3:50 am Som artikkelen nevner så har ikke Manchester City tapt én eneste kamp siden denne saken kom opp i februar i år.

Folk spekulerte da i om denne saken kom til å ha en positiv effekt på Manchester City som spillergruppe, for å få en "oss mot verden"-holdning. Og det kan absolutt virke som om det har vært en medvirkende årsak til at City-spillerne virker ekstra innbitte etter at de hadde en periode post-VM hvor flere av spillerne virket litt uinteresserte og priviligerte - noe Pep kritiserte.

Denne tråden ble opprettet 6. februar, dagen etter at Manchester City tapte mot Tottenham. Siden den gang så har Manchester City gått 19-4-0 i alle turneringer, og har altså vunnet de siste 12 kampene i PL på rad.




Men skal vi gratulere dem med pokalen, når vi ikke vet om de beholder den eller ikke?
At spillergruppen har vært den beste denne sesongen synes jeg personlig at det ikke er noe tvil om. Altså at Nathan Aké, John Stones, Rodri, Kevin De Bruyne og resten har fortjent å stå igjen som vinnere ut ifra hva de har prestert på banen.
Altså hvis vi kjører et tankeeksperiment hvor man har den eksakt samme spillergruppen, med det samme trenerteamet, plasserer dem i eksempelvis Rotherham United hvor de i dette tankeeksperimentet var flasket opp i klubbens eget akademi, eller kjøpt for £2-5m hver og spiler for perler og glansbilder i lønn. I et slikt tankeeksperiment så tror jeg alle ville sagt at de var utrolig dyktige til å spille fotball og at det var imponerende at de vant PL (og kanskje FA cupen og CL i samme slengen.) Altså hvis man ignorerer alt rundt. Ignorerer eierskapsforholdet. Ignorerer hvordan forholdene er for kvinner, homofile, fattige og migrantarbeidere i Abu Dhabi og de andre emiratene - hvor Manchester City sin eier har reell makt til å forandre samfunnet til det bedre hvis han ønsker det. Ignorerer de syke pengesummene som er blitt brukt på overganger og lønn. Ignorerer at spillerne også velger å ignorere de forholdene som jeg nettopp nevnte på grunn av pengene og suksessen som slike penger er nødt til å føre til. Ignorerer at Manchester City angivelig har brutt reglene (og her bruker jeg "angivelig" kun for å være på den helt sikre siden juridisk), og dermed har vært med på å drive sporten inn i vanry. Hvis man ignorerer dette...

Men man kan ikke ignorere det. Det er en del av helheten. Man kan velge å separere de forskjellige delene og si "jeg liker dette, men ikke dette". Jeg gjør for eksempel det, selv om jeg har forståelse for at folk vil se på det som hyklerisk hvis jeg kan la meg fascinere og applaudere deler av hva Manchester City gjør, og samtidig regelrett spy over andre deler som klubben er involvert i. Jeg har forståelse for de som tar komplett avstand, og som mener at det er en helt klar linje, at det er svart og hvitt og at ingenting med klubben kan være bra når deler av klubben er såpass dystert og horribelt. At det går forbi fotballen, og er viktigere enn slike ting. Og jeg har også forståelse for de som er fans av klubben, og hvordan det å legge det fra seg er umulig når klubben er del av deg. Jeg har også forståelse for at fans av klubben synes det er kjekt å endelig vinne etter endeløse år hvor de ble overkjørt i byen sin, og sett ned på av sine medelever som heiet på langt mer populære og suksessfulle lag. Ikke minst i byen Manchester selv.
Men vi kan ikke ignorere bakteppet, selv om vi har forståelse for andre synspunkter. Det er noe med det hele som alltids vil føles litt feil uansett hvor mange skylapper som settes på. Det sagt så er dette et litt uheldig faktum i de fleste deler av livet og innen de fleste deler av de fleste sporter. Det er en klar grunn til hvorfor det er så mye whataboutisme ute å går. For det er SÅ ALTFOR ENKELT å finne grums om samtlige klubber, om samtlige presidenter og selskaper og industrier og land og mektige mennesker og, og...

Erkjenn at man kan og skal være bedre. Prøv å alltid være en god person. Gå ut ifra at andre prøver på det samme. Ha tro på medmennesket. Men vær klar over hvordan ingen personer (og i hvert fall ingen globale selskaper) er uten "synd". Fei for egen dør, vær selvkritisk, men ikke vær redd for å også peke på urett som andre begår og spesielt på urett som ikke rammer deg selv.



