Musikk fra helvete

Svar
Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Re: Musikk fra helvete

Legg inn av kytec »

B.E. skrev: tor okt 13, 2022 3:05 pm Er det noe som fortjener å være i denne tråden, så er det Frank Zappa. Er vel knapt noe musikk man er mer drittlei enn denne gamle møkkamusikken.

Det kan bare Zappe meg i Ræva.

Får bare be en stille bønn om at Fargerik ikke oppdager denne tråden.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

kytec skrev: tor okt 13, 2022 3:12 pm
B.E. skrev: tor okt 13, 2022 3:05 pm Er det noe som fortjener å være i denne tråden, så er det Frank Zappa. Er vel knapt noe musikk man er mer drittlei enn denne gamle møkkamusikken.

Det kan bare Zappe meg i Ræva.

Får bare be en stille bønn om at Fargerik ikke oppdager denne tråden.
:lol:

mashadar

Legg inn av mashadar »

Frank.N.Steen skrev: tor okt 13, 2022 1:35 pm Black Eyed Peas er et band sendt direkte fra helvetes undergrunn, og dessverre blir flere av hitene deres stadig spilt altfor mye på treningssenteret, og for mye å velge blant av "kvalitet", men denne gir meg alt annet enn ekstra "motivasjon" under tyngre økter:
► Show Spoiler
Hjelper ikke på, at noen har kommet på ideen om å remixe låta, og gjøre den enda lenger, slik at en får ikke bare originalen, men andre og verre versjoner, som ikke skal gå an, men ja, det gjør visst så.
Når vi er inne på Black Eyed Peas så hører jo denne klassikeren med:


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

mashadar skrev: tor okt 13, 2022 4:25 pm Når vi er inne på Black Eyed Peas så hører jo denne klassikeren med:
► Show Spoiler
Ja, den har jo også dessverre for vane å dukke opp i den mildt sagt onde morgen playlista på gymmen, og kommer vel ikke unna denne heller:

Ekstra vondt er det å høre Kraftwerk bli så til de grader misbruk, så en får bare håpe de fikk rikelig godt betalt, selv om det er vel heller tvilsomt.

fargerik

Legg inn av fargerik »

kytec skrev: tor okt 13, 2022 3:12 pm
B.E. skrev: tor okt 13, 2022 3:05 pm Er det noe som fortjener å være i denne tråden, så er det Frank Zappa. Er vel knapt noe musikk man er mer drittlei enn denne gamle møkkamusikken.

Det kan bare Zappe meg i Ræva.

Får bare be en stille bønn om at Fargerik ikke oppdager denne tråden.
hehehehehe.........Jeg er enig i at EN ( 1 ) låt av Zappa er fra helvete, og det er den ene som radioen har spilt og som dermed er den eneste som visse nek vet eksisterer.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Flott at jeg fikk litt mer liv i denne thread i dag :D

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

fargerik skrev: tor okt 13, 2022 4:53 pm
kytec skrev: tor okt 13, 2022 3:12 pm
B.E. skrev: tor okt 13, 2022 3:05 pm Er det noe som fortjener å være i denne tråden, så er det Frank Zappa. Er vel knapt noe musikk man er mer drittlei enn denne gamle møkkamusikken.

Det kan bare Zappe meg i Ræva.

Får bare be en stille bønn om at Fargerik ikke oppdager denne tråden.
hehehehehe.........Jeg er enig i at EN ( 1 ) låt av Zappa er fra helvete, og det er den ene som radioen har spilt og som dermed er den eneste som visse nek vet eksisterer.
Hahahahahaha.... Franki Zuppa har vært spilt på utallige fjortisfester og gamlehjem minst i 60 år..... :lol:

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

To verdige bidrag og fæle slagere fra midten av 00-tallet, kan ikke huske om noen fikk flere hits i ettertid, men godt mulig folk var rimelig fed up, eller at det var alt de hadde å by på, men ja, det holdt mer enn nok for mine ører:


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Liker parodien bedre, @Frank.N.Steen


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: ons okt 19, 2022 2:49 pm Liker parodien bedre, @Frank.N.Steen
Ja, Mad TV kunne sine parodier. Forresten er det samme dama, som også slo til med ei komisk versjon av lillesøster Simpsons "jodling" parodi fra Letterman "live" opptredenen?

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Frank.N.Steen skrev: ons okt 19, 2022 2:55 pm
Elgen skrev: ons okt 19, 2022 2:49 pm Liker parodien bedre, @Frank.N.Steen
Ja, Mad TV kunne sine parodier. Forresten er det samme dama, som også slo til med ei komisk versjon av lillesøster Simpsons "jodling" parodi fra Letterman "live" opptredenen?
Det er det!
Hun heter Nicole Parker

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Når man snakker om sola, hvordan kunne jeg glemme denne "klassikeren":

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Denne hadde jeg glemt, heldigvis (!)


Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Elgen skrev: søn okt 23, 2022 11:41 pm Denne hadde jeg glemt, heldigvis (!)
► Show Spoiler
"Ragga-man-Styleeee"

Ganske så munnrapp han duden, og de hadde vel lignende oppfølger hit, kanskje ikke like svær, men husker å ha sett bandnavnet på utallige Dance samlere i midten av 90-tallet.
Søt/sexy sangerinne/danser, satt i hop med en rapper med munndiare, og oftest et tysk/italiensk produsentteam bakom alt sammen.
Men det var vel også ganske så typisk for euro dancen.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kom på ei virkelig fæl låt, der dessverre ofte kommer igjen på treningssenteret, men så har jeg ikke peiling på artistnavn/låt tittel, kanskje like greit.
Typisk utvanna elektro-pop, med kvinnelig smurfevokal, som blir helt fordreid lenger og lenger utover, en annen høres ut som en mannlig transe med meget dyp røst, som i fylla prøver seg på ei gammal Whitney Houston hit, og nei like jævlig, fy faen, får se å ha med meg noen øreklokker i sikkerhets skyld, for slikt "musikalsk" oppgulp, gir meg alt annet enn treningslyst og motivasjon.

