Vin-anmeldelser i VG

Svar
Oslogg123
Innlegg: 505

Vin-anmeldelser i VG

Legg inn av Oslogg123 »

Har lagt merke til at alle vinene som anmeldes i VG får terninkast 6 og at man må betale for å lese anmeldelsen!
Veldig suspekt hele greia!

Jaauda

Legg inn av Jaauda »

Oslogg123 skrev: fre mai 26, 2023 11:25 am Har lagt merke til at alle vinene som anmeldes i VG får terninkast 6 og at man må betale for å lese anmeldelsen!
Veldig suspekt hele greia!
Hvis du tenker på ukens anmeldelse av naturviner med tittelen Wow-viner så er det 6 viner som er vurdert. 2 får terningkast 6, de andre får 5.

Generelt har avisene ingenting igjen for å poste anmeldelser som er midt på treet. Det er ingen som gidder å lese. Det som selger er det som er skikkelig godt, eller det som blir slaktet.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jaauda skrev: fre mai 26, 2023 11:35 am
Oslogg123 skrev: fre mai 26, 2023 11:25 am Har lagt merke til at alle vinene som anmeldes i VG får terninkast 6 og at man må betale for å lese anmeldelsen!
Veldig suspekt hele greia!
Hvis du tenker på ukens anmeldelse av naturviner med tittelen Wow-viner så er det 6 viner som er vurdert. 2 får terningkast 6, de andre får 5.

Generelt har avisene ingenting igjen for å poste anmeldelser som er midt på treet. Det er ingen som gidder å lese. Det som selger er det som er skikkelig godt, eller det som blir slaktet.
Tror de hadde stått seg bedre på en litt mer folkelig tilnærming. Folk som har en virkelig interesse for vin har andre steder å få informasjon, heller enn terningkast i VG. Dagens avbildede vin har en utsalgspris på kr 575, da henvender man seg til en veldig snever kundegruppe.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Liker disse tipsene jeg, funnet masse vin jeg ikke ville prøvd ellers.

Synes også at de er flinke til å variere prisnivået, typ i regionen rundt 150,--250,- og ikke bare rundt 500,- (selv om det er en del av disse også, naturlig nok).

Ghost

Legg inn av Ghost »

Chromeback skrev: fre mai 26, 2023 4:11 pm Liker disse tipsene jeg, funnet masse vin jeg ikke ville prøvd ellers.

Synes også at de er flinke til å variere prisnivået, typ i regionen rundt 150,--250,- og ikke bare rundt 500,- (selv om det er en del av disse også, naturlig nok).
Enig, jeg vil jo ha vintips, ikke advarsler om hva jeg ikke skal kjøpe. Vil tro de tester ganske mye og legger ut det de liker. Og syns også det er god variasjon på prisene. Rundt 500 er jo sjelden, men det er jo heller ikke avskrekkende om man vil ha en god flaske.

Avisene har vel av og til tester av bestselgere hvor de bruker alle deler av skalaen også.

Someone

Legg inn av Someone »

Nå er det vel gjerne den de gir 6 som fort blir avbildet

Ellers er terningkast en dårlig karaktersystem for vin. Og dessuten har vin en tendens til å bli bedømt etter en ganske relativ karakterskala

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

KingKongHalvor skrev: fre mai 26, 2023 3:19 pm
Jaauda skrev: fre mai 26, 2023 11:35 am
Oslogg123 skrev: fre mai 26, 2023 11:25 am Har lagt merke til at alle vinene som anmeldes i VG får terninkast 6 og at man må betale for å lese anmeldelsen!
Veldig suspekt hele greia!
Hvis du tenker på ukens anmeldelse av naturviner med tittelen Wow-viner så er det 6 viner som er vurdert. 2 får terningkast 6, de andre får 5.

Generelt har avisene ingenting igjen for å poste anmeldelser som er midt på treet. Det er ingen som gidder å lese. Det som selger er det som er skikkelig godt, eller det som blir slaktet.
Tror de hadde stått seg bedre på en litt mer folkelig tilnærming. Folk som har en virkelig interesse for vin har andre steder å få informasjon, heller enn terningkast i VG. Dagens avbildede vin har en utsalgspris på kr 575, da henvender man seg til en veldig snever kundegruppe.
Kanskje de hørte på meg?

I dag er det sommerviner til under 200kr.😅

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»