NHL

Svar
Chromeback

Re: NHL

Legg inn av Chromeback »

Tkachuk og sweeeeep i Florida!

Vanligvis ville jeg tenkt at det kanskje ikke var helt fordel Florida å sweepe seg til finalen, men de har nok godt å få hvilt ut noen bein etter disse seriene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultat i natt:
Florida Panthers- Carolina Hurricanes 4-3

Dæven for en kamp. Panthers starter best der Duclair og Tkachuk sender hjemmelaget i en 2-0-ledelse tidlig. Stastny reduserer så senere i 1.periode før så Skjei utligner i 2.periode, assistert av Teräväinen som var tilbake. Så sender Lomberg Panthers tilbake i ledelse etter en imponerende kombinasjon mellom han, White og Eric Staal. Carolina med mange skudd i kampen og Fast utligner så tre og et halvt minutt før slutt. Men så kommer altså vinnermålet fra Tkachuk fire sekunder før slutt og da er det sweep og god natt til Carolina. Ikke like patent målvaktspill av Bobrovskij i natt som ellers i sluttspillet, men han har nå vært eksepsjonelt bra ellers etter grunnserien var over.

Kamp i natt:
Dallas Stars- Vegas Golden Knights 02.00

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tor mai 25, 2023 7:06 am Tkachuk og sweeeeep i Florida!

Vanligvis ville jeg tenkt at det kanskje ikke var helt fordel Florida å sweepe seg til finalen, men de har nok godt å få hvilt ut noen bein etter disse seriene.
Ja, det å gå såpass mye til OT mot de sterkeste lagene fra grunnserien har nok tatt på.

Og dæven som Bennett dæljet ned Slavin i natt. Var kanskje det at hjelmene slo sammen og Slavin falt ned mot vantet, men Slavin var i alle fall helt omtåket og falt om da han skulle reise seg igjen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Hvor mange kamper hadde Tkachuk GWG? 3 av 4?
Sykt imponerende av Florida

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

TAdams6 skrev: tor mai 25, 2023 7:58 am Hvor mange kamper hadde Tkachuk GWG? 3 av 4?
Sykt imponerende av Florida
Helt vilt det der. Ikke mange marginene om å gjøre at Florida ikke hadde kommet seg til sluttspill engang.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

GiPazzini_85 skrev: tor mai 25, 2023 9:03 am
TAdams6 skrev: tor mai 25, 2023 7:58 am Hvor mange kamper hadde Tkachuk GWG? 3 av 4?
Sykt imponerende av Florida
Helt vilt det der. Ikke mange marginene om å gjøre at Florida ikke hadde kommet seg til sluttspill engang.
Ansatte nok Maurice, i grevens tid. En Maurice som etter eget utsagn, har fått tilbake gløden for hockey, etter ankomst Florida.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kan jo bare takke Hawks for at de slo Penguins i siste kamp, det er en kamp som har påvirket ligaen helt enormt, både mtp sluttspillet og draften.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Stjerten skrev: tor mai 25, 2023 9:25 am
GiPazzini_85 skrev: tor mai 25, 2023 9:03 am
TAdams6 skrev: tor mai 25, 2023 7:58 am Hvor mange kamper hadde Tkachuk GWG? 3 av 4?
Sykt imponerende av Florida
Helt vilt det der. Ikke mange marginene om å gjøre at Florida ikke hadde kommet seg til sluttspill engang.
Ansatte nok Maurice, i grevens tid. En Maurice som etter eget utsagn, har fått tilbake gløden for hockey, etter ankomst Florida.
Han trakk seg fra Winnipeg fordi han mente både han og Jets trengte noe nytt. Etter så lang tid går man seg fast.

Veldig kjekt for Maurice
Maurice elsket jeg å høre på. Pressekonferansene med han var utrolig kjekke å høre på. Måten han snakker på er og hans kunnskap er noe jeg savner.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Kontrast


GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultat i natt:
Dallas Stars- Vegas Golden Knights 3-2 OT

Karlsson og Marchessault ga Vegas ledelsen to ganger i kampen, men hver gang utlignet Robertson. I OT satte veteranen Pavelski vinnermålet i PP, tre og et halvt minutt inn i OT. Dermed blir det minst én kamp til mellom disse lagene.

Neste kamp, søndag natt:
Vegas Golden Knights- Dallas Stars 02.00

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Resultat i natt:
Vegas Golden Knights- Dallas Stars 2-4

Stars biter seg fast og sikrer en sjette kamp. Dellandrea med to mål i 3.periode sikrer seieren for Stars. Neste kamp blir da natt til tirsdag kl. 02.00.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

GiPazzini_85 skrev: søn mai 28, 2023 8:17 am Resultat i natt:
Vegas Golden Knights- Dallas Stars 2-4

Stars biter seg fast og sikrer en sjette kamp. Dellandrea med to mål i 3.periode sikrer seieren for Stars. Neste kamp blir da natt til tirsdag kl. 02.00.
Skulle man ikke tro etter meltdownen deres da de ble 3-0 i kamper....

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Skal vi se en reverse sweep her da?

