Cavendish legger opp

Svar
LeSorcier

Cavendish legger opp

Legg inn av LeSorcier »

....men skal etter planen sykle TdF, melder VG. Pressekonferanse i morgen.

Hva er ditt beste Cav-minne? For min del er det nok etappe 18 i TdF 2012, hvor Cav passerte Luis León Sánchez og Nicolas Roche helt på tampen og vant. En av mange monsterspurter fra den sympatiske briten.

https://www.vg.no/sport/sykkel/i/GMK36J ... legger-opp

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

Sympatisk og sympatisk. Tja...

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Higgs Boson skrev: søn mai 21, 2023 4:21 pm Sympatisk og sympatisk. Tja...
Sympatisk, ja! En av feltets blideste og mest joviale ryttere. Det eneste jeg kan huske å ha reagert på, var at han forsøkte å presse Hushovd ut i reklameskiltene i en TdF-spurt i 2009, men Cav ble vel også dømt av juryen til å ende sist på den etappen. Ser man bort fra det, er han jo en gentleman som få andre!

Nei, det blir trist når Cav parkerer sykkelen i boden for godt.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

Hyll, hyll!

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 7:33 pm
Higgs Boson skrev: søn mai 21, 2023 4:21 pm Sympatisk og sympatisk. Tja...
Sympatisk, ja! En av feltets blideste og mest joviale ryttere. Det eneste jeg kan huske å ha reagert på, var at han forsøkte å presse Hushovd ut i reklameskiltene i en TdF-spurt i 2009, men Cav ble vel også dømt av juryen til å ende sist på den etappen. Ser man bort fra det, er han jo en gentleman som få andre!

Nei, det blir trist når Cav parkerer sykkelen i boden for godt.
Eeeh.. javel.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Higgs Boson skrev: søn mai 21, 2023 8:04 pm
LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 7:33 pm
Higgs Boson skrev: søn mai 21, 2023 4:21 pm Sympatisk og sympatisk. Tja...
Sympatisk, ja! En av feltets blideste og mest joviale ryttere. Det eneste jeg kan huske å ha reagert på, var at han forsøkte å presse Hushovd ut i reklameskiltene i en TdF-spurt i 2009, men Cav ble vel også dømt av juryen til å ende sist på den etappen. Ser man bort fra det, er han jo en gentleman som få andre!

Nei, det blir trist når Cav parkerer sykkelen i boden for godt.
Eeeh.. javel.
Kommer også du til å felle en tåre når Cav passerer målstreken for siste gang?

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 4:03 pm ....men skal etter planen sykle TdF, melder VG. Pressekonferanse i morgen.

Hva er ditt beste Cav-minne? For min del er det nok etappe 18 i TdF 2012, hvor Cav passerte Luis León Sánchez og Nicolas Roche helt på tampen og vant. En av mange monsterspurter fra den sympatiske briten.

https://www.vg.no/sport/sykkel/i/GMK36J ... legger-opp
At han legger opp. Neida.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

LeSorcier skrev: Hva er ditt beste Cav-minne?
Siste etappe TdF-2009 da han ble trukket opp av Renshaw og dundret inn til seier, har vel neppe sett noe mer overlegent på Champs-Elysees.

Biff_Byford

Legg inn av Biff_Byford »

også TdF 2009 for min del, og da liveopplevelse. Sto midtveis i Col de Romme (siste klatring før målgang Gr. Bornand). Dette var etappen hvor Thor Hushovd stakk på første klatring, syklet solo, dro med seg alle spurtpoeng, sikret seg den grønne trøye på den etappen (var den etappen hvor han ble filmen mens han holdt i den grønne trøya og pekete på seg selv...og ikke klarte å åpne en colaboks for den som husker det. Og opp siste bakken kom Thor rettt bak Lance, Conta og de beste klatrerne, tok seg tid til å high five med oss nordmenn mens han ga kompisen min flaska si og slang noen bemerkinger til oss. Hva har dette med Cav å gjøre ? Han kom 30 min etterpå og var drittsur. Drittsur på en måte som gjorde oss nordmenn glad. Lenge var Cav han jeg ikke likte, men respekterte. Men etterhvert har jeg likt han bedre og bedre, for vi snakker om en beinhard fyr på som har tålt en juling av en annen verden og ikke gitt opp. Så jeg har begynt å heie på Cav. I Giroen er det han jeg heier på i spurtene.
Cav er en legende. Han kan legge opp med hodet uavhengig av om det blir TdF 23 og da evt hvordan det går der.

Higgs Boson

Legg inn av Higgs Boson »

LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 8:09 pm
Higgs Boson skrev: søn mai 21, 2023 8:04 pm
LeSorcier skrev: søn mai 21, 2023 7:33 pm

Sympatisk, ja! En av feltets blideste og mest joviale ryttere. Det eneste jeg kan huske å ha reagert på, var at han forsøkte å presse Hushovd ut i reklameskiltene i en TdF-spurt i 2009, men Cav ble vel også dømt av juryen til å ende sist på den etappen. Ser man bort fra det, er han jo en gentleman som få andre!

Nei, det blir trist når Cav parkerer sykkelen i boden for godt.
Eeeh.. javel.
Kommer også du til å felle en tåre når Cav passerer målstreken for siste gang?
Nei. Det er enda en syklist som er ferdig med karrieren. Det kommer nye stjerner. Sånn er det.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Biff_Byford skrev: søn mai 21, 2023 10:45 pm også TdF 2009 for min del, og da liveopplevelse. Sto midtveis i Col de Romme (siste klatring før målgang Gr. Bornand). Dette var etappen hvor Thor Hushovd stakk på første klatring, syklet solo, dro med seg alle spurtpoeng, sikret seg den grønne trøye på den etappen (var den etappen hvor han ble filmen mens han holdt i den grønne trøya og pekete på seg selv...og ikke klarte å åpne en colaboks for den som husker det. Og opp siste bakken kom Thor rettt bak Lance, Conta og de beste klatrerne, tok seg tid til å high five med oss nordmenn mens han ga kompisen min flaska si og slang noen bemerkinger til oss. Hva har dette med Cav å gjøre ? Han kom 30 min etterpå og var drittsur. Drittsur på en måte som gjorde oss nordmenn glad. Lenge var Cav han jeg ikke likte, men respekterte. Men etterhvert har jeg likt han bedre og bedre, for vi snakker om en beinhard fyr på som har tålt en juling av en annen verden og ikke gitt opp. Så jeg har begynt å heie på Cav. I Giroen er det han jeg heier på i spurtene.
Cav er en legende. Han kan legge opp med hodet uavhengig av om det blir TdF 23 og da evt hvordan det går der.
Herlig, biffen!

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Pressekonferansen:



Vino4ever

Legg inn av Vino4ever »

Var ganske gøy å se han som hjelperytter for Wiggo i VM-trøyen. Ellers vil jeg si at favorittøyeblikket mitt er fra det britiske mesterskapet i fjor. Vant etter å vært aktiv hele dagen, og viste at han er noe mer enn bare en spurter

dorian

Legg inn av dorian »

Vino4ever skrev: tir mai 23, 2023 10:14 pm Var ganske gøy å se han som hjelperytter for Wiggo i VM-trøyen.
Var ikke like gøy for Cavendish!


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Sykkel»