Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
GatlingGun

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av GatlingGun »

Nå ryktes Mount til både Livahpool og Unaited.

Jeg skjærer av meg venstre fot med en rusten gaffel om det skjer.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Det er så årovoserende å se det Brighton gjør og så sammenligne med det Chelsea gjør. Chelsea er en drittklubb.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Ornstein melder at Mount vil til United ja om klubb og spiller ikke blir enig om en forlengelse.

Jeg skjønner helt ærlig ikke hva som skjer. ''Alle'' rapporterer at vi ønsker å strekke oss langt for å beholde Mount, allikevel fremstår det mindre og mindre sannsynlig at han forlenger. Er han gretten for at klubben ikke ga ham det han ønsket i starten, da kan han drite og dra? Er det vi som ikke ønsker å gi ham konkurransedyktig lønn og vilkår? Er det Mount som ønsker urimelig høy lønn da kan han drite og dra?

Uansett hva det er så er jeg veldig overrasket over at det ikke er ordnet enda. Jeg hater det om han stikker, men om det blir United, om vi faktisk har strukket oss langt for å beholde ham, og om det blir type £70m får det bare bli sånn. Adjø isåfall.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 8:55 pm Nå ryktes Mount til både Livahpool og Unaited.
Alle klubbene ligger selvfølgelig langflate etter han. Den beste "overgangen" i sommer ville vært å forlenge med han.


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg kan ikke forstå at Mount vil vekk, på tross av et kaotisk eierskap. Jeg nekter å tro at det skyldes noe annet enn et elendig tilbud fra klubben sin side om han selges.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ikke at det spiller så stor rolle, men.


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Haaland pisser på Colwill på målet til City.

Edit: VAR. Blir stoppet pga. trøyeholding.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Haaland pisser på de fleste, så det går helt fint.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Så ut som en enormt god bevegelse, hvor han lurte Colwill, men han dro fordel av trøyeholding.

Lukaku cupmester i Italia med Inter 🏆

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm Det er så provoserende å se det Brighton gjør og så sammenligne med det Chelsea gjør. Chelsea er en drittklubb.
Meld overgang, bli Brighton fan!

Gud bedre det har vært en morsom (men også frustrerende) klubb å følge siden Potter tok over.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Vi får håpe at Azpilicueta må nyte banneren fra innbytterbenken, selv om han spilte seg opp i forrige kamp. Åpningskvarteret mot Palmer var brutalt.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: tor mai 25, 2023 3:56 am
GatlingGun skrev: ons mai 24, 2023 9:37 pm Det er så provoserende å se det Brighton gjør og så sammenligne med det Chelsea gjør. Chelsea er en drittklubb.
Meld overgang, bli Brighton fan!

Gud bedre det har vært en morsom (men også frustrerende) klubb å følge siden Potter tok over.
Seint oppe eller tidlig morgen?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Av ulike kilder blir vi fortalt at det er flere faktorer som er årsaken til at Mount ikke har signert en forlengelse. Årsakene går på lønn, betingelser i kontrakten (image rights og lengde) og spilletid (hvor viktig Mount er i laget).

Når det kommer til lønn tviler jeg ikke på at klubben prøvde å lowballe Mount i fjor høst. Spesielt med tanke på at vi hadde signert Sterling og K2/Machine et par måneder i forveien på Donald Duck-lønninger. Men James har fått en saftig lønn senere og det samme har Chilwell. Hvis man tror at klubben verdsetter Ben Fuckings Chilwell høyere og som en bedre fotballspiller enn Mount (det gjør de ikke …) så får vi bare være enige om å være uenige. Jeg tipper Mount har fått et tilbud om lønn rundt der James ligger, og høyere enn hva Chilly B (🥶🥶) har fått. Om det er sånn at Mount fortsatt er forsmådd over dette, so be it. Da har man lite viljestyrke da, hvis noe såpass trivielt skal ødelegge din historie og arv i det som tilsynelatende skal være drømmeeklubben din.

Jeg har dessverre for liten kunnskap om image rights til å kommentere det. Vet at Mount er i oppstarten av å lage sitt eget klesmerke, så kanskje det har noe med det å gjøre. Mount har for øvrig en helt for jævlig dårlig stil, så hvis han setter seg på bakbeina fordi han ikke får solgt grisestygge klær man kan kjøpe for en tier på loppemarked på Grunerløkka så har jeg ikke ord. Det det derimot gikk rykter om i høst var at klubben ville signere Mount på en ekstremt lang kontrakt. Det stemmer sikkert, men det er noe jeg er helt sikker på at klubben har vært villige til å fire på. Det har også flere journalister meldt om, i tillegg til at Benny Boy nå sist på venstrebacken fikk en normal kontraktslengde.

