Test av mat, drikke og godis

Svar
DrilloIce

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av DrilloIce »

Bilde

Denne er testet. Synes ikke det smaker særlig eple, men at den ligner veldig på "Urge Smooth Mango", som jeg personlig synes er god. Gir en terningkast 4.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DrilloIce skrev: fre apr 28, 2023 4:52 pm Bilde

Denne er testet. Synes ikke det smaker særlig eple, men at den ligner veldig på "Urge Smooth Mango", som jeg personlig synes er god. Gir en terningkast 4.
Egentlig bra at den ikke smaker særlig med eple, da nettopp eple tenderer til å være for dominerende i slike fusiondrinks.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: fre apr 28, 2023 2:36 pm Kjøpte noe av det forferdeligste her om dagen... iskrem, pinneis fra Coop, EMV, merket Coop. Det var seks pinner med sjokolade og "crisp" utenpå. Inni var det hvit og brun is. Umiddelbart merket jeg at dette var forferdelig dårlig - den hvite isen (jeg tar ikke ordet vaniljeis i min munn her, for det var ikke vaniljeis i min munn) smakte av den ingrediensen det var mest av i denne isen: VANN!

Tenkte umiddelbart at man her må ha å gjøre med den simpleste type iskrem, margariniskrem har vært nevnt, her var det altså vann, melkepulver og vegetabilsk fett (av ymse type) som var angitt utenpå boksen.

Ifølge pakken kommer produktet ikke fra helvete, men jeg ville returnert produktet dit. De påstår at det er laget i Nederland.

Null øyner på treningen fra meg. Forferdelig.
Ville returnert varen til butikken, de bør få slike tilbakemeldinger for fremtidige produktlanseringer av EMV

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

DrilloIce skrev: fre apr 28, 2023 4:52 pm Bilde

Denne er testet. Synes ikke det smaker særlig eple, men at den ligner veldig på "Urge Smooth Mango", som jeg personlig synes er god. Gir en terningkast 4.
Det er vel ikke slik at det er ønskelig at det smaker eple heller, men antar at det har noe med merkingen av innholdet av juice å gjøre. At de må merke det med eple og mango når det er innhold av dette, de får ikke lov å skrive bare "mango". Det var jo en del styr rundt dette for noen år tilbake, at alt måtte settes på etiketten. Tøvete etter min mening, så lenge det står under innhold, er jo det viktigste å vise på forsiden hva det smaker...

SirJames

Legg inn av SirJames »

kibby skrev: tor apr 20, 2023 11:34 pm Har prøvd disse den siste tiden:
► Show Spoiler
► Show Spoiler
Den med brownie var helt ok. Terningkast 4.

Den med sitron derimot - nyyydelig. Klink terningkast 6. Gjenkjøp: JA!
Fikk endelig prøvd den med sitron i dag.

Veldig god, foretrekker den faktisk kald fra kjøleskapet. Stort pluss for at hver enkelt av de 8 bitene er pakket inn individuelt.

Terningkast 5

startelver

Legg inn av startelver »

YT proteinyoghurt med sitron, på tilbud hos Extra. Gir den terningkast 6, god smak og fyldig.

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Jeg har for første gang testet de nye billig-pizzaene til First Price. Disse er produsert i Tsjekkia og peppperonivarianten selges for 27 kroner hos Kiwi.

Jeg må si jeg ble positivt overrasket, her er det nemlig mye smak. Ikke bare fra pepperonien, men de har tilsatt litt chili og hvitløk som gir et ekstra kick. Denne er langt bedre enn Coop sine billigvarianter som er produsert i Italia.

Tykk bunn er det også. Terningkast 5 og tommel opp!

Bilde

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Vet ikke om det er nyhet, men jeg har ikke sett det før - 1 liters kartong med Tine Yoghurt med smak av sitron og lime. Denne var rett og slett veldig god - tilnærmet perfekt. Veldig forfriskende sak. Passe søt. Nær terningkast 6. Dette blir en favoritt i sommer.

startelver

Legg inn av startelver »

DoktorS skrev: man mai 08, 2023 11:00 pm Vet ikke om det er nyhet, men jeg har ikke sett det før - 1 liters kartong med Tine Yoghurt med smak av sitron og lime. Denne var rett og slett veldig god - tilnærmet perfekt. Veldig forfriskende sak. Passe søt. Nær terningkast 6. Dette blir en favoritt i sommer.
Det var på tide vi fikk sitronyoghurten tilbake, Tine sluttet med det for et par år siden.

