Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Svar
TerryMcDermott

Re: Sommervinduet ‘23 - Liverpool FC

Legg inn av TerryMcDermott »

Ministeren skrev: tor mai 25, 2023 12:09 pm Vi trenger jo noe engelsk, og fortrinnsvis en engelskmann som kan være en solid bidragsyter og med relativt lav alder. Mount tikker veldig godt på de boksene.

Merkbart stille fra de journalistene med såkalt «inside information» de siste ukene, i forhold til 1-2 måneder tilbake i tid, noe som selvfølgelig får min konspiratoriske hjerne til å jobbe. Smokescreen?

Kan det tenkes… kan det være… at vi bare plutselig annonserer Bellingham og Mac Allister, ikke helt ulikt tidligere kjøp? :D
--- Om ikke Bellingham så kan det jo fort bli noen "ut av det blå". Det var jo ikke mange som så Gakpo komme,samme var det jo med Fabinho,Jota og til dels Diaz (selv om O Jogo var fryktelig tidlig ute der)
Blir ikke fryktelig overrasket om det plutselig lanseres en spiller klar som omtrent ikke har vært linket men som det viser seg vi har fulgt siden 2015.....

Ser forøvrig ut som at PSG henter Ugarte nå

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

..tja kanskje Kudus er inne i bildet??

The Kwames

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

The Kwames skrev: tor mai 25, 2023 1:19 pm ..tja kanskje Kudus er inne i bildet??

The Kwames
Synes Kudus ser for svak ut. Jo mer jeg ser, jo mer skeptisk blir jeg.

Juiced

Legg inn av Juiced »

Jaque Talbot melder at man er interessert i Lavia hos Southampton. De skal være interessert i Taylor Morton, så mulig man kan ordne noe der.

Lavia er øverst på min ønskeliste, om jeg måtte plukket noen spillere fra nedrykkslagene.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Nei Kudus skal ikke være noe svak spiller,han er temposterk
og løper skoa av seg,det er alt hvordan Klopp finner plass til han
så det går bra

The Kwames

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Juiced skrev: tor mai 25, 2023 4:41 pm Jaque Talbot melder at man er interessert i Lavia hos Southampton. De skal være interessert i Taylor Morton, så mulig man kan ordne noe der.

Lavia er øverst på min ønskeliste, om jeg måtte plukket noen spillere fra nedrykkslagene.
En spiller jeg ikke forstår hypen rundt. Men han er da ung og lovende og en Klopp kan gjøre noe ut av.

Ugarte er på et helt annet nivå. Tipper også Bajcetic hadde blitt valgt foran ham om de var i samme klubb.

Knax

Legg inn av Knax »

Her er det mye som skurrer.


Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Merkelig, dette er jo nesten en halv mrd lavere enn forventet.

Knax

Legg inn av Knax »

Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 11:59 am Merkelig, dette er jo nesten en halv mrd lavere enn forventet.
Enten er add-ons'ene enorme, eller så er lønnskravet til Jude for stort.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Her er det nok mange faktorer. Add-ons, lønn, manglende CL m.m

Uansett, jeg tror ikke siste ordet i denne saken er sagt. Ikke at Liverpool nødvendigvis er med videre i kampen, men blir ikke overrasket om Man Utd, City eller for den saks skyld Arsenal melder interesse

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Knax skrev: fre mai 26, 2023 12:01 pm
Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 11:59 am Merkelig, dette er jo nesten en halv mrd lavere enn forventet.
Enten er add-ons'ene enorme, eller så er lønnskravet til Jude for stort.
Dette virker sannsynlig. Altså at det Real Madrid er villig til å betale Jude er vesentlig høyere enn det Liverpool ønsker å betale. I tilfelle er kanskje beskrivelsen til mcd her inne tidligere korrekt. Jude ønsket seg ikke til Liverpool. Hvertfall ikke nok til å ta seg dårligere betalt.

Men nå er vel heller ingenting spikret? Kun noe som er meldt i Marca. Men det har aldri virket sannsynlig at Real Madrid skulle betale noen av summene det ble pratet om til Dortmund. At de kunne betale vesentlig mer i lønn er derimot en annen sak.

Enig med siste taler. Tror ikke siste ord er sagt.

eppaen

Legg inn av eppaen »

Knax skrev: fre mai 26, 2023 11:51 am Her er det mye som skurrer.

