Spørsmål om regler i poker

Svar
Ystneskarn

Spørsmål om regler i poker

Legg inn av Ystneskarn »

Kan noen hjelpe meg her når det gjelder regler for posisjoner når man spiller turnering. Hvis man f.eks sitter 6 stykker rundt et bord. Og så ryker spilleren som sitter til venstre for BB ut? Hvordan er det riktig å spille videre? Jeg trodde at man spiller videre som om at denne spilleren aldri har eksistert. I motsetning til når spilleren som sitter i BB ryker og man da får en en runde uten SB etterpå.


Et eksempel: Spiller nr 1 har dealer knappen sp2=SB og sp3=BB, og så ryker Spiller nr4 ut. Hvordan blir posisjonene i neste hånd? Blir det SP2=dealer SP3=SB og ingen BB eller SP2=Dealer, Sp3-SB SP5=BB.

Jeg trodde at det bestandig skal være noen som er BB, men slik spiller ikke mitt pokerlag. Er det noen som sitter på fasit?

startelver

Legg inn av startelver »

Pokerlag hjemme har nok litt forskjellige regler, men BB skal være med rundt bordet. Spilleren til venstre for BB ryker ut av turneringen og BB flytter seg til neste posisjon.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Altså hvis spilleren som er BB ryker ut så er det i praktiskt spiller til venstre BB uansett ved neste runde hånd.

Da vil altså SB forsvinne og kun bare være BB som "betaler"

Men i dette tilfellet hvor BB ved neste hånd er ute så vil normalt BB bli plassert på neste spiller

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Poker»