Toppserien 2023

Svar
One Tree Hill go

Re: Toppserien 2023

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner vinner til slutt:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den tredje og nest siste kampen møttes LSK Kvinner og Åsane:


LSK Kvinner (3) vs Åsane (1)



Mål LSK Kvinner: Mimmi Matilda Löfwenius Veum 51 min
Eva Amanda Johnsson Haahr 55 min
Mimmi Matilda Löfwenius Veum 61 min


Mål Åsane: Kaja Karlsen 18 min

Det ble til slutt seier for LSK Kvinner, da de vant 3-1 hjemme mot Åsane, men det var gjestene som kom best i gang, for etter 18 spilte minutter går Åsane opp i ledelsen 1-0 ved Kaja Karlsen, det er også pauseresultatet, etter hvilen snur LSK Kvinner det, først utligner LSK Kvinner til 1-1 ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum etter 51 spilte minutter, før LSK Kvinner går opp i ledelsen 2-1 etter 55 spilte minutter ved Eva Amanda Johnsson Haahr, før LSK Kvinner øker til 3-1 etter 61 spilte minutter ved Mimmi Matilda Löfwenius Veum, flere mål blir det ikke i denne kampen, LSK Kvinner skal møtte Røa på bortebane til helgen, mens Åsane skal spille hjemme mot Brann på mandag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Krisen fortsetter for Brann:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen som ble spilt (i og med at Avaldsnes og Stabæk ikke ert spilt ennå) møttes Brann og Rosenborg:


Brann (1) vs Rosenborg (4)


Mål Brann: Marit Bratberg Lund 87 min


Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 4 min
Anna Langås Jøsendal 10 min
Ingrid Østervold Stenevik (selvmål) 52 min
Anna Langås Jøsendal 57 min


Det var ingen tvil om at Rosenborg skulle vinne denne kampen, og allerede etter 4 spilte minutter setter Rosenborg ballen i mål ved Emilie Nautnes, etter 10 minutters spill dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Anna Langås Jøsendal, det er også pauseresultatet, etter hvilen øker Rosenborg til 3-0 etter et selvmål ved Ingrid Østervold Stenevik etter 52 spilte minutter, før Rosenborg øker ledelsen til 4-0 etter 57 minutters spill ved Anna Langås Jøsendal, det ser lenge ut til at det skal ende med 4-0 til Rosenborg, men etter 87 spilte minutter reduserer Brann og dermed 4-1 ved Marit Bratberg Lund, flere mål blir det ikke, Rosenborg skal ta imot Avaldsnes hjemme til helgen, mens Brann skal møtte Åsane borte på mandag.

Tabell og alt det runde kommer etter neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

One Tree Hill go skrev: tir mai 16, 2023 10:56 pm Krisen fortsetter for Brann:


Da er runde 9 av Toppserien ferdig spilt og i den fjerde og siste kampen som ble spilt (i og med at Avaldsnes og Stabæk ikke ert spilt ennå) møttes Brann og Rosenborg:


Brann (1) vs Rosenborg (4)


Mål Brann: Marit Bratberg Lund 87 min


Mål Rosenborg: Emilie Nautnes 4 min
Anna Langås Jøsendal 10 min
Ingrid Østervold Stenevik (selvmål) 52 min
Anna Langås Jøsendal 57 min


Det var ingen tvil om at Rosenborg skulle vinne denne kampen, og allerede etter 4 spilte minutter setter Rosenborg ballen i mål ved Emilie Nautnes, etter 10 minutters spill dobler Rosenborg ledelsen til 2-0 ved Anna Langås Jøsendal, det er også pauseresultatet, etter hvilen øker Rosenborg til 3-0 etter et selvmål ved Ingrid Østervold Stenevik etter 52 spilte minutter, før Rosenborg øker ledelsen til 4-0 etter 57 minutters spill ved Anna Langås Jøsendal, det ser lenge ut til at det skal ende med 4-0 til Rosenborg, men etter 87 spilte minutter reduserer Brann og dermed 4-1 ved Marit Bratberg Lund, flere mål blir det ikke, Rosenborg skal ta imot Avaldsnes hjemme til helgen, mens Brann skal møtte Åsane borte på mandag.