I Danmark som jeg besøker ofte finnes det appelsin og sitron/limesmaker i mange varianter.

Kan brukes i ostekaker, eller i forfriskende desserter så finnes mange muligheter her.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

startelver skrev: tir mai 09, 2023 12:07 pm
DoktorS skrev: man mai 08, 2023 11:00 pm Vet ikke om det er nyhet, men jeg har ikke sett det før - 1 liters kartong med Tine Yoghurt med smak av sitron og lime. Denne var rett og slett veldig god - tilnærmet perfekt. Veldig forfriskende sak. Passe søt. Nær terningkast 6. Dette blir en favoritt i sommer.
Det var på tide vi fikk sitronyoghurten tilbake, Tine sluttet med det for et par år siden.

I Danmark som jeg besøker ofte finnes det appelsin og sitron/limesmaker i mange varianter.

Kan brukes i ostekaker, eller i forfriskende desserter så finnes mange muligheter her.
Ja også appelsin er godt i yoghurt. Synes gule frukter egner seg godt i meieriprodukter, generelt. Jordbær er kjedelig. Beste Lime-yoghurten kjøpte jeg på i en liten butikk i et nabolag i Medellin... fylte opp minibaren på hotellet. :lol:

startelver

Legg inn av startelver »

Det er en myte at nordmenn ikke vil prøve nye produkter, og bare skal holde seg til det gamle.

Det irriterer meg litt at utvalget i de fleste EU-land er så mye større enn i monopolstaten Norge der 3 kjeder avgjør hva vi skal spise og drikke!

SirJames

Legg inn av SirJames »

What he said ^

SirJames

Legg inn av SirJames »

Spesiell, men veldig god. Ruller en sterk 5'er på terningen;
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Smakssatt med sitron og pepper, terningkast 5
► Show Spoiler

Someone

Legg inn av Someone »

Meny, tror det var brandet som Jacobs, har noen slike små poser med marinade/rub/kryddermiks til grillmat. Prøvde den med persille og ramsløk, og var skikkelig bra på lammekoteletter

SirJames

Legg inn av SirJames »

Litt strange, ubestemmelig, så lander på TK4-
► Show Spoiler

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

En av mine favoritt is, Royal lakris (årets oppdaterte versjon er enda bedre enn den gamle) kommer sist i VGs is-test (TK:2), og på andreplass i TV2 Hjelper deg sin is-test (TK:5)

Lytt til egen gane, må være konklusjonen.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra! Høres jo veldig spennende og godt ut. Lokal Rema har ikke hatt denne, men nest nærmeste hadde en palle. Så ble med en hjem i dag.

En nesten ekstrem farge på denne - en slags neon-rosa-rød, sikkert noe barn liker. Lukta veldig syntetisk da jeg åpna flaska. Vel - det smaker egentlig bare en slags udefinert Fun-saft. Kunne kanskje tippet på jordbær, men samtidig er det vel litt syre fra det som skal være rabarbra-smak, så ender vel opp med følelsen av en mellomting mellom jordbær og bringebær. Jeg er overhodet ikke i stand til å få noen fornemmelse av rabarbra her.

Dette smakte bare barnslig skvip. Terningkast 2 fordi de har klart å få til en hysterisk morsom farge.

SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man mai 22, 2023 8:07 pm Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra! Høres jo veldig spennende og godt ut. Lokal Rema har ikke hatt denne, men nest nærmeste hadde en palle. Så ble med en hjem i dag.

En nesten ekstrem farge på denne - en slags neon-rosa-rød, sikkert noe barn liker. Lukta veldig syntetisk da jeg åpna flaska. Vel - det smaker egentlig bare en slags udefinert Fun-saft. Kunne kanskje tippet på jordbær, men samtidig er det vel litt syre fra det som skal være rabarbra-smak, så ender vel opp med følelsen av en mellomting mellom jordbær og bringebær. Jeg er overhodet ikke i stand til å få noen fornemmelse av rabarbra her.

Dette smakte bare barnslig skvip. Terningkast 2 fordi de har klart å få til en hysterisk morsom farge.
De burde ha kjørt på ren rabarbra-smak.

