Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7842

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Big George »

Can i have Putin head on a plate, it would make us win the war.?

Da ville Ukraina være et hode foran.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

DennisB skrev: man mai 22, 2023 1:02 pm NATO skal ikke "ramme" Russland. Indre stridigheter må de selv ta seg av. NATO skal ikke inn i Russland på noe tidspunkt, og Ukraina vil ikke bombe mål i Russland med F-16-flyene de får.

NATOs oppgave er å støtte Ukraina med alt de trenger for å kaste alle russiske styrker ut av Ukraina. Det skal ukrainske soldater (og piloter) sørge for, intet mer, intet mindre.
Sånn for å ha sagt det er jeg for å sende F16 til Ukraina. Det er likevel mulig å problematisere litt rundt særlig det første avsnittet ditt.
Fra russisk ståsted er det mulig å hevde at NATO-våpen allerede nå «rammer» Russland.
Det meldes jo om eksplosjoner etc i det som er innenfor anerkjente russiske grenser. I tillegg mener jo Russland at de fire oblastene og Krim er russiske.
Så vil det jo også uansett være grensetilfeller. Hva vil konsekvensen være dersom en ukrainsk F16 ved en «feil» skyter på et mål i Russland?
Poenget mitt er at det er vanskelig å gi våpen og så stille betingelser for bruken av de, for slik å være garantert å ikke bli dratt direkte inn i konflikten.
Vesten bør uansett støtte Ukraina, men vi må ikke ha illusjoner om at dette er helt risikofritt.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Jaauda skrev: man mai 22, 2023 1:40 pm
DennisB skrev: man mai 22, 2023 1:02 pm NATO skal ikke "ramme" Russland. Indre stridigheter må de selv ta seg av. NATO skal ikke inn i Russland på noe tidspunkt, og Ukraina vil ikke bombe mål i Russland med F-16-flyene de får.

NATOs oppgave er å støtte Ukraina med alt de trenger for å kaste alle russiske styrker ut av Ukraina. Det skal ukrainske soldater (og piloter) sørge for, intet mer, intet mindre.
Sånn for å ha sagt det er jeg for å sende F16 til Ukraina. Det er likevel mulig å problematisere litt rundt særlig det første avsnittet ditt.
Fra russisk ståsted er det mulig å hevde at NATO-våpen allerede nå «rammer» Russland.
Det meldes jo om eksplosjoner etc i det som er innenfor anerkjente russiske grenser. I tillegg mener jo Russland at de fire oblastene og Krim er russiske.
Så vil det jo også uansett være grensetilfeller. Hva vil konsekvensen være dersom en ukrainsk F16 ved en «feil» skyter på et mål i Russland?
Poenget mitt er at det er vanskelig å gi våpen og så stille betingelser for bruken av de, for slik å være garantert å ikke bli dratt direkte inn i konflikten.
Vesten bør uansett støtte Ukraina, men vi må ikke ha illusjoner om at dette er helt risikofritt.
Ta ut våpenlagre i grenseområdene innenfor russiske grenser må være innenfor og selvsagt okkuperte områder.

Det får være måte på hvordan man skal tipp tåe rundt russland for ikke å provosere.

Sende missiler til byer langt inn i russland vil derimot ikke skje, ei heller med fly.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

For noen enorme helter, får tårer i øynene, det gir håp for det russiske folket.
Fernandovonarb skrev: man mai 22, 2023 11:07 am Den nevnte gruppen ovenfor sin uttalelse. Synes de virker å ha forstått det og ønsker de lykke til. Dette er ubehagelig for klovnen i kreml.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

"We have to show the world that not all of us are like him. Otherwise, this will always be Hitler's Germany."
- Henning von Tresckow

Thomas

Legg inn av Thomas »

Jaauda skrev: man mai 22, 2023 1:40 pm
DennisB skrev: man mai 22, 2023 1:02 pm NATO skal ikke "ramme" Russland. Indre stridigheter må de selv ta seg av. NATO skal ikke inn i Russland på noe tidspunkt, og Ukraina vil ikke bombe mål i Russland med F-16-flyene de får.

