Rusreformen

Svar
Ostemanden

Re: Rusreformen

Legg inn av Ostemanden »

stc887 skrev: fre mai 12, 2023 4:57 pm
Ostemanden skrev: fre mai 12, 2023 4:26 pm
stc887 skrev: fre mai 12, 2023 1:42 pm Betyr dette at NNPF også må endre eller har de unntak?
https://www.nrk.no/nyheter/pride-feiring-1.14599392
Kong Bresil får alltid unntak. Fyren må jo sitte på noe juicy info om ledelsen i politiet siden han får lov til og undervise i kvasifaget "tegn og symptomer" på PHS og verve medlemmer som er politistudenter, mente at studenter som meldte seg inn i NNF hadde hatt en økning men det har vært et stort frafall av medlemmer de siste årene
Tror det var under 2000 eller noe i den ordlyden man hadde skrevet i siste medlemsblad eller årsberetning som sirkulerte på twitter.
Smått drøyt at fyren kan drive en privat lobbyvirksomhet og undervise i "faget" organisasjonen hans representerer

Så de samme tallene selv.. Tilfeldig at de byttet navn til Norsk NarkotikaForening(NNF) som har de samme initialene som norsk naturist forening (NNF)? Begge er jo glade i å være nakne, men der naturistene er nakne gjerne i hyggelig selskap så er den andre foreningen glad i å kle av folk gjerne ved bruk av tvang

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Ostemanden skrev: fre mai 12, 2023 5:08 pm
stc887 skrev: fre mai 12, 2023 4:57 pm
Ostemanden skrev: fre mai 12, 2023 4:26 pm

Kong Bresil får alltid unntak. Fyren må jo sitte på noe juicy info om ledelsen i politiet siden han får lov til og undervise i kvasifaget "tegn og symptomer" på PHS og verve medlemmer som er politistudenter, mente at studenter som meldte seg inn i NNF hadde hatt en økning men det har vært et stort frafall av medlemmer de siste årene
Tror det var under 2000 eller noe i den ordlyden man hadde skrevet i siste medlemsblad eller årsberetning som sirkulerte på twitter.
Smått drøyt at fyren kan drive en privat lobbyvirksomhet og undervise i "faget" organisasjonen hans representerer

Så de samme tallene selv.. Tilfeldig at de byttet navn til Norsk NarkotikaForening(NNF) som har de samme initialene som norsk naturist forening (NNF)? Begge er jo glade i å være nakne, men der naturistene er nakne gjerne i hyggelig selskap så er den andre foreningen glad i å kle av folk gjerne ved bruk av tvang
'
Burde hatt rolleforståelse utvalg 2.0 for å se på økonomiske bindinger til disse NNPF-ërne med enkeltperson foretak, personer som har innvilget penger til kurs og konferanser i regi NNPF og NNPF sjefene som har tvunget folk til å bli medlemmer for å kunne bli kurset og deretter få lønnstillegg. Hadde det vært serie om mafia hadde vi ledd da dette er useriøst og overdrevet

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Jeg synes det ha blitt for mye av en heksejakt på politiet. Narkotika problemet er undervurdert. Jeg tror vesten får mere problem og må etterhvert lage interneringsleire av narkomane. Det kan gå så langt at narkobaroner vil få dødsstraff.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

Frode57 skrev: søn mai 14, 2023 3:23 pm Jeg synes det ha blitt for mye av en heksejakt på politiet. Narkotika problemet er undervurdert. Jeg tror vesten får mere problem og må etterhvert lage interneringsleire av narkomane. Det kan gå så langt at narkobaroner vil få dødsstraff.
Spiller vel ingen rolle når atombombene regner?

