Booking.com
Booking.com
Alle som har benyttet booking.com vet at etter et opphold så blir du bedt om en anmeldelse av overnattingsstedet. Det skal du passe deg for, for du kan risikere mafialignende represalier fra overnattingsstedet hvis de ikke liker anmeldelsen din. Du blir svartelistet i hele den kjeden og ikke ønsket og de får booking til å slette anmeldelsen. Jeg gjorde det, la ut bilder av dører som tydelig var preget av innbrudd, knuste lysarmatur etc, sammen med den negative anmeldelsen. Jeg fikk ikke ønsket status og anmeldelsen slettet og booking fikk ikke ta imot reservering fra meg til den kjeden mer.
Igår såg jeg at en ordfører hadde bedt booking om ikke ta imot reservering fra russere til reiselivet i Sogn.
Booking.com er blitt mafiabøddler, rett og slett.
Igår såg jeg at en ordfører hadde bedt booking om ikke ta imot reservering fra russere til reiselivet i Sogn.
Booking.com er blitt mafiabøddler, rett og slett.
I Norge er jeg enig, bruker ikke booking.com. Men en rask referanse for å se hvilke hoteller som er i området. Men i utlandet er det en enkel måte å finne grei overnatting på. Ikke alltid enkelt å gjøre reservasjoner på små hoteller der jeg ikke forstår språket. Mange ulike booking sider som ser tvilsomme ut. Da enkelt å la booking gjøre jobben, og jeg vet at jeg ikke blir svindlet.
Har noen litt spesielle opplevelser, gått inn på ett hotell med prisen fra Booking.com, og bedt om rom. Fått beskjed at de ikke kan gi meg samme pris. Har da bestilt via booking.com, og fått lavere pris og hotellet mistet 30% av pengene.
Søkemotorene er veldig brukervennlige, men gebyrene de tar er litt i mester laget.
Har noen litt spesielle opplevelser, gått inn på ett hotell med prisen fra Booking.com, og bedt om rom. Fått beskjed at de ikke kan gi meg samme pris. Har da bestilt via booking.com, og fått lavere pris og hotellet mistet 30% av pengene.
Søkemotorene er veldig brukervennlige, men gebyrene de tar er litt i mester laget.
Sant det, det er en del eksempler på episoder som dette:
https://flysmart24.no/2022/03/05/feries ... -rundlurt/
Ellers er jo Airbnb 100 % trygt å bruke da og ofte rimeligere enn Booking.com
Jeg bruker Booking.com til å finne hoteller som jeg så sjekker direkte. Det er en flott søkemotor, men man må unngå å bestille gjennom dem.Justice 97 skrev: ↑lør feb 26, 2022 11:03 am Hvorfor bruke booking.com? Bedre å bestille rett fra hotellet, da får man som regel bedre rom også. Og hotellet får alle pengene, istedenfor at haiene i booking.com grabber til seg en del av kaka. Booking.com får også de dårligste og minste rommene. Styr unna!
Servicen man får om man booker gjennom disse er også dårligere. Man blir en annenklasses gjest.
Hvis booking.com slettet anmeldelsen din har overnattingsstedet vært heldig. Har tidligere prøvd å få en anmeldelse som var rasistisk mot en av våre ansatte slettet, men de mente det var helt innenfor...
Styr unna hele nettstedet. Det er verken bra for forbruker eller hotell. Bruk det gjerne som referanse for å se om hotellet er OK eller ikke, men be om prismatch direkte til hotellet.
Styr unna hele nettstedet. Det er verken bra for forbruker eller hotell. Bruk det gjerne som referanse for å se om hotellet er OK eller ikke, men be om prismatch direkte til hotellet.
jeg brukte booking.com til å bestille et rom for to personer i to dager i England. Ved en feil i bookingsystemet til booking.com, som ba meg gjøre bestilling om igjen da den feilet første gang, ble jeg sittende med to bookinger, på rom som ikke kan avbestilles.
