Hva spiller dere?

Svar
startelver

Re: Hva spiller dere?

Legg inn av startelver »

Ostemanden skrev: ons apr 12, 2023 10:56 pm
startelver skrev: ons apr 12, 2023 8:16 pm
Ostemanden skrev: ons apr 12, 2023 7:55 pm

Hvis du har en konsoll typ ps3 ps4 så kan du fin bruke kontrollene til pcspill bare skaffe ds3 eller ds4 tool

kontrollene kommer ferdig mappet
Nei har en Logitech Attack 3 jeg har brukt til flightsim før, må bare få satt den opp riktig.
Kjøp deg en logitec gamepad, har et par sånne og man kan velge mellom directinput eller xput..

https://www.komplett.no/product/775767/ ... ?q=gamepad
Bestilt!

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

startelver skrev: ons apr 12, 2023 11:36 pm
Ostemanden skrev: ons apr 12, 2023 10:56 pm
startelver skrev: ons apr 12, 2023 8:16 pm

Nei har en Logitech Attack 3 jeg har brukt til flightsim før, må bare få satt den opp riktig.
Kjøp deg en logitec gamepad, har et par sånne og man kan velge mellom directinput eller xput..

https://www.komplett.no/product/775767/ ... ?q=gamepad
Bestilt!
Herlig, Har ikke spilt med tastatur på mange år, får det rett og slett ikke til uten gampad, på 90 og ridlig 2000 tallet spilte jeg og brodern split screen i need for speed, ene spilte med pilene og andre spilte med wasd tastene

trønderen

Legg inn av trønderen »

Jeg så etter et lite spill jeg kunne spille mens jeg venter på Zelda. Gikk over Xbox Game Pass og fant at Tunic lå der, så jeg lastet det ned. Men jeg startet ikke på det, da oppmerksomheten min ble rettet mot Vampire Survivors. For et herlig lite spill. Jeg kommer nok ikke til å spille det mange timer hver dag, men dette var virkelig et kosespill som jeg kommer til å spille en time nå og da, gjerne med en podcast på øret.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »


ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Man er jo litt late to the party her, men holder på med Ghost of Tsushima om dagen. For et herlig spill det er.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Fra i morgen av blir det Zelda for alle pengene. Ligger som nummer 1 på Opencritic med en score på 97.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Jeg har ikke spilt Nintendo siden N64.
Åssen er forrige Zelda spill for en som syns Ocarina Of Time var til tider jævlig vanskelig uten guide med full kart?

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Kun mobilspill her. For det meste COD Mobile. Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en skikkelig spillkonsoll igjen. Mobilen er fin sånn sett; man kan spille når man har litt dødtid, uansett hvor man er.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Spent på om gamer.no skal være like kontrære nå som da de ga Breath of the Wild 6/10.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: tor mai 11, 2023 2:57 pm Kun mobilspill her. For det meste COD Mobile. Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en skikkelig spillkonsoll igjen. Mobilen er fin sånn sett; man kan spille når man har litt dødtid, uansett hvor man er.
Hva med PC? Det er jo der du har virkelig klassespill som hele Paradox-inventaret, samt andre 4X-spill.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Jolla skrev: tor mai 11, 2023 3:05 pm
LeSorcier skrev: tor mai 11, 2023 2:57 pm Kun mobilspill her. For det meste COD Mobile. Tror aldri jeg kommer til å kjøpe en skikkelig spillkonsoll igjen. Mobilen er fin sånn sett; man kan spille når man har litt dødtid, uansett hvor man er.
Hva med PC? Det er jo der du har virkelig klassespill som hele Paradox-inventaret, samt andre 4X-spill.
Da måtte jeg nok investert i en brukbar stasjonær PC, for jeg tror ikke man kan kjøre så mange spill på laptopen jeg har nå. Men en skikkelig PC er nok mye mer aktuelt enn en ren spillkonsoll på sikt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

LeSorcier skrev: tor mai 11, 2023 3:20 pm
Da måtte jeg nok investert i en brukbar stasjonær PC
Var det jeg tenkte på. 15-20 000 så har du en stasjonær PC som varer 10-12 år, og da med kun en kostnad på rundt 3000-4000 for å få den til å vare 10 år til.