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Frode57 skrev: søn mai 14, 2023 3:23 pm Jeg synes det ha blitt for mye av en heksejakt på politiet. Narkotika problemet er undervurdert. Jeg tror vesten får mere problem og må etterhvert lage interneringsleire av narkomane. Det kan gå så langt at narkobaroner vil få dødsstraff.
War on drugs har vart i over 50 år og det er jo tydeligvis mer knark nå enn noen gang ifølge NNPF, Vita og Vanda og alle landets lokalaviser.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Rexwiller skrev: søn mai 14, 2023 3:56 pm
Frode57 skrev: søn mai 14, 2023 3:23 pm Jeg synes det ha blitt for mye av en heksejakt på politiet. Narkotika problemet er undervurdert. Jeg tror vesten får mere problem og må etterhvert lage interneringsleire av narkomane. Det kan gå så langt at narkobaroner vil få dødsstraff.
Spiller vel ingen rolle når atombombene regner?
Som Raga synger

Fred på jorden vil det aldri bli
Det er hva jeg har å si
Kollektiv selvmord er eneste løsning
Bomb hele dritten og gi oss forløsning

Centrist

Legg inn av Centrist »

Frode57 skrev: søn mai 14, 2023 3:23 pm Jeg synes det ha blitt for mye av en heksejakt på politiet. Narkotika problemet er undervurdert. Jeg tror vesten får mere problem og må etterhvert lage interneringsleire av narkomane. Det kan gå så langt at narkobaroner vil få dødsstraff.
Heksejakt fordi politiet ikke følger loven? Skal man ikke påpeke det når politiet over en lav sko bryter menneskerettighetene?

Hvorfor kriminalisere noe enda mer når det helt åpenbart ikke har fungert med kriminaliseringen hittil? Er personer med (illegale) rusutfordringer en pariah-kaste man kan gjøre hva man vil med, ref. interneringsleire? Hvorfor ikke bare drepe de? For du har vel ingen tro på at interneringsleire faktisk hjelper de til å bli frisk?

Hvorfor er "narkotika"-problemet undervurdert, men ikke alkoholproblemet? Alkohol er mye mer skadelig enn majoriteten av illegale rusmidler. Hvorfor ikke kriminalisere alkohol og sende alkoholikere til interningsleire? Dødsstraff til alkoholbaroner?

Bliss

Legg inn av Bliss »



Dette er så jævlig på trynet at ord blir fattige. Blir faen meg pinlig berørt over å være norsk. Er målet til regjeringen å skape flere rusavhengige slik politiet kan slå seg skikkelig løs når de har fått nye tvangsmidler og Norge er omgjort til politistat?

Fordomsfull

Legg inn av Fordomsfull »

Bliss skrev: man mai 15, 2023 9:33 am
► Show Spoiler
Dette er så jævlig på trynet at ord blir fattige. Blir faen meg pinlig berørt over å være norsk. Er målet til regjeringen å skape flere rusavhengige slik politiet kan slå seg skikkelig løs når de har fått nye tvangsmidler og Norge er omgjort til politistat?
Lyder så kørka at om det hadde stått som hovedoppslag i VG - ville det fått en løsning. Det må da være mulig å kontakte noen stortingsrepresentanter som tar dette opp i Stortinget og krever en forklaring&endring.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Bliss skrev: man mai 15, 2023 9:33 am

Dette er så jævlig på trynet at ord blir fattige. Blir faen meg pinlig berørt over å være norsk. Er målet til regjeringen å skape flere rusavhengige slik politiet kan slå seg skikkelig løs når de har fått nye tvangsmidler og Norge er omgjort til politistat?
Nå er det vanlige folk sin tur. (Til å bli rusavhengige)

Centrist

Legg inn av Centrist »

https://www.minerva.no/emilie-enger-meh ... mer/426452

Meget bra skrevet. Spesielt dette med at "det fremstår som om kriminalisering er et mål i seg selv."

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Centrist skrev: man mai 15, 2023 5:23 pm https://www.minerva.no/emilie-enger-meh ... mer/426452

Meget bra skrevet. Spesielt dette med at "det fremstår som om kriminalisering er et mål i seg selv."
Viktig med normdannede effekten. Straffer vi bare hardt nok så forsvinner problemet. Bare så på land med dødsstraff for narkotika server det ingen problemer tilknyttet narkotika.

Centrist

Legg inn av Centrist »

stc887 skrev: man mai 15, 2023 5:28 pm Viktig med normdannede effekten. Straffer vi bare hardt nok så forsvinner problemet. Bare så på land med dødsstraff for narkotika server det ingen problemer tilknyttet narkotika.
Normdannelse ved straff kan absolutt være ett poeng, men ved avhengighet bidrar det nokså åpenbart ikke til noen positiv utvikling. Det er jo uansett i seg selv kun en av mange argumenter for en evt. straffeforfølgelse.

