Odds Ballklubb

Svar
Gunnar88

Re: Odds Ballklubb

Legg inn av Gunnar88 »

Grei 3-0 ledelse til pause. Bare å kaste innpå de yngre spillerne nå.

hgb

Legg inn av hgb »

Fredrik Nordkvelle med Urædds ene goal. Det er passende. Fint at Midtskogen fikk en goal, og fint med en trygg og god seier (ser jo på RBK som klarte å slite seg til 1-0 mot et 4. div-lag og ikke minst Godset som trengte ekstraomgenger mot en gjeng som vanligvis løper Holmenkollstafetten).

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Man trenger vel ikke stor fantasi for å skjønne at Odd møter Eik i neste runde.

Perkele

Legg inn av Perkele »

Det hadde eventuelt gøy, svart og hvitt mot svart og hvitt :)
Når kommer oppsettet?

Perkele

Legg inn av Perkele »

https://www.fotball.no/turneringer/nm-m ... andefjord/
Settes opp i kveld etter siste kamp

hgb

Legg inn av hgb »

Notodden borte (Eik møter Godset).

hgb

Legg inn av hgb »

https://www.ta.no/stort-bud-pa-odd-spil ... 50-1648179

Sparta Praha med et visstnok ganske stort bud på Conrad. Det er vel ikke urealistisk at han forsvinner i sommer, men med det spillet han har vist over tid nå og en lang kontrakt, så forventer jeg gode millioner.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Ifølge varden bud på 1 mill euro avslått. Ca 12 mill. Kontrakt til sommeren 2026, så lang avtale. Samme klubb som gav 25+tillegg for Ogbu, stopperen fra lsk. Mtp lengre kontralt her, og mer offensiv spiller kan man vel håpe å karre til oss 20 mill her?

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

12 mill er ikke et ganske stort bud i mine øyne. Conrad har kontrakt til 2026. Her er det fullt mulig å få mye mer.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Syver Aas på utlån til Skeid. Allright folk, fortell!

hgb

Legg inn av hgb »

Enormt potensiale, kan bli en landslagsspiller, men har jo ikke fått noe gjennombrudd i Odd. Har dessuten helt klart havna på shitlista til Paco. Håper virkelig det ordner seg, for jeg har veldig trua på Syver.

Han er en type som er ganske god på alt, og jeg tror maxnivået hans er veldig høyt.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Lilleborg skrev: lør mai 27, 2023 3:49 pm Syver Aas på utlån til Skeid. Allright folk, fortell!
Fra hva jeg har sett, toveis midtbanespiller/indreløper med bra driv med ball. God intensitet og trøkk i spillet defensivt.

Champis

Legg inn av Champis »

Har alltid hatt veldig tro på Aas, han bør minimum bli en solid ES-spiller.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Champis skrev: søn mai 28, 2023 8:42 pm Har alltid hatt veldig tro på Aas, han bør minimum bli en solid ES-spiller.
Dette er jeg helt enig i. Rart at han ikke har fått mer spilletid.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Aprilsnarr skrev: fre mai 26, 2023 12:11 am Ifølge varden bud på 1 mill euro avslått. Ca 12 mill. Kontrakt til sommeren 2026, så lang avtale. Samme klubb som gav 25+tillegg for Ogbu, stopperen fra lsk. Mtp lengre kontralt her, og mer offensiv spiller kan man vel håpe å karre til oss 20 mill her?
Liten korreks her: Ogbu (som hadde kontrakt ut 2025) ble solgt til Slavia Praha. Kaan Kairinen gikk derimot til Sparta Praha for omlag 15 millioner + klausuler.

