Er VG og DB døende mediehus?

Svar
Texas_John

Re: Er VG og DB døende mediehus?

Legg inn av Texas_John »

«Den helvetes snøen» kalles VGs debattredaktør Hans Petter Sjølis kommentar i VG i dag. Her er han i full harnisk over at det fortsatt er snø og kulde i mars. «Snø i disse strøkene av landet i slutten av mars er en vederstyggelighet. Mer enn det: Det er depresjonsutløsende.» hevder han. Han avslutter sin intelligente kommentar med ordene «Gå bort, snø. Dø, snø. Smelt» https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/JQ ... tes-snoeen

I 2021 var han ordentlig sur og lei seg da MDG gjorde et dårlig valg, han slo fast at MDG hadde vært for ivrige og slo fast at klimasaken er vår tids desidert viktigste sak. https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/x8 ... re-enn-mdg

Helge Lurås skriver i dag om denne tilsynelatende absurde situasjonen https://inyheter.no/29/03/2023/vgs-deba ... iktigste/ Dette er stor komikk, spørsmålet er - er det noen som tar VG (eller klimafanatikere) seriøst lenger?

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

db.no med en kjempestor overskrift. Synd at ordet de bruker ikke finnes. (Saken handler om et Putin-hus som er beslaglagt.)

Bilde

perchri
Innlegg: 659

Legg inn av perchri »

startelver skrev: tir jul 20, 2021 7:44 am Så kan man lure på om de tradisjonelle mediehusene er en døende rase, konkurransen fra andre mediekanaler er stort, hvordan skal de ta vare på sine lesere/brukere?
..slå seg sammen med "Se og Hør"

Villa23
Innlegg: 64

Legg inn av Villa23 »

Vet ikke, VG og DB virker å legge seg opp i bagateller fremfor å bry seg om hva leserne som kjøper avisen faktisk har likt å lese om. Mye sutring.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Man burde heller satse på en daglig 12-16 siders utgave til ca 10 kr

Hattori_Hanzo
Innlegg: 657

Legg inn av Hattori_Hanzo »

At noen fremdeles leser VG og DB og faktisk betaler for avisene dems er et komplett mysterium for meg. De må gjerne gå under for min del men noe sier meg at slike propaganda utløp er vanskelig og bli kvitt.

Bilderberg og mockingbird presse.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Jeg kjøper ikke disse to dagsavisene. Jeg ser de på nett. Gratis. De er helt utdatert som media. Det blir mange nettaviser og utenlandske. Gjerne amerikanske . Dagens næringsliv må leses.

Frode57
Innlegg: 1235

Legg inn av Frode57 »

Min livsfilosofi når det gjelder media er at det som ikke kan leses gratis på nettet er ikke verdt å lese. Men så leser jeg mange bøker .
Siste bok ut Den foranderlige klode av Peter Frankopan. Det er mannen bak Silkeveien.
I førstnevnte bok så drøfter han El Ninjo sin påvirkning på klimaet gjennom tidene . Også Solaktivivteten. Og særlig vulkanutbrudd som helt sikkert har spilt en rolle for mennesker og klimaet.
Vi vet jo at vi er midt i en mellomistid. Nå ser jeg i danske aviser som reklamerer for historieblad at det har vært issmelting og enorm havstigning som har ført til at Danmark har blitt mindre . Det har blitt mer hav mellom Norden og Storbritannia .
Så spørsmålet er om vi skal tilpasse oss mer enn å forsøke å stoppe klimaendringene.
Og så er det viktig å vite hva tilbakekoblingsmekanismene blir.

Det må stilles spørsmål om kvaliteten på journalister. Dette var jo i sin tid skribenter som kom direkte fra gymnaset. Altså videregående allmennfag.
Media er jo egentlig ikke uavhengige fordi de er sponset av staten med penger.

Det er mye propaganda i norsk media. Vi som ser andre utenlandske medier ser jo det.
Da var det logisk at Obama fikk nobelprisen..
Norge er jo en tøvete vasallstat til USA . Men også en stat som digger demokratene først og fremst. Og at ; https://en.wikipedia.org/wiki/Martha_Nussbaum er ei dame som er likt i Norge.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Media»