Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Svar
Hetfield

Re: Manchester United [Transfertråd sommer '23]

Legg inn av Hetfield »

Verdens tredje beste spiller kan man se langt etter ja!

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hetfield skrev: ons mai 24, 2023 12:34 pm Verdens tredje beste spiller kan man se langt etter ja!
Hadde do åpnet for at vi kunne gitt bort Rash, endelig! Eller bytte ham med Neymar!


!!!!

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons mai 24, 2023 8:33 am
Tror det er vi to som en gang entes over hvor mye sjukt Leverkusen klarer å snoke opp f.eks. Der har du noen som gjør en riktig jobb!
Leverkusen har de siste årene gjort ekstremt mye riktig i rekrutteringen, og selv om jeg ikke var veldig imponert over spillet i den første måneden under Xabi Alonso så synes jeg at det mer og mer ser ut som om de har en kommende stjerne på trenerbenken også - som inntil 2023 var klubbens svakeste posisjon.

Moussa Diaby, Tapsoba, Exe Palacios, Schick, Frimpong, Kossounou, Adli, Bakker, Hincapié, Hlozek, Mbamba og Gustavo Puerta har alle kommet inn iløpet av de siste fire årene. Alle talentfulle og unge. De har også kjøpt to spillere som er hakket eldre, i form av Hradecky gratis, Robert Andrich for €6,5m og Sardar Azmoun for €2,5m. Men det er jo røverkjøp.

Annet enn disse 15 så er de eneste nøkkelspillerne som jeg ikke har nevnt - og som er i sine egne kategorier - disse tre:

Jonathan Tah - som er den eneste spilleren som har vært i laget i mer enn fem år. Altså en spiller som var der før de forandret kurs og overgangsstrategi. En spiller som jeg for 10 år siden ratet relativt høyt som talent.

Florian Wirtz - Eget talent fra akademiet. Ble spådd som den neste Kai Havertz etter at Kai ble solgt til Chelsea for €80 mill. Han er pdd. bedre enn det Kai var når han dro fra Tyskland.

Kerem Demirbay - Som riktignok har blitt kjøpt iløpet av de siste fire årene, men han var ikke ung - og i motsetning til Andrich og Azmoun så var han ikke billig. De 32 millionene Euro som Leverkusen betalte for ham gjør ham til det dyreste kjøpet i klubbens historie. Så skal det tas med at frem til denne sesongen så var han en nøkkelspiller.


Når jeg sjekket transfermarkt nå så ser jeg jo faen meg at de har kjøpt Arthur - høyrebacken som var U20 Copa América sin beste høyreback etter min mening - og hentet pokkers kontraktløse Alejandro Grimaldo som jeg ønsket til Atlético i sommer og som muligens er en av verdens beste venstrebacker.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: ons mai 24, 2023 10:08 am Mokbel er tier 2, men har vist prov på at han har gode connections inn mot engelske spillere. Vet ikke helt hva jeg synes om dette.

Jeg hadde foretrukket Mac Allister.

Ville vært naturlig å avfeie dette ryktet, men det gir seg ikke. Flere som har meldt dette det siste året. Steinberg i The Guardian, som har meldt dette tidligere i år, er også ute med en artikkel om dette nå*. Hva tilfører han sammenlignet med Bruno? Eller skal han inn for Eriksen? Det siste tviler jeg litt på.

Kanskje tanken er at Bruno kan være et alternativ til Eriksen? Bruno var god der mot Everton og Brentford (da med Sabitzer som tier), og det er ikke helt usannsynlig at dette var en forsmak på noe vi kommer til å se mer av.

*Artikkelen handler mest om Kane og Mount, men han skriver også følgende:

«Ten Hag wants more athleticism in midfield and he is a fan of Mount’s versatility and work rate. United are also interested in the Chelsea midfielder Mateo Kovacic and they could rival Arsenal and Newcastle with a bid for West Ham’s Declan Rice.»

https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw
Sist redigert av tbb den ons mai 24, 2023 4:25 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Ale skrev: ons mai 24, 2023 4:22 pm Mount er fantastisk på sitt beste, var veldig god for Chelsea da dem vant CL for to år siden. Får Ten Hag ut den versjonen av Mason Mount, så kan det være et smart kjøp, tror jeg.
Må vel også nevnes at han, som alle i Chelsea, har blitt utsatt for div managere i inneværende sesong så ikke rart om man mister form, retning og motivasjon....!