NATOs oppgave er å støtte Ukraina med alt de trenger for å kaste alle russiske styrker ut av Ukraina. Det skal ukrainske soldater (og piloter) sørge for, intet mer, intet mindre.
Sånn for å ha sagt det er jeg for å sende F16 til Ukraina. Det er likevel mulig å problematisere litt rundt særlig det første avsnittet ditt.
Fra russisk ståsted er det mulig å hevde at NATO-våpen allerede nå «rammer» Russland.
Det meldes jo om eksplosjoner etc i det som er innenfor anerkjente russiske grenser. I tillegg mener jo Russland at de fire oblastene og Krim er russiske.
Så vil det jo også uansett være grensetilfeller. Hva vil konsekvensen være dersom en ukrainsk F16 ved en «feil» skyter på et mål i Russland?
Poenget mitt er at det er vanskelig å gi våpen og så stille betingelser for bruken av de, for slik å være garantert å ikke bli dratt direkte inn i konflikten.
Vesten bør uansett støtte Ukraina, men vi må ikke ha illusjoner om at dette er helt risikofritt.
Det er snart ingen igjen som bryr seg om hva Russland "mener"

Hvorfor bekymrer enkelte seg for Russlands meninger fortsatt?
Tomprat og trusler i 15-16 måneder....

Deila

Legg inn av Deila »

Ser ut som det finnes oppegående folk i Russland også. Heia heia!

Ps: Ganske lik oversettelse som i den samme over her, men ikke helt.


Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »


DennisB

Legg inn av DennisB »

izzet2015 skrev: man mai 22, 2023 1:38 pm
DennisB skrev: man mai 22, 2023 1:02 pm
izzet2015 skrev: man mai 22, 2023 9:36 am

Beklager at jeg skrev noe du ikke likte, bra at du barer skriver det som er riktig. Og hvordan skal de da ramme Russland, det har vel du svaret på? Du vet og kan alt! :oops:
NATO skal ikke "ramme" Russland. Indre stridigheter må de selv ta seg av. NATO skal ikke inn i Russland på noe tidspunkt, og Ukraina vil ikke bombe mål i Russland med F-16-flyene de får.

NATOs oppgave er å støtte Ukraina med alt de trenger for å kaste alle russiske styrker ut av Ukraina. Det skal ukrainske soldater (og piloter) sørge for, intet mer, intet mindre.
Men det vil de neppe greie. Russland har større kapasitet og har mye mer å sette inn. De får vel også støtte fra andre land. Så F-16 flyene skal bare bombe russiske styrker i Ukraina.... Håper de får fly ganske snart.
Vinner Russland krigen er Norge ille ute!
Nei, Russland har ikke større kapasitet. Enn hva, forresten? De har svært begrenset med våpen, missiler og utstyr igjen, og graver dypt i våpenlagrene sine, og kommer fram med gammelt skrap.

Vinner Russland krigen (hva du enn mener med det), så er slettes ikke Norge ille ute. Ukraina er ikke et NATO-land. Om Russland angriper et NATO-land, så utløser det artikkel 5 for NATO, og da er helvete løs. Det betyr full krig med Russland, og en slik krig har ikke Russland en sjanse til å vinne. Det vet Russland. Det har de ikke kapasitet til.

Du kan fortsatt sove trygt, Izzet.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Måtte bare komme🤣

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Og nå driver ruzziske helikoptre å skyter på noen inne i Belgorod, borgerkrig på gang?


Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

missChance skrev: man mai 22, 2023 2:21 pm
En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: man mai 22, 2023 2:56 pm
missChance skrev: man mai 22, 2023 2:21 pm
En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!
Det er en vits. En spøk. Humor.

