That time of the year again.

Håper alle som har nytte av Fridiskusjon bidrar med noen kroner.

https://www.spleis.no/project/325141

Test av mat, drikke og godis

Svar
Brukeravatar
SirJames
Sted: Gran Canaria
Has thanked: 1221 times
Been thanked: 1533 times

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av SirJames »

Spesiell, men veldig god. Ruller en sterk 5'er på terningen;
► Show Spoiler

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Smakssatt med sitron og pepper, terningkast 5
► Show Spoiler

Brukeravatar
Someone
Has thanked: 53 times
Been thanked: 207 times

Legg inn av Someone »

Meny, tror det var brandet som Jacobs, har noen slike små poser med marinade/rub/kryddermiks til grillmat. Prøvde den med persille og ramsløk, og var skikkelig bra på lammekoteletter

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Litt strange, ubestemmelig, så lander på TK4-
► Show Spoiler

Brukeravatar
Sulfat
Has thanked: 41 times
Been thanked: 377 times

Legg inn av Sulfat »

En av mine favoritt is, Royal lakris (årets oppdaterte versjon er enda bedre enn den gamle) kommer sist i VGs is-test (TK:2), og på andreplass i TV2 Hjelper deg sin is-test (TK:5)

Lytt til egen gane, må være konklusjonen.
These users thanked the author Sulfat for the post:
DoktorS

DoktorS
Has thanked: 838 times
Been thanked: 709 times

Legg inn av DoktorS »

Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra! Høres jo veldig spennende og godt ut. Lokal Rema har ikke hatt denne, men nest nærmeste hadde en palle. Så ble med en hjem i dag.

En nesten ekstrem farge på denne - en slags neon-rosa-rød, sikkert noe barn liker. Lukta veldig syntetisk da jeg åpna flaska. Vel - det smaker egentlig bare en slags udefinert Fun-saft. Kunne kanskje tippet på jordbær, men samtidig er det vel litt syre fra det som skal være rabarbra-smak, så ender vel opp med følelsen av en mellomting mellom jordbær og bringebær. Jeg er overhodet ikke i stand til å få noen fornemmelse av rabarbra her.

Dette smakte bare barnslig skvip. Terningkast 2 fordi de har klart å få til en hysterisk morsom farge.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

DoktorS skrev: man mai 22, 2023 8:07 pm Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra! Høres jo veldig spennende og godt ut. Lokal Rema har ikke hatt denne, men nest nærmeste hadde en palle. Så ble med en hjem i dag.

En nesten ekstrem farge på denne - en slags neon-rosa-rød, sikkert noe barn liker. Lukta veldig syntetisk da jeg åpna flaska. Vel - det smaker egentlig bare en slags udefinert Fun-saft. Kunne kanskje tippet på jordbær, men samtidig er det vel litt syre fra det som skal være rabarbra-smak, så ender vel opp med følelsen av en mellomting mellom jordbær og bringebær. Jeg er overhodet ikke i stand til å få noen fornemmelse av rabarbra her.

Dette smakte bare barnslig skvip. Terningkast 2 fordi de har klart å få til en hysterisk morsom farge.
De burde ha kjørt på ren rabarbra-smak.

Som feks denne, som er veldig god:

Bilde

Brukeravatar
startelver
Sted: Digital nomade
Has thanked: 2414 times
Been thanked: 1540 times

Legg inn av startelver »

Det de burde gjort var å lage det av ekte rabarbra istedenfor E-stoffer. Mulig den over er det.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: tir mai 23, 2023 1:33 am Det de burde gjort var å lage det av ekte rabarbra istedenfor E-stoffer. Mulig den over er det.
Ja, i den er det ingen konserveringsstoffer, de bruker konsentrat fra ulike frukter, rabarbra inkludert:

Bilde
These users thanked the author SirJames for the post:
startelver

Brukeravatar
Visa  
Has thanked: 68 times
Been thanked: 353 times

Legg inn av Visa »

Etter mye mas og fjas valgte jeg å prøve en skikkelig hot pizza. Den er ikke ny, men jeg har aldri prøvd den før nå. Rett ut av ovnen får jeg nostalgi av Dolly pizza når det kommer til lukten. Også har den kjøttboller som er sykt gode. Deilig. Det store negative er at den koster 115 kroner. Og er den verdt 30 kroner mer enn så mangt annet digg? Neh.

Alt i alt får den en sterk 5. Pris og manglende "skikkelig sterk" trekker.

