Resident Evil 4 remake

Svar
Hedning

Resident Evil 4 remake

Legg inn av Hedning »

Satte demoen som ble sluppet i natt på nedlasting før jeg dro på jobb.
Gleder meg veldig til å komme hjem å spille den. To uker til hele spillet kommer. Frem til The Last Of Us var RE4 favorittspillet mitt. Har gledet meg lenge til denne remaken

Hedning

Legg inn av Hedning »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 11:18 am
Hedning skrev: fre mar 10, 2023 11:14 am Satte demoen som ble sluppet i natt på nedlasting før jeg dro på jobb.
Gleder meg veldig til å komme hjem å spille den. To uker til hele spillet kommer. Frem til The Last Of Us var RE4 favorittspillet mitt. Har gledet meg lenge til denne remaken
Blir sikkert bra dette, men det irriterer meg fortsatt over at remakes virker å prioriteres hos det alles meste av spillutviklere. Er de tomme for nye ideer, slikt at det å pusse opp gammel suksess er det de sitter igjen med?
Så lenge det gjøres like bra som f.eks RE2,så gjør det ikke meg noe.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 11:18 am
Hedning skrev: fre mar 10, 2023 11:14 am Satte demoen som ble sluppet i natt på nedlasting før jeg dro på jobb.
Gleder meg veldig til å komme hjem å spille den. To uker til hele spillet kommer. Frem til The Last Of Us var RE4 favorittspillet mitt. Har gledet meg lenge til denne remaken
Blir sikkert bra dette, men det irriterer meg fortsatt over at remakes virker å prioriteres hos det alles meste av spillutviklere. Er de tomme for nye ideer, slikt at det å pusse opp gammel suksess er det de sitter igjen med?
Er nok mer det at nyutvigelser tar betydelig mye lengre tid å utvikle, gikk 5 år mellom RE7 og RE8.
God of war brukte nærmere 4,5 år igjen mellom GOW og GOW Ragnarok.
Red Dead Redemtion 3 kommer muligens ut ca. 7-8 år igjen etter nr. 2.

Capcom kjører da igjen på med nyutgivelser innimellom der så ventetiden mellom original spillene ikke blir altfor langt.
Har spilt demoen, den var rå, tror dette blir svært bra rett å slett. RE4 er jevnt over en av de beste spillene jeg har vært borti.

Men nå tror jeg kanskje det blir litt trøblete for Capcom, verken RE5 eller RE6 var spesielt gode spill.

Hedning

Legg inn av Hedning »

IGN gir 10,og kaller det en "Masterpiece"



Har sett to andre review med samme oppfatning. Dette blir bra.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 5:06 pm
Hedning skrev: fre mar 10, 2023 4:57 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 11:18 am

Blir sikkert bra dette, men det irriterer meg fortsatt over at remakes virker å prioriteres hos det alles meste av spillutviklere. Er de tomme for nye ideer, slikt at det å pusse opp gammel suksess er det de sitter igjen med?
Så lenge det gjøres like bra som f.eks RE2,så gjør det ikke meg noe.
Nei, for all del, så lenge det gjøres skikkelig og ikke bare skal fungeres som en cash grab har jeg ikke veldig mye i mot det, men skulle gjerne sett litt mer fokus på utvikling av nyutgivelser også. Ellers er jo remakes en fin måte å introdusere yngre gamere for gamle klassikere. Og det er en fin ting at flere får oppleve kunsten som mange av disse spillene er.
Det siste der er jeg helt enig i,og jeg er glad de lar nye spillere få en mulighet til å spille dette med dagens "standard" på spillet. Jeg prøvde RE4 for et par år siden,men avsluttet det raskt fordi det virket så gammeldags mtp kontrollene/styre Leon.
Man kunne jo ikke bevege seg,og sikte samtidig f.eks. For 20 år siden var jo det noe man var vant med,men nå virket det bare teit. Så at de lager remakes,og fikser slike ting syntes jeg bare er vinn,vinn. Vi som spilte dette da det kom ut,og likte det får en oppgradert versjon,og nye spillere får en klassiker de kan forstå hvorfor er en klassiker.
Jeg forstår godt at man hadde valgt bort å sjekke ut hele dette spillet hvis alt man hadde var den gamle,versjonen som etter dagens standard er ganske limitert med tanke på ting man kan gjøre. Jeg er nå så klar for å redde presidentens datter i påsken.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hedning skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 5:06 pm
Hedning skrev: fre mar 10, 2023 4:57 pm