Tabell og alt det andre, kommer etter neste runde.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Alle kamper i Toppserien i den tiende serierunde:
søndag 21/05-23:
Lyn vs Arna-Bjørnar 15:00 (Tv 2 Play)
Røa vs LSK Kvinner 15:00 (TV 2 Play)
Rosenborg vs Avaldsnes 15:00 ( TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play)
Stabæk vs Vålerenga 16:45 (NRK 1 0g nrk.no)

mandag 22/05-23
Åsane vs Brann 19:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Lyn får besøk fra Bergen:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Lyn og Arna-Bjørnar:


Lyn vs Arna-Bjørnar
Sted: Grorud match kunstgress
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Sarah Fatemeh Zangeneh (Kongsberg IF)
Ass.dommer 1: Liv Boberg Kristiansen (Skedsmo)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Philip George Aarskog (Huk FK)
Klokkeslett: 15:00

Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... slo/Grorud





Det er altså Lyn og Arna-Bjørnar som skal møtes på Grorud match kunstgress på søndag ettermiddag, dette er en kamp jeg tror Lyn bør vinne, det bør de gjøre i forhold til tabellen, de har 6 poeng mer enn Arna-Bjørnar før kampen og jeg tror nok ikke den avstanden blir noe mindre etter kamp, snarere tvert imot, Lyn kommer fra et 4-0 tap borte mot Vålerenga etter forrige serierunde, mens Arna-Bjørnar fikk et uavgjort resultat hjemme møt Røa med 1-1.



Oddsen for kampen mellom Lyn og Arna-Bjørnar ser slik ut:
H: 1.20
U: 5.80
B: 9.20
Det er ingen tvil om at hjemmelaget Lyn er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabell naboene møtes på Røa kunstgress:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Røa og LSK Kvinner:


Røa vs LSK Kvinner
Sted: Røa kunstgress
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Torje Andreassen (Bossekop UL)
Ass.dommer 2: Kim Tomas Laivindil Klevengen (Nesodden IF)
4. dommer: Jonas Johnsen (Bækkelagets SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play





Værmelding for kampen mellom Røa og LSK Kvinner finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... o/Oslo/Røa





Det er altså tabell naboene som møtes, når Røa får besøk av LSK Kvinner, det er 2 poeng som skiller lagene før kampen, i favør LSK Kvinner, jeg tror nok at gjesten fra Romerike fort kam vinne kampen, Røa kommer fra et uavgjort resultat borte i Bergen mot Arna-Bjørnar i forrige runde, mens LSK Kvinner vant til slutt 3-1 hjemme i LSK-hallen mot Åsane i forrige runde.

Oddsen for kampen mellom Røa og LSK Kvinner ser slik ut:
H: 5.00
U: 4.00
B: 1.50


Det er ingen tvil om at gjestene LSK Kvinner er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Skal prøve å komme med resten av før kamp rapportene enten i kveld, eller i morgen ettermiddag/kveld.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg tar imot John Arne Riise og Avaldsnes:


Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes Rosenborg og Avaldsnes:


Rosenborg vs Avaldsnes
Sted: Koteng Arena
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Marit Buhaug Folstad (Buvik IL - Fotball)
Ass.dommer 1: Marcus Klomsten Dragsten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Omed Anwar (Hommelvik IL)
4. dommer: Espen Tømmervold (Klæbu IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play






Værmelding for kampen mellom Rosenborg og Avaldsnes finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ettsanlegg






Rosenborg er tilbake på vinner sporet igjen etter forrige helg og mye tyder på at de også skal vinne denne kampen, jeg tror også at de fort kan vinne denne kampen også, John Arne Riise har skrevet på en ny kontrakt med Avaldsnes for ikke så lenge siden, og han og spillerne vil nok prøve å hindre Rosenborg i å vinne, men vi får vente å se. Rosenborg kommer fra en 4-1 seier borte mot Brann, mens Avaldsnes har fått litt ekstra kamphvile fordi kampen mot Stabæk på Karmøy ble utsatt pga. været og tåke i Haugesund.