Ja det er et eller annet som ikke stemmer. Selvfølgelig hadde Liverpool prøvd seg på den prisen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Som sagt; trenger ikke være mere komplisert enn at Liverpool trakk seg fordi de fikk signaler om at Real uansett var førstevalget. Jude ville til Real,ikke Liverpool.
Og vi har jo strengt tatt ikke fått noen som helst signaler underveis fra Jude & Co at Liverpool noen gang har vært høyt oppe på listen over alternativer, alt har dreid seg om at Bellingham har vært et prirotert mål for Liverpool.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 1:33 pm --- Som sagt; trenger ikke være mere komplisert enn at Liverpool trakk seg fordi de fikk signaler om at Real uansett var førstevalget. Jude ville til Real,ikke Liverpool.
Og vi har jo strengt tatt ikke fått noen som helst signaler underveis fra Jude & Co at Liverpool noen gang har vært høyt oppe på listen over alternativer, alt har dreid seg om at Bellingham har vært et prirotert mål for Liverpool.
Sjøl jeg vil jo mene at det da ville være særdeles klønete å gå ut offentlig å si at det handlet om hvor dyr Jude ble. Det er jo ikke slik at folk ikke ville oppdage den bløffen.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 2:11 pm
TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 1:33 pm --- Som sagt; trenger ikke være mere komplisert enn at Liverpool trakk seg fordi de fikk signaler om at Real uansett var førstevalget. Jude ville til Real,ikke Liverpool.
Og vi har jo strengt tatt ikke fått noen som helst signaler underveis fra Jude & Co at Liverpool noen gang har vært høyt oppe på listen over alternativer, alt har dreid seg om at Bellingham har vært et prirotert mål for Liverpool.
Sjøl jeg vil jo mene at det da ville være særdeles klønete å gå ut offentlig å si at det handlet om hvor dyr Jude ble. Det er jo ikke slik at folk ikke ville oppdage den bløffen.
--- Men det fremstår jo like klønete at prisen nå er på samme nivå som det angivelige budet Liverpool la inn. Har virkelig Dortmund senket kravet med £ 30 mill, for jeg forstår jo Bascombe sin rapport som at det var snakk om £115 + eventuelle add ons.......
The Telegraph‘s Chris Bascombe is among those to report the news, saying that Liverpool have withdrawn due to “the prohibitive cost of a deal” – which would see an initial fee in excess of £115 million.

Må jo spørre da om Liverpool ga seg for tidlig, at man rett og slett ikke gikk inn i en forhandlingsrunde som da muligens Real har gjort for det er jo det man sitter igjen med nå om man skal tro at Bellingham egentlig hadde oss som førstevalg.
Kan jo forklare hvorfor Schmadtke blir hentet inn, man har rett og slett vært fryktelig uproffe og ikke klart jobben.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 2:32 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 2:11 pm
TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 1:33 pm --- Som sagt; trenger ikke være mere komplisert enn at Liverpool trakk seg fordi de fikk signaler om at Real uansett var førstevalget. Jude ville til Real,ikke Liverpool.
Og vi har jo strengt tatt ikke fått noen som helst signaler underveis fra Jude & Co at Liverpool noen gang har vært høyt oppe på listen over alternativer, alt har dreid seg om at Bellingham har vært et prirotert mål for Liverpool.
Sjøl jeg vil jo mene at det da ville være særdeles klønete å gå ut offentlig å si at det handlet om hvor dyr Jude ble. Det er jo ikke slik at folk ikke ville oppdage den bløffen.
--- Men det fremstår jo like klønete at prisen nå er på samme nivå som det angivelige budet Liverpool la inn. Har virkelig Dortmund senket kravet med £ 30 mill, for jeg forstår jo Bascombe sin rapport som at det var snakk om £115 + eventuelle add ons.......
The Telegraph‘s Chris Bascombe is among those to report the news, saying that Liverpool have withdrawn due to “the prohibitive cost of a deal” – which would see an initial fee in excess of £115 million.

Må jo spørre da om Liverpool ga seg for tidlig, at man rett og slett ikke gikk inn i en forhandlingsrunde som da muligens Real har gjort for det er jo det man sitter igjen med nå om man skal tro at Bellingham egentlig hadde oss som førstevalg.
Kan jo forklare hvorfor Schmadtke blir hentet inn, man har rett og slett vært fryktelig uproffe og ikke klart jobben.
Det kan tenkes at Real var førstevalget pga lønnen. Mao at forskjellen i preferanse ikke var større enn at lønnsnivået kunne vippe det.

