Trump-familien

Svar
Texas_John

Re: Trump-familien

Legg inn av Texas_John »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:02 pm Noen av oss har ikke behov for at damene skal bli sørpe full, av drinkene du kjøper, for at de skal bli med hjem...
Nå har jeg alltid hatt som policy ikke å ha sex med berusede personer, fordi jeg mener kvinner som har drukket gjør ting de ellers ikke ville ha gjort. Det morsomme er at dette blir sett på som en sexistisk holdning. Men, det er flere har begynt å si det samme: Cathy McCulloch, a criminal barrister with over 35 years experience in sexual assault cases, believes that men should not have sex with women under the influence of alcohol (regardless of how much they have consumed). https://uk.style.yahoo.com/style/barris ... Dtcai-W8ee

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:01 pm

Om han faktisk drepte Jørgensen, men politiet ikke tar ut tiltale pga årlige/ mangelfulle bevis, så ja. Selvsagt er vedkommende drapsmann.

Akkurat om at når en voldtekt ikke anmeldes, så er der likevel noen som voldtar
At noen er mistenkt, er ikke det samme som at man er skyldig i det man er mistenkt for:

Spørsmålet var:

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 3:23 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:02 pm Noen av oss har ikke behov for at damene skal bli sørpe full, av drinkene du kjøper, for at de skal bli med hjem...
Nå har jeg alltid hatt som policy ikke å ha sex med berusede personer,
Vi trenger ikke opplysninger om at du ikke onanerer når du er full..

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:24 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:01 pm

Om han faktisk drepte Jørgensen, men politiet ikke tar ut tiltale pga årlige/ mangelfulle bevis, så ja. Selvsagt er vedkommende drapsmann.

Akkurat om at når en voldtekt ikke anmeldes, så er der likevel noen som voldtar
At noen er mistenkt, er ikke det samme som at man er skyldig i det man er mistenkt for:

Spørsmålet var:

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?

Når noen er drept, så er der en drapsmann, og er noen voldtatt så er der noen som har voldtatt. Det er uavhengig av anmeldelse, tiltale eller dom.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 2:22 pm
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 2:08 pm
Texas_John skrev: ons mai 10, 2023 1:52 pm
Har du tungt for det i dag? Se siste innlegg fra Guttorm123, og svar på spørsmålet
Nei, jeg har lett det for det. Spørsmålet hans er ikke relevant fordi ingen har sagt at alle påstander om voldtekt er sanne. Premisset var at voldtekten hadde funnet sted, men at den var vanskelig å bevise.

Jeg får konkludere med at dette ble for vanskelig for deg.
Rainmaker: "Det er mange voldtekter som ikke anmeldes, og som ikke ender med tiltale fordi det er vanskelig å finne fellende bevis". Ettersom det i svært mange tilfeller er ord mot ord."

Guttorm123: Men blir det da riktig å si at disse har begått voldtekt?


Er det et premiss i det ovennevnte at en voldtekt de facto har funnet sted?
For meg er det naturlig å anta det siden det gir mening med hva han ellers sier ja. Man må ikke være vrang og tolke alt i verste mening. Han skriver jo tross alt «Det er mange voldtekter som ikke anmeldes». Han skriver ikke «Det er mange påståtte voldtekter som ikke anmeldes»

Ekstra dumt blir det når du leser at alle andre også antok at det var premisset, men likevel insisterer på at han mente noe annet. Hva er poenget med det? Er du med i debatter for å ha rett eller for å bryne deg på andres standpunkt og kanskje lære noe?

Slik du oppfører deg nå oppfattes du bare som vrang og en som bare er ute etter å ha rett. Jeg skjønner ikke hvorfor du velger å oppføre deg på den måten.

Prøv å være litt raus. Det gjør ikke vondt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Nå har han altså svart og presisert.

Og denne tråden handler om Trump-familien.

Brukeravatar
Rainmaker
Innlegg: 3443

Legg inn av Rainmaker »

Guttorm123 skrev: ons mai 10, 2023 3:36 pm
Rainmaker skrev: ons mai 10, 2023 3:28 pm

Så du setter opp et utsagn som er diametralt forskjellig fra det jeg kom med?
Det var dette som var spørsmålet mitt (side 13).

Om politiet hadde hatt mistanke om hvem som drepte Jørgensen, men unnlatt å ta ut tiltale, på grunn av for dårlige/ mangel på bevis:

Ville vedkommende da ha vært en drapsmann?

Rainmaker : JA
Du vet bare selv hvorfor du setter opp et spørsmål som er urelatert til utsagnet jeg kom med, som du reagerte (merkelig) rart på. Det er i mitt opprinnelige utsagn ikke snakk om noen mistenkte eller noe slikt, men at en voldtekt har funnet sted, men ikke blitt anmeldt eller at bevisene ikke holder til tiltale.

