Chelsea FC - Klubbtråd

Svar
Inbetweener
Innlegg: 1325

Re: Chelsea FC - Klubbtråd

Legg inn av Inbetweener »

Det er helt enkle strukturelle prinsipper som gjør at Lampard sine lag er åpne som låvedører. Der Pep (og stort sett alle andre) har begynt å spille med en defensiv blokk bestående av fem spillere i en 3-2 eller 2-3 formasjon, spiller Lampard med sin faste 2-1. Det er gjerne 30-40 meter mellom stopperne og den dypeste midtbanespilleren også. Et hvert motstanderlags våte drøm.

Skal man spille med to angripende backer i en 4-2-3-1 må de to sentrale være av en mer sittende natur enn hva Frankie Boy instruerer dem til å være. Det er ren matematikk, men Galaxy Brain IQ kan tydeligvis ikke addisjon og subtraksjon opp til ti. Ganske skremmende. Lurer på om den IQ-testen ikke var på baksiden av et Se og Hør-blad.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Å bli roastet av Inbetweener begynner å seile opp som noe jeg virkelig frykter her i livet. Skarpe avleveringer her gitt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

4,64 xG til Manchester United i andreomgangen tror jeg er det høyeste man har sett i en enkeltomgang denne sesongen. Jeg er faktisk interessert nok til at jeg skal sjekke når sist en klubb hadde mer enn dette.

Edit: De eneste fulle kampene med like mange eller flere xG enn denne enkeltomgangen denne sesongen er Liverpool - Arsenal, hvor Liverpool hadde en xG på 4,64 og Fulham - Newcastle, hvor Newcastle hadde en xG på 4,67.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:14 pm 4,64 xG til Manchester United i andreomgangen tror jeg er det høyeste man har sett i en enkeltomgang denne sesongen. Jeg er faktisk interessert nok til at jeg skal sjekke når sist en klubb hadde mer enn dette.
Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 2:19 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:14 pm 4,64 xG til Manchester United i andreomgangen tror jeg er det høyeste man har sett i en enkeltomgang denne sesongen. Jeg er faktisk interessert nok til at jeg skal sjekke når sist en klubb hadde mer enn dette.
Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 2:19 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:14 pm 4,64 xG til Manchester United i andreomgangen tror jeg er det høyeste man har sett i en enkeltomgang denne sesongen. Jeg er faktisk interessert nok til at jeg skal sjekke når sist en klubb hadde mer enn dette.
Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:12 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 2:19 pm

Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?
Jeg lager en omelett her kompis, dere er egg.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Jolla skrev: fre mai 26, 2023 3:19 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:12 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm

Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?
Jeg lager en omelett her kompis, dere er egg.


Heggs eller homelettes?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:12 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 2:19 pm

Ja vær så snill. Vi ønsker å bli sparket så mye som mulig mens vi først er nede.
Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?
Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:12 pm
Jolla skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm

Bra! For Chelsea er en skam for fotballverden akkurat nå, og trenger å bli namet of shamet! : )
Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?
Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.
Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:12 pm

Men vi da? Vi er tilfeldige ofre. "Collateral damage"?
Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.
Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm

Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.
Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.
Jeg da?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Inbetweener skrev: fre mai 26, 2023 9:09 am
KTBFFH skrev: tor mai 25, 2023 11:21 pm Fofana ikke i nærheten av verdt pengene. En skandale der bak. Det vinduet i sommer herrejesus. Colwill og Gusto (pga skader på James) kan ikke komme fort nok inn. Kai og Mudryk hva skal man si.
Var ikke veldig imponert over Fofana i går jeg heller, men du må huske at Rudiger var ligaens dårligste stopper under Frank sist. Vi har en trener som har som filosofi at godt forsvar = flere forsvarsspillere og at godt angrep = flere angrepsspillere. Fofana kommer til å bli en bra, ren stopper når han spiller i et lag med et godt system, og ikke nautiske mil mellom lagdelene. Jeg er mer skeptisk til om han er en god nok pasningsspiller, men heldigvis har vi Badia og Colwill som begge er gode med ballen ved siden av.

Mudryk var din gullgutt fra januar. Det var også en av de mange tingene du tok Potter på. Jeg vil våge å påstå at absolutt alt har blitt verre under Tory Frank. Det var det så klart noen som visste her inne, men ikke alle. Man lærer så lenge man lever, med mindre man er Lampard, da. Han kommer aldri til å lære, så høy på seg selv som han er.