Som feks denne, som er veldig god:

Bilde

startelver

Legg inn av startelver »

Det de burde gjort var å lage det av ekte rabarbra istedenfor E-stoffer. Mulig den over er det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tir mai 23, 2023 1:33 am Det de burde gjort var å lage det av ekte rabarbra istedenfor E-stoffer. Mulig den over er det.
Ja, i den er det ingen konserveringsstoffer, de bruker konsentrat fra ulike frukter, rabarbra inkludert:

Bilde

Visa

Legg inn av Visa »

Etter mye mas og fjas valgte jeg å prøve en skikkelig hot pizza. Den er ikke ny, men jeg har aldri prøvd den før nå. Rett ut av ovnen får jeg nostalgi av Dolly pizza når det kommer til lukten. Også har den kjøttboller som er sykt gode. Deilig. Det store negative er at den koster 115 kroner. Og er den verdt 30 kroner mer enn så mangt annet digg? Neh.

Alt i alt får den en sterk 5. Pris og manglende "skikkelig sterk" trekker.

Bilde

Someone

Legg inn av Someone »

Kiwi sin Thaisuppe (husker ikke under hvilken merkevare), men Rema 1000 sine 2 varianter er langt bedre. Akkurat som denne smakte litt med "posesuppe", mens Rema sine er langt fyldigere

Saturn

Legg inn av Saturn »

DoktorS skrev: man mai 22, 2023 8:07 pm Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra!
Grans har mye bra, men hvis du vil ha bringebær/rabarbra smak ville jeg heller kjøpt Frus/Sprudle-vann (på Coop)

SirJames

Legg inn av SirJames »

Visa skrev: tor mai 25, 2023 8:21 pm Etter mye mas og fjas valgte jeg å prøve en skikkelig hot pizza. Den er ikke ny, men jeg har aldri prøvd den før nå. Rett ut av ovnen får jeg nostalgi av Dolly pizza når det kommer til lukten. Også har den kjøttboller som er sykt gode. Deilig. Det store negative er at den koster 115 kroner. Og er den verdt 30 kroner mer enn så mangt annet digg? Neh.

Alt i alt får den en sterk 5. Pris og manglende "skikkelig sterk" trekker.

Bilde
Vel, denne var mye bedre før. Tipper det er endel norske Karens som har klaget på styrken...buhu...osv. I den tro at alt som selges på markedet skal tekkes norske pingle-ganer. Så resultatet etter endringen var altså til det verre, emm.

Men prisen?? Koster 115 nå?? Da er det ihvertfall totalt uaktuelt å kaste bort penger på denne skuffelsen.

Får jo 2 stk Rema Nduja og vel så det for samme sum.

startelver

Legg inn av startelver »

Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-

Visa

Legg inn av Visa »

startelver skrev: fre mai 26, 2023 12:15 am Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-
Det blir jo 248 med levering, plutselig 133 kroner dyrere enn pizzaen. Da får man to slike pizzaer :D

startelver

Legg inn av startelver »

Visa skrev: fre mai 26, 2023 12:28 am
startelver skrev: fre mai 26, 2023 12:15 am Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-
Det blir jo 248 med levering, plutselig 133 kroner dyrere enn pizzaen. Da får man to slike pizzaer :D
Jeg kan hente den selv, ikke langt unna. Betaler aldri over 100 for en frysepizza.

startelver

Legg inn av startelver »

Da fikk jeg testet den nye burgermenyen til MAX . Drive-in her i Kristiansand.

Avocado Spicy meny , den var rett og sett herlig, avocadosmaken sammen med spice og skikkelig storfekjøtt. Selv Burger King kan ikke matche dette, heller ikke på pris.
De er tilbake!
Hvis alle gode ting er tre, hvor mange ting er best? La oss sjekke:

På Spicy Avocado kombinerer vi syltet rødløk, fersk jalapeño og avokadoterninger med smaksrik tomat, cheddarost og sourcream 'n' onion-dressing mellom to nyristede sesambrød. Pluss storfekjøtt, Grilloumi®, Plant Beef eller nyfritert kylling.
Bilde
Sist redigert av startelver den fre mai 26, 2023 1:06 pm, redigert 2 ganger totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre mai 26, 2023 1:03 pm Da fikk jeg testet den nye burgermenyen til MAX . Drive-in her i Kristiansand.

Avocado Spicy meny , den var rett og sett herlig, avocadosmaken sammen med spice og skikkelig storfekjøtt.
► Show Spoiler
Jeg nekter dog å tro at den så ut som på bildet 😎

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»