Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Svar
Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Re: Vålerenga Fotball - Klubbtråd

Legg inn av JackBlack »

Big George skrev: tir mai 09, 2023 8:28 pm
JackBlack skrev: tir mai 09, 2023 2:35 pm
Henningsen skrev: tir mai 09, 2023 8:44 am Intervju med Rekdal og Fagermo om vif
https://www.nettavisen.no/sport/rekdal- ... 95-1079544
Dessverre et ganske kjent fenomen i Vålerenga.
Det virker ikke som om det finnes mye lojaliet til hverandre.
Baksnakking, ryktespredning og motarbeding av saker som styret har blitt enige om er gjenngangere.

Vannvittig skuffende egentlig.
Eller bare vinnerkultur spør du meg.
Ja, for Vålerenga har virkelig levd opp til potensialet sitt de siste 15 årene..
:roll:

dzk

Legg inn av dzk »

Lurer på når vi får et nytt lag fra byen opp i ES igjen. Tenkte litt på dette når det jeg fulgte halveis med på OBOS i dag. Skeid tapte og er nede på nedrykk mens KFUM vant men er fremdeles på nedre halvdel og kan nok glemme direkte opprykk.

14 sesongen på rad med kun et lag fra oslo i ES dette og ser ikke ut til å endre seg med det første. Ser ikke hvem som skal ta steget opp, KFUM yppet seg under Isnes men har startet langt dårligere under ny trener. Lyn har fått seg en skuffende(?) start på postnord og ligger langt unna direkte opprykk.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Lyn om 5-6 år er mitt tips. En eller annen riking kommer på banen og vips !

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dzk skrev: søn mai 21, 2023 7:11 pm Lurer på når vi får et nytt lag fra byen opp i ES igjen. Tenkte litt på dette når det jeg fulgte halveis med på OBOS i dag. Skeid tapte og er nede på nedrykk mens KFUM vant men er fremdeles på nedre halvdel og kan nok glemme direkte opprykk.

14 sesongen på rad med kun et lag fra oslo i ES dette og ser ikke ut til å endre seg med det første. Ser ikke hvem som skal ta steget opp, KFUM yppet seg under Isnes men har startet langt dårligere under ny trener. Lyn har fått seg en skuffende(?) start på postnord og ligger langt unna direkte opprykk.
Dessverre tror jeg vi kan se langt etter dette.
Den største utfordringen for flere av klubbene ser ut til å være økonomien.
Lite oppmerksomhet rundt lagene, lite publikum og et byråd som ikke akkurat ser verdien av å investere i idretttsanlegg for tiden gjør at de har vanskelige vekst forhold.
Slik det ser ut nå er det liten sannsynlighet at noen av lagene tar steget på en stund.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

skal noen på kampen mot Råde?
de topper sin avdeling i 4 divisjon, så det kommer nok til å være et tent hjemmelag som tar i mot Oslo`s stolthet.

chatin

Legg inn av chatin »

JackBlack skrev: man mai 22, 2023 10:36 am skal noen på kampen mot Råde?
de topper sin avdeling i 4 divisjon, så det kommer nok til å være et tent hjemmelag som tar i mot Oslo`s stolthet.
Skulle bare mangle at de toppet tabellen, den klart mest hardtsatsende klubben i norsk 4. divisjon. Real Råde som de kalles. Simen Kind Mikalsen med rundt 200 kamper i Eliteserien og OBOS for LSK og Kisa, Netan Sansara ex Fredrikstad og Hødd, Maikel Nieves ex Kongsvinger og Fredrikstad, Julius Aderamola ex Fredrikstad + en haug med spillere med masse erfaring fra 2. divisjon i bla. FFK, Kvik Halden og Moss.

Selv om det er en 4. divisjonsklubb vi møter kan de potensielt stille en ellever med spillere som har erfaring fra 2. divisjon eller høyere, men regner med vi stiller mer eller mindre toppet lag med tanke på at det har vært spillefri i over en uke og ikke har ny seriekamp før på mandag. Får dessverre ikke anledning til å dra, tror det kan bli en kul kamp for de som drar.

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: man mai 22, 2023 10:57 pm
JackBlack skrev: man mai 22, 2023 10:36 am skal noen på kampen mot Råde?
de topper sin avdeling i 4 divisjon, så det kommer nok til å være et tent hjemmelag som tar i mot Oslo`s stolthet.
Selv om det er en 4. divisjonsklubb vi møter kan de potensielt stille en ellever med spillere som har erfaring fra 2. divisjon eller høyere, men regner med vi stiller mer eller mindre toppet lag med tanke på at det har vært spillefri i over en uke og ikke har ny seriekamp før på mandag.
Tja. Kan aldri se for meg at Strandberg starter denne kampen og blir heller ikke overraska hvis Storevik, Dicko og Børven starter. Men f.eks Thorvaldsen, Hammer Kjelsen og El Abdellaoui starter nok på benk.