(Jeg tror for øvrig at Mudryk blir en knallgod spiller og mener at du har rett der. Men han trenger en sommer med intensiv 1 til 1-coaching. Og mediatrening.)
Ja Mudryk er min gullgutten, men han har ikke prestert hittil, men personlig har jeg fortsatt troen på han for han har noen egenskaper jeg verdsetter hos en kantspiller. Kan dog ta fullstendig feil. Fofana var ikke bare dårlig i går, men toppet jo Upamecano sin prestasjon kveld etter mot Madrid og. Dog enig i at Lampard er krise og mye skyld i det, men syns ikke Fofana så bra ut verken det lille under TT, Potter eller Lampard.

Ingen tvil om at alt er verre med Lampard, krise krise krise. Helt sinnsykt og. Det som skuffer meg mest er at han burde drillet en XI med Mudryk Madueke Badis Chuk Hall Datro/Kai fra dag 1. Spillere som er tiltenkt her neste sesong og fremtiden

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:47 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm

Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.
Jeg da?
Pool er ikke langt unna, gniene Amerikanske eiere som blir reddet av topp 2/3 trener i verden med en aldrende tropp. Så får vi se om de får noen gavepakker Barca igjen som kan finansiere 2 av de 3 beste og viktigste spillerne de neste 10årene

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Jeg skal virkelig omfavne begrepet CAREFREE frem til seriestart.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:47 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm

Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.
Jeg da?
Jeg er fryktelig lite interessert i enkeltdebattanter her inne, og hvem de er.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 9:33 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:47 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm

Dere er en branntomt. Dere.
Jeg da?
Jeg er fryktelig lite interessert i enkeltdebattanter her inne, og hvem de er.
Ok.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Lampard med 5 seire på 32 kamper denne sesongen. Det er jo faktisk en prestasjon. Aune Sand hadde nok klart å motivere spillere i større grad med høytopplesning fra Jordbærmus.
Kan ikke skjønne annet enn at Lampard er ferdig som manager i PL. Helt grusom.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

fugletitteren skrev: lør mai 27, 2023 10:19 am Lampard med 5 seire på 32 kamper denne sesongen. Det er jo faktisk en prestasjon. Aune Sand hadde nok klart å motivere spillere i større grad med høytopplesning fra Jordbærmus.
Kan ikke skjønne annet enn at Lampard er ferdig som manager i PL. Helt grusom.
Problemet med Lampard tilnærming er at taktikken og planen hans er basert på at alle spillere i alle ledd er en perfekt spiller på alle måter.

Hadde feks angrepsspillerne våre vært av høyere og mer stabil kvalitet så hadde vi vunnet langt flere kamper, da vi hadde scoret på mange flere av sjansene våre. En spiss med målteft hadde gjerne ikke gjort underverker men det hadde betraktelig økt sjansene våre for seier. Så det er for meg uforståelig at han gang på gang har benket vår ENESTE skadefrie spiss til fordel for stakkars malplasserte Havertz.

Han glemmer fundamentale ting som individuell utvikling og lagutvikling, relasjoner, omstilling ved ballmist struktur ved defensive dødballer etc.

Han snakker mye om "pride" og "what it means to wear the club badge", likevel så tar han med Ziyech, Pulisic, Aubameyang og til en viss grad RLC (er jo langt på vei ut) i flere av kampene istedenfor å gi faktiske klubbspillere en sjanse. Ja, han "redeema" seg selv litt her i forrige kamp med den lagoppstillingen, men dette er "too little too late".

Det er så mye.

Ansettelsen av Lampard og sparkingen av Potter "makes no fucking sense".

Innkjøpene av en haug med spillere med unntak av spissplassen "makes no fucking sense".

Salget av Timo og utlånet av Lukaku uten å i det hele tatt vurdere en ny spiss inn er så forbanna idiotisk at jeg klarer ikke å finne ord for å beskrive det, på noe som helst språk.


Er veldig spent på hvordan Pochettino kommer til å frisere denne troppen.


Ett ors oppsummerer de siste 12 månedene for meg: HELVETE

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Gatling på krigsstien med sin Gun. Fornøyelig lesing.

Jeg har to ulike hypoteser til hvordan morgendagens kamp blir. Enten så kommer Lampard til å være The Honorable Man og ta ut en ellever med spillere som mest sannsynlig spiller sine siste kamper for oss. Alternativet er at Lampard viderefører det han gjorde forrige kamp, hvor Chukwu, Mudryk, Madueke og Hall får starte enda en gang. Jeg frykter dessverre det første alternativet. Ser ikke bort ifra at Loftus Cheek starter istedenfor Chukwu og at Ziyech og Kova, som er tilbake i trening, får seg et innhopp. Eller, tre hypoteser da. Vi kommer til å tape igjen.