I min villfarelse, leste jeg dine innlegg, som at du forholdt deg til samme situasjon som jeg beskriver, om voldtekter, og ikke endrer premissene. Da tok jeg feil.

Svaret er forstsatt at Ja, der er en drapsmann. Som er det jeg svarte "Ja" til. Jeg får ta det på min kappe at jeg ikke leste innlegget godt nok til å få med meg at du hadde endret premisset.

Du hevdet, implisitt, i dine første tilsvar at det ikke ville være tilfellet at det fantes en som voldtok, uten anmeldelse, tiltale eller dom..

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

missChance skrev: ons mai 10, 2023 3:39 pm
Og denne tråden handler om Trump-familien.
Da beklager jeg avsporingen.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Det viser seg at en av jurymedlemmene ,#77, fikk sin nyheter fra Tim Pool. Forsvaret prøvde å fjerne ham, men fikk ikke medhold. Han stemte for å dømme Trump


Centrist

Legg inn av Centrist »

Trump og CNN Town Hall. Dødelig kombo.


Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

missChance skrev: ons mai 10, 2023 12:23 pm
Neptun skrev: ons mai 10, 2023 11:49 am
oddvar_kjempebra skrev: ons mai 10, 2023 11:36 am

Du ror deg vekk fra spørsmålet nok en gang. Det var du som påstod at det er en korrupt dom. Da må noen ha betalt jurymedlemmene.
Så jeg spør nok en gang: Hvem har betalte dem og hvilke bevis har du?

Ingen har sagt at du ikke har rett til å uttale deg. Men du er ikke beskyttet fra å få kritikk for det du uttaler. Og når du konkluderer med korrupsjon uten noen som helst grunnlag fremstår du useriøs.

Hva dommen er basert på kan vi jo alle spekulerere i. Det hjalp ikke Trump at han påstod Carrol ikke "var hans type" for så å ikke klare å se forskjell på henne og sin egne kone.
Og Trump møtte ikke selv opp og hadde vel ingen vitner. Carrol hadde to vitner som bekreftet at hun rett etter overgrepet hadde fortalt dem om det.
Hun førte også flere vitner som kunne bekrefte at stedet der hun sier overgrepet fant sted var et lite besøk område hvor det ikke var noen sikkerhetskamera.
Og flere vitner fortalte om at de selv hadde blitt utsatt for forsøk på overgrep fra Trump ved andre anledninger.

Jeg så forøvrig flere retteksperter som etter rettsaken, men før dommen ble kjent mente at Carrol hadde en god sak.
Jeg vet hva jeg har skrevet - og står for det. Dette handler ikke om meg.

Du støtter dommen (vitnebeskrivelser, ingen bevis). Og reagerer heller ikke på at hun brukte 25 år på å "huske" at hun ble "voldtatt". Da vet vi hvor du står.

I USA så er alle slike saker en god sak. Skjønner du noe som helst av hva jeg skriver om det helt spesielle "rettssystemet"?
"Carrol hadde to vitner som bekreftet at hun rett etter overgrepet hadde fortalt dem om det." Tok det 25 år å huske det?
Ble saken anmeldt ... rett etter det angivelige overgrepet og vitnene avhørt?
- Hvis nei, så kan hva som helst konstrueres i ettertid.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Så Trump misliker Jake Smith og ønsker ett møte med Garland. :-)

Bilde

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

ETTD: Everything Trump Touches Dies.
ATLNL: All Trump's Lawyers Need Lawyers.

alseboy

Legg inn av alseboy »

"Only the best people!"

Uttalelser Donald Trump har brukt overfor sine håndplukkede medarbeidere:

AUG 2015: “I am going to surround myself with only the best and most serious people. Top of the line professionals.”

2016-2023:
Gutless pig
Dumb as a rock
No temperament
He got eaten alive
Couldn’t handle the pressure
Highly unstable nutjob
A fool
Abused staff
Weak and totally ineffective
A lightweight
A disgrace
Dumb southerner
Mentally retarded
Disgraceful
Scared stiff
An idiot
Mr. Magoo
Dumped like a dog
Overrated
No energy
Slow and boring
Disappointing
Fucked it all up
Washed up
Disgruntled boring old fool
Never had a clue
A dope
Liar
Too short
Didn’t look the part
Not tough enough

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Presidenten sin det:

"Aides said Trump talked about Ivanka Trump's breasts, her backside, and what it might be like to have sex with her, remarks that once led John Kelly to remind the president that Ivanka was his daughter."

https://www.newsweek.com/donald-trump-i ... us-1809187

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Internasjonal»