Så lenge det gjøres like bra som f.eks RE2,så gjør det ikke meg noe.
Nei, for all del, så lenge det gjøres skikkelig og ikke bare skal fungeres som en cash grab har jeg ikke veldig mye i mot det, men skulle gjerne sett litt mer fokus på utvikling av nyutgivelser også. Ellers er jo remakes en fin måte å introdusere yngre gamere for gamle klassikere. Og det er en fin ting at flere får oppleve kunsten som mange av disse spillene er.
Det siste der er jeg helt enig i,og jeg er glad de lar nye spillere få en mulighet til å spille dette med dagens "standard" på spillet. Jeg prøvde RE4 for et par år siden,men avsluttet det raskt fordi det virket så gammeldags mtp kontrollene/styre Leon.
Man kunne jo ikke bevege seg,og sikte samtidig f.eks. For 20 år siden var jo det noe man var vant med,men nå virket det bare teit. Så at de lager remakes,og fikser slike ting syntes jeg bare er vinn,vinn. Vi som spilte dette da det kom ut,og likte det får en oppgradert versjon,og nye spillere får en klassiker de kan forstå hvorfor er en klassiker.
Jeg forstår godt at man hadde valgt bort å sjekke ut hele dette spillet hvis alt man hadde var den gamle,versjonen som etter dagens standard er ganske limitert med tanke på ting man kan gjøre. Jeg er nå så klar for å redde presidentens datter i påsken.
Den skuffet ikke heller.
De har faktisk fått til å gjøre spillet betydelig mye mer skremmende i tillegg, å dra seg gjennom regenerators og Verdugo var et rent helvete.

Hedning

Legg inn av Hedning »

peraleks skrev: lør apr 08, 2023 12:16 am
Hedning skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm
Cannabis Connoisseur skrev: fre mar 10, 2023 5:06 pm

Nei, for all del, så lenge det gjøres skikkelig og ikke bare skal fungeres som en cash grab har jeg ikke veldig mye i mot det, men skulle gjerne sett litt mer fokus på utvikling av nyutgivelser også. Ellers er jo remakes en fin måte å introdusere yngre gamere for gamle klassikere. Og det er en fin ting at flere får oppleve kunsten som mange av disse spillene er.
Det siste der er jeg helt enig i,og jeg er glad de lar nye spillere få en mulighet til å spille dette med dagens "standard" på spillet. Jeg prøvde RE4 for et par år siden,men avsluttet det raskt fordi det virket så gammeldags mtp kontrollene/styre Leon.
Man kunne jo ikke bevege seg,og sikte samtidig f.eks. For 20 år siden var jo det noe man var vant med,men nå virket det bare teit. Så at de lager remakes,og fikser slike ting syntes jeg bare er vinn,vinn. Vi som spilte dette da det kom ut,og likte det får en oppgradert versjon,og nye spillere får en klassiker de kan forstå hvorfor er en klassiker.
Jeg forstår godt at man hadde valgt bort å sjekke ut hele dette spillet hvis alt man hadde var den gamle,versjonen som etter dagens standard er ganske limitert med tanke på ting man kan gjøre. Jeg er nå så klar for å redde presidentens datter i påsken.
Den skuffet ikke heller.
De har faktisk fått til å gjøre spillet betydelig mye mer skremmende i tillegg, å dra seg gjennom regenerators og Verdugo var et rent helvete.
Enig. Og minst like vanskelig som sist. Fikk flere spørsmål om det ikke var på tide å gå over til assisted :D
Klarte å stå i mot akkurat det da. Men Verdugo spesielt var et helvete. Det ble en hodeløse høns seanse.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Hedning skrev: lør apr 08, 2023 12:54 am
peraleks skrev: lør apr 08, 2023 12:16 am
Hedning skrev: fre mar 17, 2023 3:43 pm