Aprilsnarr
Innlegg: 235

Legg inn av Aprilsnarr »

Linselusa skrev: man mai 29, 2023 11:49 am
Aprilsnarr skrev: fre mai 26, 2023 12:11 am Ifølge varden bud på 1 mill euro avslått. Ca 12 mill. Kontrakt til sommeren 2026, så lang avtale. Samme klubb som gav 25+tillegg for Ogbu, stopperen fra lsk. Mtp lengre kontralt her, og mer offensiv spiller kan man vel håpe å karre til oss 20 mill her?
Liten korreks her: Ogbu (som hadde kontrakt ut 2025) ble solgt til Slavia Praha. Kaan Kairinen gikk derimot til Sparta Praha for omlag 15 millioner + klausuler.

Og det er Slavia Praha som ønsker Wallem 🙂

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Nok en svak kamp av Odd. Spilt av banen de første 45, men vi hever oss etter pause.

Jeg tror vi er for solide til å rykke ned, men det er ingen hemmelighet at en ny spiss behøves omgående.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Aprilsnarr skrev: man mai 29, 2023 2:42 pm
Linselusa skrev: man mai 29, 2023 11:49 am
Aprilsnarr skrev: fre mai 26, 2023 12:11 am Ifølge varden bud på 1 mill euro avslått. Ca 12 mill. Kontrakt til sommeren 2026, så lang avtale. Samme klubb som gav 25+tillegg for Ogbu, stopperen fra lsk. Mtp lengre kontralt her, og mer offensiv spiller kan man vel håpe å karre til oss 20 mill her?
Liten korreks her: Ogbu (som hadde kontrakt ut 2025) ble solgt til Slavia Praha. Kaan Kairinen gikk derimot til Sparta Praha for omlag 15 millioner + klausuler.

Og det er Slavia Praha som ønsker Wallem 🙂
Åja, den er god. Så «hgb» skrev Sparta lenger opp. Lett å blande sammen

Ross

Legg inn av Ross »

Gunnar88 skrev: man mai 29, 2023 8:18 pm Nok en svak kamp av Odd. Spilt av banen de første 45, men vi hever oss etter pause.

Jeg tror vi er for solide til å rykke ned, men det er ingen hemmelighet at en ny spiss behøves omgående.
Skjønte ikke helt det innhoppet til Midtskogen, han var aldri der han skulle, foran mål.
Hele tiden dratt mot siden hvor ballen var og involverte seg keitete i kombinasjonsspillet. Når innleggsmuligheten kom var han aldri noen trussel

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

Paco sier til Vaden at han ikke er bekymret for manglende scoringer. Han sier videre at Odd skaper nok sjanser og at målene vil komme. Dette er jeg absolutt ikke enig i. Gjennomgående har Odd skapt veldig lite farligheter, og faktum er vel at Odd egentlige er heldige/effektive foran mål.

Jeg synes Odd har en massiv vei å gå i det offensive spillet samt at det savnes en skikkelig spiss.

stc887
Innlegg: 3684

Legg inn av stc887 »

Gunnar88 skrev: tir mai 30, 2023 8:45 am Paco sier til Vaden at han ikke er bekymret for manglende scoringer. Han sier videre at Odd skaper nok sjanser og at målene vil komme. Dette er jeg absolutt ikke enig i. Gjennomgående har Odd skapt veldig lite farligheter, og faktum er vel at Odd egentlige er heldige/effektive foran mål.

Jeg synes Odd har en massiv vei å gå i det offensive spillet samt at det savnes en skikkelig spiss.
Dere har jo Xg på Sarpelona nivå! Hva klager dere for? ;)


Som utenforstående vil jeg dog si meg enig i din betraktning. Det jeg har registrert av Odd i år som er middels minus og kjedelig. Syns dere så bedre ut/hadde en plan i fjor når poenga uteble før det snudde med Hoff inn. Blytung tap det selvfølgelig men Paco bør klare å skvise litt mer artig spill ut av sitronen for det er ner fotball i dette laget enn hva dere viser nå.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: man mai 29, 2023 8:18 pm Nok en svak kamp av Odd. Spilt av banen de første 45, men vi hever oss etter pause.