Bilde
These users thanked the author Visa for the post:
JauKaninen

Brukeravatar
Someone
Has thanked: 53 times
Been thanked: 207 times

Legg inn av Someone »

Kiwi sin Thaisuppe (husker ikke under hvilken merkevare), men Rema 1000 sine 2 varianter er langt bedre. Akkurat som denne smakte litt med "posesuppe", mens Rema sine er langt fyldigere

Brukeravatar
Saturn
Sted: Verdensrommet
Has thanked: 48 times
Been thanked: 40 times

Legg inn av Saturn »

DoktorS skrev: man mai 22, 2023 8:07 pm Grans har kommet med en ny sukkerfri brus - jordbær og rabarbra!
Grans har mye bra, men hvis du vil ha bringebær/rabarbra smak ville jeg heller kjøpt Frus/Sprudle-vann (på Coop)

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Visa skrev: tor mai 25, 2023 8:21 pm Etter mye mas og fjas valgte jeg å prøve en skikkelig hot pizza. Den er ikke ny, men jeg har aldri prøvd den før nå. Rett ut av ovnen får jeg nostalgi av Dolly pizza når det kommer til lukten. Også har den kjøttboller som er sykt gode. Deilig. Det store negative er at den koster 115 kroner. Og er den verdt 30 kroner mer enn så mangt annet digg? Neh.

Alt i alt får den en sterk 5. Pris og manglende "skikkelig sterk" trekker.

Bilde
Vel, denne var mye bedre før. Tipper det er endel norske Karens som har klaget på styrken...buhu...osv. I den tro at alt som selges på markedet skal tekkes norske pingle-ganer. Så resultatet etter endringen var altså til det verre, emm.

Men prisen?? Koster 115 nå?? Da er det ihvertfall totalt uaktuelt å kaste bort penger på denne skuffelsen.

Får jo 2 stk Rema Nduja og vel så det for samme sum.

Brukeravatar
startelver

Legg inn av startelver »

Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-

Brukeravatar
Visa  
Has thanked: 68 times
Been thanked: 353 times

Legg inn av Visa »

startelver skrev: fre mai 26, 2023 12:15 am Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-
Det blir jo 248 med levering, plutselig 133 kroner dyrere enn pizzaen. Da får man to slike pizzaer :D

Brukeravatar
startelver

Legg inn av startelver »

Visa skrev: fre mai 26, 2023 12:28 am
startelver skrev: fre mai 26, 2023 12:15 am Koster den virkelig 115 ? Da hadde jeg heller bestilt fersk pizza på døra til 199,-
Det blir jo 248 med levering, plutselig 133 kroner dyrere enn pizzaen. Da får man to slike pizzaer :D
Jeg kan hente den selv, ikke langt unna. Betaler aldri over 100 for en frysepizza.

Brukeravatar
startelver

Legg inn av startelver »

Da fikk jeg testet den nye burgermenyen til MAX . Drive-in her i Kristiansand.

Avocado Spicy meny , den var rett og sett herlig, avocadosmaken sammen med spice og skikkelig storfekjøtt. Selv Burger King kan ikke matche dette, heller ikke på pris.
De er tilbake!
Hvis alle gode ting er tre, hvor mange ting er best? La oss sjekke:

På Spicy Avocado kombinerer vi syltet rødløk, fersk jalapeño og avokadoterninger med smaksrik tomat, cheddarost og sourcream 'n' onion-dressing mellom to nyristede sesambrød. Pluss storfekjøtt, Grilloumi®, Plant Beef eller nyfritert kylling.
Bilde
Sist redigert av startelver den fre mai 26, 2023 1:06 pm, redigert 2 ganger totalt.
These users thanked the author startelver for the post:
JauKaninen

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

startelver skrev: fre mai 26, 2023 1:03 pm Da fikk jeg testet den nye burgermenyen til MAX . Drive-in her i Kristiansand.

Avocado Spicy meny , den var rett og sett herlig, avocadosmaken sammen med spice og skikkelig storfekjøtt.
► Show Spoiler
Jeg nekter dog å tro at den så ut som på bildet 😎

Brukeravatar
startelver

Legg inn av startelver »

Bilder lyver alltid, det er reklamebyråer som overdriver. Men det viktigste er hva som er inni.

Brukeravatar
Jolla
Has thanked: 293 times
Been thanked: 1129 times

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: ons mar 08, 2023 5:10 pm
Rema EMV Pizza Nduja

Typisk italiensk pizza, og da snakker jeg spesielt om bunnen, som er tynn som en lefse, men også om fyllet, som ikke er det vi forbinder med standard "norsk" og dermed kjedelig. Ei heller overlesset med alt mulig rart av gammel vane. Jeg liker italienske bunner, du vet den typen hvor du må bruke litt teknikk for å ta første biten, all den tid "spissen" trekkes ned av tyngdekraften. Dette var annerledes, godt og ikke minst skikkelig spicy. Drikke må påregnes. Gir en snill 5'er her.
Hva er grunnen til at det ikke ble en 6er? Det hørtes jo ut som noe som skulle vært midt i blinken for deg.