Oddsen for kampen mellom Rosenborg og Avaldsnes ser slik ut:
H: 1.11
U: 7.30
B: 13.50


Det er ingen tvil om at hjemmelaget Rosenborg er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederen Vålerenga tar turen til Nadderud:




Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Stabæk og Vålerenga:


Stabæk vs Vålerenga
Sted: Nadderud Stadion
Runde: 10
Dag: søndag
Dato: 21/05-23
Dommer: Karoline Marie Jensen (Furuflaten Idrettslag)
Ass.dommer 1: Helle Reiten (Sjetne IL)
Ass.dommer 2: Ingrid Pettersen (Buvik IL - Fotball)
4. dommer: Abdulhadi Al-Fahad (Ekholt BK)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no






Værmelding for kampen mellom Stabæk og Vålerenga finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... %20stadion





Det er altså serielederne Vålerenga som skal møtte Stabæk på Nadderud stadion på søndag, dette blir en kamp der jeg tror Vålerenga vil dominere og ikke minst så bør de vinne kampen også, Stabæk har kanskje en fordel i og med at de ikke spilte forrige helg, da de egentlig skulle til Karmøy og møtte Avaldsnes der, men ble hindret av været og tåke, mens Vålerenga vant 4-0 hjemme på Intility Arena mot byrival Lyn.



Oddsen for kampen mellom Stabæk og Vålerenga ser slik ut:
H: 6.40
U: 4.50
B: 1.35


Det er ingen tvil om at gjestene Vålerenga er favoritter ifølge oddsen også, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Et Brannlag i krise møter Åsane til Bergensderby:




Da er det klart for runde 10 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Åsane og Brann:


Åsane vs Brann
Sted: Åsane Arena
Runde: 10
Dag: mandag
Dato: 22/05-23
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 1: Bjørn Tore Warland Idsø (Baune, SK)
Ass.dommer 2: Mathias Fremstad Nymo (Askøy FK)
4. dommer: Elias Haugen (Nymark IL)
Klokkeslett: 19:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play





Værmelding for kampen mellom Åsane og Brann finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... estveggen



Det er altså en mandagskamp når Åsane tar imot et Brannlag som sliter veldig i Toppserien for tiden, det er rett og slett krise for Brann, Åsane kommer fra et 3-1 tap i borte i LSK-hallen mot LSK Kvinner, etter å ha ledet kampen 1-0 til pause forrige helg, mens Brann tapte 4-1 eller 1-4 hjemme mot Rosenborg forrige helg. Jeg tror det vil bli en jevn kamp og tør egentlig ikke tippe en vinner her.



Oddsen for kampen mellom Åsane og Brann ser slik ut:
H: 6.90
U: 5.00
B: 1.30


Det er ingen tvil om at gjestene Brann er favoritter ifølge oddsen i hvert fall, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Kan bli vanskelig for Avaldsnes å komme tilbake mot FK Skinnvest nå.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Eldon skrev: søn mai 21, 2023 4:31 pm Kan bli vanskelig for Avaldsnes å komme tilbake mot FK Skinnvest nå.
Ja, FK skinnvæst aka trondheimsørn har virkelig fått opp dampen og er i godt slag om dagen.
Kan bli en hard nøtt å knekke, om de ikke fucker opp økonomien enda mer og må selge unna i sommer.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Synne Skinnes Hansen forlater Rosenborg når kontrakten utløper og har signert for en ikke-navngitt tysk klubb fra 1. juli.

Rosenborg har gitt henne flere kontraktsforslag, men muligheten i utlandet (og muligens litt bedre lønn vil jeg tippe) ble for fristende til å si nei til.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

thewaterfall skrev: man mai 22, 2023 6:50 pm Synne Skinnes Hansen forlater Rosenborg når kontrakten utløper og har signert for en ikke-navngitt tysk klubb fra 1. juli.

Rosenborg har gitt henne flere kontraktsforslag, men muligheten i utlandet (og muligens litt bedre lønn vil jeg tippe) ble for fristende til å si nei til.
Det er jo forståelig, samtidig som det blir uvant for Rosenborg etter hvert å ikke ha henne der, men de finner nok en ny god kantspiller som Hansen, de har jo uansett varslet at det blir spiller kjøp i sommer, gleder meg til å se hvem som skal inn.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Røa tapte mot LSK Kvinner:

Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den første kampen møttes Røa og LSK Kvinner:



Røa (0) vs LSK Kvinner (1)


MÅL LSK Kvinner: Oda Mathilde Johansen 77 min


Det ble en relativt jevn kamp, i hvert fal resultatmessig, da Røa tok imot LSK Kvinner på søndag, etter en målløs førsteomgang, ble andreomgangen bitte litt mer målfarlig, selv om det ble bare ett mål, kampens eneste mål kom etter 77 spilte minutter, da satte LSK Kvinner og Oda Mathilde Johansen inn 1-0, flere mål blir det ikke i denne kampen, Røa skal til Bergen og møtte Brann der til helgen, mens LSK Kvinner får besøk av Lyn.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

One Tree Hill go skrev: tir mai 23, 2023 3:50 pm
thewaterfall skrev: man mai 22, 2023 6:50 pm Synne Skinnes Hansen forlater Rosenborg når kontrakten utløper og har signert for en ikke-navngitt tysk klubb fra 1. juli.