Spilleliste fra helvete, i perioder.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Dem er kanskje allerede i gang med 24/7 julemusikk på radioen, eller så er det vel ikke langt unna før de starter.
Pleier vel også å være egne tv kanaler som viser ørten Hallmark lignende julefilmer gjennom nesten hele november/desember, og klart, kan man ikke få nok av slikt, er det vel fantastisk, men stakkars de som jobber i butikker/sentre, med julemusikk dundrende ut av høyttalerne og stressa og grinete kunder.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Frank.N.Steen skrev: tir nov 01, 2022 4:10 pm Dem er kanskje allerede i gang med 24/7 julemusikk på radioen, eller så er det vel ikke langt unna før de starter.
Pleier vel også å være egne tv kanaler som viser ørten Hallmark lignende julefilmer gjennom nesten hele november/desember, og klart, kan man ikke få nok av slikt, er det vel fantastisk, men stakkars de som jobber i butikker/sentre, med julemusikk dundrende ut av høyttalerne og stressa og grinete kunder.
Stygge saker. Vi vet godt hva de spiller. Uff.
Vi andre drar andre julelåter, vettu

Men ikke nå. Det er alt for tidlig.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Vel, tidlig ut, men kanskje like greit å bli "ferdig" med det.

Vi var vel innom Smurfene og smurfehits på 90-tallet, men mulig de var inspirert av Chipmunks manien fra Amerika?
Ei hel skive med denne gjengen må ha vært tøft for øregangene til mange foreldre, i lange bilkøer i retning overfylte kjøpesentre, med kravstore unger og nei, bilturen ble nok ikke noe kortere med slik "glad"musikk:

olek1970

Legg inn av olek1970 »

Elgen skrev: ons okt 12, 2022 2:10 pm Hva med litt kyllingjodling?

Dere finner nå virkelig den verste dritten og😂

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Denne tror jeg fikk et lite comeback, i en av episodene med The Osbournes, og noe om ei nabofeide og hvor Jack eller søstera forsøkte å finne ei passende "godlåt" til å irritere vettet av naboen, og ved hjelp av et svært høyttaleranlegg og noen velretta spadetak med hundemøkk over veggen, ble det nå liv i folk. Men tror den som ble mest irritert og oppgitt, var Ozzy, som gikk rundt og banna og klagde over jævelmusikken.
På den annen side, kan en jo ha blanda i hop med ei Sean Paul hit, som også sørget for at pappa Osbourne ble alt annet enn imponert over barnas valg av musikk under en festlig anledning.

"A-RING-GING-GI-GI-A-RING-GING-GING" eller noe slik, og ja, finnes sikkert ulike remikser som gjør den enda "bedre".

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Danskene kom opp med mye fælt på tampen av 90-tallet og tidlig 00-tallet, men uansett hvor irriterende det enn måtte være, føyk de rett til værs på norske hitlister:



Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Et par låter som bara satan sjøl er ond nok til å belemre oss med.


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

så mange linker og lite musikk fra helvete
stort sett barnedoms musikk satt i system,kan kanskje være ett lite helvete
...men er dette musikk fra helvete...altså musikk som du gruer deg anstendigt til?
jeg hører knapt på linkene ovenfor,men for meg er det..ja...ja så går nu dagen
er jeg full så blir jeg kanskje å høre på det
jeg trur jeg har hørt veldig lite musikk som er rett og slett helvete
utenom den ene linken jeg ga...det var jævligt det

jeg har f.eks begynt å digge mye av Nu Shooz,noen sa det var helvete i si tid,men ikke for meg
i tidligere tider var Boney M ett helvete,samme var Donna Summer..jeg kjøper ikke det helt lengere
ingen har vel linket til Ole Ivars og sputnik og alt det der...eller?
...så her en låt som var regnet som helvete på landsbygda som jeg måtte overleve
--


The Kwames

Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Denne er tung 💀


Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

Husker den litt mer uskyldige versjonen I wanna love you in Katmandou var på Ti-i-skuddet


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

All muskikk som ongdomane lika, hip hop, kommer fra Helvete.

Elgen
Innlegg: 3304

Legg inn av Elgen »

kytec skrev: tir mai 23, 2023 10:13 pm All muskikk som ongdomane lika, hip hop, kommer fra Helvete.
Det er vel å overdrive en smule, men som denne karen sier i videoen, det er mer beats og ingen melodi i disse sangene:


Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Elgen skrev: tir mai 23, 2023 10:18 pm
kytec skrev: tir mai 23, 2023 10:13 pm All muskikk som ongdomane lika, hip hop, kommer fra Helvete.
Det er vel å overdrive en smule, men som denne karen sier i videoen, det er mer beats og ingen melodi i disse sangene:

Gretten gammel gubbe holdninger selvsagt, men her klarte jeg 1.15 min før hjernen befalte fingeren min å trykke pause.

Problemet er at jeg har blitt for gammel til P1 for mye røvermusikk der også.

Nå blir det P9s utvalg eller P1+

Ps. i fjord var det en flott låt på topp på Spotify i lengre tid.


Bantor
Innlegg: 1173

Legg inn av Bantor »



Husker denne fra utesteder for lenge siden. Måtte vel med i denne tråden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Musikk»