Edit: Jeg har ikke prøvd den altså, så det var ikke slik ment.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Jolla skrev: søn mai 28, 2023 12:11 am
Rema EMV Pizza Nduja

Typisk italiensk pizza, og da snakker jeg spesielt om bunnen, som er tynn som en lefse, men også om fyllet, som ikke er det vi forbinder med standard "norsk" og dermed kjedelig. Ei heller overlesset med alt mulig rart av gammel vane. Jeg liker italienske bunner, du vet den typen hvor du må bruke litt teknikk for å ta første biten, all den tid "spissen" trekkes ned av tyngdekraften. Dette var annerledes, godt og ikke minst skikkelig spicy. Drikke må påregnes. Gir en snill 5'er her.
Hva er grunnen til at det ikke ble en 6er? Det hørtes jo ut som noe som skulle vært midt i blinken for deg.

To grunner, egentlig.

For det første skal det noe ekstraordinært til for å rulle en 6'er på terningen.

For det andre er dette en frossenpizza, og da skal nåløyet til en 6'er være spesielt trangt.

Brukeravatar
Jolla
Has thanked: 293 times
Been thanked: 1129 times

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 12:44 pm
Rema EMV Pizza Nduja

To grunner, egentlig.

For det første skal det noe ekstraordinært til for å rulle en 6'er på terningen.

For det andre er dette en frossenpizza, og da skal nåløyet til en 6'er være spesielt trangt.
Er prisen tatt med i betraktningen? For til 49 kroner så kan jo du selv legge til 40 kroner verdt av ost, kjøtt og jalapeños på toppen og således vil jeg vel regne med at den ville ha utkonkurrert alle pizzaer til 89 kroner.

Edit: Og hva er din favorittfrossenpizza? Altså den som by default er en 6er og som andre blir målt mot?

Guttorm123
Has thanked: 1000 times
Been thanked: 442 times

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: tor mai 25, 2023 11:30 pm

Får jo 2 stk Rema Nduja og vel så det for samme sum.
Hvorfor ikke kjøpe ndure her, og ha på selv?

En jeg jobber med, skrøt noe vanvittig av denne "pølsa", .. ikke noe for meg, men jeg har handlet mye fra spekebua, og går god for nettstedet:

https://www.spekebua.no/products/nduja-200g

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

To grunner, egentlig.

Er det den beste frossenpizzaen du har smakt?

Min all-time favoritt er en pepperoni/ananas/grønn paprika-variant som de har sluttet å selge for lenge siden. svart eske..., tror det var Stabburet som hadde den. Noen som husker?

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 1:01 pm

To grunner, egentlig.

Er det den beste frossenpizzaen du har smakt?

Min all-time favoritt er en pepperoni/ananas/grønn paprika-variant som de har sluttet å selge for lenge siden. svart eske..., tror det var Stabburet som hadde den. Noen som husker?
Er det denne du tenker på:
► Show Spoiler
Det var lenge min favorittpizza, helt til den ble endret, trolig pga norske sutreganer som buhuuet seg til mindre styrke.

Så Remas Nduja er vel på topp 3 av de beste frossenpizzaene jeg har spist. Visse Grandiosa Delux'er er også ganske ok.

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:14 pm

Det var lenge min favorittpizza, helt til den ble endret, trolig pga norske sutreganer som buhuuet seg til mindre styrke.

Så Remas Nduja er vel på topp 3 av de beste frossenpizzaene jeg har spist. Visse Grandiosa Delux'er er også ganske ok.
Nei, det var ikke den jeg tenkte på, selv om denne også ble kjøpt flittig "før i tiden".

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Jolla skrev: søn mai 28, 2023 12:49 pm

To grunner, egentlig.

Er prisen tatt med i betraktningen? For til 49 kroner så kan jo du selv legge til 40 kroner verdt av ost, kjøtt og jalapeños på toppen og således vil jeg vel regne med at den ville ha utkonkurrert alle pizzaer til 89 kroner.

Edit: Og hva er din favorittfrossenpizza? Altså den som by default er en 6er og som andre blir målt mot?
Hvis jeg skal pimpe en frossenpizza for at den skal bli virkelig god, kan jeg likegodt lage min egen pizza.

