Eliteserien Fantasy 2023

Svar
Skywalker

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 9:00 am
TheIceman10 skrev: tir mai 23, 2023 10:38 pm Verdt å merke seg at Eikrem har problemer med å løpe, uten at det er spesifisert hvilken skade det er snakk om. Trolig ikke med mot Sandefjord, og foreløpig uvisst når han er tilbake.
Betyr det at Eriksen er rimelig bankers fra start mot Sandefjord da? Eller var han kanskje det uansett - så ikke AAFK-kampen spilte han ok der?

Står mellom:

Grønbæk->4.5
Gonstad->Faris

eller:

Eriksen->Vetlesen
Cornic->Fosnæss

Lener mot alternativ 2 per nå slik at jeg har 3xBG mot Viking, men har ikke bestemt meg enda. Får jo lagene før frist, så avventer i tilfelle det kommer noen overraskelser. Vetlesen kan jo faktisk synke i pris en gang til før frist. Faris sannsynligvis minimum 0.1 opp.

Om Eriksen starter på topp igjen mot Sandefjord er jeg litt keen, men Sandefjord har jo vært overraskende gode defensivt denne sesongen.
Tror kansje jeg ville beholdt Eriksen mot Sandefjord hvis jeg først hadde hatt han inne. Skal jo være en fin motstander på papiret.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

clivewarren skrev: ons mai 24, 2023 10:50 am Interessant å lese ulike planer. Mye like lag, så gjelder å treffe på differ. Tror selv jeg gambler på TLO å kjører dobbel LSK i et par runder. Byttene blir i så fall

Kristiansen -> Nouri
Salvesen -> TLO

Wahlstedt
Linnes-Wallem-Utvik
Pelle-Grønbæk-FHM-Breivik
Finne-Adams-TLO

Tollefsen-Fossnæs-Nouri-Diop

Håper å kunne spare byttet i runde 9 og stille med 2FT til runde 10. Da har jeg mulighet til å få inn Vetlesen eller Faris. Blir vanskelig med begge. Må i så fall ofre Linnes, men det er jeg ikke veldig lysten på. Det beste hadde jo vært om TLO hadde begynt å levere. Finfint program fremover, så da står jeg nok bare sånn.
Dette kan gå begge veier. Jeg digger to LSK på topp. Angrer litt på at jeg ikke tenkte samme tanke. For sent nå. Har tatt inn Faris. Faris har ro gode kamper. Ellers har det vært en del benk. Er jo litt usikkert hva som skjer framover. Eneste bakdelen er at servitør Ranger virker og være ute i lang tid, samt at LSK har vist litt nedadgående form i det siste.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Sir-Alex skrev: ons mai 24, 2023 1:02 pm
K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 12:02 pm
guru skrev: ons mai 24, 2023 11:30 am Vil Edh være fast fremover nå når Ranger er ute?
Var hvertfall han som kom inn for Ranger lørdag. Men i tillegg er vel Vindheim i den miksen?
Vindheim er også med i mixen der ja. Blir nok Vindheim eller Edh som starter på høyreback i kveldens cupcamp mot Skedsmo.

Lars Ranger gikk på krykker etter finalen, han sa vel det var en vridning i foten. Så kan fort hende han er frisk igjen til mandag.
Ingen lege så kun gjetning fra min side, men tror ikke vi ser Ranger på banen før til Høsten. Vridning i kneet pleier å være min. 8 uker.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skywalker skrev: ons mai 24, 2023 3:07 pm Tror kansje jeg ville beholdt Eriksen mot Sandefjord hvis jeg først hadde hatt han inne. Skal jo være en fin motstander på papiret.
Var ikke sikker på om Sandefjord er så god kamp basert på hvordan de lå solid bakpå mot Brann. Faktisk kun S08 som har sluppet inn færre mål i år. Molde er jo også en del svakere offensivt uten Eikrem.

Men ser at de har dårligst xGA i Eliteserien nå, og har sluppet veldig mye til siste tiden selv om det kanskje ikke har vært så mye mål imot. Så høydepunktene SIF-Sandefjord og det var en drøss med sjanser til SIF der. Viking (og særlig Salvesen) hadde jo også en haug med sjanser.