Sjefan

Legg inn av Sjefan »

tbb skrev: fre mai 26, 2023 2:34 pm
TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 2:32 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 2:11 pm

Sjøl jeg vil jo mene at det da ville være særdeles klønete å gå ut offentlig å si at det handlet om hvor dyr Jude ble. Det er jo ikke slik at folk ikke ville oppdage den bløffen.
--- Men det fremstår jo like klønete at prisen nå er på samme nivå som det angivelige budet Liverpool la inn. Har virkelig Dortmund senket kravet med £ 30 mill, for jeg forstår jo Bascombe sin rapport som at det var snakk om £115 + eventuelle add ons.......
The Telegraph‘s Chris Bascombe is among those to report the news, saying that Liverpool have withdrawn due to “the prohibitive cost of a deal” – which would see an initial fee in excess of £115 million.

Må jo spørre da om Liverpool ga seg for tidlig, at man rett og slett ikke gikk inn i en forhandlingsrunde som da muligens Real har gjort for det er jo det man sitter igjen med nå om man skal tro at Bellingham egentlig hadde oss som førstevalg.
Kan jo forklare hvorfor Schmadtke blir hentet inn, man har rett og slett vært fryktelig uproffe og ikke klart jobben.
Det kan tenkes at Real var førstevalget pga lønnen. Mao at forskjellen i preferanse ikke var større enn at lønnsnivået kunne vippe det.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Sjefan skrev: fre mai 26, 2023 2:52 pm
tbb skrev: fre mai 26, 2023 2:34 pm
TerryMcDermott skrev: fre mai 26, 2023 2:32 pm

--- Men det fremstår jo like klønete at prisen nå er på samme nivå som det angivelige budet Liverpool la inn. Har virkelig Dortmund senket kravet med £ 30 mill, for jeg forstår jo Bascombe sin rapport som at det var snakk om £115 + eventuelle add ons.......
The Telegraph‘s Chris Bascombe is among those to report the news, saying that Liverpool have withdrawn due to “the prohibitive cost of a deal” – which would see an initial fee in excess of £115 million.

Må jo spørre da om Liverpool ga seg for tidlig, at man rett og slett ikke gikk inn i en forhandlingsrunde som da muligens Real har gjort for det er jo det man sitter igjen med nå om man skal tro at Bellingham egentlig hadde oss som førstevalg.
Kan jo forklare hvorfor Schmadtke blir hentet inn, man har rett og slett vært fryktelig uproffe og ikke klart jobben.
Det kan tenkes at Real var førstevalget pga lønnen. Mao at forskjellen i preferanse ikke var større enn at lønnsnivået kunne vippe det.
Helt enig!

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Gvardiol,Neuhaus,Gravenberch og Kamada er det BILD spekulerer i
https://www.liverpool.no/nyheter/2023/5 ... kes-liste/

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Ikke en dum kvartett det.

ElChivato

Legg inn av ElChivato »

De fire er ikke langt unna 1 Bellingham i kostnad. Og de fire+Mac er en ekstremt aktiv sommer.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

ElChivato skrev: fre mai 26, 2023 11:28 pm De fire er ikke langt unna 1 Bellingham i kostnad. Og de fire+Mac er en ekstremt aktiv sommer.
Gvardiol alene blir ikke særlig mye rimeligere enn Bellingham. Sikkert lavere lønn, men ikke vesentlig lavere overganssum.

Men Mac er et glimrende alternativ til Bellingham, og en spiller som fint kan være en bedre løsning de neste par sesongene. Jeg tipper Klopp, i lys av den spilleren Mac har fremstått som den siste tiden, og det prekære behovet for umiddelbar forsterkning man har sett denne sesongen, er veldig komfortabel med å gå for Mac Allister heller enn Bellingham.

Mac Allister er nesten lærebok-eksemplet på profil som Liverpool har bygget deres suksess på de siste årene.

- Coachet og lykkes i lignende system,
- PL-spiller
- Ung, men etablert (24-25 år)
- Aldri skadet

Bellingham er unik, men det er ikke given at en 20 år gammel spiller kan dominere på det helt øverste nivået som midtbanespiller i PL. Det er veldig lenge siden sist det skjedde. Og det er veldig mange eksempler på spillere som har vært minst like bra som Bellingham som har strevd i PL.

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:53 am
ElChivato skrev: fre mai 26, 2023 11:28 pm De fire er ikke langt unna 1 Bellingham i kostnad. Og de fire+Mac er en ekstremt aktiv sommer.
Gvardiol alene blir ikke særlig mye rimeligere enn Bellingham. Sikkert lavere lønn, men ikke vesentlig lavere overganssum.