Henter ham gjerne men til hvilken pris?
Har observert at forlangende er ca £80 mill, £45 mill låter bedre så forventer intet...!

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.

Saliph

Legg inn av Saliph »

rommegrot skrev: ons mai 24, 2023 9:32 pm Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.
Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Nei, ser ikke poenget om man henter inn Rabiot som strengt tatt kan kjøres med Cas, og være hans backup.

Og vi har Fred som er en jordfreser alt.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Saliph skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm
rommegrot skrev: ons mai 24, 2023 9:32 pm Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.
Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.
Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm
Saliph skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm
rommegrot skrev: ons mai 24, 2023 9:32 pm Mount foretrekker United, ifølge Ornstein.
Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.
Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.
Du er god på fotball du Duncan.

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: ons mai 24, 2023 4:20 pm
Jack skrev: ons mai 24, 2023 10:08 am Mokbel er tier 2, men har vist prov på at han har gode connections inn mot engelske spillere. Vet ikke helt hva jeg synes om dette.

Ville vært naturlig å avfeie dette ryktet, men det gir seg ikke. Flere som har meldt dette det siste året. Steinberg i The Guardian, som har meldt dette tidligere i år, er også ute med en artikkel om dette nå*. Hva tilfører han sammenlignet med Bruno? Eller skal han inn for Eriksen? Det siste tviler jeg litt på.

Kanskje tanken er at Bruno kan være et alternativ til Eriksen? Bruno var god der mot Everton og Brentford (da med Sabitzer som tier), og det er ikke helt usannsynlig at dette var en forsmak på noe vi kommer til å se mer av.

«Ten Hag wants more athleticism in midfield and he is a fan of Mount’s versatility and work rate. United are also interested in the Chelsea midfielder Mateo Kovacic and they could rival Arsenal and Newcastle with a bid for West Ham’s Declan Rice.»

https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: tor mai 25, 2023 11:11 am
tbb skrev: ons mai 24, 2023 4:20 pm
Jack skrev: ons mai 24, 2023 10:08 am Mokbel er tier 2, men har vist prov på at han har gode connections inn mot engelske spillere. Vet ikke helt hva jeg synes om dette.

Ville vært naturlig å avfeie dette ryktet, men det gir seg ikke. Flere som har meldt dette det siste året. Steinberg i The Guardian, som har meldt dette tidligere i år, er også ute med en artikkel om dette nå*. Hva tilfører han sammenlignet med Bruno? Eller skal han inn for Eriksen? Det siste tviler jeg litt på.

Kanskje tanken er at Bruno kan være et alternativ til Eriksen? Bruno var god der mot Everton og Brentford (da med Sabitzer som tier), og det er ikke helt usannsynlig at dette var en forsmak på noe vi kommer til å se mer av.

«Ten Hag wants more athleticism in midfield and he is a fan of Mount’s versatility and work rate. United are also interested in the Chelsea midfielder Mateo Kovacic and they could rival Arsenal and Newcastle with a bid for West Ham’s Declan Rice.»

https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw
Det er Mount, Rice og Kane som det prates om nå. Det ville vel vært et ok utgangspunkt?