Jeg har ringt og ringt til booking.com, men hva gjør de, jeg opplever at de ikke gjør noe som helst, de spør om jeg vil snakke med en norsktalende person, etter drøssevis av forsøk fikk jeg snakke med en som snakket litt norsk, han kunne fortelle at booking.com ikke har kontor i Norge, og at han satt i Bulgaria, flere ganger fikk jeg snakke med folk som trolig er fra India, med ytterst dårlige språlferdigheter.
mitt beste råd styr unna booking.com
Jeg har ringt og ringt til booking.com, men hva gjør de, jeg opplever at de ikke gjør noe som helst, de spør om jeg vil snakke med en norsktalende person, etter drøssevis av forsøk fikk jeg snakke med en som snakket litt norsk, han kunne fortelle at booking.com ikke har kontor i Norge, og at han satt i Bulgaria, flere ganger fikk jeg snakke med folk som trolig er fra India, med ytterst dårlige språlferdigheter.
mitt beste råd styr unna booking.com
Har alltid hatt gode erfaringer med booking.com.ulefos skrev: ↑tor aug 04, 2022 1:12 pm jeg brukte booking.com til å bestille et rom for to personer i to dager i England. Ved en feil i bookingsystemet til booking.com, som ba meg gjøre bestilling om igjen da den feilet første gang, ble jeg sittende med to bookinger, på rom som ikke kan avbestilles.
Jeg har ringt og ringt til booking.com, men hva gjør de, jeg opplever at de ikke gjør noe som helst, de spør om jeg vil snakke med en norsktalende person, etter drøssevis av forsøk fikk jeg snakke med en som snakket litt norsk, han kunne fortelle at booking.com ikke har kontor i Norge, og at han satt i Bulgaria, flere ganger fikk jeg snakke med folk som trolig er fra India, med ytterst dårlige språlferdigheter.
mitt beste råd styr unna booking.com
Men kan også benyttes på en god måte uten å gjøre bestillingen gjennom selskapet. Jeg bruker de mest til å søke opp hoteller (gjerne uten datosøk), og så sorterer jeg ut hoteller ved diverse filtre og kontrakter deretter 2-3 steder direkte som virker interessante og kan være aktuelle. Spesielt kjekt at de viser frem romtyper med bilder og har mange brukererfaringer. Har alltid opplevd at de stedene som får bra score på booking.com er relativt greie hoteller. Synes også de har vesentlig bedre brukergrensesnitt enn f.eks Tripadvisor. Fungerer spesielt greit om det er mindre eller mellomstore steder man skal til.
bare vent til du trenger hjelp fra dem om et eller annet, så skal du se hvor enkelt det er
>personlige mailer med spørsmål som når man svarer oppdager at er "nonreply"
>telefonsamtaler som fader ut i skurr
>et norgeskontor som er en postkasse
>skylder problemer på andre
>minst 30 minutter ventetid i telefonen - alltid
og selvsagt total mangel på kontaktinformasjon
som sagt: Styr unna
>personlige mailer med spørsmål som når man svarer oppdager at er "nonreply"
>telefonsamtaler som fader ut i skurr
>et norgeskontor som er en postkasse
>skylder problemer på andre
>minst 30 minutter ventetid i telefonen - alltid
og selvsagt total mangel på kontaktinformasjon
som sagt: Styr unna
Vel, de er iallfall en nyttig database over hoteller, inkludert store mengder av brukeranmeldelser.ulefos skrev: ↑fre aug 05, 2022 8:49 am bare vent til du trenger hjelp fra dem om et eller annet, så skal du se hvor enkelt det er
>personlige mailer med spørsmål som når man svarer oppdager at er "nonreply"
>telefonsamtaler som fader ut i skurr
>et norgeskontor som er en postkasse
>skylder problemer på andre
>minst 30 minutter ventetid i telefonen - alltid
og selvsagt total mangel på kontaktinformasjon
som sagt: Styr unna
I tillegg har jeg aldri gjort det samme som deg; nemlig bestille et hotell som ikke kan avbestilles. Det er også en svært viktig grunn til at jeg har brukt dem, nemlig at man veldig enkelt kan sortere ut hoteller som tilbyr gratis avbestilling og at prosedyren er enkel; det er gjort med noen få klikk.
Jeg sjekker Booking.com for priser og tilgjengelighet, men bestiller aldri gjennom dem. Bestiller så å si alltid hos hotellet direkte.
Faktisk anser jeg det som best å søke uten dato. Det er ikke rommene på hotellene som tilbys gjennom booking.com, og de kan ha ledig kapasitet selv om det ikke ser slik ut der. Men for å få en oversikt over hoteller er det glimrende. Sortere ut på f.eks stjernerating, score på brukeranmeldelser, lokasjon og hvilke fasiliteter du ønsker, så får man opp et greit utvalg over interessante alternativer og kan kontakte noen av dem direkte.
Har brukt Booking i mange år. Rett og slett fordi grensesnittet deres er bedre enn Hotels.com. I sommer brukte jeg imidlertid delvis Hotels.com og direktebooking hos hoteller, da det var billigere.
