Molde FK 2023. Klubbtråd.

Svar
Sulfat

Re: Molde FK 2023. Klubbtråd.

Legg inn av Sulfat »

Om jeg har forstått Xg rett, så settes tallet etter hvor stor sannsynlighet det er for å score fra den posisjonen avslutningen tas.

Altså vil et knallhardt skudd limt i krysset kunne tvinge frem en sinnsyk redning, men siden skudde ble fyrt fra 27 meter vil det likevel gi lav Xg, siden skudd fra 27 meter normalt ikke er så farlig. Her vil altså en enorm redning ikke gi uttelling på statistikken til keeper. Fantastisk keeperspill, 0,04 i XG

Samtidig kan en spiller sleive ballen over åpent mål fra 1 meter, uten at keeper har noe som helst ære for at det ikke ble mål. Likevel vil det se ut på Xg som keeper har gjort noe bra, siden denne sleive som sto til 0,97 i Xg resulterte i 0 baklengs.

Altså kan det være vanskelig å si noe om keeperprestasjoner ut i fra Xg. Særlig om tallmaterialet er fra et lite antall kamper.

(Hvis jeg har forstått Xgs algoritmer sånn halvveis korrekt.)

heltos

Legg inn av heltos »

Rødal i Fasit molde summerer vel greit manges frustrasjon over keeper spillet til Karlstrøm.
Det nevnes også her hans største styrke er å pasningsikkerhet og teknisk nivået på å spille seg ut med forsvaret, og var vel hovedgrunn til molde hentet han?
Vel klarer ikke helt å se denne heller.
Nå skal de sies molde sin hoved strategi med spiller logistikk inn er å hente inn talenter (de beste) la de få mulighet for videre utvikling for etterhvert levere topp nivå som igjen gjør suksess til både lag og seg selv, og deretter salg med god fortjeneste.
Denne gjelder også for keepere, og med til tider historisk mye frustrasjon men og glede når tålmodighet krones med å få frem ligaens beste keepere.
Skuffelsen nå er man ikke ser fremskritt, heller motsatt.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Sulfat skrev: lør mai 27, 2023 12:39 pm Om jeg har forstått Xg rett, så settes tallet etter hvor stor sannsynlighet det er for å score fra den posisjonen avslutningen tas.

Altså vil et knallhardt skudd limt i krysset kunne tvinge frem en sinnsyk redning, men siden skudde ble fyrt fra 27 meter vil det likevel gi lav Xg, siden skudd fra 27 meter normalt ikke er så farlig. Her vil altså en enorm redning ikke gi uttelling på statistikken til keeper. Fantastisk keeperspill, 0,04 i XG

Samtidig kan en spiller sleive ballen over åpent mål fra 1 meter, uten at keeper har noe som helst ære for at det ikke ble mål. Likevel vil det se ut på Xg som keeper har gjort noe bra, siden denne sleive som sto til 0,97 i Xg resulterte i 0 baklengs.

Altså kan det være vanskelig å si noe om keeperprestasjoner ut i fra Xg. Særlig om tallmaterialet er fra et lite antall kamper.

(Hvis jeg har forstått Xgs algoritmer sånn halvveis korrekt.)
Ja, enig i at 8 kamper er et tynt tallmateriale å dra konklusjoner fra. xG sin styrke er å kunne se utfra en lengre tidsperiode, da jevner det seg ut f.eks med skudd fra 27 meter. Hvor ett av de går inn. Ideelt sett en hel sesong.
Men som sagt er det voldsomme utslag her. Tallene på Karlstrøm er så dårlige, at man simpelthen er nødt til å gi dem oppmerksomhet allerede nå. Vi skal tross alt ut i en utrolig viktig CL kvalikk snart. Og vi kan ikke koste på oss og bare la ting skure og gå.
Jeg har heller ikke gitt opp gullkampen, men da krever det at Karlstrøm hever seg umiddelbart, eller at vi får inn en keeper som kan levere redningsprosent på 70-75% for oss.

Dersom man velger å overse det, kan man få en katastrofal sesong i år.
Sist redigert av Kaizen den lør mai 27, 2023 2:35 pm, redigert 1 gang totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Nå er jeg lei statistikk osv.

