Test av mat, drikke og godis

Svar
Guttorm123
Innlegg: 5307

Re: Test av mat, drikke og godis

Legg inn av Guttorm123 »

LeSorcier skrev: søn mai 28, 2023 4:38 pm

Big One Classic er ikke sterk, men det er amerikansk pizza på sitt aller, aller beste!
Bare kødda litt... Min Big One favoritt er nok den som bare er ost på.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

4pLaY skrev: søn mai 28, 2023 4:39 pm
LeSorcier skrev: søn mai 28, 2023 4:04 pm Jeg elsker sterk mat, men har aldri spist det for å tøffe meg. Tabasco habanero har jeg for øvrig byttet ut med denne. Mener å huske at Tabasco habanero lå på rundt 7000 på scoville-skalaen, mens denne herlige sausen ligger på 6,6 millioner.


Screenshot_20230528_160041_Samsung Internet.jpg
Der leste jeg Hellfire Butt Sauce.. Coincidence? Forøvrig elsker jeg selv diverse spicy food.
Minuset med denne sausen er jo at man gjerne våkner før vekkerklokken dagen derpå, og må forte seg på toalettet pga. magesmerter. Det er ikke alltid like trivelig når denne sausen skal ut igjen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Guttorm123 skrev: søn mai 28, 2023 4:45 pm
LeSorcier skrev: søn mai 28, 2023 4:38 pm

Big One Classic er ikke sterk, men det er amerikansk pizza på sitt aller, aller beste!
Bare kødda litt... Min Big One favoritt er nok den som bare er ost på.
Jeg er glad i forskjellige varianter av frossenpizza, men Big One Classic er en jeg alltid vender tilbake til.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

LeSorcier skrev: søn mai 28, 2023 4:48 pm

Jeg er glad i forskjellige varianter av frossenpizza, men Big One Classic er en jeg alltid vender tilbake til.
Jeg er også glad i frossenpizza, men den originale Grandiosaen er en jeg alltid vender tilbake til. I aller høyeste grad sammenlignbart, selv om merkene er forskjellige.

Rexwiller

Legg inn av Rexwiller »

fargerik skrev: søn mai 28, 2023 3:46 pm
Rexwiller skrev: søn mai 28, 2023 3:43 pm Har hørt at flere thai og indiske restauranter ikke lenger tilbyr de sterkeste variantene . Nordmenn bestiller ekstra sterkt, og så klager de fordi det er for sterkt. Kødder ikke. For noe rare folk.
hehehehe....gå på indisk restaurant og bestille ekstra sterk.........lykke til.
Pleier å bestille 5 av 6 på skalaen. Det er som regel akkurat passe.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Ale skrev: søn mai 28, 2023 5:02 pm Big One Classic er en nydelig frossenpizza. Jeg liker også meget Rustica Double Pepperoni. Den smaker fortreffelig!
Veldig mange som skryter av Big One pepperoni, uten at jeg helt kan skjønne hvorfor..., Hva synes du om den?

Someone

Legg inn av Someone »

Rema 1000 sin ferdige brisket, som bare varmes på grillen. Var jo god, selv om det jo ikke når helt opp til "the real stuff"

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Someone skrev: søn mai 28, 2023 6:29 pm Rema 1000 sin ferdige brisket, som bare varmes på grillen. Var jo god, selv om det jo ikke når helt opp til "the real stuff"
Ja, den var helt grei, spesielt til den prisen. Dog litt hard i konsistensen. Grei hverdagsmiddag.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Etter at Spiralloffen fra Coop ikke lenger er å få, har jeg sett meg om etter alternativ. Dog er det tynt i hyllene. Så for et par uker siden gikk jeg for sånn toast-loff, ferdigskivet. Husker ikke om de var fra Coop eller Rema, men den var faktisk ganske så OK. Lett risting gjør den fin. Smaker godt og varer lenge. Meny hadde tilsvarende fra United Bakeries, bakt i Frankrike, som så fristende ut. Men nei - denne var rar i konsistensen og hadde en slags søt smak, uten at den var tilsatt sukker. Så her er den billigste varianten best.

DoktorS

Legg inn av DoktorS »

Fikk et tips om at Dumle Fudge er fantastisk. Fant en pakke på Normal, så slo til. Men - nei, dette var bare søt sukkersmak. Kjenner litt av den karakteristiske Dumle-smaken, men de blir altfor søtt og kvalmende. Skuffende.