Jeg har en bror og en bestekamerat som begge er Manchester City-fans. Jeg velger å gratulerer dem med gullet, og unner dem glede. Men som artikkelen til Adam Crafton nevner - det er en asterisk ved denne tittelen, og alle andre titler som Manchester City plukker opp. Både juridisk og moralsk (for de som klarer å bedømme ut ifra det). Hvis de blir frikjent juridisk i fremtiden så kommer fortsatt denne asterisken til å henge der. Kanskje ikke offisielt, men i hvert fall i hodene til en stor del av fotballpublikumet. Og det at man allerede - og i årene som kommer - har en rekke titler både i England og ellers i verden som ikke er helt og holdent klare, det er for meg litt trist.
Dersom jeg ignorerer, eller later som om det ikke er tilfelle, at Man City har jukset er det de driver med åpenbart mye mer imponerende. Dersom jeg ignorerte EPO bruken til endel sykelister for flere år tilbake ble åpenbart noen av rittene de syklet mye mer imponerende.

Men man kan jo ikke det. Hvorfor har Man City jukset? Det må være fordi de ikke tror de kunne oppnådd disse resultatene eller spillet uten å jukse. Uten tilsvarende rammevilkår som feks Liverpool, deres argeste konkurrent de siste årene.

Man kan jo delta i en konkurranse selv, konkurrere med en andre, se for seg at vedkommende jukser og spør deg selv hvor imponert en er over vedkommende. Det vedkommende gjør er naturligvis irrelevant fordi vedkommende ikke følger spillereglene.

Også er det slik at selv om City ble «frifunnet» i CAS var det aldri særlig tvil om at de faktisk hadde jukset. Det blir det samme denne gangen. De utfordrer PL på teknikaliteter og lover angivelig å bruke en utømmelig pengebinge på jurister for å trenere og saksøke PL i årevis. Mao er de ikke bare juksemakere. Dette er søppel, fullstendig uten integritet. Og da har en ikke engang begynt på alt grumset knyttet til hva eierne deres driver med på hjemmebane.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Skjønner heller ikke dette med at man skal vente å se på noen dom for å kaste en dom over om de har jukset eller ikke. Det svaret har vi jo fått igjennom tidligere dommer. Dommen de "motvillig aksepterte" i 2014 baserte seg blant annet på: "Uefa also had concerns over the value of their £350m sponsorship with Etihad and deals that raised £47m from image rights and intellectual property in 2012-13." Sammen med at de hadde brukt mer penger enn FFP reglene tilsa. Den gang fikk de riktignok en bot, men som vi vet igjennom football leaks var de jo med å bestemme sin egen straff igjennom trusler mot UEFA og direktedialog med UEFA der de ble enige på bakrommet om noe begge parter kunne akseptere.
Men det virker innimellom som om Man City fans tror de er uskyldige her. At de ikke har juksa. Men disse 150 tiltalene kommer jo på toppen av tidligere dom. Og "frifinnelsen" i 2020 var jo heller ingen frifinnelse annet enn at viktige bevis og tiltaler hadde foreldet. Faktisk poengterte CAS også at City motarbeidet etterforskningen og at de ikke var fornøyd med at Man City hadde skjult pengeoverføringer fra ADUG og HHSM og hvordan Man City forsvarte seg mot dette.

Så uavhengig av straffen de får blir det jo veldig enkelt å svare for at Man City ikke er i nærheten av å nå opp som tidenes fotballag. Dette er et jukselag og det er godt å lese at hele 70% av The Times sine lesere mener det samme. Jukset er jo der selv om de skulle unnslippe de strengeste straffene og fordelene de har opparbeidet seg vil jo alltid være der, så det gjør jo ikke fremtidige trofeer noe mer imponerende heller. City er rett og slett ødelagt som klubb for alltid og store deler av fansen deres står og applauderer det. Utrolig nok.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Klaumb skrev: tir mai 23, 2023 9:31 am Skjønner heller ikke dette med at man skal vente å se på noen dom for å kaste en dom over om de har jukset eller ikke. Det svaret har vi jo fått igjennom tidligere dommer. Dommen de "motvillig aksepterte" i 2014 baserte seg blant annet på: "Uefa also had concerns over the value of their £350m sponsorship with Etihad and deals that raised £47m from image rights and intellectual property in 2012-13." Sammen med at de hadde brukt mer penger enn FFP reglene tilsa. Den gang fikk de riktignok en bot, men som vi vet igjennom football leaks var de jo med å bestemme sin egen straff igjennom trusler mot UEFA og direktedialog med UEFA der de ble enige på bakrommet om noe begge parter kunne akseptere.
Men det virker innimellom som om Man City fans tror de er uskyldige her. At de ikke har juksa. Men disse 150 tiltalene kommer jo på toppen av tidligere dom. Og "frifinnelsen" i 2020 var jo heller ingen frifinnelse annet enn at viktige bevis og tiltaler hadde foreldet. Faktisk poengterte CAS også at City motarbeidet etterforskningen og at de ikke var fornøyd med at Man City hadde skjult pengeoverføringer fra ADUG og HHSM og hvordan Man City forsvarte seg mot dette.