Rosenborg har gitt henne flere kontraktsforslag, men muligheten i utlandet (og muligens litt bedre lønn vil jeg tippe) ble for fristende til å si nei til.
Det er jo forståelig, samtidig som det blir uvant for Rosenborg etter hvert å ikke ha henne der, men de finner nok en ny god kantspiller som Hansen, de har jo uansett varslet at det blir spiller kjøp i sommer, gleder meg til å se hvem som skal inn.
Hvordan kan rbk kjøpe spillere når den økonomiske situasjonen er som den er?
De har allerede fått poengtrekk for sine økonomiske problemer, og er i rød sone.
Sist redigert av Henningsen den tir mai 23, 2023 4:08 pm, redigert 1 gang totalt.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Uavgjort da Lyn møtte Arna-Bjørnar:

Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den andre kampen møttes Lyn og Arna-Bjørnar:



Lyn (2) vs Arna-Bjørnar (2)


Mål Lyn: Kristin Holmen 2 min
Anna Nerland Aahjem 90 min



Mål Arna-Bjørnar: Miljana Ivanovic 54 min
Miljana Ivanovic 67 min



Det ble uavgjort når Lyn tok imot Arna-Bjørnar til dyst, det var hjemmelaget lyn som kom best i gang for etter bare 2 spilte minutter setter Lyn og Kristin Holmen inn 1-0, dette var også pauseresultatet, etter hvilen kom utligningen etter 54 min og det er Miljana Ivanovic som skårer for Arna-Bjørnar, etter 6 7 spilte minutter går Arna-Bjørnar opp i ledelsen 2-1 nok en gang ved Miljana Ivanovic, det ser lenge ut til å bli 2-1 til Arna-Bjørnar, men noe Arna-Bjørnar hadde «glemt» hehehe, var at Lyn har Anna Nerland Aahjem og hun sørger for at det står 2-2 på tavla etter 90 spilte minutter, det blir naturlig nok ingen flere må i denne kampen. Det blir et par gulekort i denne kampen blant annet til Assistenttrener for Lyn Mason Mark Minister. Lyn skal til LSK-hallen og møtte LSK Kvinner der til helgen, mens Arna-Bjørnar tar imot Stabæk hjemme i Bergen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Henningsen skrev: tir mai 23, 2023 3:56 pm
One Tree Hill go skrev: tir mai 23, 2023 3:50 pm
thewaterfall skrev: man mai 22, 2023 6:50 pm Synne Skinnes Hansen forlater Rosenborg når kontrakten utløper og har signert for en ikke-navngitt tysk klubb fra 1. juli.

Rosenborg har gitt henne flere kontraktsforslag, men muligheten i utlandet (og muligens litt bedre lønn vil jeg tippe) ble for fristende til å si nei til.
Det er jo forståelig, samtidig som det blir uvant for Rosenborg etter hvert å ikke ha henne der, men de finner nok en ny god kantspiller som Hansen, de har jo uansett varslet at det blir spiller kjøp i sommer, gleder meg til å se hvem som skal inn.
Hvordan kar rbk kjøpe spillere når den økonomiske situasjonen er som den er?
De har allerede fått poengtrekk for sine økonomiske problemer, og er i rød sone.
Det skal sant sies at de sa dette før poeng trekket, men de må jo ha en erstatter for Hansen etter hvert vil jeg tro, men vi må vel bare vente å se.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Henningsen skrev: tir mai 23, 2023 3:56 pm
One Tree Hill go skrev: tir mai 23, 2023 3:50 pm
thewaterfall skrev: man mai 22, 2023 6:50 pm Synne Skinnes Hansen forlater Rosenborg når kontrakten utløper og har signert for en ikke-navngitt tysk klubb fra 1. juli.