Det interessante er jo at man har tydelig data som viser at den normdannede-effekten ikke fungerer ved kriminaliseringen av illegale rusmidler. Dermed faller dette poenget bort.

Kriminaliseringen som et mål i seg selv og den normdannede-effekten dette skaper er to ulike ting. Det første holder jo simpelheten ikke mål i en rettstat, men på dette feltet er det tydeligvis fritt vilt.

Captain Morgan

Legg inn av Captain Morgan »

Bliss skrev: tor mai 11, 2023 5:17 pm "Mehl sier utvalget ikke får noen enkel oppgave. Det skal finne ut hvordan en ny rettspraksis skal få rusavhengige dømt til behandling og ikke straff."

Høres ut som flott praksis, nå skal gatene renskes.

Betryggende å vite at utvalget skal ledes av Tor Aksel Buschs høyre hånd, Hans-Petter Jahre. Busch var som kjent æresmedlem i NNPF og det er vel grunn til å anta at også hans assistent var/er medlem i kulten.

Ruskompetanse er det ingen av de tre i utvalget som har, det er visst ikke relevant når man skal definere hvem som er rusavhengig og ikke.
Det var dette jeg reagerte på også, hvordan de skal "finne ut hvordan en ny rettspraksis skal få rusavhengige dømt til behandling og ikke straff".

Javel... Så å "dømme noen til behandling" er altså ikke straff?

Hvis man spør noen av disse "dømt til behandling" så får man nok andre svar på hvorvidt det oppfattes som en straff....

Ellers så er det en spennende diskusjon som pågår angående hvordan man juridisk skal definere "rusavhengig", og foreløpig er det mye armer og bein, og alle som har peiling på temaet sier at det ikke lar seg definere, så hva dette utvalget liksom skal komme frem til er uvisst.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Centrist skrev: man mai 15, 2023 6:05 pm
stc887 skrev: man mai 15, 2023 5:28 pm Viktig med normdannede effekten. Straffer vi bare hardt nok så forsvinner problemet. Bare så på land med dødsstraff for narkotika server det ingen problemer tilknyttet narkotika.
Normdannelse ved straff kan absolutt være ett poeng, men ved avhengighet bidrar det nokså åpenbart ikke til noen positiv utvikling. Det er jo uansett i seg selv kun en av mange argumenter for en evt. straffeforfølgelse.

Det interessante er jo at man har tydelig data som viser at den normdannede-effekten ikke fungerer ved kriminaliseringen av illegale rusmidler. Dermed faller dette poenget bort.

Kriminaliseringen som et mål i seg selv og den normdannede-effekten dette skaper er to ulike ting. Det første holder jo simpelheten ikke mål i en rettstat, men på dette feltet er det tydeligvis fritt vilt.
Empirien etter 50+ år med forsøk på å fengsle oss ut av narkotika problematikken sier det ikke funker. Galskap er å forsøke å gjøre det samme på nytt men forvente et annet resultat fritt sitert fra Albert Einstein.

Moral og frykt er særdeles dårlige argumenter og vi hadde aldri tolerert det som argument om noen hadde sagt jeg frykter mørkhudede så derfor bør alle ikke hvite 'reise hjem".
Jeg er redd for dommedag så fint om alle hindrene kan slutte med det så jeg kommer til himmelen.
Fly kan styrte fint om vi stenger luftrommet slik jeg ikke behøver å være redd.
Jeg frykter bivirkninger av vaksiner enda det har vært utprøvd i 50 år.
Ingen tar slikt våd seriøst men når det kommer til rusmidler så kastes all fornuftsover båten og hva man tror, føler og frykter blir plutselig legitime argumenter.

Er nesten som man tror vi lever i DMO Parody hvor vann ble forsøkt å gjort forbudt.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Dihydro ... ide_parody

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Se litt dit narkotikaen er lettest å lage. Der skyter de narkomane. Det vil også skje her. Narkotika skal brukes som legemiddel . Intet annet.

