Hvilken tv- serie så du sist?

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Hvilken tv- serie så du sist?

Legg inn av sertono »

4.ep av Silo var litt sånn meeeeeeh, det er den første episoden som har skuffet litt. (jeg er ikke så glad i for mange tilbakeblikk).

Visa

Legg inn av Visa »

Har nå sett ferdig første sesong av The Diplomat (Netflix). Handler om amerikansk ambassadør i London mens et britisk hangarskip blir bombet. Jeg må si jeg er positivt overrasket over serien. Jeg får smått House of Cards-vibes.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

Astonstian skrev: ons mai 17, 2023 12:39 am Noen som har sett Shrinking? Hørt fra sikre kilder på jobb at den skal være god.
--- Laget av bl a Brett Goldstein så om du liker Ted Lasso så er sjansen stor for at du liker denne også (jeg gjorde det) - den har litt av den samme "viben". Men selvfølgelig ikke like original.
Harrison Ford er meget god i serien

Machine_Head

Legg inn av Machine_Head »

sertono skrev: lør mai 20, 2023 1:34 pm 4.ep av Silo var litt sånn meeeeeeh, det er den første episoden som har skuffet litt. (jeg er ikke så glad i for mange tilbakeblikk).
Synes Silo er skuffende greier, kjedelig mysterium i senteret og veldig labert skrevet dialog. Pluss at det er flere skuespillere som er briter (og Rebecca Ferguson som prater britisk-engelsk) som maltrakterer det å prate amerikansk engelsk. Forstyrrende å høre på.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Kindred sesong 1 (Disney+) rating 7/10.
En veldig god serie, som handler om tidsreise tilbake til slavetiden. Fysj så sur jeg ble når jeg fant ut at sesong 2 var kansellert, og siste eps i sesong 1 ender i den cliffhangeren.
Sukk, får håpe noen plukker den opp for sesong 2 en gang.
Nå må jeg lese boken den er fra for å få vite slutten.
Sist redigert av Winnowill den man mai 22, 2023 9:03 pm, redigert 1 gang totalt.

qbah

Legg inn av qbah »

Barry - hva tycks?

Sett et par episoder nå men ikke helt fenget enda.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Synes Barry løfter seg utover i sesongen og inn i sesong 2 når den virkelig har fått fotfeste. Samtidig så føler jeg ikke den endrer særlig karakter, så om man ikke liker den i starten så er jeg usikker på om man vil like den om man gir den tid også. Mitt tips er dog å se ferdig sesong 1 før man gjør seg opp en mening.

SirJames

Legg inn av SirJames »

qbah skrev: man mai 22, 2023 9:00 pm Barry - hva tycks?

Sett et par episoder nå men ikke helt fenget enda.
Hvis du ikke blir fenget av S02E05, kan du like godt konsentrere deg om Mot I Brøstet og lignende :twisted: :twisted:

qbah

Legg inn av qbah »

SirJames skrev: man mai 22, 2023 9:52 pm
qbah skrev: man mai 22, 2023 9:00 pm Barry - hva tycks?

Sett et par episoder nå men ikke helt fenget enda.
Hvis du ikke blir fenget av S02E05, kan du like godt konsentrere deg om Mot I Brøstet og lignende :twisted: :twisted:
En stund til jeg er kommet dit kompis, men den er notert :D

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Top Dog er en utrolig bra svensk serie. En av de beste på lenge. Spenning så det holder. Går på Play.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Jeg fikk heller ikke taket på Barry synes det var ufattelig kjedelig.

Kul_Djevel

Legg inn av Kul_Djevel »

SirJames skrev: fre mai 05, 2023 2:54 pm Noen som har begynt på Silo?

https://www.imdb.com/title/tt14688458/? ... m_2_q_silo
Så langt så liker jeg den serien. Problemet med slike serier er dessverre at man plutselig kansellerer den etter en sesong eller 2 og man får ingen svar på det man lurer på. Så frykter at dette blir en slik type serie. Som går og går og aldri gir noen svar. Det er både utmattende og frustrende.

Breaking Bad er vel kanskje den serien som virkelig fikk en verdig avslutning og et verdig punktum bør alle serier ha.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Kul_Djevel skrev: fre mai 26, 2023 3:50 pm
SirJames skrev: fre mai 05, 2023 2:54 pm Noen som har begynt på Silo?

https://www.imdb.com/title/tt14688458/? ... m_2_q_silo
Så langt så liker jeg den serien. Problemet med slike serier er dessverre at man plutselig kansellerer den etter en sesong eller 2 og man får ingen svar på det man lurer på. Så frykter at dette blir en slik type serie. Som går og går og aldri gir noen svar. Det er både utmattende og frustrende.

Breaking Bad er vel kanskje den serien som virkelig fikk en verdig avslutning og et verdig punktum bør alle serier ha.
Samme med BCS, føler jeg.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Akkurat sett sesong 1 av Yellowjackets. Jeg likte den veldig bra. Dog har jeg nok sansen for post-apokalyptiske serier hvis man kan kalle den det. Enda bedre hvis barn/ungdom er involvert.
Så noen andre tips enn Last of Us og Yellowjackets?
Gjerne også da enten i produksjon eller serier som er avsluttet og som ikke har alt for mange sesonger.

Og ikke alt for mye zombies og sci-fi.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

Synes Station 11 var en fin liten post-apokalyptisk minisere. På HBO. Ikke på nivå med TLOU imo, men god underholding.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Begynt å se på Alaska Daily, serie på Disney + om en journalist fra New York som havner i Alaska for å finne ut av et drap av en innfødt kvinne der. Hillary Swank i hovedrollen, og syntes serien har ganske godt driv etter 5 eps (har 11 eps). Binger i vei.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Endelig ny sesong av The American Barbecue Showdown :D Hvis man ikke blir gira for grillsesongen av dette, så må det være noe galt.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Mysreria i Brokenwood må være den dårligste serien på år og dag..Og det sier litt!!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Alaska Daily (Disney +) - rating 8/10.
Imdb rating 7.6.
Koste meg denne serien, om en tøff journalist som drar fra NYC til Alaska for å nøste opp i et mord av en innfødt kvinne. Med Hillary Swank og Jeff Perry som jeg begge liker godt.
Herlig journalistgjeng som vokser på en, og flere av casene er basert på ekte hendelser blandt innfødte i Alaska.
Bare 11 eps, og avsluttende siste eps som er bra siden en sesong 2 ble dessverre kansellert.
https://www.emmys.com/news/online-origi ... ly-writers

SirJames

Legg inn av SirJames »

Når det gjelder Ted Lasso er vel det største spørsmålet hvor mange som kommer til å bruke og uttale "Fuuuuuck" på samme dype og langtrukne måte som Roy Kent gjør det. Kombinert med "Fuuuuuucking Hell", selvsagt 8-)

Tar meg selv i å gjøre nettopp det i disse dager :lol:

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

The White Lotus. Midt i episode 3. For en herlig stemning, og jeg får en genuin lyst på en ferie til Italia. Gjerne på et 5 stjernes hotell. Når ikke helt opp til første sesong ennå, men godt fornøyd så langt lell. Artige karakterer.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Succession (2018-2023)

Kunst

10/10

spårt

Legg inn av spårt »

SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:05 am Succession (2018-2023)

Kunst

10/10
Godt å høre at siste sesong leverte. Er som regel et godt tegn når en storsuksess av en serie velger å avslutte på egne premisser, istedet for å skvise pengemaskinen for maksimalt antall sesonger.

Er selv i begynnelsen av sesong 2, og liker det jeg ser. Hysterisk morsom og velskreven dialog, en haug av interresante karakterer. I tillegg er også intromusikken faen så rå. Basert på det jeg har hørt har jeg fremdeles de beste sesongene å se frem til.

SirJames

Legg inn av SirJames »

spårt skrev: man mai 29, 2023 1:07 pm
SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:05 am Succession (2018-2023)

Kunst

10/10
Godt å høre at siste sesong leverte. Er som regel et godt tegn når en storsuksess av en serie velger å avslutte på egne premisser, istedet for å skvise pengemaskinen for maksimalt antall sesonger.

Er selv i begynnelsen av sesong 2, og liker det jeg ser. Hysterisk morsom og velskreven dialog, en haug av interresante karakterer. I tillegg er også intromusikken faen så rå. Basert på det jeg har hørt har jeg fremdeles de beste sesongene å se frem til.
Ah, misunner deg. Du har fortsatt MYE å glede deg til.

Og ja, et kvalitetstegn at serien gir seg på topp, i motsetning til mange andre melkekuer (Hei, TWD..)

Intromusikken? Vurderer å skaffe den som ringetone :D

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Har binget (mer eller mindre) Last of Us.

Mye bra - og en del som trekker ned.
Høy kvalitet på produksjonen trekker opp, de påtvungne og særdeles omfattende homo-episodene er ganske ubehagelige. (snart ikke serier uten woke-homo-skildringer)
Uten homogreiene hadde jeg gitt 8.5/10, men ender på 7.5/10.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Fin slutt på Mrs Maisel og det var greit at det var slutt nå.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:05 am Succession (2018-2023)

Kunst

10/10
Ingen flere sesonger?

SirJames

Legg inn av SirJames »

GatlingGun skrev: man mai 29, 2023 1:56 pm
SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:05 am Succession (2018-2023)

Kunst

10/10
Ingen flere sesonger?
Ikke meg bekjent. Vi satser på at den har gitt seg på topp 👍🏻

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

SirJames skrev: man mai 29, 2023 1:57 pm
GatlingGun skrev: man mai 29, 2023 1:56 pm
SirJames skrev: man mai 29, 2023 11:05 am Succession (2018-2023)

Kunst

10/10
Ingen flere sesonger?
Ikke meg bekjent. Vi satser på at den har gitt seg på topp 👍🏻
Interessante siste personskildringer i de tre siste scenene, iallefall.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Neptun skrev: man mai 29, 2023 1:42 pm Har binget (mer eller mindre) Last of Us.

Mye bra - og en del som trekker ned.
Høy kvalitet på produksjonen trekker opp, de påtvungne og særdeles omfattende homo-episodene er ganske ubehagelige. (snart ikke serier uten woke-homo-skildringer)
Uten homogreiene hadde jeg gitt 8.5/10, men ender på 7.5/10.
Haha, fy faen du er ikke sann. De ubehagelige homo-episodene? Vi snakker ep3 her, var det flere episoder? For du har et sykelig anstrengt forhold til at to av samme kjønn kan være glade i hverandre? Var denne episoden mer "påtvungen" enn de andre? Er det slik at du stort sett har en avansert "multippel choice"-knapp tilgjengelig når du nyter tv-serier, slik at du slipper "homogreier"? Kanskje du burde holde deg til "Mot i brøstet".

Du har forøvrig mye snacks å glede deg til i sesong 2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «TV-program»