BMW i4

Svar
Someone

Re: BMW i4

Legg inn av Someone »

Selv om leveringstakten er noe opp, virker det som de fortsatt sliter med produksjonen. Og de klarer ikke "love" leveringstidspunkt på allerede bestilte biler

Someone

Legg inn av Someone »

Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Beholder du den, eller får Finn ytterligere en annonse?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jaauda skrev: tor okt 13, 2022 12:41 pm
Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Beholder du den, eller får Finn ytterligere en annonse?

Er det fortsatt slik at det blir '150 tusen raske' å tjene på sånt bruktsalg?
Mye å kommentere for økonomer, men det korte svaret er vel 'markeder'.
Er vel enkelte som har nesten glemt at de har bestilt.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

rosmebraad skrev: tor okt 13, 2022 8:58 pm
Jaauda skrev: tor okt 13, 2022 12:41 pm
Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Beholder du den, eller får Finn ytterligere en annonse?

Er det fortsatt slik at det blir '150 tusen raske' å tjene på sånt bruktsalg?
Mye å kommentere for økonomer, men det korte svaret er vel 'markeder'.
Er vel enkelte som har nesten glemt at de har bestilt.
Er vel litt avhengig av når man bestilte, men gode penger å tjene på å selge raskt etter mottak av bil ja. Med vektavgift og mva etter 1.1 blir det neppe nedgang i prisene heller.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Jeg synes prisene er lave. Brukt er jo på samme nivå som ny med levering om ett år. Jeg ga 640 for min, og bør få 800 000 etter 8000 km. Men hvilke alternativ finnes? Har flere søk på finn, og ikke noe som er mer fornuftig priset. Set etter brukte bensinbiler med litt krefter. Andre elbiler er jo mye kjedeligere enn i4. Men etter å ha prøv å lade på tilfeldige ladere hater jeg virkelig elbiler. Bryr meg ikke om kostnaden på lading, men tidsforbruket. Helt håpløst. Ny app for hver lader, og alt kræsjer flere ganger før det kanskje fungerer.

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Forfun skrev: tor okt 13, 2022 10:17 pm Jeg synes prisene er lave. Brukt er jo på samme nivå som ny med levering om ett år. Jeg ga 640 for min, og bør få 800 000 etter 8000 km. Men hvilke alternativ finnes? Har flere søk på finn, og ikke noe som er mer fornuftig priset. Set etter brukte bensinbiler med litt krefter. Andre elbiler er jo mye kjedeligere enn i4. Men etter å ha prøv å lade på tilfeldige ladere hater jeg virkelig elbiler. Bryr meg ikke om kostnaden på lading, men tidsforbruket. Helt håpløst. Ny app for hver lader, og alt kræsjer flere ganger før det kanskje fungerer.
Gøy å kjøre I4, sant det. Jeg får min før årsskiftet hvis alt går bra. Tror den blir solgt. Litt for lite bagasjeplass, bakseteplass og litt my HK for sønn som får lappen om kort tid.
Tror det blir Enyaq på oss.

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Jaauda skrev: tor okt 13, 2022 10:49 pm
Forfun skrev: tor okt 13, 2022 10:17 pm Jeg synes prisene er lave. Brukt er jo på samme nivå som ny med levering om ett år. Jeg ga 640 for min, og bør få 800 000 etter 8000 km. Men hvilke alternativ finnes? Har flere søk på finn, og ikke noe som er mer fornuftig priset. Set etter brukte bensinbiler med litt krefter. Andre elbiler er jo mye kjedeligere enn i4. Men etter å ha prøv å lade på tilfeldige ladere hater jeg virkelig elbiler. Bryr meg ikke om kostnaden på lading, men tidsforbruket. Helt håpløst. Ny app for hver lader, og alt kræsjer flere ganger før det kanskje fungerer.
Gøy å kjøre I4, sant det. Jeg får min før årsskiftet hvis alt går bra. Tror den blir solgt. Litt for lite bagasjeplass, bakseteplass og litt my HK for sønn som får lappen om kort tid.
Tror det blir Enyaq på oss.
Bare å cashe inn dersom mulig! Igrunn vanvittig opplegg. Men det er vel som med boligmarkedet, at man beveger seg deri, og ikke ser evt. gevinst før man går ut av det.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Jaauda skrev: tor okt 13, 2022 12:41 pm
Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Beholder du den, eller får Finn ytterligere en annonse?
Det er ikke Someone som er "gamlefar" Det er hans far som har vært en trofast BMW kunde i en evighet.

Kompressor

Legg inn av Kompressor »

Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Gikk fint før nyttår heldigvis det da.
Sist jeg husker hadde de en F10 530xd? Husker jeg riktig? Er den den som byttes?

Someone

Legg inn av Someone »

Kompressor skrev: lør okt 15, 2022 8:49 pm
Someone skrev: tor okt 13, 2022 12:38 pm Gamlefar får sin M50 neste uke, langt over et år etter den ble bestilt
Gikk fint før nyttår heldigvis det da.
Sist jeg husker hadde de en F10 530xd? Husker jeg riktig? Er den den som byttes?
Stemmer, så skal selge den nå

Someone

Legg inn av Someone »

Virker forresten som leveringene av i4 egentlig ikke tar seg spesielt mye opp og det ennå er ganske lite av ordreboken som leveres

Ellers er fattern storfornøyd med sin

Forfun

Legg inn av Forfun »

Det er mange som får bekreftet levering for tiden, tipper mye over 500 leveringer i desember. Mye positive nyheter på Facebook sider, der det tidligere var mye eder og galle på manglende levering.

På 9000 km er bakdekkene godt slitt. Aldri sett så mye slitasje så raskt på ett dekk før. Ett resultat av alt for pen kjøring.