Så uavhengig av straffen de får blir det jo veldig enkelt å svare for at Man City ikke er i nærheten av å nå opp som tidenes fotballag. Dette er et jukselag og det er godt å lese at hele 70% av The Times sine lesere mener det samme. Jukset er jo der selv om de skulle unnslippe de strengeste straffene og fordelene de har opparbeidet seg vil jo alltid være der, så det gjør jo ikke fremtidige trofeer noe mer imponerende heller. City er rett og slett ødelagt som klubb for alltid og store deler av fansen deres står og applauderer det. Utrolig nok.
--- Vi så jo dette med Chelsea-fansen også under Roman, det skaper bare en "us against the world"- holdning alle den "mostanden" de føler de får.
Det aller beste hadde jo vært totalt ignorering fra alle bauger og kanter,en total devaluering av prestasjonene. Dessverre så blir jo det umulig å få til i noen særlig organisert form.
Men det er viktig at media holder det lille trøkket som skapes nå oppe slik at dette ikke fisler bort i ingenting slik City ønsker at det skal gjøre.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: tir mai 23, 2023 10:26 am
Klaumb skrev: tir mai 23, 2023 9:31 am Skjønner heller ikke dette med at man skal vente å se på noen dom for å kaste en dom over om de har jukset eller ikke. Det svaret har vi jo fått igjennom tidligere dommer. Dommen de "motvillig aksepterte" i 2014 baserte seg blant annet på: "Uefa also had concerns over the value of their £350m sponsorship with Etihad and deals that raised £47m from image rights and intellectual property in 2012-13." Sammen med at de hadde brukt mer penger enn FFP reglene tilsa. Den gang fikk de riktignok en bot, men som vi vet igjennom football leaks var de jo med å bestemme sin egen straff igjennom trusler mot UEFA og direktedialog med UEFA der de ble enige på bakrommet om noe begge parter kunne akseptere.
Men det virker innimellom som om Man City fans tror de er uskyldige her. At de ikke har juksa. Men disse 150 tiltalene kommer jo på toppen av tidligere dom. Og "frifinnelsen" i 2020 var jo heller ingen frifinnelse annet enn at viktige bevis og tiltaler hadde foreldet. Faktisk poengterte CAS også at City motarbeidet etterforskningen og at de ikke var fornøyd med at Man City hadde skjult pengeoverføringer fra ADUG og HHSM og hvordan Man City forsvarte seg mot dette.

Så uavhengig av straffen de får blir det jo veldig enkelt å svare for at Man City ikke er i nærheten av å nå opp som tidenes fotballag. Dette er et jukselag og det er godt å lese at hele 70% av The Times sine lesere mener det samme. Jukset er jo der selv om de skulle unnslippe de strengeste straffene og fordelene de har opparbeidet seg vil jo alltid være der, så det gjør jo ikke fremtidige trofeer noe mer imponerende heller. City er rett og slett ødelagt som klubb for alltid og store deler av fansen deres står og applauderer det. Utrolig nok.
--- Vi så jo dette med Chelsea-fansen også under Roman, det skaper bare en "us against the world"- holdning alle den "mostanden" de føler de får.
Det aller beste hadde jo vært totalt ignorering fra alle bauger og kanter,en total devaluering av prestasjonene. Dessverre så blir jo det umulig å få til i noen særlig organisert form.
Men det er viktig at media holder det lille trøkket som skapes nå oppe slik at dette ikke fisler bort i ingenting slik City ønsker at det skal gjøre.
Hvorfor er det noe problem at de kan skape en "alle mot oss"-greie? Jeg synes nesten det er like greit, da ser vi hva de er laget av hele gjengen. Fordi det blir alle mot "vi som jukser og driter i det".
Utover det så får de vel så lite oppmerksomhet som det er mulig få med den suksessen de har? De siste dagene har jo jukset fått mer oppmerksomhet enn suksessen.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

Slettet
Sist redigert av Klaumb den tir mai 23, 2023 11:11 am, redigert 1 gang totalt.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Helt likegyldig til City sine prestasjoner på banen.