Og som nevnt, en 6'er på frossenpizza skal nær sagt være umulig å oppnå. Kanskje man kunne delt ut en slik hvis de hadde laget en Grandis Delux variant med den gode, sprø og luftige bunnen, kombinert med Remas Nduja topping.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 1:17 pm
SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:14 pm

Nei, det var ikke den jeg tenkte på, selv om denne også ble kjøpt flittig "før i tiden".
Here we go;

Bilde
Guttorm123

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:21 pm

Here we go;

Bilde
Jaaaaa!!! , men er dette en ny-variant av originalen som er i butikkene nå? (har aldri sett den). Husker pakken var mye mørkere før, men kjenner igjen selve pizzaen. En skikkelig salt og god pizza, som var utmerket til å pleie søndagsformen.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 1:27 pm
SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:21 pm

Here we go;

Bilde
Jaaaaa!!! , men er dette en ny-variant av originalen som er i butikkene nå? (har aldri sett den). Husker pakken var mye mørkere før, men kjenner igjen selve pizzaen. En skikkelig salt og god pizza, som var utmerket til å pleie søndagsformen.
Hentet bildet fra en Facebook gruppe som ble dannet for å få tilbake pizzaen til frysediskene 8-)
Guttorm123

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:36 pm

Hentet bildet fra en Facebook gruppe som ble dannet for å få tilbake pizzaen til frysediskene 8-)
Takk for den..

Husker det sto: For deg som liker litt sterkere smak" på originalen også. Denne var overhode ikke sterk, men dette ble vel skrevet i en tid der man kalte salt for krydder.
These users thanked the author Guttorm123 for the post:
SirJames

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 1:42 pm

Takk for den..

Husker det sto: For deg som liker litt sterkere smak" på originalen også. Denne var overhode ikke sterk, men dette ble vel skrevet i en tid der man kalte salt for krydder.
Hehe, ja jeg tror Norge må være verdensmestere på å merke mat med "sterk/spicy" etc uten å ha grunnlag for det :roll:
LeSorcier

Brukeravatar
Jaauda
Has thanked: 290 times
Been thanked: 115 times

Legg inn av Jaauda »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 1:45 pm

Takk for den..

Hehe, ja jeg tror Norge må være verdensmestere på å merke mat med "sterk/spicy" etc uten å ha grunnlag for det :roll:
Når ble en skikkelig hot endret? Den er en favoritt hos oss, og har vært det i 5-6 år. Har ikke registrert at den er endret. Er det krydderblandingen som følger med som er endret?

Guttorm123

Legg inn av Guttorm123 »

Det var i hvert fall slik før i tiden. Nå savner jeg faktisk slike "advarsler" på enkelte produkter., etter at Grandiosa taco delux holdt på å ta livet av meg.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Jaauda skrev: søn mai 28, 2023 2:13 pm

Takk for den..

Når ble en skikkelig hot endret? Den er en favoritt hos oss, og har vært det i 5-6 år. Har ikke registrert at den er endret. Er det krydderblandingen som følger med som er endret?
Vet ikke når den ble endret, men jeg sluttet å kjøpe den av nettopp den grunnen. Tviler på at det er innbilning, all den tid jeg har sett flere på nettet som har sagt det samme. Tiden går veldig fort, så kan godt hende den ble annerledes før den ble favoritt hos dere. Er jo mange år siden den kom, uten at jeg nøyaktig kan huske eksakt tidspunkt for lansering.

Mener endringen hovedsaklig dreide seg om bunnsausen, redusering av både mengde og smak, etter min mening.
Jaauda

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 2:20 pm

Det var i hvert fall slik før i tiden. Nå savner jeg faktisk slike "advarsler" på enkelte produkter., etter at Grandiosa taco delux holdt på å ta livet av meg.
You pussy :lol:

Neida. Joda :D

Da har du med andre ord ikke spist Rema sin Nduja ennuh..?

Brukeravatar
Cannabis Connoisseur
Sted: Coffeshop - Amsterdam
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1640 times

Legg inn av Cannabis Connoisseur »

SirJames skrev: søn mai 28, 2023 2:32 pm

Om han holdt på å dø av Taco Delux bør du ikke oppfordre til Nduja. Det ville vært den sikre død. :lol:

Brukeravatar
fargerik
Has thanked: 163 times
Been thanked: 667 times

Legg inn av fargerik »

Kanskje like greit å la være. Jeg syns den var for sterk.
Det er ikke om å gjøre at maten er sterkest mulig. Det er ikke tøft å brife med å spise så sterk mat.

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: søn mai 28, 2023 2:35 pm

Om han holdt på å dø av Taco Delux bør du ikke oppfordre til Nduja. Det ville vært den sikre død. :lol:
True dat :lol:

Brukeravatar
SirJames

Legg inn av SirJames »

fargerik skrev: søn mai 28, 2023 2:35 pm

Kanskje like greit å la være. Jeg syns den var for sterk.
Det er ikke om å gjøre at maten er sterkest mulig. Det er ikke tøft å brife med å spise så sterk mat.
Flott, da vet vi at du synes det ikke er tøft å brife med å spise sterk mat :roll:

Svar