Når det kommer til posisjon i laget skjønner jeg hvor Mount kommer fra, hvis det er et av punktene han er usikker på. Vi har signert Nkunku som trives i de samme rommene som Mount, vi har signert vinger og formasjonen vi har brukt mest det siste året (3-4-3) har ingen naturlig posisjon for Mount på midtbanen. Ei heller har 4-2-3-1 det. Men er ikke det litt pussy da? Flykter Mount fra utfordringen om spilletid? What about backing yourself? Har Mount fått beskjed om å være en rotasjonsspiller? Du skulle tro at han stoler nok på seg selv til å ta den utfordringen med åpne armer.

Ellers er diskursen rundt Mount sin kontrakt noe rar. Burde klubben forsøke og forlenge med Mount? Ja, og det gjør de. Pochettino er til og med på jobben personlig. Men kan man også forvente noe av Mount? Det mener jeg så klart. Det er tross alt gjennom oss han har fått all sin fotballopplæring. Og i motsetning til andre unge spillere som aldri har fått spilletid (som skylder oss nada), så har Mount vært fast i tre år og vil være det i tre år til. Eller, hvis han rettferdiggjør det gjennom prestasjoner, da. Lampard ble en semi-fitte (eller egentlig ren fitte) når han valgte å dra til City. Nei, han fikk ikke forlengelse med oss, men det gjorde ikke Terry heller. Terry gikk ned en divisjon fordi han ikke ville risikere å møte Chelsea. Mount har en god grad av fitte i seg hvis han drar til Liverpool, Arsenal eller United. Chelsea Lad? More like Pompey Lad.

Håper Mount forlenger, men det svart-hvitt bildet som kjøres gjennom Twitter-krana og her ikke er jeg ikke med på. Mount er ikke uskyldig i dette heller. Money Mase går i hvert fall øverst inn på hatlista mi over spillere hvis han drar til en av de tre klubbene i sommer. Såpass uprofesjonell supporter er jeg. Jaja. Hvis jeg skal tippe går Mount til United og danner en midtbanetrio med en aldrende Casemiro og Bruno. De kan by mest og kan gi mest lønn. Det er jeg ikke veldig skremt over. Den midtbanen er mer ubalansert enn hvis Eriksen hadde spilt Mount-rollen. Gleder meg til å se den trioen behandle ballen som om den er lava. Så håper jeg vi bruker Mount-pengene på Caicedo. Da blir vi et ganske mye bedre lag.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Kjipt - var ønske #1 i ryktesmija for min del. Får vel satse helt på Caicedo og Lavia da. Eventuelt så kan vi gjøre noe spennende å gå for Varela


chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jaja, om Mount ryker, så blir det jo å spille 4231 med Havertz som trequartista, og håpe han blir ypperste verdensklasse. Vi er jo såpass «heldige» at en av dem egentlig må ut av stallen, og et salg av Mount er rein profitt sånn FFP-messig, noe et salg av Havertz ikke vil være.

Jeg har gjort rede for hvem jeg prinsipielt vil beholde, men Havertz er absolutt ikke er dårlig andrevalg. Forhold meg rolig angående hatlista frem til sommervinduet er stengt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Du er bare mer profesjonell enn meg, @Trolljegeren. Du gjør det riktige. Jeg er egentlig bare forbanna over hele situasjonen. Klubben har sikkert gjort mye feil, men jeg klarer ikke komme meg over at en spiller som har fått alt gjennom fotballen fra oss skal hoppe skip ved første anledning, i hvert fall ikke når jeg er helt overbevist om at vi vil beholde han.

Tror for øvrig det blir Nkunku som tier. Eventuelt om man spiller en 4-3-3, men da blir det Nkunku på topp. Stor fan av Havertz og tror han vil blomstre voldsomt under Poch hvis han får sin foretrukne rolle (tier/skyggespiss, smal venstre angrepsspiller), men per dags dato vil han helt klart være en rotasjonsspiller. I hvert fall fra starten av.

Vi får vente til sommeren, ja. Men hvis det er sjanseløst med forlenging av kontrakten håper jeg vi bare selger tidlig i juni. Blir så mye intriger fra Mount Out'ers og In'ers. Orker ikke. Trenger at Poch får ro og fred på å prøve og snu dette forliset av et skip til noe positivt noe - og det på ganske kort tid.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg kommer til å være ganske usaklig til høsten om hjemmebanen til Mount heter Old Trafford eller Anfield.