Iseran2770

Legg inn av Iseran2770 »

Forfun skrev: ons nov 09, 2022 8:19 am På 9000 km er bakdekkene godt slitt. Aldri sett så mye slitasje så raskt på ett dekk før. Ett resultat av alt for pen kjøring.
Det var voldsomt. På mine siste biler er sommerdekkene byttet etter:
BMW 335i (RWD) - 40.000 km
Audi S5 V8 - 38.000 km
Audi TTS - 35.000 km
Audi RS3 - 30.000 km

Det er mulig at jeg tøyde strikken litt på er par av bilene.

Someone

Legg inn av Someone »

i4 40 kommer etterhvert med Xdrive og firehjulsdrift

Ribba

Legg inn av Ribba »

Iseran2770 skrev: tor nov 10, 2022 5:41 pm
Forfun skrev: ons nov 09, 2022 8:19 am På 9000 km er bakdekkene godt slitt. Aldri sett så mye slitasje så raskt på ett dekk før. Ett resultat av alt for pen kjøring.
Det var voldsomt. På mine siste biler er sommerdekkene byttet etter:
BMW 335i (RWD) - 40.000 km
Audi S5 V8 - 38.000 km
Audi TTS - 35.000 km
Audi RS3 - 30.000 km

Det er mulig at jeg tøyde strikken litt på er par av bilene.
Byttet dekkene på BMW'en nå begynnelsen av mai. Bilen var da gått i underkant av 14000 km. Vil tippe rundt 10000 av dem var på sommerdekk. Selv om bilen er RWD, så var også framdekkene utslitt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ribba skrev: ons mai 24, 2023 3:46 pm
Iseran2770 skrev: tor nov 10, 2022 5:41 pm
Forfun skrev: ons nov 09, 2022 8:19 am På 9000 km er bakdekkene godt slitt. Aldri sett så mye slitasje så raskt på ett dekk før. Ett resultat av alt for pen kjøring.
Det var voldsomt. På mine siste biler er sommerdekkene byttet etter:
BMW 335i (RWD) - 40.000 km
Audi S5 V8 - 38.000 km
Audi TTS - 35.000 km
Audi RS3 - 30.000 km

Det er mulig at jeg tøyde strikken litt på er par av bilene.
Byttet dekkene på BMW'en nå begynnelsen av mai. Bilen var da gått i underkant av 14000 km. Vil tippe rundt 10000 av dem var på sommerdekk. Selv om bilen er RWD, så var også framdekkene utslitt.
Hvilke dekk er det snakk om? Ekstremt kort levetid spør du meg. Har byttet på 30.000 km på en bil en gang, og syntes det var dårlig. Mener det var Continental.

Ribba

Legg inn av Ribba »

Fernandovonarb skrev: ons mai 24, 2023 4:31 pm Hvilke dekk er det snakk om? Ekstremt kort levetid spør du meg. Har byttet på 30.000 km på en bil en gang, og syntes det var dårlig. Mener det var Continental.
Pirelli P Zero *. Gått over til Michelin PS4S *.

Someone

Legg inn av Someone »

Fernandovonarb skrev: ons mai 24, 2023 4:31 pm
Hvilke dekk er det snakk om? Ekstremt kort levetid spør du meg. Har byttet på 30.000 km på en bil en gang, og syntes det var dårlig. Mener det var Continental.
Er det ikke mange som klager over dette på elbiler generelt?

rosmebraad
Innlegg: 845

Legg inn av rosmebraad »

Ribba skrev: ons mai 24, 2023 3:46 pm
Iseran2770 skrev: tor nov 10, 2022 5:41 pm
Forfun skrev: ons nov 09, 2022 8:19 am På 9000 km er bakdekkene godt slitt. Aldri sett så mye slitasje så raskt på ett dekk før. Ett resultat av alt for pen kjøring.
Det var voldsomt. På mine siste biler er sommerdekkene byttet etter:
BMW 335i (RWD) - 40.000 km
Audi S5 V8 - 38.000 km
Audi TTS - 35.000 km
Audi RS3 - 30.000 km

Det er mulig at jeg tøyde strikken litt på er par av bilene.
Byttet dekkene på BMW'en nå begynnelsen av mai. Bilen var da gått i underkant av 14000 km. Vil tippe rundt 10000 av dem var på sommerdekk. Selv om bilen er RWD, så var også framdekkene utslitt.
Sist jeg kjøpte nye dekk var ifjor. Pga. alder 10 år.
Dekk på en bruktbil, de må ha stått lagret tror jeg.
Ellers er der mer alder enn slitasje som røyner på dekkene her. Kjører lite og ikke minst momentsvakt!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Someone skrev: ons mai 24, 2023 8:06 pm
Fernandovonarb skrev: ons mai 24, 2023 4:31 pm
Hvilke dekk er det snakk om? Ekstremt kort levetid spør du meg. Har byttet på 30.000 km på en bil en gang, og syntes det var dårlig. Mener det var Continental.
Er det ikke mange som klager over dette på elbiler generelt?
Jo det er mulig det. TM3 som fremdeles er i familien, har rullet snart 50.000 og har i underkant av 3mm spor igjen i år på sommerdekkene. Skal bytte neste sesong. Vinterdekkene har mer igjen men skal bytte likevel siden jeg syntes de satt dårlig sist vinter(piggfri).

Min erfaring med bare 30.000 km var ikke elbil.

Forfun

Legg inn av Forfun »

Har også pirelli p zero. Fremdekkene viste ikke mye tegn til slitasje. Så mistenker at det var akselerasjon ut av svinger som drepte bakdekkene. for mye bruk av 500 hk er ikke økonomisk.

Tror det fornuftige valgte er 40 utgaven, litt mindre hestekrefter.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»