Det siste der er jeg helt enig i,og jeg er glad de lar nye spillere få en mulighet til å spille dette med dagens "standard" på spillet. Jeg prøvde RE4 for et par år siden,men avsluttet det raskt fordi det virket så gammeldags mtp kontrollene/styre Leon.
Man kunne jo ikke bevege seg,og sikte samtidig f.eks. For 20 år siden var jo det noe man var vant med,men nå virket det bare teit. Så at de lager remakes,og fikser slike ting syntes jeg bare er vinn,vinn. Vi som spilte dette da det kom ut,og likte det får en oppgradert versjon,og nye spillere får en klassiker de kan forstå hvorfor er en klassiker.
Jeg forstår godt at man hadde valgt bort å sjekke ut hele dette spillet hvis alt man hadde var den gamle,versjonen som etter dagens standard er ganske limitert med tanke på ting man kan gjøre. Jeg er nå så klar for å redde presidentens datter i påsken.
Den skuffet ikke heller.
De har faktisk fått til å gjøre spillet betydelig mye mer skremmende i tillegg, å dra seg gjennom regenerators og Verdugo var et rent helvete.
Enig. Og minst like vanskelig som sist. Fikk flere spørsmål om det ikke var på tide å gå over til assisted :D
Klarte å stå i mot akkurat det da. Men Verdugo spesielt var et helvete. Det ble en hodeløse høns seanse.
Haha da må du prøve Hardcore, er et helvete uten like.
Men fader heller, å kjøre dette i mørket med stor skjerm, høy lyd og høre Verdugo komme løpende etter deg.. Ai og meg.
Hadde heldigvis forberedt meg litt men måkte det jeg hadde av ammo på Verdugo og Regenerators, de to der pluss den hytte sekvensen og når man møter 2 stk. Garnado var mildt sagt hjerte i halsen gjennom hele løpet og faen så deilig når man fikk det til.

De får virkelig 10/10 fra meg for dette spillet, jeg syntes RE2 remake var helt fantastisk men de greide faktisk å toppe det enda en gang med denne.
Nå er jeg spent på remake av 5'eren igjen.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Hvilken versjon spiller dere?

Skal kjøre dette på normal med Steelseries headset på PS5. I mørket som Resident Evil-fersking.

Wish me luck🤪

Hedning

Legg inn av Hedning »

FabrizioMiccoli skrev: søn apr 09, 2023 3:43 am Hvilken versjon spiller dere?

Skal kjøre dette på normal med Steelseries headset på PS5. I mørket som Resident Evil-fersking.

Wish me luck🤪
Spilte på Ps5 normal. Holdt i massevis på vanskelighetsgrad. Har ikke hatt nerver til å prøve noe vanskeligere enda.
Og ja. Lykke til da :lol:

BlekkUlf

Legg inn av BlekkUlf »

Digga dette spillet.
Spilte på normal og det var vanskelig nok for meg.
Uansett så likte jeg dette spillet mye mere en RE2r som kom for noen år siden.

peraleks

Legg inn av peraleks »

BlekkUlf skrev: tir mai 16, 2023 7:42 am Digga dette spillet.
Spilte på normal og det var vanskelig nok for meg.
Uansett så likte jeg dette spillet mye mere en RE2r som kom for noen år siden.
Slenger meg på der.
Den beste remaken så langt og det er egentlig temmelig bra jobbet for remaken av 2'ern var svært bra.

Milfern

Legg inn av Milfern »

BlekkUlf skrev: tir mai 16, 2023 7:42 am Digga dette spillet.
Spilte på normal og det var vanskelig nok for meg.
Uansett så likte jeg dette spillet mye mere en RE2r som kom for noen år siden.
Kan jo ikke sammenlignes.
Resident Evil 1-3 + Code Veronica er Survival Horror.
Resident Evil 4-6 er actionspill.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»