Det er tuftet på juks, og da er det noe poeng i å tenke at det er verdens beste lag gjennom tidene. De hadde jo ikke vært i den posisjonen om de ikke jukset med regnskapene sine...

At spillere ikke tenker på dette (ihvertfall ikke offentlig) endrer ikke noe på det. De må trossalt gjøre jobben sin, og om de skal lage unnskyldninger for seg selv ville det gått utover deres prestasjoner.

Blir som å heie på en vektløfter som har gått på steroider i ørten år. Selv om han har sluttet er alle prestasjonene basert på jukset, og effekten av steroidene vil alltid være i kroppen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Hvis jeg ikke husker helt feil var det en sak i Texas i 2010 der enn mann ble filmet av et overvåkingskamera da han begikk en forbrytelse (mener han skjøt en annen mann). Men siden overvåkingskameraet var plassert der uten at det var opplyst om ble overvåkingen regnet som ulovlig. Videoen kunne dermed ikke benyttes som bevis i retten, og mannen som begikk forbrytelsen gikk fri.

Det er litt der City er i disse sakene. Det er helt åpenbart at man har jukset. City forsøker ikke en gang å benekte det. I steden forsøker de å vinne på teknikaliteter.

Hadde Pep eller Tixi hadde noe som kunne minne om ryggrad hadde de selvsagt ikke vært med på dette. Men snarere tvert i mot, det er dem i aller høyeste grad. Hvordan kan man som nøytal eller utenforstående feire slike typer? Deres «prestasjoner»? Da mangler man enten evnen til å sette seg inn i disse sakene eller forståelse for konsekvensene og fotball. Evnt er man like blottet for integritet og ryggrad selv.

(At City-fansen ikke orker bruke tid på det kan jeg faktisk forstå.)

SirJames

Legg inn av SirJames »

"Greatest Cheat", ja, perfekt tittel på det eneste troféet jukseklubben har fortjent å vinne.

Bare å gratulere jukselaget med det, håper inderlig noen lager en pokal med den tittelen og overleverer den til Pep.

Når det gjelder reaksjonene til jukseklubben og de rundt, minner de litt om da det finske skilandslaget ble tatt i omfattende doping for noen år tilbake. Omkvedet var da sånn ca: "We are sorry that we have been exposed"...

Er det forresten noen i klubben som går rundt og sjekker posten i klubbens diverse postkasser rundt omkring i byen? Håper de ihvertfall har klistret på et "Nei til reklame" klistremerke, slik at de slipper å tømme dem annenhver dag.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

SirJames skrev: tir mai 23, 2023 12:10 pm
Når det gjelder reaksjonene til jukseklubben og de rundt, minner de litt om da det finske skilandslaget ble tatt i omfattende doping for noen år tilbake. Omkvedet var da sånn ca: "We are sorry that we have been exposed"...
Ble vel også et veldig fokus fra finsk media og ikke minst personer innad i det finske skiforbundet om at også Norge måtte ha noe urent mel i posen

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: tir mai 23, 2023 11:21 am
Hadde Pep eller Tixi hadde noe som kunne minne om ryggrad hadde de selvsagt ikke vært med på dette. Men snarere tvert i mot, det er dem i aller høyeste grad. Hvordan kan man som nøytal eller utenforstående feire slike typer? Deres «prestasjoner»? Da mangler man enten evnen til å sette seg inn i disse sakene eller forståelse for konsekvensene og fotball. Evnt er man like blottet for integritet og ryggrad selv.
At pep er med på dette, er helt i tråd med hvordan han gjenomgående i sin karriere innenfor fotballen har vist at han ikke eier etikk og moral hva sportslig integritet angår.

Fyren er en fraud og det er skammelig at enkelte nevner han i samme åndedrag som faktiske managerlegender.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»