Utøvere som legger opp

Svar
Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Re: Utøvere som legger opp

Legg inn av ehall »

netrebske skrev: søn apr 02, 2023 2:22 pm
ehall skrev: søn apr 02, 2023 2:16 pm Langløp er allerede pensjonisttilværelsen for skiløpere ;)
Som for eksempel Alvar Myhlback ;)
Én svale gjør ingen sommer. Jeg så forresten på langløp før i tiden, når det var fokus på massene. Gidder ikke se på nå når det også er eliteløp. Er det mange som ser på?

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

ehall skrev: søn apr 02, 2023 2:40 pm
netrebske skrev: søn apr 02, 2023 2:22 pm
ehall skrev: søn apr 02, 2023 2:16 pm Langløp er allerede pensjonisttilværelsen for skiløpere ;)
Som for eksempel Alvar Myhlback ;)
Én svale gjør ingen sommer. Jeg så forresten på langløp før i tiden, når det var fokus på massene. Gidder ikke se på nå når det også er eliteløp. Er det mange som ser på?
Aner ikke hva seertallene er og har heller ikke fulgt det tett. Men det jeg har fått med meg at det er langt mindre andel av gamle skiesss som henger med. Mye mer spesialisering fra tidligere alder fra mange i topppen, som årets store løper Emil Persson er et godt eksempel på. Nyenget som var best denne helgen er en pallmann i verdenscupen, men disse løpene er blant få der langløpspesialter kan slås.
At det fortsatt oppfattes av en del utenforstående som gamlehjemmet til dem som ikke lenger er gode nok for vanlig langrenn, skyldes nok profiler som Aukland, Gjerdalen og Northug, men slike er nå i klart mindretall. Paus, Ødegaarden, Riege er typiske eksempler på løpere som har satset på langløp fra ung alder og er hardere satsende nå enn før den tid.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

ehall skrev: søn apr 02, 2023 2:40 pm Én svale gjør ingen sommer. Jeg så forresten på langløp før i tiden, når det var fokus på massene. Gidder ikke se på nå når det også er eliteløp. Er det mange som ser på?
NRK har hatt nesten 500 000 seere per arrangement denne sesongen. SVT har hatt over 1 100 000. Flere tall her.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »


tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Greta Laurent legger opp. Har ikke gått renn denne sesongen pga graviditet.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Det er vemodig at Holund legger opp. Trodde han kom til å satse mot VM i Trondheim.

Fantastisk karriere!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

HarryH skrev: søn apr 23, 2023 10:48 am Det er vemodig at Holund legger opp. Trodde han kom til å satse mot VM i Trondheim.

Fantastisk karriere!
Ja, og høydepunktene kom sent men meget godt.

Synd han legger opp nå, han er en løper av den gamle skolen som jeg hadde håpet å se i VM i Trondheim om to år.
Men fullt forståelig egentlig at han velger å legge opp. To år er lang tid og han blir ikke yngre selvsagt.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Aleksander Fjeld Andersen legger opp.

Sjaksjakbajev

Legg inn av Sjaksjakbajev »


Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Sjaksjakbajev skrev: fre jul 07, 2023 12:56 pm Joey Mantia legger opp: https://nos.nl/artikel/2481843-drievoudig-wereldkampioen-massastart-mantia-bergt-schaatsen-op
Faktisk 37 år. Trodde ikke han var så gammel.

Tucan

Legg inn av Tucan »

Sjaksjakbajev skrev: fre jul 07, 2023 12:56 pm Joey Mantia legger opp: https://nos.nl/artikel/2481843-drievoudig-wereldkampioen-massastart-mantia-bergt-schaatsen-op
Overraskende.

Poster stadigvekk treningsvideoer på insta

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Vintersport»