Lukter ikke helt bra for Panthers heller nødvendigvis, hvis dette skulle gå til G7.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: søn mai 28, 2023 11:20 am Skal vi se en reverse sweep her da?

Lukter ikke helt bra for Panthers heller nødvendigvis, hvis dette skulle gå til G7.
Kan nok være greit for dette Florida-laget med litt ekstra hvile nå med tanke på hockeyen de spiller. Men ja, selvsagt er det noe med momentum og dette.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mer av dette NHL, takk på forhånd.


MadBum

Legg inn av MadBum »

0-3 etter 14 min i Dallas. For en start på kampen av Vegas!

Mehell

Legg inn av Mehell »

MadBum skrev: tir mai 30, 2023 2:47 am 0-3 etter 14 min i Dallas. For en start på kampen av Vegas!
Jepp. De har vært helt ville i 1.periode.

Spørsmålet mitt nå, er om jeg bør ta cashout på 6.828,- eller om jeg skal forholde meg rolig.

https://gyazo.com/19d8f828ae320fbe231f5d75b9321030

Mehell

Legg inn av Mehell »

Tok den feige varianten, med cashout på 7.200,-
Fornøyd med gevinsten, og da slipper jeg å bli nervøs hvis Stars scorer et mål eller to.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Enkle penger for deg. Nydelig tippet!

Mehell

Legg inn av Mehell »

MadBum skrev: tir mai 30, 2023 3:19 am Enkle penger for deg. Nydelig tippet!
Takker. Burde nok ikke tatt cashout, men med såpass høy innsats og gevinst så følte jeg at det var innafor å safe den inn.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Barbasjev til Marchessault og 4-0.

Stjerten

Legg inn av Stjerten »

Karlsson og Amadio, setter ett hver i 3. Vegas vinner 6-0 og 4-2 i kamper.
Da blir det Vegas - Florida i finalen.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Imponerende av Vegas


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Som jeg elsker at Dallas vinner begge kampene uten Benn, og med en gang han er tilbake på isen så ender det opp med at Vegas leker seg til til conference-tittelen.

Nydelig start på uka.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Ser ut til at første dato blir natt til søndag kl.02.00 i Las Vegas.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

En del artige tall etter nattens kamp, hvor Vegas ender deres lengste tørke uten en Stanley Cup-finale gjennom historien. De har altså nådd finalen 33% av tiden de har vært en franchise, og 66% av tiden har de nådd WCF.

NHL vil også se ett helt nytt lag løfte Stanley Cup-trofeet, og det totale antallet gjennom historien vil da gå fra 12 til 11 lag som aldri har løftet bøtta.

Man kan jo også si mye om NHL som liga, men de skal ha for at ligaen alltid er jevn, noe man også ser ved antall vinnere og finalister. De siste 20 årene har man altså stått med 24 forskjellige lag i finaleserien. Og ikke en gang har det vært Leafs.

Men det er altså 75% av ligaen som har nådd finaleserien mellom 2000 - 2022. Det er ganske sprøtt i seg selv. I NFL er tallet 62.5% for samme tidsperiode, mens NBA er mer preget av dynastier og er nede på 46%.

Hockey er gøy altså.

Og jo, Eichel dro altså til Buffalo noen år, før han dro til Vegas og nådde Stanley Cup finalen før McDavid. Hvem skulle tro.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tir mai 30, 2023 9:21 am En del artige tall etter nattens kamp, hvor Vegas ender deres lengste tørke uten en Stanley Cup-finale gjennom historien. De har altså nådd finalen 33% av tiden de har vært en franchise, og 66% av tiden har de nådd WCF.

NHL vil også se ett helt nytt lag løfte Stanley Cup-trofeet, og det totale antallet gjennom historien vil da gå fra 12 til 11 lag som aldri har løftet bøtta.

Man kan jo også si mye om NHL som liga, men de skal ha for at ligaen alltid er jevn, noe man også ser ved antall vinnere og finalister. De siste 20 årene har man altså stått med 24 forskjellige lag i finaleserien. Og ikke en gang har det vært Leafs.

Men det er altså 75% av ligaen som har nådd finaleserien mellom 2000 - 2022. Det er ganske sprøtt i seg selv. I NFL er tallet 62.5% for samme tidsperiode, mens NBA er mer preget av dynastier og er nede på 46%.

Hockey er gøy altså.

Og jo, Eichel dro altså til Buffalo noen år, før han dro til Vegas og nådde Stanley Cup finalen før McDavid. Hvem skulle tro.
Og dersom ikke Rangers vinner Stanley Cup neste år så vil halvparten av Original Six-lagene ha en tørke på 30+ år.

Eichel har jo hatt en knallutvikling. Mener å huske at en eller annen spiller i et av Western-lagene rangerte Eichel som bedre enn McDavid, men husker ikke hvem. Det var vel å ta litt i.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Maple Leafs velger altså å gå for Treliving som deres nye GM, som har vært de siste ni årene i Flames.

Litt usikker på valget til Leafs her, og hva de faktisk går for. Ble ikke mye klokere her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Helt ny rolle for Dubas. Da får han nok alt det han ønsket seg av kontroll i Leafs.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»