Men prisene varierer en del her og der. Har sjekket en 13 netters overnatting i Cape Town. Et sentralt hotell på Booking skal ha nesten 12.000 uten det Genius nivå 3 jeg har. Noe billigere eller for Genius. Men så sjekker jeg appen en dag, og mobilpris og Genius-pris blir da plutselig ned i 8.400 NOK - mer enn 3.000 rimeligere enn ordinær booking.com...
Billigste jeg finner på hotellets hjemmeside også over 10.000 om man melder seg inn i hotellets klubb og betaler noe av beløpet på forhånd.
Jeg sparer 2.000 kr gjennom booking og slipper å betale annet enn et lite depositum dagen før jeg kommer, resten betales på hotellet...
Så det gjelder nok å ikke være for prinsipiell, om man skal spare penger.
Men prisene varierer en del her og der. Har sjekket en 13 netters overnatting i Cape Town. Et sentralt hotell på Booking skal ha nesten 12.000 uten det Genius nivå 3 jeg har. Noe billigere eller for Genius. Men så sjekker jeg appen en dag, og mobilpris og Genius-pris blir da plutselig ned i 8.400 NOK - mer enn 3.000 rimeligere enn ordinær booking.com...
Billigste jeg finner på hotellets hjemmeside også over 10.000 om man melder seg inn i hotellets klubb og betaler noe av beløpet på forhånd.
Jeg sparer 2.000 kr gjennom booking og slipper å betale annet enn et lite depositum dagen før jeg kommer, resten betales på hotellet...
Så det gjelder nok å ikke være for prinsipiell, om man skal spare penger.
Bruker både booking.com, Hotels.com og tripadvisor når jeg sjekker priser og har også bestilt fra booking.com.
Jeg kan sjekke SUPERMYE når jeg skal ut å reise. Liker planleggingsfasen.
Har flere ganger syntes det har vært merkelige anmeldelser på booking.com som f.eks. ikke har stemt med tripadvisor.
Så jeg noterer meg denne tråden og vil nok forsøke å styre unna booking.com fremover (ihvertfall å bestille).
Jada, det er mye merkelig på tripadvisor også, men min erfaring til nå er at den alltid har stemt.
Min tommelfinger-regel er å bestille hotell som er blandt den beste 1/3 på tripadvisor. Det har til nå fungert!
Man vil så og si ALLTID få hotell som er blandt den beste 1/3 til minst like god pris som de som er blandt de 50% dårligste, så da er det sikrere å bestille blandt disse.
Bruker forøvrig hotels.com når de har konkurransedyktige priser. De har vært 10 overnatting gratis. Har cashet inn en overnatting tidligere og har nå 2 nye tilgjengelige.
Jeg kan sjekke SUPERMYE når jeg skal ut å reise. Liker planleggingsfasen.
Har flere ganger syntes det har vært merkelige anmeldelser på booking.com som f.eks. ikke har stemt med tripadvisor.
Så jeg noterer meg denne tråden og vil nok forsøke å styre unna booking.com fremover (ihvertfall å bestille).
Jada, det er mye merkelig på tripadvisor også, men min erfaring til nå er at den alltid har stemt.
Min tommelfinger-regel er å bestille hotell som er blandt den beste 1/3 på tripadvisor. Det har til nå fungert!
Man vil så og si ALLTID få hotell som er blandt den beste 1/3 til minst like god pris som de som er blandt de 50% dårligste, så da er det sikrere å bestille blandt disse.
Bruker forøvrig hotels.com når de har konkurransedyktige priser. De har vært 10 overnatting gratis. Har cashet inn en overnatting tidligere og har nå 2 nye tilgjengelige.
Aha-opplevelse - sjekker Booking og Hotels.com for et bestemt hotell i Varna - 8 netter koster mindre hos Hotels.com om jeg velger å utsette betaling. Så tenker jeg at det kunne være greit å "innløse en bonusovernatting", som jeg har hos Hotels.com, men det fordrer at jeg trykker på "betal nå". Da ser det ut til at jeg får en verdi på 850 kroner - men så sjekker jeg Booking.no, og der er prisen på "betal nå" nøyaktig dem samme, uten at de reklamerer med noen noen verdi på tilsvarende... Uansett - betaling på hotellet koster 500 kr mindre på Hotels.com enn Booking, hhv 9.500 og 10.000 kr for et dobbeltrom i åtte netter.