Neste runde (bank i bordet) er midt mellom to ES runder, så da stiller vi nok litt mer svekket fra start (blir vel 2/3 div da ?).

chatin

Legg inn av chatin »

dzk skrev: man mai 22, 2023 11:16 pm
chatin skrev: man mai 22, 2023 10:57 pm Selv om det er en 4. divisjonsklubb vi møter kan de potensielt stille en ellever med spillere som har erfaring fra 2. divisjon eller høyere, men regner med vi stiller mer eller mindre toppet lag med tanke på at det har vært spillefri i over en uke og ikke har ny seriekamp før på mandag.
Tja. Kan aldri se for meg at Strandberg starter denne kampen og blir heller ikke overraska hvis Storevik, Dicko og Børven starter. Men f.eks Thorvaldsen, Hammer Kjelsen og El Abdellaoui starter nok på benk.

Neste runde (bank i bordet) er midt mellom to ES runder, så da stiller vi nok litt mer svekket fra start (blir vel 2/3 div da ?).
Tror heller ikke Strandberg starter, og kan godt hende de du nevner får en start, men det er spillere som like gjerne kunne startet i ES. Så vil jeg fortsatt kalle det mer eller mindre toppet. Tror ikke vi stiller med noe rent B-lag i alle fall.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Jones El-Abdellaoui starter kampen i morgen

dzk

Legg inn av dzk »

chatin skrev: man mai 22, 2023 11:21 pm
dzk skrev: man mai 22, 2023 11:16 pm
chatin skrev: man mai 22, 2023 10:57 pm Selv om det er en 4. divisjonsklubb vi møter kan de potensielt stille en ellever med spillere som har erfaring fra 2. divisjon eller høyere, men regner med vi stiller mer eller mindre toppet lag med tanke på at det har vært spillefri i over en uke og ikke har ny seriekamp før på mandag.
Tja. Kan aldri se for meg at Strandberg starter denne kampen og blir heller ikke overraska hvis Storevik, Dicko og Børven starter. Men f.eks Thorvaldsen, Hammer Kjelsen og El Abdellaoui starter nok på benk.

Neste runde (bank i bordet) er midt mellom to ES runder, så da stiller vi nok litt mer svekket fra start (blir vel 2/3 div da ?).
Tror heller ikke Strandberg starter, og kan godt hende de du nevner får en start, men det er spillere som like gjerne kunne startet i ES. Så vil jeg fortsatt kalle det mer eller mindre toppet. Tror ikke vi stiller med noe rent B-lag i alle fall.
Ble betydelig mer reservepreget enn vi begge tippet. Hvis Råde egentlig holder 2 div nivå så kan dette bli mer spennende enn vi håper på.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »


Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

dzk skrev: tor mai 25, 2023 5:10 pm
chatin skrev: man mai 22, 2023 11:21 pm
dzk skrev: man mai 22, 2023 11:16 pm

Tja. Kan aldri se for meg at Strandberg starter denne kampen og blir heller ikke overraska hvis Storevik, Dicko og Børven starter. Men f.eks Thorvaldsen, Hammer Kjelsen og El Abdellaoui starter nok på benk.

Neste runde (bank i bordet) er midt mellom to ES runder, så da stiller vi nok litt mer svekket fra start (blir vel 2/3 div da ?).
Tror heller ikke Strandberg starter, og kan godt hende de du nevner får en start, men det er spillere som like gjerne kunne startet i ES. Så vil jeg fortsatt kalle det mer eller mindre toppet. Tror ikke vi stiller med noe rent B-lag i alle fall.
Ble betydelig mer reservepreget enn vi begge tippet. Hvis Råde egentlig holder 2 div nivå så kan dette bli mer spennende enn vi håper på.
Mye handler om motivasjonen til gutta på banen.
Blir spennende

Deila

Legg inn av Deila »

dzk skrev: tor mai 25, 2023 5:10 pm
chatin skrev: man mai 22, 2023 11:21 pm
dzk skrev: man mai 22, 2023 11:16 pm

Tja. Kan aldri se for meg at Strandberg starter denne kampen og blir heller ikke overraska hvis Storevik, Dicko og Børven starter. Men f.eks Thorvaldsen, Hammer Kjelsen og El Abdellaoui starter nok på benk.