Jeg tror vi er for solide til å rykke ned, men det er ingen hemmelighet at en ny spiss behøves omgående.
Det er det mange som har sagt og trodd, senest Leicester på søndag.
Gårsdagens kamp fikk jeg ikke sett, men forstår at jeg ikke gikk glipp av noe som helst. Årets Odd-utgave er alt annet enn solid og robust med en stall som både er tynn og ferdighetsmessig for svak mtp Pacos måte å tenke fotball på.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir mai 30, 2023 11:36 am
Gunnar88 skrev: man mai 29, 2023 8:18 pm Nok en svak kamp av Odd. Spilt av banen de første 45, men vi hever oss etter pause.

Jeg tror vi er for solide til å rykke ned, men det er ingen hemmelighet at en ny spiss behøves omgående.
Det er det mange som har sagt og trodd, senest Leicester på søndag.
Gårsdagens kamp fikk jeg ikke sett, men forstår at jeg ikke gikk glipp av noe som helst. Årets Odd-utgave er alt annet enn solid og robust med en stall som både er tynn og ferdighetsmessig for svak mtp Pacos måte å tenke fotball på.
Odd har blitt bygget ned siden 2020, det er ingen hemmelighet. Mitt spørsmål er om sjefene på Skagerak deler denne vurderingen, og hvilke grep de kan/vil gjøre for å snu trenden.

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Kom dere ikke med akkurat de samme dommedagsprofetiene i fjor? Og da endte dere på femteplass til slutt.

cpatton

Legg inn av cpatton »

AlexandrsJelisejevs skrev: tir mai 30, 2023 12:05 pm Kom dere ikke med akkurat de samme dommedagsprofetiene i fjor? Og da endte dere på femteplass til slutt.
Fjorårets 5 plass var meget flatterende.
Og så var det Leopold Wahlstedt som sto uvirkelige kamper og kapret poeng på poeng for klubben. Det finnes sikkert statistikker som viser i klare tall hva han teknisk sto for av poengfangst. Å jo, han har vært strålende så langt i år også, men det er grenser for hva som kan og skal forventes av en spiller i et lagspill. Dessuten tyder alt på at han selges i sommer.
Plusser vi så på Hoffs låneopphold i fjor og at Bjørtuft nå befinner seg i Glimt, så er det opplagt at Odd er svekket bare siden i fjor høst. Går man et par år til tilbake blir er det enda verre. Da er det snakk om en real nedbygging.

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: tir mai 30, 2023 12:33 pm
AlexandrsJelisejevs skrev: tir mai 30, 2023 12:05 pm Kom dere ikke med akkurat de samme dommedagsprofetiene i fjor? Og da endte dere på femteplass til slutt.
Fjorårets 5 plass var meget flatterende.
Og så var det Leopold Wahlstedt som sto uvirkelige kamper og kapret poeng på poeng for klubben. Det finnes sikkert statistikker som viser i klare tall hva han teknisk sto for av poengfangst. Å jo, han har vært strålende så langt i år også, men det er grenser for hva som kan og skal forventes av en spiller i et lagspill. Dessuten tyder alt på at han selges i sommer.
Plusser vi så på Hoffs låneopphold i fjor og at Bjørtuft nå befinner seg i Glimt, så er det opplagt at Odd er svekket bare siden i fjor høst. Går man et par år til tilbake blir er det enda verre. Da er det snakk om en real nedbygging.
Du har selvsagt helt rett i dette. Og man er i beste fall naiv hvis man tror at Leo og Wallem er i Odd når høstsesongen sparkes i gang. Er vi heldige beholder vi Jørgensen, men det kan fort hende han også selges.

