Justisministeren prioriterer kjendisfest

Svar
Centrist

Re: Justisministeren prioriterer kjendisfest

Legg inn av Centrist »

fargerik skrev: fre mai 26, 2023 5:03 pm Utrolig at det er en hetsekampanje mot en intelligent og smart statsråd bare på grunn av at hun ser bra ut og har en veltrent kropp. Faen for en gjeng tapere.
Dama var med på en realityserie som ble spilt inn FØR hun ble statsråd, for pokker.
Og hun vant! Tøffere og sterkere enn alle de andre deltakerne.
Så det er hetsing å påpeke at man har en justisminister som nedgraderer og bortforklarer legalitetsprinsippet og menneskerettigheter mens i samme rekke antyder at det er svært viktig å vise bakdelen sin på TikTok? Man er flink hvis man klarer å overbevise meg om at det var en glipp.

Støre skal altså kritiseres for å bruke en visstnok typisk folkelig genser på fjellet, mens Mehl kan ikke kritiseres for hva det er verdt?

Jeg klarer ikke å se hvilken relevans hennes realitydeltakelse har. En rekke andre politikere har vært med i realityserier, men dette fratar ikke disse fra kritikk, noe som naturligvis også gjelder for Mehl.
Det er godt mulig hun er intelligent og smart, for alt jeg vet. Hun gjorde ett godt inntrykk i både Anno og Kompani Lauritzen, men det er irrelevant opp mot hennes svært svake jobb som justisminister. Det å være smart er ikke synonymt med å gjøre en god jobb som statstråd.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Vel, om vi har en udugelig justisminister, så er det jo et Fremskritt fra forrige regjering som hadde 5 udugelige justisministre.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 22, 2023 4:50 pm
Sisyfos skrev: ons mar 22, 2023 4:45 pm
Hetfield skrev: ons mar 22, 2023 10:18 am Tenker hun kan gå tilbake til reality, det er passende nivå for dette brødhuet..
Jeg har aldri hatt noe i nærheten av tillit til denne damen, som nærmest gikk bananas på grunn av noen ulvesilhuetter på melkekartongene i desember 2017.
Haha, fy faen, det hadde jeg glemt. For et hysteri det ble av de pappsilhuettene :lol:
Hva var greia med det igjen? Glemt/fortrengt det.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 6:27 pm Vel, om vi har en udugelig justisminister, så er det jo et Fremskritt fra forrige regjering som hadde 5 udugelige justisministre.
Der de andre var udugelige er Mehl direkte farlig i forhold, vi snakker om en som vil gi politiet tilgang på "verktøy" de aldri skulle hatt som ransakelse av både underbukser og bopeler til uskyldige folk, og i uskyldig så mener jeg som i offerløs kriminalitet,

SirJames

Legg inn av SirJames »

Cannabis Connoisseur skrev: fre mai 26, 2023 6:33 pm
SirJames skrev: fre mai 26, 2023 6:32 pm
Cannabis Connoisseur skrev: ons mar 22, 2023 4:50 pm

Haha, fy faen, det hadde jeg glemt. For et hysteri det ble av de pappsilhuettene :lol:
Hva var greia med det igjen? Glemt/fortrengt det.
Tines nye melkekartonger til jul har satt sinnene i kok.- En hån mot bøndene.
► Show Spoiler
Gud bedre

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:35 pm
Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 6:27 pm Vel, om vi har en udugelig justisminister, så er det jo et Fremskritt fra forrige regjering som hadde 5 udugelige justisministre.
Der de andre var udugelige er Mehl direkte farlig i forhold, vi snakker om en som vil gi politiet tilgang på "verktøy" de aldri skulle hatt som ransakelse av både underbukser og bopeler til uskyldige folk, og i uskyldig så mener jeg som i offerløs kriminalitet,
Hvordan stiller de tidligere justisministerne seg til dette?

lund

Legg inn av lund »