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 12:51 pm
Jack skrev: tor mai 25, 2023 11:11 am
tbb skrev: ons mai 24, 2023 4:20 pm
► Show Spoiler
https://www.theguardian.com/football/20 ... are_btn_tw
► Show Spoiler
Det er Mount, Rice og Kane som det prates om nå. Det ville vel vært et ok utgangspunkt?
Det kommer vel aldri til å skje, såpass kan vi være enige om. Om vi skal tro rapportene er vi jo relativt heftet av FFP, uavhengig av hva som skjer vedrørende eierskapet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack skrev: tor mai 25, 2023 1:09 pm
tbb skrev: tor mai 25, 2023 12:51 pm
Jack skrev: tor mai 25, 2023 11:11 am
► Show Spoiler
Det er Mount, Rice og Kane som det prates om nå. Det ville vel vært et ok utgangspunkt?
Det kommer vel aldri til å skje, såpass kan vi være enige om. Om vi skal tro rapportene er vi jo relativt heftet av FFP, uavhengig av hva som skjer vedrørende eierskapet.
Hehe, nei, gjør nok ikke det. (Ikke inntrykk av at vi er så presset ift FFP. Så et regnestykke på det for en tid tilbake, og det var mer slingring enn jeg trodde. Men viktig å få ut Maguire og AWB uten store tap sml bokført verdi.)

Det morsomte er nesten hvor negative de er på sosiale medier til disse tre.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 4:08 am
DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm
Saliph skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm

Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.
Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.
Du er god på fotball du Duncan.
Nei, det vill jeg ikke ha på meg. Setter dog ofte pris på dine analyser ;)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mon tro hva Lavia ville koste? ikke meg imot å hente to midtbanespillere nå; 1 som et slags delt førstevalg sammen med Eriksen, som da også kan brukes litt i Bruno-rollen. Har syntes Ugarte virker veeeeldig kul og hørt mye bra, men nå er visst PSG på hugget der. fins dog en god del alternativer.
I tillegg kunne jeg tenkt meg et mer "prosjekt-aktig kjøp". Lavia, ett-elelr annet.

Vi må få Mejbri til en skikkelig klubb neste sesong, drømmer om Sunderland. Potensialet er enormt, jeg blir lei meg hvis vi roter bort ham. Kunne med nok spilletid under belter kommet inn som direkte arvtaker for Fred på sikt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 4:08 am
DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm
Saliph skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm

Selvfølgelig. Men jeg vet ikke om jeg foretrekker Mount. Aldri blitt veldig imponert av ham. Ikke kan jeg skjønne hvor han eventuelt skulle spilt heller. Skulle da tro vi hadde langt mer presserende behov enn en spiller som ham.
Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.
Du er god på fotball du Duncan.
Underforstått: Saliph er dårlig. Takk skal du faen meg ha.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Joel er også ganske ok. Har lenge argumentert for at Mount ville vært et naturlig valg for EtH.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Saliph skrev: tor mai 25, 2023 3:43 pm
Jolla skrev: tor mai 25, 2023 4:08 am
DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 11:07 pm

Jeg har derimot alltid blitt imponert av han, men jeg skjønner heller ikke helt hvor han ville passa perfekt hos oss.
Du er god på fotball du Duncan.
Underforstått: Saliph er dårlig. Takk skal du faen meg ha.
Du er flink til å lese mellom linjene du Saliph.

F_Brandy

Legg inn av F_Brandy »

tbb skrev: ons mai 24, 2023 10:11 pm
F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».
Det kan jo være ja. Personlig ville jeg gjerne sett en bedre duellspiller enn Fernandes / Eriksen der.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

F_Brandy skrev: tor mai 25, 2023 8:52 pm
tbb skrev: ons mai 24, 2023 10:11 pm
F_Brandy skrev: ons mai 24, 2023 9:56 pm Mount må være tiltenkt i Eriksen-rollen da?
Eller Bruno og Mount «opp».
Det kan jo være ja. Personlig ville jeg gjerne sett en bedre duellspiller enn Fernandes / Eriksen der.
Kanskje noe ala dette?


Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 9:14 pm
Kanskje noe ala dette?

Problemet der er at du har 5 spillere i frontleddet som alle er best i press-spillet når de presser forsvarsfireren til motstander, heller enn når de faller av i presset (selv om jeg ikke vet hvilken spiss det er snakk om).

