Giro d'Italia 2023

Svar
Biff_Byford

Re: Giro d'Italia 2023

Legg inn av Biff_Byford »

Derek Gee har virkelig gått under radaren min frem til giroen. Noen som hadde "koll" på han før de starta i italia ? Morsom siste 4-5 km i dag, var jo en slags spenning. Tyskland eier sykkelverden sa sikkert den tyske kommentatoren. Denz har jeg sett for meg som arbeidshest og hjelperytter så kult at han får skinne.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Artig action mellom de tre siste i bruddet. Og veldig bra av Leknessund. Ei uke igjen. Klarer han topp 5? På tirsdag, torsdag og fredag kommer de siste tøffe klatreetappene og neste lørdag blir det en klatretempo.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Bruddrytternes ritt i år.

4., 7., 8., 10., 12., 13., 14. og 15. etappe har gått til bruddet.

Med tanke på at 1. og 9. etappe var tempo så er det kun 2., 3., 5., 6. og 11. etappe som har blitt tatt av feltet. 5 spurtetapper altså.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

De høyeste etappeplasseringene til topp 10 i sammendraget (utenom tempo) er som følger:

2. plass på etappe 4 - A Leknessund (i brudd)
5. plass på etappe 7 - P Roglic
7. plass på etappe 3 - P Roglic (Spurt)
7. plass på etappe 7 - G Thomas
7. plass på etappe 13 - J Almeida



Caruso sin høyeste plassering - 8. plass på etappe 4
Dunbar sin høyeste plassering - 8. plass på etappe 13
Kämna sin høyeste plassering - 11. plass på etappe 13
Arendsman sin høyeste plassering - 15. plass på etappe 13
Armirail sin høyeste plassering - 15. plass på etappe 14 (i brudd)
De Plus sin høyeste plassering - 17. plass på etappe 13

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jolla skrev: søn mai 21, 2023 7:27 pm Bruddrytternes ritt i år.
Litt skuffende aktivitet hittil fra sammelagtkandidatene ja, nesten så jeg savner Froom og Wiggins. Men hadde ikke Evenepoel røket tror jeg det hadde blitt noe mer aktivitet ihvertfall.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata

Brukeravatar
Il-pirata
Innlegg: 374

Legg inn av Il-pirata »

Jolla skrev: man mai 22, 2023 9:36 pm Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata
Takker, fint å plutselig dumpe over dette forumet. :) Slettet meg fra VGD da de la om forumet, ble jo helt ubrukelig der.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Il-pirata skrev: man mai 22, 2023 10:06 pm
Jolla skrev: man mai 22, 2023 9:36 pm Goddamn, en vaskekte VGD-sykkel legende.

Kjekt å se deg @Il-pirata
Takker, fint å plutselig dumpe over dette forumet. :) Slettet meg fra VGD da de la om forumet, ble jo helt ubrukelig der.
Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.

dorian

Legg inn av dorian »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 7:41 am Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.
Håper den hissige Festina-massøren dukker opp her også.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

dorian skrev: tir mai 23, 2023 10:05 am
Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 7:41 am Jeg og har vært hjemløs siden VGD ble idiot. Sån fant jeg dette forumet for ett par måneder siden. Stor stas.
Håper den hissige Festina-massøren dukker opp her også.
🤣🤣🤣

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Snart dagens siste fjell. Da får vi se hva Leknessund får til uten hjelperyttere.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Higgs Boson skrev: tir mai 23, 2023 3:59 pm Snart dagens siste fjell. Da får vi se hva Leknessund får til uten hjelperyttere.
Synes ikke vi har fått sett særlig til hva Leknessund kan få til MED hjelperyttere i fjellene egentlig.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Aurelien Paret-Peintre ønsker å klatre i sammendraget igjen. Fascinerende at 13. plassen fikk gå i brudd idag.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Leknesund er med fremdeles, men sitter bak i den lille frontgruppen. Blir overrasket om han kan sitte med hele veien inn i dag om det angripes tidlig og trykket holdes oppe.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Det er konkurrentene om en topp ti jeg måler han mot.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tir mai 23, 2023 4:12 pm
Synes ikke vi har fått sett særlig til hva Leknessund kan få til MED hjelperyttere i fjellene egentlig.
På etappe 7 så var Leknessund høyeste plasserte DSM-rytter, neste rytter på laget kom i mål 4 minutter bak ham. Neste rytter etter det igjen kom i mål 18 minutter bak ham.
På etappe 8 så var Leknessund høyeste plasserte DSM-rytter, neste rytter på laget kom i mål 15 minutter bak ham.
På etappe 12 så var Leknessund høyeste plasserte DSM-rytter, neste rytter på laget kom i mål 7 og et halvt minutter bak ham.
På etappe 13 så var Leknessund høyeste plasserte DSM-rytter, neste rytter på laget kom i mål 19 minutter bak ham.
På etappe 15 så var Leknessund høyeste plasserte DSM-rytter, neste rytter på laget kom i mål 14 minutter bak ham.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Den rosa trøyen ryker.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Dette er skuffende av Thibaut Pinot. Det ble halvveis å gå for klatretrøyen og halvveis å gå for en topp 10 i sammendraget. Da blir det ingenting.

Ben Healy med to sterke dager på rad tar over klatretrøyen fra Davide Bais idag, Pinot ligger på 4(?) plass.

Edit: Slapp Pinot seg bak for å prøve å hjelpe den rosa trøyen? Ville jo vært litt underlig prioritering hvis han hadde beina til å sitte med, men da er det jo svakt av laget heller enn ham selv.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Der slapp vel Leknesund.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Nå sliter Leknesund i gruppe 2 også. Er ikke helt der oppe i dag.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Der slipper Roglic også. Geraint T angriper og får luke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Worldsport skrev: tir mai 23, 2023 4:49 pm Nå sliter Leknesund i gruppe 2 også.
Det er den gruppen han skal matches mot. Imponerende av Dunbar å henge med de tre favorittene.

Følg Caruso og Kämna så skal ting gå bra.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Det blir noen sekunder til Roglic i dag ser det ut til.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Gamle G. Tøft.

Genial

Legg inn av Genial »

Sier noe om nivået når G er sterkest. Tror en skadefri Remco ville ropt "Barneskirenn".

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Dette må være den kjedeligste giroen jeg noengang har sett og det svakeste feltet.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Mye tenner på Almeida

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Genial skrev: tir mai 23, 2023 4:52 pm
Tror en skadefri Remco ville ropt "Barneskirenn".
Uten tvil. Han ville jo hatt luke (om enn på bare 3-4 sekunder) på en god del av disse etappene hvor en samlet gruppe når toppen sammen. Han har et temposkifte som kun Roglic har sjans til å følge, og Roglic er ikke helt i toppform.

Genial

Legg inn av Genial »

Blir i hvert fall en spennende avslutning. De tre favorittene er rimelig sidestilte etter min mening, men personlig vil jeg nok håpe på Almeida. Hadde vært gøy med en ny rytter på toppen.

Worldsport

Legg inn av Worldsport »

Savner Contador. Håper Tadej P er i form til juli ellers blir det dansk hakkebøff.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»