Helt crazy hadde det vært om Lampard gir Enzo kapteinsbindet. Sist Lampard var treneren vår og skjønte at han var ved veis ende lot han Mount få kapteinsbindet mot Leicester. Dagen etter var han passé. Ville fått en halvkram én om vår desidert beste spiller og den spilleren som tilfeldigvis også er den med mest Pride, Effort og Pashun (PEP) fikk belønning. Enzo har fortsatt noen år før han kommer til himmelen, så et lite plaster på såret for den mentale skaden vi har påført vår neste (nåværende) superstjerne er på sin plass. Da blir det enklere for Pochettino å gjøre det riktige i sommer også, ved å gi Fernandez kapteinsbindet på permanent basis.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Inbetweener skrev: lør mai 27, 2023 12:14 pm Gatling på krigsstien med sin Gun. Fornøyelig lesing.

Jeg har to ulike hypoteser til hvordan morgendagens kamp blir. Enten så kommer Lampard til å være The Honorable Man og ta ut en ellever med spillere som mest sannsynlig spiller sine siste kamper for oss. Alternativet er at Lampard viderefører det han gjorde forrige kamp, hvor Chukwu, Mudryk, Madueke og Hall får starte enda en gang. Jeg frykter dessverre det første alternativet. Ser ikke bort ifra at Loftus Cheek starter istedenfor Chukwu og at Ziyech og Kova, som er tilbake i trening, får seg et innhopp. Eller, tre hypoteser da. Vi kommer til å tape igjen.

Helt crazy hadde det vært om Lampard gir Enzo kapteinsbindet. Sist Lampard var treneren vår og skjønte at han var ved veis ende lot han Mount få kapteinsbindet mot Leicester. Dagen etter var han passé. Ville fått en halvkram én om vår desidert beste spiller og den spilleren som tilfeldigvis også er den med mest Pride, Effort og Pashun (PEP) fikk belønning. Enzo har fortsatt noen år før han kommer til himmelen, så et lite plaster på såret for den mentale skaden vi har påført vår neste (nåværende) superstjerne er på sin plass. Da blir det enklere for Pochettino å gjøre det riktige i sommer også, ved å gi Fernandez kapteinsbindet på permanent basis.
Enzo er en av få spillere som jeg føler gjør alt riktig. Vel verdt overgangssummen og vel så det. Kan bli en skikkelig klubblegende.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:36 pm
GatlingGun skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm
markantovertak skrev: fre mai 26, 2023 3:24 pm

Dere er en branntomt. Ikke kom å si at dere ikke ble advart.
Hvordan kan jeg som et menneske være en branntomt? Merkelig statemang!
Dere er en branntomt. Dere.
Off topic, men dette hadde ikke lektor Tørrdal vurdert til god norsk....!

https://ndla.no/nb/subject:af91136f-7da ... 96be4e93f/

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Chelsea går mot ligagull i år igjen.

Guro Reiten med nok en assist til målmaskinen Sam Kerr, som viser herrene hvor viktig det er å ha en god spiss/målscorer i laget.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Og der legger Guro selv på til 2-0!!

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Nkunku med 2 mål idag.

Musiala matchvinner og sørger for gull til Bayern.

Lolzalot

Legg inn av Lolzalot »

GatlingGun skrev: lør mai 27, 2023 5:25 pm Nkunku med 2 mål idag.

Musiala matchvinner og sørger for gull til Bayern.
Og en 1 assist. Toppskårer i BL med 16 mål selv om han missa halve sesongen. Kan bli en ok+ god spiller vil jeg si

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hvordan er 16 mål toppskåreren i en liga uten forsvarsspill?!

Fazam

Legg inn av Fazam »

GatlingGun skrev: lør mai 27, 2023 4:04 pm Chelsea går mot ligagull i år igjen.

Guro Reiten med nok en assist til målmaskinen Sam Kerr, som viser herrene hvor viktig det er å ha en god spiss/målscorer i laget.
Så det er tillatt å skrive om kvinnefotball her?
Kerr scoret to mål; slik at resultatet ble 0-3.
Spennende å se om formen fortsetter i VM.
Sist redigert av Fazam den lør mai 27, 2023 5:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Om direktørene våre har et gram av is i blodet sitt går de all in for Nkunku som midtspiss til neste sesong. Når vi bommer på den neste 100 millioners-mannen på topp er vi fort ikke en fotballklubb lenger, så da er det bedre og faktisk prøve og bygge noe stein for stein. Fiks en lagdel først før man half ass’er tre i samme vindu.

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »



Buy who? Buy what? Fuckin' everything.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»