Rosenborg har gitt henne flere kontraktsforslag, men muligheten i utlandet (og muligens litt bedre lønn vil jeg tippe) ble for fristende til å si nei til.
Det er jo forståelig, samtidig som det blir uvant for Rosenborg etter hvert å ikke ha henne der, men de finner nok en ny god kantspiller som Hansen, de har jo uansett varslet at det blir spiller kjøp i sommer, gleder meg til å se hvem som skal inn.
Hvordan kar rbk kjøpe spillere når den økonomiske situasjonen er som den er?
De har allerede fått poengtrekk for sine økonomiske problemer, og er i rød sone.
Jeg er ingen økonomi-ekspert, men de havnet i rød sone for status i RBKK per 31.12.2022 slik jeg har forstått det, mens de fra 01.01.2023 hadde bedre økonomi på papiret som en del av Rosenborg Ballklub siden da fusjonerte RBKK (gamle Trondheims-Ørn sin organisasjon) med Rosenborg Ballklub. Så mener jeg reglene er slik at det ikke er ulovlig å kjøpe eller signere nye spillere mens man er i rød sone men at NFF må godkjenne avtalene som økonomisk forsvarlig for klubben og at den ikke setter handlingsplanen i fare eller noe deretter. Rosenborg har forøvrig anket avgjørelsen om poengtrekk (-1 poeng). Jeg er enig i at det fremstår litt rart, men de økonomiske forpliktelsene til Rosenborg sitt kvinnelag er ikke i (umiddelbar) fare etter at fusjonen ble gjennomført, men siden det skal opereres med separate budsjetter for herrelaget og kvinnelaget så vil jeg tro at det økonomiske handlerommet ikke er all verden uten at det hentes penger som ikke er medregnet i budsjettet for å si det enkelt. Altså enten midler fra eksterne investorer som går til begge lag eller penger fra konsernet/klubben Rosenborg. Til tross for separate budsjetter er det jo ikke slik at økonomiene er separate i praksis, alle inntekter og alle utgifter tilfaller jo konsernet/klubben.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Rosenborg tok storeslem på Avaldsnes på Koteng Arena i år også:



Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den tredje kampen møttes Rosenborg og Avaldsnes:



Rosenborg (6) vs Avaldsnes (0)


Mål Rosenborg: Elin Åhgren Sørum 10 min
Emilie Marie Joramo 40 min
Anna Langås Jøsendal 54 min
Anna Langås Jøsendal 64 min
Sara Iren Lindbak Hørte 67 min
Sara Iren Lindbak Hørte 93 min




Nei det var ingen videoavspilling fra i fjor, da Rosenborg tok og vant 6-0 mot Avaldsnes, men det kunne det likegodt ha vært, for det ble det samme resultatet den gangen også, ikke de samme målscorerne, men likevel, og det begynte og bli litt pinlig for John Arne Riise og Avaldsnes spesielt i andreomgang, kampens førte mål kom etter 10 spilte minutter da satte Rosenborg og Elin Åhgren Sørum inn 1-0, etter 40 spilte minutter var det den andre midtbane juvelen hos Rosenborg Emilie Marie Joramo som satte inn 2-0, dette var også pauseresultatet. Etter hvilen satte Anna Langås Jøsendal inn sitt første for dagen og 3-0, 10 minutter senere øker Rosenborg ledelsen til 4-0 nok engang ved Anna Langås Jøsendal, 3 minutter senere stanger Sara Iren Lindbak Hørte inn 5-0, det ser ut til å bli 5-0, men 3 minutter på overtid øker Sara Iren Lindbak Hørte likegodt ledelsen til 6-0, flere mål blir det naturlig nok ikke i denne akmen heller, Rosenborg står nok ovenfor en vanskeligere kamp når de dra til Oslo for å møtte Vålerenga der på lørdag, mens Avaldsnes får besøk fra Bergen og Åsane også på lørdag.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Stabæk fikk det tøft mot serieleder Vålerenga:



Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den fjerde og nest siste kampen møttes Stabæk og Vålerenga:



Stabæk (0) vs Vålerenga (2)


Mål Vålerenga: Ingibjörg Sigurdardottir 26 min
Ylinn Tennebø 49 min




Det ble seier for gjestene og serielederen Vålerenga da de gjestet Nadderud stadion søndag ettermiddag/kveld, kampens første mål kom etter 26 spilte minutter da satte Vålerenga og Ingibjörg Sigurdardottir inn 1-0, dette var også pauseresultatet, etter hvilen doblet Vålerenga ledelsen til 2-0 etter 49 spilte minutter ved Ylinn Tennebø, flere mål blir det ikke i denne kampen, Stabæk skal til Bergen og møtte Arna-Bjørnar der på lørdag, mens Vålerenga får besøk av serietoer Rosenborg.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Endelig en seier for Brann igjen:



Da er serierunde 10 ferdig spilt og i den femte og siste kampen møttes Åsane og Brann:



Åsane (0) vs Brann (2)


Mål Brann: Maria Dybwad Brochmann 60 min
Sara Jane Ritter 86 min



Det ble altså 2-0 til gjestene Brann da de møtte byrival Åsane til dyst, etter en målløs førsteomgang, satte Brann og Maria Dybwad Brochmann inn 1-0 etter 60 spilte minutter, det ser ut til å ende med 1-0, men etter 86 spilte minutter dobler Brann ledelsen til 2-0 ved Sara Jane Ritter, flere mål blir det ikke i denne kampen, Åsane skal til Karmøy og møtte Avaldsnes der, mens Brann får besøk av Røa.

Før kamp rapporter for helgen kommer på fredag, men alle kampen spilles på lørdag 27.mai.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellen i Toppserien etter (11 runder for Vålerenga og Røa, 10 runder for alle de andre lagene bortsett ifra Avaldsnes og Stabæk som har 9 spilte runder) av 27 serierunder ser slik ut:


1. Vålerenga 29 poeng
2. Rosenborg 23 poeng
3. LSK Kvinner 18 poeng
4. Brann 13 poeng
5. Røa 13 poeng
6. Stabæk 11 poeng
7. Lyn 11 poeng
8. Avaldsnes 8 poeng
9. Åsane 7 poeng
10. Arna-Bjørnar 5 poeng


One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Link til rundens lag (runde 10):
https://www.instagram.com/p/CslmbwrIKbe/

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Her er oversikten over alle kampene som spilles i runde 11 av Toppserien 2023:
Lørdag 27/05-23:
Avaldsnes vs Åsane 15:00 (TV 2 Play)
LSK Kvinner vs Lyn 15:00 (TV 2 Play)
Arna-Bjørnar vs Stabæk 15:00 (TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play)
Brann vs Røa 15:00 (TV 2 Sport 1 og TV 2 Play)
Vålerenga vs Rosenborg 16:45 (NRK 1 og nrk.no/sport)


Før kamp rapportene kommer i morgen, tok bare med alle kampene nå i stedet for i morgen.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellnaboene møtes på Karmøy:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den første kampen møtes Avaldsnes og Åsane:


Avaldsnes vs Åsane
Sted: Avaldsnes 1
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Marit Skurdal (Oppsal IF Fotball)
Ass.dommer 1: Silje Elisabeth Thoresen (Bækkelagets SK)
Ass.dommer 2: Marius Clarholm (Forus og Gausel Idrettslag)
4. dommer: Johan Veland Kjellesvik (Haugar, SK)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Avaldsnes og Åsane finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... /Avaldsnes



Det er altså tabellnaboene Avaldsnes og Åsane som møtes til dyst på Karmøy, det er bare et poeng som skiller de to lagene i favør Avaldsnes. Jeg tror nok at hjemme laget fort kan vinne denne kampen, men det kan også fort bli jevnt, Avaldsnes tapte 6-0 borte mot Rosenborg i forrige kamp, mens Åsane tapte hjemme med 2-0 mot Brann.



Oddsen for kampen mellom Avaldsnes og Åsane ser slik ut:
H: 2.45
U: 3.30
B: 2.50

Det er veldig jevnt ifølge oddsen, men Avaldsnes er blitte litt mer favoritter en Åsane, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Arna-Bjørnar tar imot Stabæk:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den andre kampen møtes Arna-Bjørnar og Stabæk:


Arna-Bjørnar vs Stabæk
Sted: Arna Idrettspark
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Sondre Brudvik (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 1: Martin Røed Knudsen (Tertnes Fotball Herrer)
Ass.dommer 2: Andrè Frøseth Jønland (Sandviken, IL)
4. dommer: Mohammed Nabil Alzinati (Nymark IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport Premium 1 og TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom Arna-Bjørnar og Stabæk finner dere her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ergen/Arna




Arna-Bjørnar tar altså imot Stabæk til dyst, dette er en kamp som jeg tror gjestene Stabæk for kan vinne, men vi får vente å se, Arna-Bjørnar spilte uavgjort 2-2 mot Lyn i forrige serie runde, mens Stabæk tapte 2-0 hjemme mot serieleder Vålerenga.