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: tir mai 30, 2023 12:37 pm
cpatton skrev: tir mai 30, 2023 12:33 pm
AlexandrsJelisejevs skrev: tir mai 30, 2023 12:05 pm Kom dere ikke med akkurat de samme dommedagsprofetiene i fjor? Og da endte dere på femteplass til slutt.
Fjorårets 5 plass var meget flatterende.
Og så var det Leopold Wahlstedt som sto uvirkelige kamper og kapret poeng på poeng for klubben. Det finnes sikkert statistikker som viser i klare tall hva han teknisk sto for av poengfangst. Å jo, han har vært strålende så langt i år også, men det er grenser for hva som kan og skal forventes av en spiller i et lagspill. Dessuten tyder alt på at han selges i sommer.
Plusser vi så på Hoffs låneopphold i fjor og at Bjørtuft nå befinner seg i Glimt, så er det opplagt at Odd er svekket bare siden i fjor høst. Går man et par år til tilbake blir er det enda verre. Da er det snakk om en real nedbygging.
Du har selvsagt helt rett i dette. Og man er i beste fall naiv hvis man tror at Leo og Wallem er i Odd når høstsesongen sparkes i gang. Er vi heldige beholder vi Jørgensen, men det kan fort hende han også selges.
Kan fort bli en realitet av alle tre forsvinner ja. Og da blir jo millionspørsmålet hva Odd finner a erstattere - grøss og gru...

cpatton

Legg inn av cpatton »

Så bekrefter Rønningen til Varden at det er mottatt et forbedret bud på Condrad Wallem (etter alle solemerker fra Slavia Praha), dog fortsatt ikke på et nivå som gjør at klubben tar en avgjørelse. Men altså dialog.
Like greit først som sist å føre Wallem opp på lista "ex odder".

Gunnar88

Legg inn av Gunnar88 »

cpatton skrev: ons mai 31, 2023 4:39 pm Så bekrefter Rønningen til Varden at det er mottatt et forbedret bud på Condrad Wallem (etter alle solemerker fra Slavia Praha), dog fortsatt ikke på et nivå som gjør at klubben tar en avgjørelse. Men altså dialog.
Like greit først som sist å føre Wallem opp på lista "ex odder".
Tja, jeg tror ikke Odd selger for enhver pris. Hvis startsummen deres var 10 millioner kroner så mener jeg dette er altfor lavt. Conrad er viktig for Odd, så etter min mening burde klubben ikke selge for noe særlig under 20 millioner. Derfor tviler jeg på at partene blir enige. Ergo ser jeg vanskelig for meg at Praha plutselig dobler budet.

Men for alt jeg vet kan det hende Odd selger for de "klassiske 15 millionene".

cpatton

Legg inn av cpatton »

Gunnar88 skrev: ons mai 31, 2023 4:49 pm
cpatton skrev: ons mai 31, 2023 4:39 pm Så bekrefter Rønningen til Varden at det er mottatt et forbedret bud på Condrad Wallem (etter alle solemerker fra Slavia Praha), dog fortsatt ikke på et nivå som gjør at klubben tar en avgjørelse. Men altså dialog.
Like greit først som sist å føre Wallem opp på lista "ex odder".
Tja, jeg tror ikke Odd selger for enhver pris. Hvis startsummen deres var 10 millioner kroner så mener jeg dette er altfor lavt. Conrad er viktig for Odd, så etter min mening burde klubben ikke selge for noe særlig under 20 millioner. Derfor tviler jeg på at partene blir enige. Ergo ser jeg vanskelig for meg at Praha plutselig dobler budet.

Men for alt jeg vet kan det hende Odd selger for de "klassiske 15 millionene".
Det du sier her er både riktig og viktig, som nær sagt alt annet du skriver. På den annen side så virker det tydelig at startsummen er hevet og at det her er snakk om innledning til videre samtaler.

Odd trenger cash samtidig som stallen er tynn nok som den er, så at dilemmaene står i kø er opplagt. Og så regner jeg med at det vil veie tungt hva Wallem selv ønsker oppe i det hele. Langt fra utenkelig er vel at også flere klubber melder sin interesse. Mitt råtips er at han er ex odder når høstsesongen sparkes i gang.... til nærmere 20 enn de klassiske 15 mill får vi da håpe.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»