Da sparte jeg vel 2500 kroner for 8 overnattinger i Varna på samme side, Hotels.com ved å endre fra "betal på overnattingstedet" til "betal på forhånd"..... Enkelt valg når man uansett kan avbestille dagen før. Dyrt nok med over 1.000-lappen i Bulgaria, synes jeg.
Det er forsåvidt et godt valg, men jeg ville personlig vært forsiktig med å betale ting på forhånd til halvlugubre nettsteder som booking.comDoktorS skrev: ↑tir mai 09, 2023 10:56 am Da sparte jeg vel 2500 kroner for 8 overnattinger i Varna på samme side, Hotels.com ved å endre fra "betal på overnattingstedet" til "betal på forhånd"..... Enkelt valg når man uansett kan avbestille dagen før. Dyrt nok med over 1.000-lappen i Bulgaria, synes jeg.
Bruk det kredittkortet som har best forsikring + som er lettest å kjøre chargebacks på, så er man iallefall sikret. Men man bør være likvid nok til å kunne "spise" summen man betaler i 3-6 måneder uten at det påvirker ferie eller husstanden.
Det er kanskje åpenbart, men i disse tider, hvor mange er rimelig på grensen til økonomiske problemer, så bør det ikke være en forhåndsbetaling til booking.com som velter lasset.
Hm, Hotels.com og Booking.com er vel de to mest anerkjente og brukte, så hva tenker du på en bør være forsiktig med?dani07 skrev: ↑tir mai 09, 2023 11:20 amDet er forsåvidt et godt valg, men jeg ville personlig vært forsiktig med å betale ting på forhånd til halvlugubre nettsteder som booking.comDoktorS skrev: ↑tir mai 09, 2023 10:56 am Da sparte jeg vel 2500 kroner for 8 overnattinger i Varna på samme side, Hotels.com ved å endre fra "betal på overnattingstedet" til "betal på forhånd"..... Enkelt valg når man uansett kan avbestille dagen før. Dyrt nok med over 1.000-lappen i Bulgaria, synes jeg.
Bruk det kredittkortet som har best forsikring + som er lettest å kjøre chargebacks på, så er man iallefall sikret. Men man bør være likvid nok til å kunne "spise" summen man betaler i 3-6 måneder uten at det påvirker ferie eller husstanden.
Det er kanskje åpenbart, men i disse tider, hvor mange er rimelig på grensen til økonomiske problemer, så bør det ikke være en forhåndsbetaling til booking.com som velter lasset.
Og, ja - brukte kredittkort, så om jeg blir lurt eller noe, så skulle jeg jo få igjen pengene. Det er drøye 2 måneder til overnattingen, og jeg betaler uansett ikke noen renter her. Med tanke på "økonomiske problemer" er jeg ikke der - men jeg syntes det var hysterisk dyrt når jeg regnet ut at rommet ville koste over 1.300 kroner døgnet....
... det er jo bare 15 år siden jeg betalte vel 300 kroner rommet på et enda mer sentralt hotell - en del eldre og enklere, men jeg ville nok valgt dette (nå nedlagte) hotellet om jeg fikk det til rundt det doble av dette...
Hmm. Har benyttet meg av booking.com i årevis. Veksler mellom det og airbnb. Hvis jeg reiser med en liten/større vennegruppe velger jeg som oftest airbnb, mens booking.com på par-reise eller alene. Aldri hatt noen problemer med siden. Synes den er brukervennlig, oversiktlig, og får ofte gode tilbud der pga. Genius-fordelene. Sist jeg booket der så fikk jeg også gratis oppgradering av rom med som en del av Genius-fordelen. Ja, tviler ikke på at man kan få det noe rimeligere av å kontakte hotellet direkte osv, men jeg føler meg i hvert fall veldig komfortabel med å bruke booking.com.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Syntes det er endel merkelige ratinger på booking.com.Cedianar skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:52 pm Hmm. Har benyttet meg av booking.com i årevis. Veksler mellom det og airbnb. Hvis jeg reiser med en liten/større vennegruppe velger jeg som oftest airbnb, mens booking.com på par-reise eller alene. Aldri hatt noen problemer med siden. Synes den er brukervennlig, oversiktlig, og får ofte gode tilbud der pga. Genius-fordelene. Sist jeg booket der så fikk jeg også gratis oppgradering av rom med som en del av Genius-fordelen. Ja, tviler ikke på at man kan få det noe rimeligere av å kontakte hotellet direkte osv, men jeg føler meg i hvert fall veldig komfortabel med å bruke booking.com.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Min erfaring er at tripadvisors sin er MYE bedre.