Solvgutt1 skrev: fre mai 26, 2023 6:49 pm
Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:35 pm
Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 6:27 pm Vel, om vi har en udugelig justisminister, så er det jo et Fremskritt fra forrige regjering som hadde 5 udugelige justisministre.
Der de andre var udugelige er Mehl direkte farlig i forhold, vi snakker om en som vil gi politiet tilgang på "verktøy" de aldri skulle hatt som ransakelse av både underbukser og bopeler til uskyldige folk, og i uskyldig så mener jeg som i offerløs kriminalitet,
Hvordan stiller de tidligere justisministerne seg til dette?
Vet i alle fall om en viss rasist i ordets rette forstand som stiller seg meget positiv til det.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Kjetil Rolness sier det greit: Det doble kvinnelige privilegium. Hun får oppmerksomhet for sitt utseende og bygger opp rundt en kjendisstatus. Når noen påpeker at det ikke er noe ikke alle nødvendigvis synes er forenlig med å være øverste leder for mange tusen politifolk, rettsvesenet, kriminalomsorg og beredskap, så er hun plutselig blitt et offer..

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Det er jo noe spesielt at hun selv legger ut en video av henne i FN hvor det er såpass fokus på rumpestumpen. Ikke det at den ikke er griselekker, for all del, men det er jo Sophie Elise tendenser over det hele. Snodig. Pent men merkelig. Mehl, ikke sophie Elise.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Så vi har kommet dit ja. Javel.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Hører til sjeldenhetene at Dagbladet sier noe fornuftig, men flott at de avkler VGs nye barnslige kommentator, som ikke har skjønt noe som helst, og skal trekke alt inn et kjønns- og aldersperspektiv, settes på plass:

https://www.dagbladet.no/meninger/humor ... s/79393882

Centrist

Legg inn av Centrist »

Mehl og Justisdepartmentet, sammen med Politidirektoratet. har mye de kan og skal utfordres på ang. hendelsen i fjor sommer. Jeg klarer ikke å se at opp i alt dette er så det problematisk at en utdannet jurist som justisminister velger å ikke kalle hendelsen for terror når vedkommende ikke er dømt for terror.

Problemet er at i offentligheten har terror to ulike oppfatninger; For mange var det terror rent samfunnsmessig, men det kan ikke Mehl si fordi hun må forholde seg til jussen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Cannabis Connoisseur skrev: ons mai 31, 2023 1:54 pm
– Vi ønsker ikke å bli brukt i hennes kommunikasjonsstrategi om at hun har en god dialog med skeive organisasjoner, for det kan vi bekrefte at det har hun ikke, fortsetter Bjørke.
Fordi hun ikke vil kalle denne hendelsen for terror? De skeive og alle andre bør vel vente til saken er ferdig etterforsket før de eventuelt konkluderer med terror. Det gjelder ikke minst både politikere og media.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

– Når vi snakker om en pågående straffesak og en legal definisjon av terror, så knytter det seg noen ekstra krav til min rolle som justisminister i å ikke konkludere hvorvidt dette er et terrorangrep eller ikke før politiet har fått gå inn i sakens fulle bredde, sa justisministeren.

– Men det er ingen tvil om at dette er et mulig terrorangrep. Saken etterforskes som terror, la hun til.

Høres fornuftig ut av Mehl.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Guttorm123 skrev: ons mai 31, 2023 8:50 pm – Når vi snakker om en pågående straffesak og en legal definisjon av terror, så knytter det seg noen ekstra krav til min rolle som justisminister i å ikke konkludere hvorvidt dette er et terrorangrep eller ikke før politiet har fått gå inn i sakens fulle bredde, sa justisministeren.

– Men det er ingen tvil om at dette er et mulig terrorangrep. Saken etterforskes som terror, la hun til.

Høres fornuftig ut av Mehl.
Akkurat hvilke ord som brukes hadde nok ikke vært så viktig hvis tilstedeværelsen fra Mehl i oppfølgingen hadde vært mye sterkere og disse organisasjonene hadde følt at hun tok de på alvor.