LondoMollari
Innlegg: 186

Legg inn av LondoMollari »

Ale skrev: søn mai 28, 2023 5:02 pm Big One Classic er en nydelig frossenpizza. Jeg liker også meget Rustica Double Pepperoni. Den smaker fortreffelig!
Double Pepperoni er veldig god men Big One Classic er vond. Jeg var glad i den for mange år siden men jeg tror de forandret den en gang, ikke til det bedre.

startelver

Legg inn av startelver »

Var innom tyrkersjappa og plukket med meg denne posen med jordnøtter, eller peanøtter på godt norsk. Den inneholder 88% peanøtter så er ganske naturlig.

Produsert på lisens i Serbia og importert til Sverige og videre derfra til Norge.

Terningkast en sterk 5er. Pris for 250 gram : 35,-

Tydeligvis veldig populær i Serbia. Måtte sjekke Wiki
Smoki (Serbian Cyrillic: Смоки) is a well-known puffed corn snack from Serbia, brought to the market by Soko Štark from Zemun in 1972 as the first of its kind in Southeast Europe.

Bilde

Sist redigert av startelver den ons mai 31, 2023 7:33 pm, redigert 2 ganger totalt.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

DoktorS skrev: tir mai 30, 2023 6:10 pm Etter at Spiralloffen fra Coop ikke lenger er å få, har jeg sett meg om etter alternativ. Dog er det tynt i hyllene. Så for et par uker siden gikk jeg for sånn toast-loff, ferdigskivet. Husker ikke om de var fra Coop eller Rema, men den var faktisk ganske så OK. Lett risting gjør den fin. Smaker godt og varer lenge. Meny hadde tilsvarende fra United Bakeries, bakt i Frankrike, som så fristende ut. Men nei - denne var rar i konsistensen og hadde en slags søt smak, uten at den var tilsatt sukker. Så her er den billigste varianten best.
Rema sin ferdig skivet smørloff/sommerloff er faktisk veldig god.

Norgesgruppen sin er tørr selv om den er fersk.

Coop sin vet jeg ikke om jeg har smakt.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

LondoMollari skrev: ons mai 31, 2023 12:39 am

Double Pepperoni er veldig god men Big One Classic er vond. Jeg var glad i den for mange år siden men jeg tror de forandret den en gang, ikke til det bedre.
Det kom en ny variant med "luftigere bunn" for en 8 10 år siden. Kan det ha vært da de "karvet" den?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hhv terningkast 3 og 2+. Sørlandschips har tapt seg noe så JÆVLIG...
► Show Spoiler
Hhv terningkast 4+ og 1. Kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, jævla svindlere. Chipotle, my shiny & lubricated ass
► Show Spoiler

Som det fremgår av karakterene, MÅ man ha dip til 3 av disse. Gullchips eneste som kan spises alene.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Hvis dere er på ferie i overskuelig fremtid, understreker jeg at denne ananasbrus seiler inn til et overlegent terningkast 6
► Show Spoiler

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

SirJames skrev: tor jun 01, 2023 5:29 pm Hhv terningkast 3 og 2+. Sørlandschips har tapt seg noe så JÆVLIG...
► Show Spoiler
Hhv terningkast 4+ og 1. Kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, jævla svindlere. Chipotle, my shiny & lubricated ass
► Show Spoiler

Som det fremgår av karakterene, MÅ man ha dip til 3 av disse. Gullchips eneste som kan spises alene.
Etter chipsprodusentene begynte med alle disse "spennende" smakene så er det helt tydelig at kvantitet overgår kvalitet, for makan til å spy ut chips etter chips med ulike smaker og fascinerende nok hvor de aller fleste smaker helt ræva. INGEN likte sjokolade/appelsin variaten til Sørlandschips, men de fikk nok solgt en god slump kvanta bare pga nysgjerrigheten.
Men jeg er så drittlei de tåpelige smaksvariantene de pumper ut 2-3 ganger året bare for å oppdage at ingen av chipsprodusentene FORSTÅR HVA SMAK FAKTISK ER, så her er en som ikke gidder å prøvesmake de norske chipsene lenger.

Og prøversmaker jeg noe, så blir det heller de svenske/utenlandske variantene en finner på CoopersCandy.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Winnowill skrev: tor jun 01, 2023 5:53 pm
SirJames skrev: tor jun 01, 2023 5:29 pm Hhv terningkast 3 og 2+. Sørlandschips har tapt seg noe så JÆVLIG...
► Show Spoiler
Hhv terningkast 4+ og 1. Kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, jævla svindlere. Chipotle, my shiny & lubricated ass
► Show Spoiler

Som det fremgår av karakterene, MÅ man ha dip til 3 av disse. Gullchips eneste som kan spises alene.
Etter chipsprodusentene begynte med alle disse "spennende" smakene så er det helt tydelig at kvantitet overgår kvalitet, for makan til å spy ut chips etter chips med ulike smaker og fascinerende nok hvor de aller fleste smaker helt ræva. INGEN likte sjokolade/appelsin variaten til Sørlandschips, men de fikk nok solgt en god slump kvanta bare pga nysgjerrigheten.
Men jeg er så drittlei de tåpelige smaksvariantene de pumper ut 2-3 ganger året bare for å oppdage at ingen av chipsprodusentene FORSTÅR HVA SMAK FAKTISK ER, så her er en som ikke gidder å prøvesmake de norske chipsene lenger.