Så hvis jeg booker på booking.com så bruker jeg å sjekke ratingen på tridadvisor.
Styrer ihvertfall unna den dårligste 1/3 og forsøker å finne hotell som er over midten på ratingen.
Det jeg egentlig mener med det, er at vi har norske og europeiske rettigheter når det kommer til pakkereiser, flyreiser og andre opphold, som ikke nødvendigvis respekteres av utenlandske selskaper, iallefall ikke uten mye kamp. Det er jo selvfølgelig opp til alle og enhver å ha sine meninger, men det finnes flust av eksempler på reisende i covid som ble skadelidende for at de har brukt reiseoperatører som booking (vet ikke om akkurat booking var en av synderne) i stedet for å bestille direkte.DoktorS skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:31 pmHm, Hotels.com og Booking.com er vel de to mest anerkjente og brukte, så hva tenker du på en bør være forsiktig med?dani07 skrev: ↑tir mai 09, 2023 11:20 amDet er forsåvidt et godt valg, men jeg ville personlig vært forsiktig med å betale ting på forhånd til halvlugubre nettsteder som booking.comDoktorS skrev: ↑tir mai 09, 2023 10:56 am Da sparte jeg vel 2500 kroner for 8 overnattinger i Varna på samme side, Hotels.com ved å endre fra "betal på overnattingstedet" til "betal på forhånd"..... Enkelt valg når man uansett kan avbestille dagen før. Dyrt nok med over 1.000-lappen i Bulgaria, synes jeg.
Bruk det kredittkortet som har best forsikring + som er lettest å kjøre chargebacks på, så er man iallefall sikret. Men man bør være likvid nok til å kunne "spise" summen man betaler i 3-6 måneder uten at det påvirker ferie eller husstanden.
Det er kanskje åpenbart, men i disse tider, hvor mange er rimelig på grensen til økonomiske problemer, så bør det ikke være en forhåndsbetaling til booking.com som velter lasset.
Og, ja - brukte kredittkort, så om jeg blir lurt eller noe, så skulle jeg jo få igjen pengene. Det er drøye 2 måneder til overnattingen, og jeg betaler uansett ikke noen renter her. Med tanke på "økonomiske problemer" er jeg ikke der - men jeg syntes det var hysterisk dyrt når jeg regnet ut at rommet ville koste over 1.300 kroner døgnet....
... det er jo bare 15 år siden jeg betalte vel 300 kroner rommet på et enda mer sentralt hotell - en del eldre og enklere, men jeg ville nok valgt dette (nå nedlagte) hotellet om jeg fikk det til rundt det doble av dette...
Noen i min familie reiste med TAP. Dette var nyttårsaften før covid. Leverte inn krav om EU kompensasjon tidlig i januar. Fikk pengene i august 2020. De skyldte selvfølgelig på covid, selv om covid reelt sett ikke slo til før rundt 16 mars, altså 2 måneder etter kravet var levert.
Pengene kommer til slutt, men om man da ikke er likvid nok til å holde det flytende selv, så kan det by på utfordringer.
Hm, Tripadvisors er jo beryktet i reisemiljøet for å ha haugevis av fake anmeldelser både ene og andre veien.VivaLV skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:54 pmSyntes det er endel merkelige ratinger på booking.com.Cedianar skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:52 pm Hmm. Har benyttet meg av booking.com i årevis. Veksler mellom det og airbnb. Hvis jeg reiser med en liten/større vennegruppe velger jeg som oftest airbnb, mens booking.com på par-reise eller alene. Aldri hatt noen problemer med siden. Synes den er brukervennlig, oversiktlig, og får ofte gode tilbud der pga. Genius-fordelene. Sist jeg booket der så fikk jeg også gratis oppgradering av rom med som en del av Genius-fordelen. Ja, tviler ikke på at man kan få det noe rimeligere av å kontakte hotellet direkte osv, men jeg føler meg i hvert fall veldig komfortabel med å bruke booking.com.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Min erfaring er at tripadvisors sin er MYE bedre.
Så hvis jeg booker på booking.com så bruker jeg å sjekke ratingen på tridadvisor.
Styrer ihvertfall unna den dårligste 1/3 og forsøker å finne hotell som er over midten på ratingen.