Sitter selv og har lidelse og en konstant nedstemthet over et tapt liv til narkotika. Rusen var alt for barnet mitt. Det er en sorg som sitter dypt.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Frode57 skrev: fre mai 19, 2023 11:28 pm Sitter selv og har lidelse
Du glemte en r på slutten.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Frode57 skrev: fre mai 19, 2023 11:28 pm Se litt dit narkotikaen er lettest å lage. Der skyter de narkomane. Det vil også skje her. Narkotika skal brukes som legemiddel . Intet annet.

Sitter selv og har lidelse og en konstant nedstemthet over et tapt liv til narkotika. Rusen var alt for barnet mitt. Det er en sorg som sitter dypt.
Dette er altså så fantastisk fraskrivet virkeligheten.

Du tror altså at demokratiet og rettsstaten (skjønt i din verden er vel ikke Norge det) Norge kommer til å skyte folk som har utfordringer med illegal rus? Hvem fremmer dette forslaget på Stortinget? Hvem støtter det? Kommer det til å ha bred oppslutning i folket?

Norge har avskaffet dødstraff for all evinnelige fremtid, ihvertfall i teorien. Sist den ble brukt var mot det man antok var landsforrædere. Er personer med rusutfordringer landsforrædere?

Synes du det hjalp barnet ditt at politiet anmeldte barnet ditt og straffet vedkommende for hans problem? Var barnet ditt en så stor utfordring for samfunnet at han burde skytes? Eller burde han kanskje få tilgang til de riktige hjelpemidlene og instansene?

Altså. Hva i alle dager.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Forside TV2 nå; Her ble Mina og Mille narkomane.

Msn har virkelig ikke kommet lenger i dette landet. Snart er det bare Gud som kan hjelpe oss, for dette er så hjelpeløst. Må være grensen til en av punktene i PFU?

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

Har ikke AP planer om å presentere sin egen rusreform, sette sitt eget segl på progresjonen? Må kanskje gå litt lengre tid først? Drar den opp fra hatten siste året før neste stortingsvalg?

Mistenker at AP dro en amerikanisering der de slo beina under et knallgodt forslag fra «motstanderne» i Høyre m.fl., for man ante jo sporer av avkriminalisering også på APs dagsorden på den tiden. Likt det lammende politiske spillet man ser i Kongressen i USA.

Bare et spørsmål om tid før vi får en mer human narkotika- og ruspolitikk her oppe, at lovgivningen følger kunnskapen, bare så trist med skjebnene som lider unødvendig i mellomtiden / bortkastede ressurser.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

KingsRoad skrev: søn mai 21, 2023 7:39 am

Mistenker at AP dro en amerikanisering der de slo beina under et knallgodt forslag fra «motstanderne» i Høyre m.fl., for man ante jo sporer av avkriminalisering også på APs dagsorden på den tiden. Likt det lammende politiske spillet man ser i Kongressen i USA.

Bare et spørsmål om tid før vi får en mer human narkotika- og ruspolitikk her oppe, at lovgivningen følger kunnskapen, bare så trist med skjebnene som lider unødvendig i mellomtiden / bortkastede ressurser.
Det eller at noen på partikontoret fikk panikk når Bondepartiet leflet med 17-18% på målinger. Uansett vil historien dømme de og dømme de hardt for at man torpederte rusreformen i frykten for SP eller at de hater Høyre.

KingsRoad

Legg inn av KingsRoad »

stc887 skrev: søn mai 21, 2023 7:52 am
KingsRoad skrev: søn mai 21, 2023 7:39 am

Mistenker at AP dro en amerikanisering der de slo beina under et knallgodt forslag fra «motstanderne» i Høyre m.fl., for man ante jo sporer av avkriminalisering også på APs dagsorden på den tiden. Likt det lammende politiske spillet man ser i Kongressen i USA.

Bare et spørsmål om tid før vi får en mer human narkotika- og ruspolitikk her oppe, at lovgivningen følger kunnskapen, bare så trist med skjebnene som lider unødvendig i mellomtiden / bortkastede ressurser.
Det eller at noen på partikontoret fikk panikk når Bondepartiet leflet med 17-18% på målinger. Uansett vil historien dømme de og dømme de hardt for at man torpederte rusreformen i frykten for SP eller at de hater Høyre.
Godt poeng, må definitivt faktoreres inn. Hopper man i høyet med Bondepartiet, så blir det mindre rom for ugress. En av mange saker som preger AP, og som bunner ut i en historisk lav oppslutning.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

KingsRoad skrev: søn mai 21, 2023 8:05 am
stc887 skrev: søn mai 21, 2023 7:52 am
KingsRoad skrev: søn mai 21, 2023 7:39 am

Mistenker at AP dro en amerikanisering der de slo beina under et knallgodt forslag fra «motstanderne» i Høyre m.fl., for man ante jo sporer av avkriminalisering også på APs dagsorden på den tiden. Likt det lammende politiske spillet man ser i Kongressen i USA.