Men Mac er et glimrende alternativ til Bellingham, og en spiller som fint kan være en bedre løsning de neste par sesongene. Jeg tipper Klopp, i lys av den spilleren Mac har fremstått som den siste tiden, og det prekære behovet for umiddelbar forsterkning man har sett denne sesongen, er veldig komfortabel med å gå for Mac Allister heller enn Bellingham.

Mac Allister er nesten lærebok-eksemplet på profil som Liverpool har bygget deres suksess på de siste årene.

- Coachet og lykkes i lignende system,
- PL-spiller
- Ung, men etablert (24-25 år)
- Aldri skadet

Bellingham er unik, men det er ikke given at en 20 år gammel spiller kan dominere på det helt øverste nivået som midtbanespiller i PL. Det er veldig lenge siden sist det skjedde. Og det er veldig mange eksempler på spillere som har vært minst like bra som Bellingham som har strevd i PL.
Sancho er en lat sammenligning, men ikke helt far-fetched. Minst like god i Bundesligaen (kanskje ikke i CL). Forskjellen er kanskje at han kom inn i et rimelig dysfunksjonelt lag når han kom til England, noe som virker å ha satt han voldsomt tilbake.

Naby Keita er kanskje den mest nærliggende å sammenligne med, men Naby ville nok blitt en suksess om han kom sommeren før, og/eller slapp den voldsomme skadehistorikken.

Jeg er relativt avslappet mtp Bellingham. Har ikke gått så høyt ut, og tror man kan få noe like bra pdd andre stedet. Så er spørsmålet om Bellingham har nådd peaken sin (ikke usannsynlig mtp hvor mye fotball han har spilt allerede) eller om han skal bli enda et hakk bedre. Om det er det siste så blir han veldig dominerende.

Ministeren

Legg inn av Ministeren »

tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:53 am Bellingham er unik, men det er ikke given at en 20 år gammel spiller kan dominere på det helt øverste nivået som midtbanespiller i PL. Det er veldig lenge siden sist det skjedde. Og det er veldig mange eksempler på spillere som har vært minst like bra som Bellingham som har strevd i PL.
For min del er det et visst romantisk preg over å hente Bellingham, som antakelig er veldig naivt. Jeg ser for meg en ny Gerrard, helt enkelt. Engelsk, ung, virker til å ha hodet på rett plass.

Og nå har vel Bellingham i særs ung alder taklet både Championship, Bundesliga og landslagsfotball. Føler meg veldig trygg på at han også takler PL.

Veldig skuffende dersom Bellingham går såpass billig, forutsatt at lønnskravene ikke er helt spinnville. Jeg nekter å tro at Liverpool ikke fortsatt er med til den prisen.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

k9b skrev: lør mai 27, 2023 10:14 am
tbb skrev: lør mai 27, 2023 9:53 am
ElChivato skrev: fre mai 26, 2023 11:28 pm De fire er ikke langt unna 1 Bellingham i kostnad. Og de fire+Mac er en ekstremt aktiv sommer.
Gvardiol alene blir ikke særlig mye rimeligere enn Bellingham. Sikkert lavere lønn, men ikke vesentlig lavere overganssum.

Men Mac er et glimrende alternativ til Bellingham, og en spiller som fint kan være en bedre løsning de neste par sesongene. Jeg tipper Klopp, i lys av den spilleren Mac har fremstått som den siste tiden, og det prekære behovet for umiddelbar forsterkning man har sett denne sesongen, er veldig komfortabel med å gå for Mac Allister heller enn Bellingham.

Mac Allister er nesten lærebok-eksemplet på profil som Liverpool har bygget deres suksess på de siste årene.

- Coachet og lykkes i lignende system,
- PL-spiller
- Ung, men etablert (24-25 år)
- Aldri skadet

Bellingham er unik, men det er ikke given at en 20 år gammel spiller kan dominere på det helt øverste nivået som midtbanespiller i PL. Det er veldig lenge siden sist det skjedde. Og det er veldig mange eksempler på spillere som har vært minst like bra som Bellingham som har strevd i PL.
Sancho er en lat sammenligning, men ikke helt far-fetched. Minst like god i Bundesligaen (kanskje ikke i CL). Forskjellen er kanskje at han kom inn i et rimelig dysfunksjonelt lag når han kom til England, noe som virker å ha satt han voldsomt tilbake.

Naby Keita er kanskje den mest nærliggende å sammenligne med, men Naby ville nok blitt en suksess om han kom sommeren før, og/eller slapp den voldsomme skadehistorikken.