Om Havertz ikke er tiltenkt å spille tier neste sesong, så kan vi bare selge ham også. Unner ham å få spille i sin faktisk posisjon, noe han ikke har gjort siden 2020.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

Bare for å krisemaksimere her inne litt så er det ersnart juni og vi har hverken en sponsor til drakta eller ermet neste sesong

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lolzalot skrev: tor mai 25, 2023 1:53 pm Bare for å krisemaksimere her inne litt så er det ersnart juni og vi har hverken en sponsor til drakta eller ermet neste sesong
Trenger ikke drakt eller ermer, alt vi trenger er "pride" og "knowing what it means to play for Chelsea".

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Litt vanskelig å vite hvem man spiller for uten drakt.

/s

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg setter en tier på at David Datro Fofana kommer innpå i andre omgang i kveld.

xytheon

Legg inn av xytheon »

Inbetweener skrev: tor mai 25, 2023 1:30 pm Du er bare mer profesjonell enn meg, @Trolljegeren. Du gjør det riktige. Jeg er egentlig bare forbanna over hele situasjonen. Klubben har sikkert gjort mye feil, men jeg klarer ikke komme meg over at en spiller som har fått alt gjennom fotballen fra oss skal hoppe skip ved første anledning, i hvert fall ikke når jeg er helt overbevist om at vi vil beholde han.
Jeg klandrer ingen for å ha lyst til å forlate denne clusterfucken av en fotbalklubb. Heller ikke Mount. Stallen er altfor oppblåst til at noen vet noe som helst om hvordan man kommer til å spisse laget inn mot neste sesong. Man kan jo anta det ene eller det andre, men når man binder seg til en langtidskontrakt ønsker man noe litt mer håndfast. Det er mye kvalitet på papiret, med eller uten Mount, Kovacic, Kanté osv., men det er få plasser tilgjengelig, og man har ikke Europa-spill for avlastning og stallrotasjon. Jeg har bare godtatt at man mest sannsynlig mister en håndfull spillere som man strengt tatt ikke bør miste (selv om mitt syn knyttet til forlengelser med f.eks. Kanté og Kovacic er av en litt mer konservativ art).

Kjenner jeg befinner meg i en desillusjonert og apatisk tilstand når det kommer til Chelsea. Klubben har vært uspiselig sett fra utsiden helt siden Abramovich startet kjøpefesten sin, men han startet med tilnærmet blanke ark. Da Bowling tok over hadde vi en etablert stall som var moden for fornyelse. Vi trengte halvparten så mange spillere som vi hentet, og vi burde hentet dem over en dobbelt så lang tidsperiode. Jeg liker en viss grad av kontroll. Dette er rent kaos. Det er heldigvis ikke min jobb å rydde opp i det. Jeg er ikke engang litt motivert til å titte på stallsammensetning p.d.d. vs. hvordan jeg kan tenke meg at det skal se ut om 2,5 måneder, så dere som har det i dere fortjener kudos.

Men Mount, ja. Klandrer ikke fyren. Gjør faktisk ikke det.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Lolzalot skrev: tor mai 25, 2023 1:53 pm Bare for å krisemaksimere her inne litt så er det ersnart juni og vi har hverken en sponsor til drakta eller ermet neste sesong
Tenk å få en sesong uten reklame på drakta? Hadde vel solgt rekordmange drakter.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Du er mer fornuftig enn meg, @xytheon. Men jeg synes fortsatt det er lumpent gjort av Mount å jump ship nå. Nizaar Kinsella melder nå at vi har bydd en lukrativ ettårs-avtale, med planer om å forhandle videre om en lengre avtale utover sommeren og høsten. Jeg synes helt oppriktig at en spiller som Mount skylder oss det. Selv om Bowlingkula har gjort mye rart har han også kommet til en helt håpløst drevet klubb. Altså, vi mista Dansken og Rudiger gratis i fjor sommer. Det er 100 mill i verdi, det. Da tenker jeg at en spiller som har nytt den stjernen han har i klubben, er elsket av alle og som fortsatt har sine beste år foran seg også burde strekke seg ganske langt i å hjelpe klubben som strengt tatt har gitt han alt.

Har fortsatt et ørlite håp om at dette er en ny Broja-case, som signerte kontrakt i fjor sommer etter å ha vært linket bort hele transfervinduet.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »



Blir mye spilletid for backupen.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Mudryk og Madueke blir litt gøy oppi all elendigheten. I sånn 85 min til vi ligger under 0-2 kl 2115.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Carney starter melder Sam på twitter!!

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

thewaterfall skrev: tor mai 25, 2023 8:00 pm Carney starter melder Sam på twitter!!
Kongelag dette, selv in Azpi er minus om dagen.

Kepa
Azp-Fofana-Chalo-Hall
Gallgher-Enzo-Chukwu
Madueke-Havertz-Mudryk

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»