Ikke vær så lettkrenket.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »


Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

Jaauda skrev: man mai 22, 2023 1:40 pm
Sånn for å ha sagt det er jeg for å sende F16 til Ukraina. Det er likevel mulig å problematisere litt rundt særlig det første avsnittet ditt.
Fra russisk ståsted er det mulig å hevde at NATO-våpen allerede nå «rammer» Russland.
Det meldes jo om eksplosjoner etc i det som er innenfor anerkjente russiske grenser. I tillegg mener jo Russland at de fire oblastene og Krim er russiske.
Så vil det jo også uansett være grensetilfeller. Hva vil konsekvensen være dersom en ukrainsk F16 ved en «feil» skyter på et mål i Russland?
Poenget mitt er at det er vanskelig å gi våpen og så stille betingelser for bruken av de, for slik å være garantert å ikke bli dratt direkte inn i konflikten.
Vesten bør uansett støtte Ukraina, men vi må ikke ha illusjoner om at dette er helt risikofritt.
Den linjen til Russland krysset vi allerede da vi valgte å hjelpe Ukraina med våpen i det hele tatt. Putin truet jo dag 1 med å bruke atomvåpen mot de som hindret dem i "spesialoperasjonen" sin.

Så den linjen er allerede krysset, du har rett i at det ikke var risikofritt. Men det var det rette å gjøre. Og det er F16 også.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Putin har vært i kontakt med Xi
Bilde

:-)

Folkeavstemning er i full gang, snart er vel Belgorod en egen republikk :-)

Bilde

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Foucault skrev: man mai 22, 2023 2:56 pm
missChance skrev: man mai 22, 2023 2:21 pm
En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!
Som Solvgutt sier ... 🙄

RvsB

Legg inn av RvsB »

missChance skrev: man mai 22, 2023 3:10 pm
Foucault skrev: man mai 22, 2023 2:56 pm
missChance skrev: man mai 22, 2023 2:21 pm
En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!
Som Solvgutt sier ... 🙄
Som Lavrov selv, rett i offer-rollen for enhver anledning.

Deila

Legg inn av Deila »


Hmm

Legg inn av Hmm »

Jaauda skrev: man mai 22, 2023 1:40 pm
DennisB skrev: man mai 22, 2023 1:02 pm NATO skal ikke "ramme" Russland. Indre stridigheter må de selv ta seg av. NATO skal ikke inn i Russland på noe tidspunkt, og Ukraina vil ikke bombe mål i Russland med F-16-flyene de får.

NATOs oppgave er å støtte Ukraina med alt de trenger for å kaste alle russiske styrker ut av Ukraina. Det skal ukrainske soldater (og piloter) sørge for, intet mer, intet mindre.
Sånn for å ha sagt det er jeg for å sende F16 til Ukraina. Det er likevel mulig å problematisere litt rundt særlig det første avsnittet ditt.
Fra russisk ståsted er det mulig å hevde at NATO-våpen allerede nå «rammer» Russland.
Det meldes jo om eksplosjoner etc i det som er innenfor anerkjente russiske grenser. I tillegg mener jo Russland at de fire oblastene og Krim er russiske.
Så vil det jo også uansett være grensetilfeller. Hva vil konsekvensen være dersom en ukrainsk F16 ved en «feil» skyter på et mål i Russland?
Poenget mitt er at det er vanskelig å gi våpen og så stille betingelser for bruken av de, for slik å være garantert å ikke bli dratt direkte inn i konflikten.
Vesten bør uansett støtte Ukraina, men vi må ikke ha illusjoner om at dette er helt risikofritt.
Bruker Ukraina F16, Leopard 2, Patriot eller pzh2000 så er det jo det ukrainske våpen. Indiske tannhjul eller Iranske droner er ikke indiske eller iranske, de er russiske så lenge de blir brukt av Russland. Vestlige frivillige som kriger er heller ikke Natopersonell, og er det Natopersonell i Ukraina er det ok så lenge de er bedt inn av vertslandet.