Bare et spørsmål om tid før vi får en mer human narkotika- og ruspolitikk her oppe, at lovgivningen følger kunnskapen, bare så trist med skjebnene som lider unødvendig i mellomtiden / bortkastede ressurser.
Det eller at noen på partikontoret fikk panikk når Bondepartiet leflet med 17-18% på målinger. Uansett vil historien dømme de og dømme de hardt for at man torpederte rusreformen i frykten for SP eller at de hater Høyre.
Godt poeng, må definitivt faktoreres inn. Hopper man i høyet med Bondepartiet, så blir det mindre rom for ugress. En av mange saker som preger AP, og som bunner ut i en historisk lav oppslutning.
Tidenes svake AP. Rusreformen var nådestøtet for min del at jeg gikk bort fra å stemme de for første gang siden myndig. Mulig jeg hadde gjort det uansett når partiet er bare en light versjon av alle andre partier og bare har gråtasser. Si hva du vil om Moxnes eller Mimir feks hva Rødt står for men de er dyktige politikere/talere i motsetning til AP som er på all time low og like grå som KRF.

Frode57
Innlegg: 1274

Legg inn av Frode57 »

Centrist skrev: lør mai 20, 2023 1:27 am
Frode57 skrev: fre mai 19, 2023 11:28 pm Se litt dit narkotikaen er lettest å lage. Der skyter de narkomane. Det vil også skje her. Narkotika skal brukes som legemiddel . Intet annet.

Sitter selv og har lidelse og en konstant nedstemthet over et tapt liv til narkotika. Rusen var alt for barnet mitt. Det er en sorg som sitter dypt.
Dette er altså så fantastisk fraskrivet virkeligheten.

Du tror altså at demokratiet og rettsstaten (skjønt i din verden er vel ikke Norge det) Norge kommer til å skyte folk som har utfordringer med illegal rus? Hvem fremmer dette forslaget på Stortinget? Hvem støtter det? Kommer det til å ha bred oppslutning i folket?

Norge har avskaffet dødstraff for all evinnelige fremtid, ihvertfall i teorien. Sist den ble brukt var mot det man antok var landsforrædere. Er personer med rusutfordringer landsforrædere?

Synes du det hjalp barnet ditt at politiet anmeldte barnet ditt og straffet vedkommende for hans problem? Var barnet ditt en så stor utfordring for samfunnet at han burde skytes? Eller burde han kanskje få tilgang til de riktige hjelpemidlene og instansene?

Altså. Hva i alle dager.
Det burde vært en gutt på 18 år som burde vært likvidert som førte til at søsteren døde i samme rom som broren . Når rusen blir alt man higer etter. Jeg spurte ham etter politiavhøret om han ikke tenkte på familien da han startet med rusen som 14 åring. Nei, det var rusen som betydde noe. Søsteren døde mens han var der i samme rom 28år gammel. Han var da 40 år. Livet hennes var rus og en treneroppgave. Livet for en far er at barnet skal komme ut av rusen. Livet har deretter blitt et liv hvor hun tar mer og mer rom.
Svaret på rusproblemer må sees på i samme måte som i de land hvor det produseres.
Vi vet at harde straffer må til. Klarer man ikke å ha en form for kontroll så må dødsstraff til.
Håpet forsvant. Livet har blitt litt mer preget av tristhet.