Oddsen for kampen mellom Arna-Bjørnar og Stabæk ser slik ut:
H: 4.40
U: 3.80
B: 1.60

Det er Ingen tvil om at gjestene Stabæk er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

LSK Kvinner tar imot Lyn:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den tredje kampen møtes LSK Kvinner og Lyn:


LSK Kvinner vs Lyn
Sted: LSK-hallen
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Arion Shaqiri (Rælingen)
Ass.dommer 1: Marie Enersgård (Hundvåg Idrettslag)
Ass.dommer 2: Shahad Emad Al-Rantisi (Trane, SK)
4. dommer: Marie Green Dahle (Nordstrand IF)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Play




Værmelding for kampen mellom LSK Kvinner og Lyn er som vanlig ikke nødvendig i og med at kampen spilles inne i en hall.




LSK Kvinner tar altså imot Lyn til dyst, dette er en kamp som LSK Kvinner i utgangspunktet skal vinne vil jeg tror, men vi får bare vente å se, LSK Kvinner vant 1-0 borte mot Røa i forrige runde, mens Lyn spilte uavgjort hjemme mot Arna-Bjørnar.



Oddsen for kampen mellom LSK Kvinner og Lyn ser slik ut:
H: 1.40
U: 4.30
B: 5.90
Det er Ingen tvil om at hjemmelaget LSK Kvinner er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Tabellnaboene møtes i Bergen:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den fjerde og nest siste kampen møtes Brann og Røa:


Brann vs Røa
Sted: Stemmemyren kunstgress
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Kristoffer Hagenes (Hovding, TIL)
Ass.dommer 1: Martin Stokke (Raumnes & Årnes)
Ass.dommer 2: Benjamin Muranovic Abedinovski (Fri, IL)
4. dommer: Markus Lille (Malvik IL)
Klokkeslett: 15:00
Kanal: TV 2 Sport 1 og TV 2 Play



Værmelding for kampen mellom Brann og Røa finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... Sandviken



Det er altså tabell naboene Brann og Røa som møtes til dyst på Stemmemyren i morgen ettermiddag, det er bare ett poeng som skiller i favør Brann, jeg tror kanskje Brann fort kan vinne denne kampen, men vi får bare vente å se. Brann vant 2-0 borte mot Åsane i forrige, mens Røa tapte 1-0 hjemme mot LSK Kvinner.


Oddsen for kampen mellom Brann og Røa ser slik ut:
H: 1.35
U: 4.50
B: 6.60

Det er Ingen tvil om at hjemmelaget Brann er favoritter også ifølge oddsen, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

One Tree Hill go

Legg inn av One Tree Hill go »

Serielederne Vålerenga tar imot serietoerne Rosenborg:


Da er det klart for serierunde 11 av Toppserien 2023 og i den femte og siste kampen møtes Vålerenga og Rosenborg:


Vålerenga vs Rosenborg
Sted: Intility Arena
Runde: 11
Dag: lørdag
Dato: 27/05-23
Dommer: Johan William Grundt (Eidskog Fotball)
Ass.dommer 1: Torje Andreassen (Bossekop UL)
Ass.dommer 2: Adriana Fairway (Lille Tøyen FK)
4. dommer: Karwan Mamhassan (Klemetsrud Idrettslag)
Klokkeslett: 16:45
Kanal: NRK 1 og nrk.no




Værmelding for kampen mellom Vålerenga og Rosenborg finner der her:
https://www.yr.no/nb/værvarsel/daglig-t ... ty%20Arena




Det er altså serielederne Vålerenga som tar imot serietoerne Rosenborg til dyst, og dette tror jeg fort kam bli en jevn kamp mellom to gode lag, men vi får vente å se. Vålerenga kommer fra en 2-0 seier borte mot Stabæk, mens Rosenborg vant 6-0 hjemme mot Avaldsnes.



Oddsen for kampen mellom Vålerenga og Rosenborg ser slik ut:
H: 2.20
U: 43.45
B: 2.70


Det er veldig jevnt ifølge odden også, selv om hjemmelaget Vålerenga er bitte litt mer favoritter enn gjestene Rosenborg, men som vanlig så skal kampen spilles først også da.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»