Jeg tok til sammenligning å så litt på taler og uttalelser etter 22.07, og så at også der var man forsiktig med å bruke ordet terror. forskjellen er at Mehl ikke klarer å formidle omsorg eller at hun rar oppfølgingen av hendelsene på alvor.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Guttorm123 skrev: ons mai 31, 2023 8:50 pm – Når vi snakker om en pågående straffesak og en legal definisjon av terror, så knytter det seg noen ekstra krav til min rolle som justisminister i å ikke konkludere hvorvidt dette er et terrorangrep eller ikke før politiet har fått gå inn i sakens fulle bredde, sa justisministeren.

– Men det er ingen tvil om at dette er et mulig terrorangrep. Saken etterforskes som terror, la hun til.

Høres fornuftig ut av Mehl.
Akkurat hvilke ord som brukes hadde nok ikke vært så viktig hvis tilstedeværelsen fra Mehl i oppfølgingen hadde vært mye sterkere og disse organisasjonene hadde følt at hun tok de på alvor.

Jeg tok til sammenligning å så litt på taler og uttalelser etter 22.07, og så at også der var man forsiktig med å bruke ordet terror. forskjellen er at Mehl ikke klarer å formidle omsorg eller at hun rar oppfølgingen av hendelsene på alvor.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DoktorS skrev: ons mai 31, 2023 3:09 pm Hører til sjeldenhetene at Dagbladet sier noe fornuftig, men flott at de avkler VGs nye barnslige kommentator, som ikke har skjønt noe som helst, og skal trekke alt inn et kjønns- og aldersperspektiv, settes på plass:

https://www.dagbladet.no/meninger/humor ... s/79393882
Denne Selma Moren, som utrolig nok har jobben som debattansvarlig i en tilsynelatende seriøs norsk riksavis, må være noe av det svakeste jeg har sett i riksdebatten. Hun har jo ikke en gang skjønt de mest fundamentale normer for en god og redelig debatt.

I denne saken om Mehl drar hun litt idiotisk "whataboutism" om Støre og det ikke ville blitt samme styr om han viste rumpa i en lignende video. Men vi har aldri sett en slik video av Støre og ikke bruker han Tiktok heller, noe som faktisk er en viktig del av debatten her. I tillegg drar hun jo den toskete stråmannen "Jeg ønsker meg et samfunn der du kan være en respektert politiker uten å være mann over en viss alder.". Dette er jo selvfølgelig totalt feil. Det finnes respekterte politikere i alle aldre og av begge kjønn i Norge. Moren fyrer opp denne bare slik at hun kan kritisere de som harselerer med Enger Mehl sin bruk av sosiale medier.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Cannabis Connoisseur skrev: tor mai 25, 2023 3:30 pm Hjelpe meg, hva er det Mehl driver med? Så kleint at man blir nesten litt pinlig berørt. :lol: Sikkert flink til mye, men som justisminister er hun svak, en lettvekter. Har heldigvis bare et par år igjen nå, om hun ikke ryker før. Vi må bare se fremover, tenke at det som overtar ikke kan bli verre, for det nekter jeg å tro.
Har vel vært mye rart der de siste 10 årene, så var det en ok periode med Tor Mikkel Wara, men så klikket kona hans ......

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Solvgutt1 skrev: fre mai 26, 2023 3:01 pm
Hetfield skrev: fre mai 26, 2023 2:59 pm
Solvgutt1 skrev: fre mai 26, 2023 2:23 pm
Ja, men det får da være måte på. De reaksjonene Mehl har fått er ingenting i forhold til det skredet av hat og latterliggjøring Støre ville møtt hvis han hadde lagt ut en så fjortissaktig og pinlig video fra FN.
Litt lei av unge damer med ekstremt tettsittende treningsbukser (går m.a. helt opp til kaviarstjerna) som trykker rumpene sine opp i fjeset mitt på trening.

Så nå har jeg bestilt samme type treningsklær og er spent på om mann 50+ litt godt i stand får det like sosialt akseptabelt i det tøyet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Ostemanden skrev: fre mai 26, 2023 6:35 pm
Folk_flesk skrev: fre mai 26, 2023 6:27 pm Vel, om vi har en udugelig justisminister, så er det jo et Fremskritt fra forrige regjering som hadde 5 udugelige justisministre.
Der de andre var udugelige er Mehl direkte farlig i forhold, vi snakker om en som vil gi politiet tilgang på "verktøy" de aldri skulle hatt som ransakelse av både underbukser og bopeler til uskyldige folk, og i uskyldig så mener jeg som i offerløs kriminalitet,
Folk som understøtter den kriminelle narko-industrien er så langt i fra uskyldige som en kan komme.

Få kriminelle systemer som har mer blod på hendene.

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

kytec skrev: ons mai 31, 2023 10:36 pm
Solvgutt1 skrev: fre mai 26, 2023 3:01 pm
Hetfield skrev: fre mai 26, 2023 2:59 pm
Ja, men det får da være måte på. De reaksjonene Mehl har fått er ingenting i forhold til det skredet av hat og latterliggjøring Støre ville møtt hvis han hadde lagt ut en så fjortissaktig og pinlig video fra FN.
Litt lei av unge damer med ekstremt tettsittende treningsbukser
Uff, så trist når alderdommen begynner å gjøre seg gjeldende😓

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

KongOlav2 skrev: ons mai 31, 2023 10:25 pm
DoktorS skrev: ons mai 31, 2023 3:09 pm Hører til sjeldenhetene at Dagbladet sier noe fornuftig, men flott at de avkler VGs nye barnslige kommentator, som ikke har skjønt noe som helst, og skal trekke alt inn et kjønns- og aldersperspektiv, settes på plass:

https://www.dagbladet.no/meninger/humor ... s/79393882
Denne Selma Moren, som utrolig nok har jobben som debattansvarlig i en tilsynelatende seriøs norsk riksavis, må være noe av det svakeste jeg har sett i riksdebatten. Hun har jo ikke en gang skjønt de mest fundamentale normer for en god og redelig debatt.

I denne saken om Mehl drar hun litt idiotisk "whataboutism" om Støre og det ikke ville blitt samme styr om han viste rumpa i en lignende video. Men vi har aldri sett en slik video av Støre og ikke bruker han Tiktok heller, noe som faktisk er en viktig del av debatten her. I tillegg drar hun jo den toskete stråmannen "Jeg ønsker meg et samfunn der du kan være en respektert politiker uten å være mann over en viss alder.". Dette er jo selvfølgelig totalt feil. Det finnes respekterte politikere i alle aldre og av begge kjønn i Norge. Moren fyrer opp denne bare slik at hun kan kritisere de som harselerer med Enger Mehl sin bruk av sosiale medier.
Det er jo helt utrolig at en "kommentator" i Norges største avis lirer av seg at det ikke finnes respekterte kvinnelige politikere.....

... hadde det vært en tåpelig glipp, men det går jo igjen i alt hun skriver - helt meningsløse fraser. Og om hun skulle ha noen poenger, drukner jo disse fullstendig i idiotiske utsagn.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DoktorS skrev: tor jun 01, 2023 10:45 am
Det er jo helt utrolig at en "kommentator" i Norges største avis lirer av seg at det ikke finnes respekterte kvinnelige politikere.....

... hadde det vært en tåpelig glipp, men det går jo igjen i alt hun skriver - helt meningsløse fraser. Og om hun skulle ha noen poenger, drukner jo disse fullstendig i idiotiske utsagn.
Moren hadde jo en kommentar om woke for et par måneder siden. Hvor hun startet hele innlegget med å fyre opp en ganske feit stråmann som hun argumenterte mot. Hvordan kan noen som er så gjennomført svak på argumentasjonsteknikk få en rolle som debattansvarlig i en relativt stor avis.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

KongOlav2 skrev: ons mai 31, 2023 10:25 pm Det finnes respekterte politikere i alle aldre og av begge kjønn i Norge. Moren fyrer opp denne bare slik at hun kan kritisere de som harselerer med Enger Mehl sin bruk av sosiale medier.
Jeg ser egentlig stikk motsatt på det. Det finnes ikke respekterte politikere i det hele tatt, verken menn eller kvinner. Det er så klart noen unntak, men i hovedsak så er politikerne en ganske utskjelt og ikke-respektert gruppe. Og i dagens politiske klima er det faktisk ganske få politikere det står respekt av.

fargerik

Legg inn av fargerik »

Solvgutt1 skrev: tor jun 01, 2023 10:56 am
KongOlav2 skrev: ons mai 31, 2023 10:25 pm Det finnes respekterte politikere i alle aldre og av begge kjønn i Norge. Moren fyrer opp denne bare slik at hun kan kritisere de som harselerer med Enger Mehl sin bruk av sosiale medier.
Jeg ser egentlig stikk motsatt på det. Det finnes ikke respekterte politikere i det hele tatt, verken menn eller kvinner. Det er så klart noen unntak, men i hovedsak så er politikerne en ganske utskjelt og ikke-respektert gruppe. Og i dagens politiske klima er det faktisk ganske få politikere det står respekt av.
Ikke enig. Vi lever i et land med velstand, demokrati, velferd og frihet.
Norge er i toppen blant verdens land på demokrati-indeksen år etter år.
Dette er våre liv, på grunn av at vi har hatt fornuftige politikere og et godt parlamentarisk system.

MadBum

Legg inn av MadBum »

https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1146737

Koker greit rundt Mehl nå etter rapporten om PST.

Kanskje hun ryker?

HarryH

Legg inn av HarryH »

MadBum skrev: tor jun 08, 2023 3:41 pm https://www.nettavisen.no/norsk-debatt/ ... 95-1146737

Koker greit rundt Mehl nå etter rapporten om PST.

Kanskje hun ryker?
Dukker vel kanskje snart opp i 71 grader nord da?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Hva er det man mener Mehl skal beklage egentlig?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Solvgutt1 skrev: tor jun 08, 2023 4:01 pm Hva er det man mener Mehl skal beklage egentlig?
Tja, hvorfor skal sjefen for PST beklage? Er det ikke bare de sol direkte har vært involvert sol burde beklage osv. det man forventer er vel bare en generell beklagelse fra justisministeren for at angrepet tilsynelatende kunne vært unngått, og at de nå skal fokusere på innholdet i rapporten for å identifisere hvordan de skal forhindre at noe slikt skjer igjen. Det er ganske normalt for de på øverste hold å beklage for noe som har skjedd. Selv om de ikke er direkte ansvarlig eller visste om innholdet i forkant og kunne gjort noe med det, så er det jo slik at man raskt kan trekke noen linjer til at øverste ansvarlig for at PST ikke har gjort jobben er Mehl.

At Mehl hater å beklage er jo ikke noe nytt

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 4:17 pm
Solvgutt1 skrev: tor jun 08, 2023 4:01 pm Hva er det man mener Mehl skal beklage egentlig?
Tja, hvorfor skal sjefen for PST beklage? Er det ikke bare de sol direkte har vært involvert sol burde beklage osv. det man forventer er vel bare en generell beklagelse fra justisministeren for at angrepet tilsynelatende kunne vært unngått, og at de nå skal fokusere på innholdet i rapporten for å identifisere hvordan de skal forhindre at noe slikt skjer igjen. Det er ganske normalt for de på øverste hold å beklage for noe som har skjedd. Selv om de ikke er direkte ansvarlig eller visste om innholdet i forkant og kunne gjort noe med det, så er det jo slik at man raskt kan trekke noen linjer til at øverste ansvarlig for at PST ikke har gjort jobben er Mehl.

At Mehl hater å beklage er jo ikke noe nytt
Fordi det er PST som har sviktet?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Politikk - Norsk»