Må selvfølgelig ha endel fritid til å bruke den også skal sies, men folk flest har mer fritid enn de later som, det er bare at den tiden går til passiv TV-titting eller scrolling på mobilen / FD.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

LondoMollari skrev: tor mai 11, 2023 2:56 pm Jeg har ikke spilt Nintendo siden N64.
Åssen er forrige Zelda spill for en som syns Ocarina Of Time var til tider jævlig vanskelig uten guide med full kart?
Tror det skal gå helt fint. Spilte selv hele spillet uten noen form for guide, og jeg spiller relativt sjeldent, utenom noen runder med FIFA og Football Manager.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Noen andre som tenker å spille Diablo IV Server Slam idag?

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Kjøpte Crash Bandicoot 4: It's about time, da jeg så at spillet var på tilbud i PS-store. Jeg har storkost meg med spillet så langt og humoren er helt herlig! Men fy faen så vanskelig og frustrende spillet er til tider, har gjerne stått fast på et nivå i over 2 timer, men den følelsen man får når man endelig klarer nivået er verdt det!

Draciger

Legg inn av Draciger »

Jokkemedkniven skrev: lør mai 27, 2023 12:32 pm Kjøpte Crash Bandicoot 4: It's about time, da jeg så at spillet var på tilbud i PS-store. Jeg har storkost meg med spillet så langt og humoren er helt herlig! Men fy faen så vanskelig og frustrende spillet er til tider, har gjerne stått fast på et nivå i over 2 timer, men den følelsen man får når man endelig klarer nivået er verdt det!
Den leverer i henhold til hva man forventer av Crash serien.

Er nok det vanskeligste Crash spillet som er utgitt så mestringsfølelsen må man jobbe for.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jolla skrev: fre mai 12, 2023 4:49 pm Noen andre som tenker å spille Diablo IV Server Slam idag?
Jeg ventet til release. Synes det er ufatterlig provoserende med slik early-access opplegg. Greit nok å gi tilgang til beta, men når det gjelder fullversjonen så er enten spillet klart eller ei.

Samme gjelder dette med tilgang til server og behovet for alltid å være online.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Jolla skrev: fre mai 12, 2023 4:49 pm Noen andre som tenker å spille Diablo IV Server Slam idag?
Jeg ventet til release. Synes det er ufatterlig provoserende med slik early-access opplegg. Greit nok å gi tilgang til beta, men når det gjelder fullversjonen så er enten spillet klart eller ei.

Samme gjelder dette med tilgang til server og behovet for alltid å være online.
Dette med at spillere som betaler ekstra får begynne å spille spillet noen dager tidligere er skikkelig VIP-preg og bare tull. Spillet var helt ferdig når de fikk tilgang, det handlet kun om et ekstra insentiv for å få folk til å betale mer for å ikke bli kunstig holdt tilbake.

Disse små 2-3 dagene som det har vært tilgjengelig tidligere i år er jo uten at noe av det du gjør eller karakterene du lager blir lagret. Kun en stress-test for å se hvor problemene eventuelt vil dukke opp når launchen skjer.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Jolla skrev: tor jun 08, 2023 1:42 pm
Harduetforslag skrev: tor jun 08, 2023 11:18 am
Jolla skrev: fre mai 12, 2023 4:49 pm Noen andre som tenker å spille Diablo IV Server Slam idag?
Jeg ventet til release. Synes det er ufatterlig provoserende med slik early-access opplegg. Greit nok å gi tilgang til beta, men når det gjelder fullversjonen så er enten spillet klart eller ei.

Samme gjelder dette med tilgang til server og behovet for alltid å være online.
Dette med at spillere som betaler ekstra får begynne å spille spillet noen dager tidligere er skikkelig VIP-preg og bare tull. Spillet var helt ferdig når de fikk tilgang, det handlet kun om et ekstra insentiv for å få folk til å betale mer for å ikke bli kunstig holdt tilbake.

Disse små 2-3 dagene som det har vært tilgjengelig tidligere i år er jo uten at noe av det du gjør eller karakterene du lager blir lagret. Kun en stress-test for å se hvor problemene eventuelt vil dukke opp når launchen skjer.
Ja. Jeg kan ha forståelse for at de som forhåndsbestiller en spesifikk pakke får tilgang til stresstest/beta i slike perioder, men jeg synes det er fullstendig tafatt at dette skal gjelde den ferdige versjonen. Hva var det, 3 eller 4 dager i forkant denne gangen?

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Vurder å slenge meg litt på Diablo IV men er usikker på om laptopen min takler det.

Hedning

Legg inn av Hedning »

Demoen til Lies Of P
Ca halvveis inn i den


UK1902

Legg inn av UK1902 »

Koste meg med Final Fantasy 16-demoen i går, så blir nok til å spille hele når det kommer ut om noen dager.

Bongis

Legg inn av Bongis »

UK1902 skrev: søn jun 18, 2023 10:24 pm Koste meg med Final Fantasy 16-demoen i går, så blir nok til å spille hele når det kommer ut om noen dager.
Samme her. Lovende start!

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Jeg har begynt å spille Mass Effect. Aldri spelt det før, men lastet ned Legendary Edition gratis for et år siden, og nå tenkte jeg at jeg skulle gi det et forsøk. Har hørt mye positivt om trilogien, så dette har jeg sett frem til.

Er 8 timer uti det første spillet, og med tanke på at det er et 16 år gammelt spill så synes jeg det klarer seg greit både grafisk og spillmessig altså. Historien er ganske så fengende, så dette blir interessant jo lenger uti jeg kommer.

Hodor

Legg inn av Hodor »

Bongis skrev: søn jun 18, 2023 11:07 pm
UK1902 skrev: søn jun 18, 2023 10:24 pm Koste meg med Final Fantasy 16-demoen i går, så blir nok til å spille hele når det kommer ut om noen dager.
Samme her. Lovende start!
Bør man ha spilt Final Fantasy før for å få bra utbytte av dette spillet?

Bongis

Legg inn av Bongis »

Hodor skrev: tir jun 20, 2023 12:28 am
Bongis skrev: søn jun 18, 2023 11:07 pm
UK1902 skrev: søn jun 18, 2023 10:24 pm Koste meg med Final Fantasy 16-demoen i går, så blir nok til å spille hele når det kommer ut om noen dager.
Samme her. Lovende start!
Bør man ha spilt Final Fantasy før for å få bra utbytte av dette spillet?
Nei. Ingen sammenheng mellom tidligere spill.

BiggusD

Legg inn av BiggusD »

Age of Wonders 4

Lezah

Legg inn av Lezah »

Lilleborg skrev: man jun 19, 2023 4:05 pm Jeg har begynt å spille Mass Effect. Aldri spelt det før, men lastet ned Legendary Edition gratis for et år siden, og nå tenkte jeg at jeg skulle gi det et forsøk. Har hørt mye positivt om trilogien, så dette har jeg sett frem til.
Gjorde det samme, men rakk kun såvidt det var å loke rundt i det første oppdraget før det gikk i glemmeboka...men det står på to do-lista.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Lezah skrev: ons jun 21, 2023 11:26 am Gjorde det samme, men rakk kun såvidt det var å loke rundt i det første oppdraget før det gikk i glemmeboka...men det står på to do-lista.
16 timer uti første spillet nå, og har ikke tenkt å gi meg med det første!

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Da har undertegnede endelig fått hoppet på PS5-toget, og herregud for ett deilig spill Ghost of Tsushima er på denne konsollen<3

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Spill & Spillkonsoller»