Jeg er relativt avslappet mtp Bellingham. Har ikke gått så høyt ut, og tror man kan få noe like bra pdd andre stedet. Så er spørsmålet om Bellingham har nådd peaken sin (ikke usannsynlig mtp hvor mye fotball han har spilt allerede) eller om han skal bli enda et hakk bedre. Om det er det siste så blir han veldig dominerende.
Jeg tror han har potensial til å bli vesentlig bedre. Men det tror jeg også han må for å bli den spilleren man forventer. De gangene jeg har sett Bellingham være veldig imponerende synes jeg nivået har vært veldig lavt. De gangene jeg har sett Bellingham mot svært god motstand har han ikke stått frem i særlig grad.

Det virker som unge spillere som Bellingham, Havertz og Sancho trives veldig godt med den type fotball som det er mer av i Tyskland med mange hurtig omstillinger og relativt bra med tid/rom sentralt i banen.

Keita nevnes, men det er også flere her inne som ikke liker Thiago. Og det er ikke særlig tvil om at Thiago var mye mer dominerende i BL enn i PL. Og for å si det slik, Thiago på sitt beste i Bayern var vesentlig bedre enn Bellingham.

Bellingham blir helt sikkert veldig, veldig god. Men jeg synes det er mer usikkerhet på kort sikt enn hva prislappen tilsier. Og kanskje også hva Liverpool-prosjektet trenger akkurat nå i lys av den prislappen. Dersom dere hadde svidd £100 mill på Bellingham og han ikke lykkes, ville det da betydd EL enda en sesong? Kanskje ikke, men den risikoen ønsker man uansett å minimere. I så måte er Mac Allister et tryggere valg etter min mening.

Det mantraet i dette kaninhullet, at Bellingham + skrot er bedre enn alle alternativer uten Bellingham, fremstår veldig naivt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det jeg liker med Bellingham er at han har så mye råmateriale. Jeg tenker ikke nødvendigvis fysisk, men hvordan han ikke er ubrukelig på noen spesifikk ting som man ser etter i en midtbanespiller.

Han er god på de tingene du ønsker at en sentral midtbanespiller skal være god på offensivt. Han er god på de tingene du ønsker at en sentral midtbanespiller skal være god på defensivt. Han er en god pasningsspiller. Han er per dags dato ikke en briljant ballsentral lenger bak i banen - han er ingen Kroos - men pasningsteknikken sitter, og når det kommer til nøkkelpasninger i siste tredjedel så har han vist at han ikke har noen problemer med å tre ballen igjennom nåløyer. Således så vil jeg si at grunnen til at han ikke er en spiller som regelmessig har 75-100 pasninger med 92%+ pasningssikkerhet har mer med det generelle overblikket og hva han ønsker å oppnå med ballen kontra spesialister som Rodri, Kroos, Busquets ++.
Han har veldig god teknikk og bruk av egen fysikk når han fører ball og når laget har ballen. Er ikke redd for motstander. Han er god i presset og i bevegelsene når laget ikke har ballen.

Etter min mening så er det ikke én eneste del av den tradisjonelle midtbanejobben som han ikke er enten den beste, eller en av de fem beste i verden av midtbanespillerne i 03-kullet. Således så er jeg der at den eneste sammenlignbare spilleren jeg finner - når han var 19-20 år - Lothar Matthäus. Jeg er for ung til å ha sett ham live når han spilte for Borussia M'gladbach, så jeg baserer meg på VM i 86, Youtube-kompilasjoner av hans tid i M'gladbach og tidlig i Bayern München (før han ble plassert som en Cruijff-style-sweeper) og det at skriveriene som på den tiden beskrev ham som den mest komplette midtbanespilleren i verden. En spiller som begynte som en farts- og dribleglad offensiv midtbanespiller, men som senere tok over rollen som direktør lenger bak, rett og slett fordi han var bedre enn resten på det også - og han hadde større innflytelse på spillet når han hadde den rollen.

Selv Cesc synes jeg at hadde større svakheter (men også en større spesialkompetanse) enn Bellingham.

Bellingham har per dags dato mulighet til å utvikle seg i alle retninger om han ønsker det.

Knax

Legg inn av Knax »

Budsjettet for sommeren øker:


The Kwames

Legg inn av The Kwames »

Det ble nedrykk for Sepp VD Berg for Shalke 04,vi må ikke glemme den midtstopperen heller,regner med Klopp har fått med seg
hans inntreden på laget på slutten

The Kwames

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Knax skrev: lør mai 27, 2023 12:35 pm Budsjettet for sommeren øker:

Det hjelper. Kanskje på tide å cashe inn for Frauendorf også?

Knax

Legg inn av Knax »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»