Bruker både booking.com og hotels.com. Sammen med generell googling på hotellet gir det rimelig greit inntrykk. Litt redd for svindel, mange hoteller har hjemmesider som ser veldig tvilsomme ut. Så jeg bruker det jeg vet er trygt. Har ikke bommet mye foreløpig.
Jeg har hørt det, men min erfaring er at det klarer de å håndtere. Spesielt når vi snakker om hoteller.Winnowill skrev: ↑tir mai 09, 2023 6:51 pmHm, Tripadvisors er jo beryktet i reisemiljøet for å ha haugevis av fake anmeldelser både ene og andre veien.VivaLV skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:54 pmSyntes det er endel merkelige ratinger på booking.com.Cedianar skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:52 pm Hmm. Har benyttet meg av booking.com i årevis. Veksler mellom det og airbnb. Hvis jeg reiser med en liten/større vennegruppe velger jeg som oftest airbnb, mens booking.com på par-reise eller alene. Aldri hatt noen problemer med siden. Synes den er brukervennlig, oversiktlig, og får ofte gode tilbud der pga. Genius-fordelene. Sist jeg booket der så fikk jeg også gratis oppgradering av rom med som en del av Genius-fordelen. Ja, tviler ikke på at man kan få det noe rimeligere av å kontakte hotellet direkte osv, men jeg føler meg i hvert fall veldig komfortabel med å bruke booking.com.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Min erfaring er at tripadvisors sin er MYE bedre.
Så hvis jeg booker på booking.com så bruker jeg å sjekke ratingen på tridadvisor.
Styrer ihvertfall unna den dårligste 1/3 og forsøker å finne hotell som er over midten på ratingen.
Mange av hotellene har jo både hundrevis og tusenvis av anmeldelser. Det klarer ikke enkeltstående evnt. falske anmeldelser å ødelegge.
Så er det selvsagt mye merkelig folk klager på. At det ikke er strykebrett er jo en klassiker for ikke å snakke om amerikanerne som klager på alt, men allikevel syntes jeg "min" tommelfingerregel med å holde seg til de beste 50% er ganske bra. Gjerne også 1/3 beste.
Har alltid hatt gode erfaringer med Tripadvisor. Både når det gjelder hoteller og andre ting, som restauranter osv. Men velger gjerne hotell med veldig mange anmeldelser, og helst med mange norske anmeldelser.Winnowill skrev: ↑tir mai 09, 2023 6:51 pmHm, Tripadvisors er jo beryktet i reisemiljøet for å ha haugevis av fake anmeldelser både ene og andre veien.VivaLV skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:54 pmSyntes det er endel merkelige ratinger på booking.com.Cedianar skrev: ↑tir mai 09, 2023 3:52 pm Hmm. Har benyttet meg av booking.com i årevis. Veksler mellom det og airbnb. Hvis jeg reiser med en liten/større vennegruppe velger jeg som oftest airbnb, mens booking.com på par-reise eller alene. Aldri hatt noen problemer med siden. Synes den er brukervennlig, oversiktlig, og får ofte gode tilbud der pga. Genius-fordelene. Sist jeg booket der så fikk jeg også gratis oppgradering av rom med som en del av Genius-fordelen. Ja, tviler ikke på at man kan få det noe rimeligere av å kontakte hotellet direkte osv, men jeg føler meg i hvert fall veldig komfortabel med å bruke booking.com.
Lurer på hvilken rating de som har dårlige erfaringer pleier å benytter seg av? Jeg pleier alltid å sikte meg inn på minst 7.5/10 på filteret før jeg velger hotell og har alltid vært fornøyd. Man får jo sett bilder av rommene på siden også, det får man vel ikke av å kontakte de direkte på telefon?
Å be folk "holde seg unna" det som må være en av verdens største reisebyrå er vel litt mye? En ganske grei regel er å filtrere etter rating og sjekke antall brukeranmeldelser (i tilfelle hotellet er nettopp lagt til f.eks.) så bør man være ganske trygg.
Min erfaring er at tripadvisors sin er MYE bedre.
Så hvis jeg booker på booking.com så bruker jeg å sjekke ratingen på tridadvisor.
Styrer ihvertfall unna den dårligste 1/3 og forsøker å finne hotell som er over midten på ratingen.
Joda, jeg vet at man moralsk sett burde bruke hotellenes egne nettsider når man booker rom, men jeg er et svakt menneske og synes det er vanskelig å si nei til hver 10. overnatting gratis på Hotels.com.
Create an account or sign in to join the discussion
You need to be a member in order to post a reply
Create an account
Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute