Real Madrid CF - klubbtråd

Svar
Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Re: Real Madrid CF - klubbtråd

Legg inn av Jolla »

peraleks skrev: lør mai 20, 2023 9:26 pm
Jolla skrev: lør mai 20, 2023 5:36 pm Smart business så langt med Fran García og Joselu.
Fran Garcia er jo virkelig helmaks, vært en av La Ligas beste backer denne sesongen.
Nesten litt overrasket over Joselu og har sett fryktelig lite til han men virker jo som en langt bedre backup til Benzema enn hva man får i Mariano pdd.
Og så har dere jo Álvaro Rodríguez også.
Kan nok være smart å prøve et år med trioen Benzema, Joselu og Álvaro på topp, og så får dere heller legge ut for Mbappé eller Håland (hvis han har denne klausulen sin) sommeren 2024, med mindre dere da velger å vente på Endrick.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: lør mai 20, 2023 9:26 pm
Jolla skrev: lør mai 20, 2023 5:36 pm Smart business så langt med Fran García og Joselu.
Fran Garcia er jo virkelig helmaks, vært en av La Ligas beste backer denne sesongen.
Nesten litt overrasket over Joselu og har sett fryktelig lite til han men virker jo som en langt bedre backup til Benzema enn hva man får i Mariano pdd.
Enig i det. Bedre med en god og billig gamling som har vist høyt nivå enn en Jovic-spiller til 50 mill mens man venter.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: søn mai 21, 2023 2:17 am
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 9:26 pm
Jolla skrev: lør mai 20, 2023 5:36 pm Smart business så langt med Fran García og Joselu.
Fran Garcia er jo virkelig helmaks, vært en av La Ligas beste backer denne sesongen.
Nesten litt overrasket over Joselu og har sett fryktelig lite til han men virker jo som en langt bedre backup til Benzema enn hva man får i Mariano pdd.
Enig i det. Bedre med en god og billig gamling som har vist høyt nivå enn en Jovic-spiller til 50 mill mens man venter.
Ja dette liker jeg, virker som at klubben da satser all in på Haaland/Mbappe til 2024.
Ellers virker Joselu habil nok, 4 sesonger på rad med 10 + mål. Vil tro man kommer til å spare Benzema mer neste sesong for å unngå alle disse skadesmellene der, da bør det holde i La Liga med Álvaro Rodríguez og Joselu.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Jolla skrev: lør mai 20, 2023 9:32 pm
peraleks skrev: lør mai 20, 2023 9:26 pm
Jolla skrev: lør mai 20, 2023 5:36 pm Smart business så langt med Fran García og Joselu.
Fran Garcia er jo virkelig helmaks, vært en av La Ligas beste backer denne sesongen.
Nesten litt overrasket over Joselu og har sett fryktelig lite til han men virker jo som en langt bedre backup til Benzema enn hva man får i Mariano pdd.
Og så har dere jo Álvaro Rodríguez også.
Kan nok være smart å prøve et år med trioen Benzema, Joselu og Álvaro på topp, og så får dere heller legge ut for Mbappé eller Håland (hvis han har denne klausulen sin) sommeren 2024, med mindre dere da velger å vente på Endrick.
Helt og holdent.
Men Endrick er vel 16 år fremdeles(?) skal han følge samme vei som Vini/Rodrygo så er han ikke der oppe nok før 2029/2030.
Artig nok vil f.eks. Mbappe på det tidspunktet være 30, så tror Endrick er typ 2.0 langt fremme i tid.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Er dette en spøk? Vi snakker om Joselu, altså Jose Sanmartin?

Å herre min hatt og vel så det. Jeg er klar over at han har hatt en OK sesong rent målmessig, men dette er virkelig IKKE en spiller RM skal hente. Backup eller ei.

Stoke, N'castle, H96, Celta, Depor, Hoffenheim osv osv.. flopp, flopp og atter flopp.

Koffer

Legg inn av Koffer »

For en forferdelig sesong. Vi er knapt best i vår egen by, vakre Madrid.

Går det skikkelig skeis, kan Laporta og Xavi vinne LL med 20 poeng når serien er over. Gjeldsslaven FC Barcelona. Husker dere hva dumme Koffer sa for litt over ett år siden?

Nå er vi her. Barcelona knuser all motstand i LL. De vinner begge klassikerne i serien. De slår Real Madrid i finalen i Saudi-Arabia. De slipper knapt inn mål (ny rekord i LL)

Allikevel så får de exit i Europaligaen over to kamper mot Englands 4. / 5. beste lag. De spanske lagene nærmest utslettet før CL startet. Sevilla redder litt av æren i EL.

RM med meget heldige trekninger i CFC & LFC. Begge disse klubbene var i horribel form på dette tidspunkt. Så gikk det som Rooney og en del andre spådde, man ble totalt ydmyket og avkledd mot City i Manchester. 4-3-3 med Kroos-Modric på midtbanen. Klippekort-gjengen og en feig manager som heller burde brukt Camavinga, Tchouameni på midtbanen i en 4-5-1 skreddersydd, og startet med Rudiger. Enkelte medier hevder han ikke var blid etter kampen. Meget forståelig.

Dette er så skremmende dårlig, at hierarki og klippekort faktisk er eneste logiske grunn for denne formasjonen, taktikken og første 11eren.

Mbappe og Haaland ble i Paris, og gikk til ManCity, i stede for RM.

Skandale med Vin Jr. i kveld. Fansen og motspillerne kommer til å fortsette å tirre han, spre rasisme, dessverre. Dette vil påvirke hans prestasjoner. Håper ikke dette er begynnelsen på slutten for hans del i den hvite drakt. Dette HAR vært og ER et meget stort problem i Spania, og fortsetter det slik... så vil spillere som Vin Jr. havne i Paris eller i England.

Da kan vi virkelig begynne å snakke om B-liga og B-lag - selv om jeg er en av få som mener man allerede er der.

Men alt er ikke mørkt. Man har en god grunnstamme. Inn med en ny manager som har baller, tør å spille med det beste laget og skreddersy samt med kynisme, så kan dette bli bra. Det er kun noen få endringer som skal til for at jeg får troen på det igjen, men da MÅ italieneren UT. Helst Perez og, men han må man leve med litt til.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Altså, det hadde ikke gjort noe om Real så sitt snitt til å lede kampen mot rasisme i Spania og fotballverden generelt. Tror det blir ekstremt viktig å verne om Vini i tiden fremover. Enhver form for passivitet nå vil bli lest som støtte til rasistene.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Marco Verratti hadde vært en god signering i sommer. Skal vel forlate PSG, og har vel ikke lagt skjul på hans fasinasjon for de hvite. City, Barca også med.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Enda en midtbanespiller?

Ghost

Legg inn av Ghost »

Koffer skrev: tir mai 23, 2023 11:25 pm Marco Verratti hadde vært en god signering i sommer. Skal vel forlate PSG, og har vel ikke lagt skjul på hans fasinasjon for de hvite. City, Barca også med.
Kunne ikke vært mer uenig. At han er midtbanespiller og fyller 31 år er i seg selv diskvalifiserende, men ser ikke helt hvilke hull han fyller heller. Han er absolutt god på veldig mye, men syns han sliter mer og mer med tempoet og gjør stadig flere feil mot lag som presser høyt. Det hadde ikke sett bedre ut med Verratti mot City... Produserer knapt målpoeng også. Han signerte vel nettopp ny kontrakt også, så må betale overgangssum og høy lønn. Både håper og tror det ikke skjer.

Tviler på at City og Barcelona er veldig interessert, men veldig greit for meg om han ender opp i Barcelona i stedet for Gundogan (som selvsagt også er kortsiktig) og Kimmich.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Ghost skrev: ons mai 24, 2023 1:15 am
Koffer skrev: tir mai 23, 2023 11:25 pm Marco Verratti hadde vært en god signering i sommer. Skal vel forlate PSG, og har vel ikke lagt skjul på hans fasinasjon for de hvite. City, Barca også med.
Kunne ikke vært mer uenig. At han er midtbanespiller og fyller 31 år er i seg selv diskvalifiserende, men ser ikke helt hvilke hull han fyller heller. Han er absolutt god på veldig mye, men syns han sliter mer og mer med tempoet og gjør stadig flere feil mot lag som presser høyt. Det hadde ikke sett bedre ut med Verratti mot City... Produserer knapt målpoeng også. Han signerte vel nettopp ny kontrakt også, så må betale overgangssum og høy lønn. Både håper og tror det ikke skjer.

Tviler på at City og Barcelona er veldig interessert, men veldig greit for meg om han ender opp i Barcelona i stedet for Gundogan (som selvsagt også er kortsiktig) og Kimmich.
Strider mot alt vi står for pdd. og med Bellingham nærmere og nærmere virker det totalt usannsynlig.
Man har også allerede Modric, Kroos, Benzema, Rudiger og Alaba på temmelig høye lønninger og aldre, kan ikke se for meg at dette er noe man går for.

Virker dog som det blir litt utskiftninger hos PSG til sommeren, Messi ut, Neymar ryktes til Manchester United, håper virkelig ikke at vi er med på dette garasjesalget.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Interessant take angående Nagelsmann til Real fra Tifo. Har troen på tyskeren. Særlig med troppen og midtbanen man vil mønstre neste sesong.

Men vi går nok mot nok en sesong med Ancelotti. Er for godt likt av spillerne, og vil nok ikke gå av før kontrakten er over.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: ons mai 24, 2023 7:02 pm Interessant take angående Nagelsmann til Real fra Tifo. Har troen på tyskeren. Særlig med troppen og midtbanen man vil mønstre neste sesong.

Men vi går nok mot nok en sesong med Ancelotti. Er for godt likt av spillerne, og vil nok ikke gå av før kontrakten er over.
Det er litt murring etter mange skuffende resultater i serien, gapet opp til Barcelona og exiten nå nylig mot City.
For noen måneder siden hadde jeg sagt meg helt enig i at han var 100 % sikker til neste sesong, nå har jeg mine tvil for å være helt ærlig.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Kjedelig kamp til nå, merker det er full feriemodus hos flere.
Men fin gest til Vini som sitter på tribunen i dag sammen med ledelsen i RM ser det ut som, merkbart kraftige reaksjoner i Spania og generelt sett etter det som skjedde i helgen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

1-0 Benzema, nydelig angrep.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Ancelotti bekrefter Fran Garcia. Nice, back trenger vi.

Koffer

Legg inn av Koffer »

Ghost skrev: ons mai 24, 2023 1:15 am
Koffer skrev: tir mai 23, 2023 11:25 pm Marco Verratti hadde vært en god signering i sommer. Skal vel forlate PSG, og har vel ikke lagt skjul på hans fasinasjon for de hvite. City, Barca også med.
Kunne ikke vært mer uenig. At han er midtbanespiller og fyller 31 år er i seg selv diskvalifiserende, men ser ikke helt hvilke hull han fyller heller. Han er absolutt god på veldig mye, men syns han sliter mer og mer med tempoet og gjør stadig flere feil mot lag som presser høyt. Det hadde ikke sett bedre ut med Verratti mot City... Produserer knapt målpoeng også. Han signerte vel nettopp ny kontrakt også, så må betale overgangssum og høy lønn. Både håper og tror det ikke skjer.

Tviler på at City og Barcelona er veldig interessert, men veldig greit for meg om han ender opp i Barcelona i stedet for Gundogan (som selvsagt også er kortsiktig) og Kimmich.
Jeg skifter mening etter dette innlegget. Du har rett. Trodde kontrakten hans gikk ut nå til sommeren, og at han var yngre.

Selvfølgelig hadde det ikke sett bedre ut med Verratti mot City. Det var så skuffende dårlig av Ancelotti, at jeg aldri kommer til å tilgi han for det. RM hadde mannskap til å gjøre det mye bedre i den kampen. Tenk å sette ut Rudiger etter første kampen i Madrid. Tenk å ikke skreddersy en 4-5-1 med Tchouameni, Alaba/Camavinga, Modric, Valverde og Vin Jr. på midtbanen f.eks. Rodrygo på topp som frisk pust. Rudiger som stopper sammen med Militao.

Ellers ønsker jeg Camavinga opp igjen på midtbanen. Da får man heller hente inn en ny god/decent back. Har alltid vært litt fan av Mendy. Han er bra trent, kvikk og rask. Dessverre har det gått litt skeis utover i hans karriere i den spanske hovedstad.

Joshua Kimmich, 28 år, JA TAKK!

NB: Bellingham er ikke klar enda (Husk Mbappe, som var 99 % klar)

Milfern

Legg inn av Milfern »

Soldado skrev: ons mai 24, 2023 7:02 pm Interessant take angående Nagelsmann til Real fra Tifo. Har troen på tyskeren. Særlig med troppen og midtbanen man vil mønstre neste sesong.

Men vi går nok mot nok en sesong med Ancelotti. Er for godt likt av spillerne, og vil nok ikke gå av før kontrakten er over.
Etter Ancelotti stemmer jeg for Xabi Alonso. Rett og slett.

startelver

Legg inn av startelver »

Det De Zerbi får til med Brighton er helt latterlig. Kan fort bli en ettertraktet manager.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Milfern skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm
Soldado skrev: ons mai 24, 2023 7:02 pm Interessant take angående Nagelsmann til Real fra Tifo. Har troen på tyskeren. Særlig med troppen og midtbanen man vil mønstre neste sesong.

Men vi går nok mot nok en sesong med Ancelotti. Er for godt likt av spillerne, og vil nok ikke gå av før kontrakten er over.
Etter Ancelotti stemmer jeg for Xabi Alonso. Rett og slett.
Enig i at det er bedre. En trener i Madrid trenger respekt i garderoben. Usikker på om Nagelsmann får det med sin alder og Bayern-perioden. Alonso får det pga. sin historie som spiller.

Men må selvsagt levere ett år til i Leverkusen.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Milfern skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Etter Ancelotti stemmer jeg for Xabi Alonso. Rett og slett.
Ikke helt enig, men så lenge det ikke blir en ny runde med Zidane skal jeg være fornøyd.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Koffer skrev: ons mai 24, 2023 10:19 pm Har alltid vært litt fan av Mendy. Han er bra trent, kvikk og rask. Dessverre har det gått litt skeis utover i hans karriere i den spanske hovedstad.
Enig. Liker Mendy, men han har blitt ekstremt plaget av skader, samtidig som han tilfører svært lite offensivt. Men jeg tror ikke jeg ville solgt franskmannen i sommer. Fin rotasjonsspiller når han er skadefri.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

I am once again asking for your aid.

Vi klarte å drite oss ut og slippe Espanyol til tre mål mot slutten på onsdag. Dermed så trenger jeg IGJEN at dere avgir poeng, denne gang mot Mendilibar sitt Sevilla.

Ikke bare hjelper dere da oss med å komme på andreplass, men dere hjelper også Sevilla med å potensielt sett ta en Europa-plass (hvis de taper EL-finalen).

Soldado

Legg inn av Soldado »

Asensio virker å forlate klubben i sommer. Da er det syltynt fremover i banen. Sjekkheftet må ut.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Jolla skrev: fre mai 26, 2023 12:32 am I am once again asking for your aid.

Vi klarte å drite oss ut og slippe Espanyol til tre mål mot slutten på onsdag. Dermed så trenger jeg IGJEN at dere avgir poeng, denne gang mot Mendilibar sitt Sevilla.

Ikke bare hjelper dere da oss med å komme på andreplass, men dere hjelper også Sevilla med å potensielt sett ta en Europa-plass (hvis de taper EL-finalen).
We're on it.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Rodrygo - sesongens spiller.

startelver

Legg inn av startelver »

Du bare vet at det vil skje noe med Rodrygo på banen, ingen tvil om det, fått en stjernestatus uten like nå. Bare å glede seg til fortsettelsen.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Soldado skrev: lør mai 27, 2023 9:55 pm Rodrygo - sesongens spiller.
Fantastiske mål i dag, blir spennende nå om han holder dette opp til neste sesong.

Asensio ser faktisk ut til å være tapt ja, brudd på kontraktsforhandlinger.
Det er temmelig tragisk egentlig, han er pdd. den eneste backupen vi har i angrep som faktisk kan produsere mål.

Soldado

Legg inn av Soldado »

Det er dette man har advart mot. Når man ikke handler på ørten sesonger, så blir ryddejobben stor når man først må igang. Jeg nekter å tro at man får løst alle problemene i sommer, og at man går inn i neste sesong med en for tynn tropp - nok en gang.

Ghost

Legg inn av Ghost »

peraleks skrev: søn mai 28, 2023 12:41 am
Soldado skrev: lør mai 27, 2023 9:55 pm Rodrygo - sesongens spiller.
Asensio ser faktisk ut til å være tapt ja, brudd på kontraktsforhandlinger.
Det er temmelig tragisk egentlig, han er pdd. den eneste backupen vi har i angrep som faktisk kan produsere mål.
Ja, veldig rart, men forstår jo at han vil prøve noe nytt slik ståa er. Lang vei til førsteelleveren (forståelig nok), men Carlo roterer for lite til å holde han fornøyd. Det samme gjelder nok Ceballas og Lucas V også, som har fortjent langt mer spilletid ut fra prestasjoner sammenlignet med de faste.

Kan se ut som det blir Asensio, Brahim og Ceballos ut i sommer. Asensio vil jeg beholde. Diaz er vel ikke noe man trenger og forstår Milan-valget. Ceballos er også logisk om man henter Bellingham, men allikevel kjipt å miste en spiller som kunne vært en meget god squad-spiller i fem år til fordi man nekter å gi slipp på Kroos og/eller Modric.

Så er spm hvem som skal inn. Har sett på Fran Garcia som done deal, men ingenting bekreftet. I så fall en bra signering. Samme med Bellingham selvsagt.

Ellers er det visst ryddesalg i Juventus. Selv om Vlahovic ikke har slått til hadde jeg likt å se klubben prøve seg der. Samme med Chiesa om Asensio drar (selv om det er langt mellom målene).

På backplass er det Davies-rykter, men fremstår helt usannsynlig. Samme med Robertson (som jeg også er usikker på om hadde blitt noen suksess). Usikker på Cancelo-status, men tror det hadde vært en bra signering.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»