Kanskje Eriksen får bli allikevel. Orker ikke å tenke på det nå nesten en uke til kamp.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 3:26 pm
Skywalker skrev: ons mai 24, 2023 3:07 pm Tror kansje jeg ville beholdt Eriksen mot Sandefjord hvis jeg først hadde hatt han inne. Skal jo være en fin motstander på papiret.
Var ikke sikker på om Sandefjord er så god kamp basert på hvordan de lå solid bakpå mot Brann. Faktisk kun S08 som har sluppet inn færre mål i år. Molde er jo også en del svakere offensivt uten Eikrem.

Men ser at de har dårligst xGA i Eliteserien nå, og har sluppet veldig mye til siste tiden selv om det kanskje ikke har vært så mye mål imot. Så høydepunktene SIF-Sandefjord og det var en drøss med sjanser til SIF der. Viking (og særlig Salvesen) hadde jo også en haug med sjanser.

Kanskje Eriksen får bli allikevel. Orker ikke å tenke på det nå nesten en uke til kamp.
Ja. Er en fin motstander på papiret, men de virker solide bakover. Du har god tid og forstår at å sitte uten en spiller man vil ha inn er vondt.
Kan jo vurdere litt etter cupkampene i dag.
Syns egentlig det er litt fasinerende at vi vurderer Vetlesen så forskjellig. Mer morro nå en første runde da alle stilte med så å si samme lag.

TheIceman10

Legg inn av TheIceman10 »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 9:00 am
TheIceman10 skrev: tir mai 23, 2023 10:38 pm Verdt å merke seg at Eikrem har problemer med å løpe, uten at det er spesifisert hvilken skade det er snakk om. Trolig ikke med mot Sandefjord, og foreløpig uvisst når han er tilbake.
Betyr det at Eriksen er rimelig bankers fra start mot Sandefjord da? Eller var han kanskje det uansett - så ikke AAFK-kampen spilte han ok der?

Står mellom:

Grønbæk->4.5
Gonstad->Faris

eller:

Eriksen->Vetlesen
Cornic->Fosnæss

Lener mot alternativ 2 per nå slik at jeg har 3xBG mot Viking, men har ikke bestemt meg enda. Får jo lagene før frist, så avventer i tilfelle det kommer noen overraskelser. Vetlesen kan jo faktisk synke i pris en gang til før frist. Faris sannsynligvis minimum 0.1 opp.

Om Eriksen starter på topp igjen mot Sandefjord er jeg litt keen, men Sandefjord har jo vært overraskende gode defensivt denne sesongen.
Eriksen er nok klink uansett, enten på spissplass eller høyre indreløper. Samtlige var ræv mot Aafk, men Eriksen løp jo i kjent stil.

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Skywalker skrev: ons mai 24, 2023 3:24 pm
Sir-Alex skrev: ons mai 24, 2023 1:02 pm
K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 12:02 pm

Var hvertfall han som kom inn for Ranger lørdag. Men i tillegg er vel Vindheim i den miksen?
Vindheim er også med i mixen der ja. Blir nok Vindheim eller Edh som starter på høyreback i kveldens cupcamp mot Skedsmo.

Lars Ranger gikk på krykker etter finalen, han sa vel det var en vridning i foten. Så kan fort hende han er frisk igjen til mandag.
Ingen lege så kun gjetning fra min side, men tror ikke vi ser Ranger på banen før til Høsten. Vridning i kneet pleier å være min. 8 uker.
ifølge fysioterapeut Geir Kåsene var det kun ankelen som er skadet.

" Lars har skader både på utsiden og innsiden av ankelen", opplyser han.

Så forhåpentligvis bedre enn vridning i kneet.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

https://www.eliteserien.no/nyheter/tv-k ... d-runde-23
I tillegg kan oppgjør mellom kampene i UEFA-playoff bli utsatt til 1. oktober dersom lagene kommer til playoff ønsker dette.

Dette gjelder i så fall følgende kamper (26. og 27. august):

Molde - Viking
Bodø/Glimt - Strømsgodset
Lillestrøm - Brann
Rosenborg - Aalesund
Blir vel fort en DGW for Molde og Glimt i det minste, og enda en kamp som forsvinner i august.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: ons mai 24, 2023 1:02 pm
K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 12:02 pm
guru skrev: ons mai 24, 2023 11:30 am Vil Edh være fast fremover nå når Ranger er ute?
Var hvertfall han som kom inn for Ranger lørdag. Men i tillegg er vel Vindheim i den miksen?
Vindheim er også med i mixen der ja. Blir nok Vindheim eller Edh som starter på høyreback i kveldens cupcamp mot Skedsmo.