Centrist

Legg inn av Centrist »

Frode57 skrev: søn mai 21, 2023 12:33 pm Det burde vært en gutt på 18 år som burde vært likvidert som førte til at søsteren døde i samme rom som broren . Når rusen blir alt man higer etter. Jeg spurte ham etter politiavhøret om han ikke tenkte på familien da han startet med rusen som 14 åring. Nei, det var rusen som betydde noe. Søsteren døde mens han var der i samme rom 28år gammel. Han var da 40 år. Livet hennes var rus og en treneroppgave. Livet for en far er at barnet skal komme ut av rusen. Livet har deretter blitt et liv hvor hun tar mer og mer rom.
Svaret på rusproblemer må sees på i samme måte som i de land hvor det produseres.
Vi vet at harde straffer må til. Klarer man ikke å ha en form for kontroll så må dødsstraff til.
Håpet forsvant. Livet har blitt litt mer preget av tristhet.
La meg se om jeg forstår dette riktig: Logikken din er at ettersom rusen "tar" folk så må man unngå døden ved rus gjennom dødsstraff? Hvilken forskjell vil dette gjøre for de etterlatte? Personen vil være død åkkesom, og om noe enda verre siden man ikke prøvde å hjelpe personen?

Strenge straffer for å unngå avhengighet har ingen empirisk grunnlag bak seg. Ditt tankegods vil utelukkende føre til flere dødsfall pga. rus, selv om rusen her vil være sekundært siden du vil at staten dreper folk med rusavhengighet.

Bliss

Legg inn av Bliss »

https://www.vg.no/nyheter/i/MoWP70/vens ... rm-i-byene

Stortinget sier nei til lokal rusreform i byene

– Arbeiderpartiet, Senterpartiet, Fremskrittspartiet, Kristelig Folkeparti og Pasientfokus sikrer flertallet for å stemme ned forslaget vårt. Voteringen over forslaget blir på onsdag i neste uke, skriver partiet i en epost til NTB.

Partiet omtaler dette som en mørk dag for et land som ligger i europatoppen i overdosedødsfall per innbygger.

– I fjor døde 324 mennesker av overdoser i Norge. Tiden er overmoden for en rusreform fordi straff for rusbruk er skadelig. Siden nåværende regjering stemte ned forslaget til rusreform som Venstre i regjering la fram, må vi la storbyene få lov til å gjennomføre forsøksordninger med lokal rusreform selv. Det er oppsiktsvekkende at regjeringen med Sp i spissen vil overkjøre det lokale selvstyret til byene våre i denne saken, sier justispolitisk talsperson Ingvild Thorsvik i Venstre.

Bliss

Legg inn av Bliss »

Malacay skrev: tir mai 23, 2023 4:24 pm Ap har lovet å komme med en ny og bedre rusreform. Nå har riktignok ikke en dritt skjedd på 2 år, men det er sikkert fordi de har hatt for mye å gjøre:

https://www.nordnorskdebatt.no/en-ny-og ... 124-121303
APs rusreform - fra straff til mer straff.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Bliss skrev: tir mai 23, 2023 4:33 pm
Malacay skrev: tir mai 23, 2023 4:24 pm Ap har lovet å komme med en ny og bedre rusreform. Nå har riktignok ikke en dritt skjedd på 2 år, men det er sikkert fordi de har hatt for mye å gjøre:

https://www.nordnorskdebatt.no/en-ny-og ... 124-121303
APs rusreform - fra straff til mer straff.
Det er mitt inntrykk etter Mehl sin opptreden på Polkvart i dag. AP og Bondepartiet gjør alt for å straffe.

Forbanna neper.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

https://www.aftenbladet.no/lokalt/i/2BJ ... r-politiet
I fremtiden vil flere saker bli henlagt, varsler politiet

Er du frastjålet noe eller utsatt for et simpelt bedrageri? I fremtiden skal det mer til før politiet etterforsker saker.

Men bruke tid og ressurser på å straffe folk som ikke ruser seg på alkohol skal vi selv om de fleste saker er rene bøteforhold.

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Malacay skrev: tir mai 23, 2023 4:24 pm Ap har lovet å komme med en ny og bedre rusreform. Nå har riktignok ikke en dritt skjedd på 2 år, men det er sikkert fordi de har hatt for mye å gjøre:

https://www.nordnorskdebatt.no/en-ny-og ... 124-121303
Så lenge man har en regjering med SP og AP så blir det ikke noe rusreform, med mindre det er skjerping, da SP ledet av Tryge Jong Un fører Norges mest autoritære politikk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Aktuelt»