Videre så ville jeg i det "in possession" eksempelet gjerne ha likt Rashford i den utgangsposisjonen som Bruno har, altså mellom stopper og back, på vei inn i banen (sier ikke at Bruno skal ut på kanten). Det hadde heller ikke vært feil for meg hvis Antony i dette eksempelet hadde vært eksempelvis Frimpong - altså at breddeholderen på i hvert fall den ene siden var en back, Shaw i forsvarsleddet og kanskje Caicedo eller De Jong heller enn Mount, som da altså kun er marginalt foran Casemiro?

Mount er en veldig, veldig god spiller. Men i likhet med at jeg synes at Chelsea ikke nødvendigvis trenger ham - ettersom at de nå har så mange spillere som søker det samme rommet - så synes jeg at Manchester United også har litt det samme luksusproblemet.

Med Kane som "spiss" så ser det jo bedre ut, men da altså gjennom at du i angrep da gjerne hadde hatt Bruno og Kane bak de andre tre i en 2-3 der fremme, hvor Rashford, Mount og Antony kunne brukt sin kompetanse til smarte og gode løp og hatt to teknisk briljante playmakere bak seg. Kane er muligens bedre på å forsvare dypt enn det Mount er også - mens det er få i verden som er like gode som Mount på å forsvare høyt og hundse og stresse motstander.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 10:02 pm
tbb skrev: tor mai 25, 2023 9:14 pm
Kanskje noe ala dette?

Problemet der er at du har 5 spillere i frontleddet som alle er best i press-spillet når de presser forsvarsfireren til motstander, heller enn når de faller av i presset (selv om jeg ikke vet hvilken spiss det er snakk om).

Videre så ville jeg i det "in possession" eksempelet gjerne ha likt Rashford i den utgangsposisjonen som Bruno har, altså mellom stopper og back, på vei inn i banen (sier ikke at Bruno skal ut på kanten). Det hadde heller ikke vært feil for meg hvis Antony i dette eksempelet hadde vært eksempelvis Frimpong - altså at breddeholderen på i hvert fall den ene siden var en back, Shaw i forsvarsleddet og kanskje Caicedo eller De Jong heller enn Mount, som da altså kun er marginalt foran Casemiro?

Mount er en veldig, veldig god spiller. Men i likhet med at jeg synes at Chelsea ikke nødvendigvis trenger ham - ettersom at de nå har så mange spillere som søker det samme rommet - så synes jeg at Manchester United også har litt det samme luksusproblemet.

Med Kane som "spiss" så ser det jo bedre ut, men da altså gjennom at du i angrep da gjerne hadde hatt Bruno og Kane bak de andre tre i en 2-3 der fremme, hvor Rashford, Mount og Antony kunne brukt sin kompetanse til smarte og gode løp og hatt to teknisk briljante playmakere bak seg. Kane er muligens bedre på å forsvare dypt enn det Mount er også - mens det er få i verden som er like gode som Mount på å forsvare høyt og hundse og stresse motstander.
Jeg har heller ikke særlig tro på at Man Utd spiller uten en høyreback som kan ligge på utsiden av Antony neste år. Men jeg synes også Man Utd i noen kamper bør kunne være enda mer offensive enn dette (altså at Shaw går ned og Dalot ut for en mer offensiv).

Når det gjelder Mount er jeg ikke veldig begeistret. Synes det er litt vanskelig å se behovet, og det er flere andre gode alternativer som jeg liker godt.

Samtidig kommer en ikke helt utenom at han virker voldsomt populær blant veldig mange gode trenere (Tuchel, Klopp, EtH). Det handler nok om et svært bra fotballhode, kombinert med god fysikk og teknikk. En slik spiller tror jeg er veldig «formbar», og kan, litt satt på spissen, være det en god trener ønsker han skal være.