Lars Ranger gikk på krykker etter finalen, han sa vel det var en vridning i foten. Så kan fort hende han er frisk igjen til mandag.
Takker😊 Hvem tror du er fremst i køen av Edh og Vindheim om Ranger er ute en stund? Er det slik at den som starter i dag sannsynligvis er førstevalget om Ranger er ute?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

DuncanE skrev: ons mai 24, 2023 2:11 pm
K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 10:57 am Ifølge tv2 så starter blant annet Wolfe for Brann i dag.
Mens Kristiansen høyst trolig er ute mot Rosenborg.

https://www.tv2.no/direkte/0nr51/sports ... og-mot-rbk
Kristiansen, Kniklas, Castro, Heggebø og Blomberg mister kampen i dag og sannsynligvis kun siste som blor klar mot RBK mandag…

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: ons mai 24, 2023 2:46 pm Siste nytt fra LSK:

LSK starter trolig med dette mannskapet på Skedsmo stadion i følge Romerikes blad:
(3-5-2)

Skjærstein
Garnås, Slørdahl, Dragsnes
Vindheim, Uba Charles, Knudsen, Åsen, Edh
Lehne Olsen, Tobias Svendsen.

Marius Lundemo er i trening igjen, men han blir neppe risikert på kunstgresset på Skedsmokorset. Det blir heller ikke Kristoffer Tønnessen.
Lars Ranger skal ta bilder denne uka etter at hevelsen har gått ned. Først da vet vi omfanget av skaden. Men han spiller i hvert fall ikke cupkampen onsdag, sier Kåsene.
Takker😊

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: ons mai 24, 2023 4:24 pm https://www.eliteserien.no/nyheter/tv-k ... d-runde-23
I tillegg kan oppgjør mellom kampene i UEFA-playoff bli utsatt til 1. oktober dersom lagene kommer til playoff ønsker dette.

Dette gjelder i så fall følgende kamper (26. og 27. august):

Molde - Viking
Bodø/Glimt - Strømsgodset
Lillestrøm - Brann
Rosenborg - Aalesund
Blir vel fort en DGW for Molde og Glimt i det minste, og enda en kamp som forsvinner i august.
Isåfall fint å ha igjen alt av chipper og WC bortsett fra dobbelkaptein!

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: ons mai 24, 2023 4:24 pm https://www.eliteserien.no/nyheter/tv-k ... d-runde-23
I tillegg kan oppgjør mellom kampene i UEFA-playoff bli utsatt til 1. oktober dersom lagene kommer til playoff ønsker dette.

Dette gjelder i så fall følgende kamper (26. og 27. august):

Molde - Viking
Bodø/Glimt - Strømsgodset
Lillestrøm - Brann
Rosenborg - Aalesund
Blir vel fort en DGW for Molde og Glimt i det minste, og enda en kamp som forsvinner i august.
Og da blir det vel dobbelrunde i GW23.
Eikrem spiller vel ikke idag?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: ons mai 24, 2023 4:51 pm
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: ons mai 24, 2023 4:24 pm https://www.eliteserien.no/nyheter/tv-k ... d-runde-23
I tillegg kan oppgjør mellom kampene i UEFA-playoff bli utsatt til 1. oktober dersom lagene kommer til playoff ønsker dette.

Dette gjelder i så fall følgende kamper (26. og 27. august):

Molde - Viking
Bodø/Glimt - Strømsgodset
Lillestrøm - Brann
Rosenborg - Aalesund
Blir vel fort en DGW for Molde og Glimt i det minste, og enda en kamp som forsvinner i august.
Og da blir det vel dobbelrunde i GW23.
Eikrem spiller vel ikke idag?
Eikrem er ute.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

FHM og Rasmussen starter, noe overraskende kanskje. FHM har vel spilt 90 min hver forbanna kamp denne sesongen.

Finne benk.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 5:37 pm FHM og Rasmussen starter, noe overraskende kanskje. FHM har vel spilt 90 min hver forbanna kamp denne sesongen.

Finne benk.
Er vel litt begrenset med muligheter når blant annet både Blomberg, Castro og Kniklas er ute..

guru

Legg inn av guru »

Haugen tilbake for Molde. Har scoret i cupen.

Jevtovic med hat trick.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: ons mai 24, 2023 6:49 pm Haugen tilbake for Molde. Har scoret i cupen.