Eikrem , Gauseth & Co bygger padelbaner og golfsimulatorer på Årø. Dette er et nydelig tilbud samtlige her inne må prøve når det er ferdig bygd. Da kan man nyte lønningspilsen med god samvittighet!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Visa skrev: lør mai 27, 2023 2:30 pm Nå er jeg lei statistikk osv.

Eikrem , Gauseth & Co bygger padelbaner og golfsimulatorer på Årø. Dette er et nydelig tilbud samtlige her inne må prøve når det er ferdig bygd. Da kan man nyte lønningspilsen med god samvittighet!
Padel er artig. Godt tiltak. Har savnet padel i Molde.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 3:26 pm
Visa skrev: lør mai 27, 2023 2:30 pm Nå er jeg lei statistikk osv.

Eikrem , Gauseth & Co bygger padelbaner og golfsimulatorer på Årø. Dette er et nydelig tilbud samtlige her inne må prøve når det er ferdig bygd. Da kan man nyte lønningspilsen med god samvittighet!
Padel er artig. Godt tiltak. Har savnet padel i Molde.
Skjær til håndtak på en tommestjukk planke og finn deg en fjøs- eller lagerhallvegg pluss en tennisball.
Funker tilnærma likt. Var det vi gjorde som unger, og blei like svett. Men måtte slutte når vi blei såpass voksne at vi bulka plateveggen...

Real-_-

Legg inn av Real-_- »

Kalle73 skrev: lør mai 27, 2023 3:33 pm
PapaSmurf skrev: lør mai 27, 2023 3:26 pm
Visa skrev: lør mai 27, 2023 2:30 pm Nå er jeg lei statistikk osv.

Eikrem , Gauseth & Co bygger padelbaner og golfsimulatorer på Årø. Dette er et nydelig tilbud samtlige her inne må prøve når det er ferdig bygd. Da kan man nyte lønningspilsen med god samvittighet!
Padel er artig. Godt tiltak. Har savnet padel i Molde.
Skjær til håndtak på en tommestjukk planke og finn deg en fjøs- eller lagerhallvegg pluss en tennisball.
Funker tilnærma likt. Var det vi gjorde som unger, og blei like svett. Men måtte slutte når vi blei såpass voksne at vi bulka plateveggen...
Forskjell på padel og squash

HarryH

Legg inn av HarryH »

Rekarten skrev: lør mai 27, 2023 7:56 am
HarryH skrev: lør mai 27, 2023 12:32 am Erling Moe heier neppe på Ethan i den kampen.
Hvorfor ikke? Er det ikke naturlig å ønske tidligere spillere godt? Eller er det en eller annen beef her jeg ikke har fått med meg😅
Erling er hardcore Coventry-supporter.

Albino

Legg inn av Albino »

Luton og Horvath rykker opp! Gratulerer!

Reddet ingen straffer i konken, som en Molde-keeper verdig.

Kaizen

Legg inn av Kaizen »

Albino skrev: lør mai 27, 2023 8:58 pm Luton og Horvath rykker opp! Gratulerer!

Reddet ingen straffer i konken, som en Molde-keeper verdig.
For en reise Horvath har hatt! Viste potensialet sitt i Molde også ved å komme på ukens lag i Europaligaen når han spilte her.

Ellers er Union Berlin klar for Champions League. Er vel det første rendyrkede 3-5-2 laget som når det høyeste nivået i Europa.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Da blir det trolig tre Molde-spillere i PL neste år også. Positivt.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

HarryH skrev: lør mai 27, 2023 9:15 pm Da blir det trolig tre Molde-spillere i PL neste år også. Positivt.
Håper Datro får seg et utlån på lavere nivå.

Det ble opprykk til PL*, seriemesterskap i Portugal og Player of the year i PL på tre forskjellige ex-moldespillere i dag. Ikke dårlig.

*Han eies av Nottingham, så ikke sikkert han blir med Luton opp.

Albino

Legg inn av Albino »

Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!

heltos

Legg inn av heltos »

Albino skrev: lør mai 27, 2023 9:39 pm Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!
Stort! Gratulere.
Vil det dryppe på molde FK om Aurs skulle bli solgt videre igjen?