Neste runde (bank i bordet) er midt mellom to ES runder, så da stiller vi nok litt mer svekket fra start (blir vel 2/3 div da ?).
Tror heller ikke Strandberg starter, og kan godt hende de du nevner får en start, men det er spillere som like gjerne kunne startet i ES. Så vil jeg fortsatt kalle det mer eller mindre toppet. Tror ikke vi stiller med noe rent B-lag i alle fall.
Ble betydelig mer reservepreget enn vi begge tippet. Hvis Råde egentlig holder 2 div nivå så kan dette bli mer spennende enn vi håper på.
Potensielt bananskall dette.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Kjelsen bør utleies hvis han har null tillit hos Fagermo.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Deila skrev: tor mai 25, 2023 5:20 pm
dzk skrev: tor mai 25, 2023 5:10 pm
chatin skrev: man mai 22, 2023 11:21 pm

Tror heller ikke Strandberg starter, og kan godt hende de du nevner får en start, men det er spillere som like gjerne kunne startet i ES. Så vil jeg fortsatt kalle det mer eller mindre toppet. Tror ikke vi stiller med noe rent B-lag i alle fall.
Ble betydelig mer reservepreget enn vi begge tippet. Hvis Råde egentlig holder 2 div nivå så kan dette bli mer spennende enn vi håper på.
Potensielt bananskall dette.
Første runde pleier å være greit, men fra rundt to så blir det fort værre. Det er vel ganske typisk oss å ryke i runde to eller 3.

Deila

Legg inn av Deila »

Big George skrev: tor mai 25, 2023 5:26 pm Kjelsen bør utleies hvis han har null tillit hos Fagermo.
Han starter jo kampen? Har du ikke sjekket lagoppstilling før du skriver?

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Denne Vitinho … hva var egentlig poenget med å hente ham? Er tydeligvis ikke god nok til å starte i første runde i cupen engang.

Deila

Legg inn av Deila »

Linselusa skrev: tor mai 25, 2023 5:35 pm Denne Vitinho … hva var egentlig poenget med å hente ham? Er tydeligvis ikke god nok til å starte i første runde i cupen engang.
Litt merkelig ja. Hvis det er for å gi han lengre tid, så bør de signere han permanent. Ellers så var han muligens ikke så god som man trodde og han forsvinner tilbake etter utlån.

Brukeravatar
JackBlack
Innlegg: 918

Legg inn av JackBlack »

Deila skrev: tor mai 25, 2023 5:31 pm
Big George skrev: tor mai 25, 2023 5:26 pm Kjelsen bør utleies hvis han har null tillit hos Fagermo.
Han starter jo kampen? Har du ikke sjekket lagoppstilling før du skriver?
Klassiker 🤣

dzk

Legg inn av dzk »

Haha, filmer keepern skade etter at han driter seg ut ? Godt forsøk og bra at dommere i 1 runde ikke lar seg lure uten VAR :)

dzk

Legg inn av dzk »

Herregud Børven, glad vi har Jatta.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Børven har lagt op, det ser man jo, melker kua litt til tenker han nok…. TRAGISK

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Fagermo bør betterdø ta seg en alvorsprat med den overbetalte spilleren, noe kan man jo forlange av Børven også når han er under kontrakt

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7859

Legg inn av Big George »

Deila skrev: tor mai 25, 2023 5:31 pm
Big George skrev: tor mai 25, 2023 5:26 pm Kjelsen bør utleies hvis han har null tillit hos Fagermo.
Han starter jo kampen? Har du ikke sjekket lagoppstilling før du skriver?
Snakker du om en motstander fra 4.div ? Til daglig spiller man mot 2.div på Vif 2

Deila

Legg inn av Deila »

Big George skrev: tor mai 25, 2023 7:04 pm
Deila skrev: tor mai 25, 2023 5:31 pm
Big George skrev: tor mai 25, 2023 5:26 pm Kjelsen bør utleies hvis han har null tillit hos Fagermo.
Han starter jo kampen? Har du ikke sjekket lagoppstilling før du skriver?
Snakker du om en motstander fra 4.div ? Til daglig spiller man mot 2.div på Vif 2
I så fall rart tidspunkt av deg å skrive det innlegget rett før en kamp han starter.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Vi imponerer like mye som rbk her, oppvaskmaskinen må settes på, jeg foreslår en langvask…

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

dalagubbe skrev: tor mai 25, 2023 7:21 pm Vi imponerer like mye som rbk her, oppvaskmaskinen må settes på, jeg foreslår en langvask…
Satt akkurat og tenkte det samme

Dette er trist av vif men gøy for råde da.. De har en fin sportspark

dzk

Legg inn av dzk »

Skulle nesten tro at noen av disse spillerne tok seg en fylletur med amerikanerne i går. Elendig ballbehandling, fokus og innsats.

dalagubbe

Legg inn av dalagubbe »

Gratulerer med seieren ihvertfall da, men ærlig talt Fagermo……

Brukeravatar
Jonasar
Innlegg: 2007

Legg inn av Jonasar »

Seier er seier, men 1-0 mot et fjerdedivisjons lag?

Ps så ikke kampen, så vet ikke hvordan det gikk for seg.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»