Jevtovic med hat trick.
Alle eliteserielag leder til pause, bortsett fra Godset som har 0 - 0, så vidt jeg kan se.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Berisha har scoret!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

RBK er et offensivt maskineri.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 7:46 pm RBK er et offensivt maskineri.
Jepp, sjeldent jeg har sett et lag sprudle så mye offensivt :lol: :lol:

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Fosnæss ser ut til å ha hatt en rotete kamp idag, ut etter 59 min. Kanskje Leifsson er tilbake til uken?

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Lew_Ashby skrev: ons mai 24, 2023 8:38 pm Fosnæss ser ut til å ha hatt en rotete kamp idag, ut etter 59 min. Kanskje Leifsson er tilbake til uken?
Blir ikke overrasket om det blir tilfelle nei.. Tenker likevel at Fosnæss er aktuell på et Wc ila. de neste rundene.

Evertonion
Innlegg: 767

Legg inn av Evertonion »

Lehne Olsen støttes ut av banen, haltende. Schau nevnte noe om å ikke spøke med ankler...

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

clivewarren skrev: ons mai 24, 2023 11:19 am
K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 10:59 am
clivewarren skrev: ons mai 24, 2023 10:50 am Interessant å lese ulike planer. Mye like lag, så gjelder å treffe på differ. Tror selv jeg gambler på TLO å kjører dobbel LSK i et par runder. Byttene blir i så fall

Kristiansen -> Nouri
Salvesen -> TLO

Wahlstedt
Linnes-Wallem-Utvik
Pelle-Grønbæk-FHM-Breivik
Finne-Adams-TLO

Tollefsen-Fossnæs-Nouri-Diop

Håper å kunne spare byttet i runde 9 og stille med 2FT til runde 10. Da har jeg mulighet til å få inn Vetlesen eller Faris. Blir vanskelig med begge. Må i så fall ofre Linnes, men det er jeg ikke veldig lysten på. Det beste hadde jo vært om TLO hadde begynt å levere. Finfint program fremover, så da står jeg nok bare sånn.
Fin plan! Men du vurderer ikke Faris inn for TLO nå? Personlig synes jeg det blir litt i overkant å sitte med to x lsk på topp..😊
Blir kanskje det, men må jo tørre å satse litt. Faris var eid av 11,8% i forrige. Kommer nok til å stige en del mot denne, men ser ikke for meg at mange kjører bindet på han fremover Pelle. Så vil jo ikke straffe meg altfor mye. Har to veldig fine kamper nå(og fremover også for så vidt), så kan i verste fall bytte meg til Faris om 2 runder.
Har du gjort byttene eller ikke? TLO ut med skade!

Brukeravatar
Sir-Alex
Innlegg: 1481

Legg inn av Sir-Alex »

Evertonion skrev: ons mai 24, 2023 9:01 pm Lehne Olsen støttes ut av banen, haltende. Schau nevnte noe om å ikke spøke med ankler...
Den så ikke helt god ut nei. Ble observert sittende med isposer osv. Etter den episoden.
Men ny kamp er ikke før mandag, så får jo trenings oppdateringer osv før det.

Observerte også Lars Ranger uten krykker i dag, men med en slags støtte/gipsaktig rundt foten.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

Sir-Alex skrev: ons mai 24, 2023 9:40 pm
Evertonion skrev: ons mai 24, 2023 9:01 pm Lehne Olsen støttes ut av banen, haltende. Schau nevnte noe om å ikke spøke med ankler...
Den så ikke helt god ut nei. Ble observert sittende med isposer osv. Etter den episoden.
Men ny kamp er ikke før mandag, så får jo trenings oppdateringer osv før det.

Observerte også Lars Ranger uten krykker i dag, men med en slags støtte/gipsaktig rundt foten.
👍🏻👍🏻

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

Sandefjord eneste Eliteserielag som røk ut idag.

K-Torget

Legg inn av K-Torget »

BrannLFC skrev: ons mai 24, 2023 9:57 pm Sandefjord eneste Eliteserielag som røk ut idag.
Jepp, men Sarp, FKH, VIF og Glimt spiller i morgen.

Brukeravatar
BrannLFC
Innlegg: 2491

Legg inn av BrannLFC »

K-Torget skrev: ons mai 24, 2023 10:02 pm
BrannLFC skrev: ons mai 24, 2023 9:57 pm Sandefjord eneste Eliteserielag som røk ut idag.
Jepp, men Sarp, FKH, VIF og Glimt spiller i morgen.
Når er trekningen til 2.runde?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»