Albino

Legg inn av Albino »

heltos skrev: søn mai 28, 2023 6:44 am
Albino skrev: lør mai 27, 2023 9:39 pm Aurs portugisisk mester med Benfica. Vi gratulerer!
Stort! Gratulere.
Vil det dryppe på molde FK om Aurs skulle bli solgt videre igjen?
Tror ikke det blir rare greiene etter overgangen fra Nederland til Portugal. Mest cred, og det kan ikke måles i kroner og øre.

Federin

Legg inn av Federin »

Bump!

Klubbtråden vår ligger på 2. side. Slik ksn vi ikke ha det!

Spent på dagens kamp. Tar ingenting for gitt lenger. Vær som nok ikke inspirerer hverken spillere eller publikum, men spillerne bør være mer enn motivert nok uansett.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Det er 8gr og regn altså men meget glissent på Aker i dag. Teller 5stk på den ene kortsiden?

Kaffe

Legg inn av Kaffe »

Jeg tror nok kombinasjonen av en skuffende sesong og været var grunn nok for mange.

Dessverre

Visa

Legg inn av Visa »

Været er nok ikke den primære grunnen

nottimagiche

Legg inn av nottimagiche »

Herlig med Sinyan tilbake, internasjonalt snitt på fysikk og tempo.

Brukeravatar
Jobs99
Innlegg: 1175

Legg inn av Jobs99 »

Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.

andzyyyy

Legg inn av andzyyyy »

Observerer at Berisha venter med sitt mål til neste runde i Stavanger også. Han putter der 100% 🤫

heltos

Legg inn av heltos »

PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 7:58 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.
Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

@SuperGunners10 Idag ble det vel klart at FC København blir danskenes representant i CL-kvaliken. Håpet til Molde for seeding i 3.kvalikrunde ligger vel nå i at noen med bedre ranking enn oss ryker ut i den første kvalifiseringsrunden slik at de ikke er med i trekningen til tredje runde?

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

heltos skrev: man mai 29, 2023 8:19 pm
PapaSmurf skrev: man mai 29, 2023 7:58 pm
Jobs99 skrev: man mai 29, 2023 7:56 pm Sinyan blir viktig utover. Usikker på om vi er friskmeldt, men idag var ihvertfall innsatsen på topp
Dette er ikke en kamp som friskmelder noen. Men det lyste spilleglede og intensitet av alle. Og Berisha som spiss…. For en ressurs det er.
Og håper vi aldri ser han satt ned på midtbane igjen! Er jo der fremme han hører hjemme som vi fikk bekreftet i dag.
Jævlig frustrerende den utprøvingen og testing av diverse varianter av Moe kan allerede ha spolert gullet.
Fantastisk kamp av Veton. Snakk om å rive Sandefjord i filler. Stadige gjenvinninger, strålende pasningsspill og gir ikke motstander et sekund fred.

Dette var det jeg visste vi kjøpte og dette er det vi burde ha fått sett tidligere. Men Erling ville det annerledes.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Har vært på reisefot og ikke sett kampen.
Spilte vi 3-5-2 som i fjor, med Berisha på topp og var gode? Hvem skulle trodd det…??

Brukeravatar
Nishy
Innlegg: 315

Legg inn av Nishy »

Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Nishy skrev: man mai 29, 2023 8:33 pm Veton har også god fotballintelligens, i tillegg til å være en stor lagspiller, det var veldig tydelig i dag!
Han er en uselvisk spiller som gjør en enorm innsats.

Og jeg har blitt litt harselert med her inne fordi jeg har sagt at hans styrke ikke først å fremst er å score mål, men å rive forsvarsspillet til motstander i filler og å skape rom og muligheter for andre. Men i dag viste han med all tydelighet hvorfor jeg har påstått nettopp dette.

Så får de som forlanger minst 20 mål av en spiss som koster 30 mill gjerne gjøre det, men jeg tviler på at det kommer så mye sarkasme i kveld.

Moist

Legg inn av Moist »

andzyyyy skrev: man mai 29, 2023 6:52 pm Det er 8gr og regn altså men meget glissent på Aker i dag. Teller 5stk på den ene kortsiden?
Bortetribuna du ser på der altså

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»