Og prøversmaker jeg noe, så blir det heller de svenske/utenlandske variantene en finner på CoopersCandy.
Veldig enig i dette, ja.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: tor jun 01, 2023 5:29 pm
Kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, jævla svindlere. Chipotle, my shiny & lubricated ass
med tanke på denne så må jeg si at jeg ble positivt overrasket over den salte versjonen av denne nylanseringen fra Kims. Altså Salt Crunch.

I motsetning til de andre så synes jeg at denne var temmelig nær helt vanlig salt chips fra Kims/Maarud, og således får den godkjent fra meg.

Kanskje til og med et lite hakk bedre.


Så skal det sies at jeg føler at potetene og potetgårdene har mye å si når det kommer til chips. Den jeg spiste var fra Tømte Gård på Eidsvoll. Nær Hurdalsjøen.

SirJames

Legg inn av SirJames »

TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 3:21 pm Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde
Sto i butikken og holdt på å kjøpe den også, men lot det være av erfaring med tidligere potetgullvarianter fra Maarud.

Men kanskje de har skjerpet seg? Var det med andre ord nok krydder? Og var den sprø nok?

SirJames

Legg inn av SirJames »

Jolla skrev: fre jun 02, 2023 6:56 pm
SirJames skrev: tor jun 01, 2023 5:29 pm
Kommer aldri til å kjøpe Kims igjen, jævla svindlere. Chipotle, my shiny & lubricated ass
med tanke på denne så må jeg si at jeg ble positivt overrasket over den salte versjonen av denne nylanseringen fra Kims. Altså Salt Crunch.

I motsetning til de andre så synes jeg at denne var temmelig nær helt vanlig salt chips fra Kims/Maarud, og således får den godkjent fra meg.

Kanskje til og med et lite hakk bedre.


Så skal det sies at jeg føler at potetene og potetgårdene har mye å si når det kommer til chips. Den jeg spiste var fra Tømte Gård på Eidsvoll. Nær Hurdalsjøen.
Har ikke smakt Salt Crunch, ettersom jeg vil at potetgull skal smake noe mer enn bare salt. Med mindre man har dip, da.

Dog har jeg vel smakt både paprika og pepper varianten, og det var ekstremt dårlig krydret, for å si det veldig forsiktig 😩

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

SirJames skrev: fre jun 02, 2023 7:12 pm
TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 3:21 pm Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde
Sto i butikken og holdt på å kjøpe den også, men lot det være av erfaring med tidligere potetgullvarianter fra Maarud.

Men kanskje de har skjerpet seg? Var det med andre ord nok krydder? Og var den sprø nok?
Den var sprø nok. Og masse krydder! Var kjempegod. Men sterk altså :lol:

SirJames

Legg inn av SirJames »

TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 10:29 pm
SirJames skrev: fre jun 02, 2023 7:12 pm
TheBaseline skrev: fre jun 02, 2023 3:21 pm Denne var veldig god. Kjempesterk! Kanskje litt for sterk? Men den var god og den har ikke den vonde ettersmaken som enkelte potetgull har. Jeg gir den en sterk 5/6.

Bilde
Sto i butikken og holdt på å kjøpe den også, men lot det være av erfaring med tidligere potetgullvarianter fra Maarud.

Men kanskje de har skjerpet seg? Var det med andre ord nok krydder? Og var den sprø nok?
Den var sprø nok. Og masse krydder! Var kjempegod. Men sterk altså :lol:
Får prøve den, da.

Sender deg faktura hvis den flopper i min velutviklede gane 😎

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fra venstre, hhv terningkast 5, 5 og 6 👍🏻
► Show Spoiler

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Smakte denne i går. Var ok. Problemet var at chilismaken var svak. De sterkeste smakene var hvitløk og koriander. Ble litt vel mye hvitløksmak for min del. Er heller ikke så glad i koriander. Gir den en svak 4 på terningen.

Bilde

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 4
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 4+
► Show Spoiler

SirJames

Legg inn av SirJames »

Terningkast 5
► Show Spoiler

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

SirJames skrev: fre jun 09, 2023 11:20 pm Terningkast 5
► Show Spoiler
Hvorfor føler jeg at jeg ikke får kjøpt denne på min lokale Rema- eller Extra-butikk?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»