Selv om man støtter Ukraina så er det tydeligvis fort å glemme at det er Russland som er den angripende part. Ukraina og vesten må ta de grep som trengs for å kaste ut okkupanten. Angrep i Russland er legitimt så lenge man rammer militært, også med vestlige våpen. At vestlige ledere gir forbehold er naturlig, men det handler nok mer om frykten for befolkningen i vestlige land. Russland kan ikke regne med å bli fritatt fra angrep når de står med 200000 soldater i nabolandet, og forfekter folkemord for åpen scene.
Sist redigert av Hmm den man mai 22, 2023 3:29 pm, redigert 2 ganger totalt.

Genial

Legg inn av Genial »

Russere som kjemper på ukrainsk side. Kanskje noe å huske på for dere som skriver "en god russer er en død russer".

Brukeravatar
LD-Johnson
Innlegg: 1291

Legg inn av LD-Johnson »

Genial skrev: man mai 22, 2023 3:27 pm Russere som kjemper på ukrainsk side. Kanskje noe å huske på for dere som skriver "en god russer er en død russer".
Du mener vel ruZZer? Pinlig å blande naZZene med de som ikke støtter Vladolf.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Enorme bilkøer ut av Belgorod.


Brukeravatar
Foucault
Innlegg: 782

Legg inn av Foucault »

Solvgutt1 skrev: man mai 22, 2023 3:02 pm
Foucault skrev: man mai 22, 2023 2:56 pm
missChance skrev: man mai 22, 2023 2:21 pm
En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!
Det er en vits. En spøk. Humor.

Ikke vær så lettkrenket.
Det at man finner propagandaen morsom er altså tilstrekkelig for å spre den?
I så fall finner jeg disse ganske festlige…




Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Foucault skrev: man mai 22, 2023 3:36 pm
Solvgutt1 skrev: man mai 22, 2023 3:02 pm
Foucault skrev: man mai 22, 2023 2:56 pm

En kylling faktisk…propaganda må tydeligvis postes, uansett hvor uintelligent den fremstår?
Fascinerende!
Det er en vits. En spøk. Humor.

Ikke vær så lettkrenket.
Det at man finner propagandaen morsom er altså tilstrekkelig for å spre den?
I så fall finner jeg disse ganske festlige…



Jeg syns man bør kunne dele det man syns er festlig ja. Det viser jo også litt hvor sympatien ligger, som ditt innlegg er et godt eksempel på.

Og jeg ser ingenting galt med å flagge hvor man står. Jeg syns tvert i mot det er bra at dere er åpne om det. Selv om standpunktet i seg selv er forkastelig.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Spørs vel hvor lenge de ev. holder.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Internett er i storform i dag. Ruller frem den ene godbiten etter den andre..

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

missChance skrev: man mai 22, 2023 3:42 pm

Spørs vel hvor lenge de ev. holder.
Det er jo er mareritt for Putin dette. De er jo opptatt med å innta en ruinby. Nå må de forholde seg til nok en konflikt. Så selv om de skulle greie å slå ned opprøret er det det siste de trengte akkurat nå.

Brukeravatar
JauKaninen  
Innlegg: 1738

Legg inn av JauKaninen »

At Russland må krige på egen jord er jo en perfekt avledningsmanøver til motoffensiven.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Solvgutt1 skrev: man mai 22, 2023 3:40 pm
Foucault skrev: man mai 22, 2023 3:36 pm
Solvgutt1 skrev: man mai 22, 2023 3:02 pm

Det er en vits. En spøk. Humor.

Ikke vær så lettkrenket.
Det at man finner propagandaen morsom er altså tilstrekkelig for å spre den?
I så fall finner jeg disse ganske festlige…

Jeg syns man bør kunne dele det man syns er festlig ja. Det viser jo også litt hvor sympatien ligger, som ditt innlegg er et godt eksempel på.

Og jeg ser ingenting galt med å flagge hvor man står. Jeg syns tvert i mot det er bra at dere er åpne om det. Selv om standpunktet i seg selv er forkastelig.
Ellers så viser det at ukrainerne er overlegne også på den humoristiske fronten!

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»