I tillegg liker jeg veldig godt profilen/bakgrunnen. 24 år, prestert i PL, prestert i CL, velskolert.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

DuncanE skrev: tir mai 16, 2023 3:26 pm
► Show Spoiler
Da får vi bare være enige om å være uenige. Det høres ut som du beskriver "din" Rabiot som den Rabiot som spilte i PSG. Det begynner å bli noen år siden. Dagens Rabiot kan fylle flere roller, og i en midtbane som skriker etter kvalitet er vel ikke dette akkurat noen ulempe. Kanskje ikke de aller mest progressive pasninger, men ellers treffer han din optimale spillerprofil rimelig godt. Mye mulig han skal ha noen pund i lønn, men de alternativene vi er linket til koster gjerne 50-90 mill pund, og spiller selvsagt ikke gratis. Uansett er Rabiot en rimelig løsning av høy kvalitet.

Jeg håper også på FdJ. Lov å håpe. Barca kommer definitivt til å selge spillere i sommer.
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.


Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tor mai 25, 2023 10:10 pm
► Show Spoiler
Jeg har heller ikke særlig tro på at Man Utd spiller uten en høyreback som kan ligge på utsiden av Antony neste år. Men jeg synes også Man Utd i noen kamper bør kunne være enda mer offensive enn dette (altså at Shaw går ned og Dalot ut for en mer offensiv).

Når det gjelder Mount er jeg ikke veldig begeistret. Synes det er litt vanskelig å se behovet, og det er flere andre gode alternativer som jeg liker godt.

Samtidig kommer en ikke helt utenom at han virker voldsomt populær blant veldig mange gode trenere (Tuchel, Klopp, EtH). Det handler nok om et svært bra fotballhode, kombinert med god fysikk og teknikk. En slik spiller tror jeg er veldig «formbar», og kan, litt satt på spissen, være det en god trener ønsker han skal være.

I tillegg liker jeg veldig godt profilen/bakgrunnen. 24 år, prestert i PL, prestert i CL, velskolert.
Det kommer til å bli en lang sommer. Vi kommer til å bli koblet til en hel haug med spillere som vi/jeg vil bruke tid på å finne ut hvordan skal passe inn, diskutere hvor vidt han passer inn og forsvare eller avvise kjøp. Selv om dette er gøy, håper jeg at man får avgjort kjøp/salg så snart som mulig slik at vi kan bruke tiden på noe annet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Bustyvel skrev: fre mai 26, 2023 7:27 am
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.

Jeg har ikke sett nok av fyren til å være bombastisk når det gjelder å bedømme ham, men to ting:

1. Hvis han er tiltenkt en slags fast rolle på midten, som makker til Case slik Eriksen har vært, så blir jeg kanskje noe skuffet, ja.

2. Han er en bedre fotballspiller enn SM. Vi spiller nok kamper til at han sånn sett kan være en fin oppgradering av stallen. Såfremt lønna ikke blir sinnssvak, er jeg ikke mot en slik signering.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: fre mai 26, 2023 9:32 am Jeg har ikke sett nok av fyren til å være bombastisk når det gjelder å bedømme ham, men to ting:

1. Hvis han er tiltenkt en slags fast rolle på midten, som makker til Case slik Eriksen har vært, så blir jeg kanskje noe skuffet, ja.

2. Han er en bedre fotballspiller enn SM. Vi spiller nok kamper til at han sånn sett kan være en fin oppgradering av stallen. Såfremt lønna ikke blir sinnssvak, er jeg ikke mot en slik signering.
Han er såpass ballsikker og duellsterk at han kan både være backup til Cas, og gå inn som makker til han med Eriksens mangler defensivt og fysisk.

Et ypperlig alternativ som man har manglet på midten.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bustyvel skrev: fre mai 26, 2023 7:27 am
Denne tweeten beskriver egentlig nøyaktig hva jeg tenker om å hente Rabiot, samt hvordan jeg mener han er som spiller. En god spiller, og han vil sannsynligvis fylle en rolle i United, men han fyller ikke den rollen vi i utgangspunktet trenger ved siden av Casemiro.
Da er vi nok faktisk ganske enige. Tror/håper ikke han vil være eneste tilgang på midten i sommer. Jeg ser han også som et alternativ til Casemiro, så han slipper spille absolutt ale kamper (evtl suspensjoner). Ser flere også er inne på dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»