Sluttrunde PL Søndag 17:30 - kamptråd

Svar
Enzino
Innlegg: 5989

Re: Sluttrunde PL Søndag 17:30 - kamptråd

Legg inn av Enzino »

Da får vi gratulere Villa og Everton. De var jo lagene som hadde noe å spille for i dag, og klarte det de måtte.

William_S

Legg inn av William_S »

Sodajr skrev: søn mai 28, 2023 7:29 pm
William_S skrev: søn mai 28, 2023 7:28 pm Irriterende at Everton berger plassen
Hvorfor det?
Fordi det oppgjøret der nesten alltid koster Liverpool poeng og skader. Nei ønsket de blå smurfene ned.

Så ser jeg selvsagt poenget med et ekte derby. Det gjør jeg, men.... Everton er et jævla møkkalag
Sist redigert av William_S den søn mai 28, 2023 7:35 pm, redigert 2 ganger totalt.

lund

Legg inn av lund »

dzk skrev: søn mai 28, 2023 7:32 pm
lund skrev: søn mai 28, 2023 7:29 pm For diskusjonens skyld bør man vel kanskje sammenligne spilleminutter og ikke nødvendigvis bare antall mål hvis det skal bli en helt rettferdig sammenligning.
Jepp. Gitt at statsen jeg har er korrekt så scorer Kane per 113 spilte min mens Haaland er på per 77 spilte min..
Også flere assists enn Kane. Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.

startelver

Legg inn av startelver »

De store vinnerne i dag : Everton og Villa!

For en avslutningsdag i PL!

Enzino
Innlegg: 5989

Legg inn av Enzino »

lund skrev: søn mai 28, 2023 7:34 pm Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.
Nå skal det sies at det er dårlig gjort å ødelegge en god diskusjon med fakta. Særlig på et forum som FD!

lund

Legg inn av lund »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:35 pm
lund skrev: søn mai 28, 2023 7:34 pm Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.
Nå skal det sies at det er dårlig gjort å ødelegge en god diskusjon med fakta. Særlig på et forum som FD!
Kane er bedre på oppbygging av spill (på samme alder som Haaland var han ikke i nærheten på det området) og en bedre hodespiller. På resten er rett og slett Haaland generelt bedre.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:27 pm
Knax skrev: søn mai 28, 2023 7:25 pm
Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:21 pm Snitter vel nesten 1 mål per kamp på et veldig lite fungerende og ganske rævva landslag da.

Men interessant tankeeksperiement. Om Kane hadde scoret mer enn 36 i årets City og om Haaland hadde scoret mer enn 28 i årets Tottenham. Jeg er jaggu ikke sikker på svarene. Og det får vi jo aldri vite.

Beste argumentet for at Haaland var et bedre kjøp for City, er selvsagt alderen. Og at i City trenger ikke spissen få til noe i et ikke fungerende lag.
Joda, sett statsen. Men hvor mange av de landslagene der er bedre enn Norge? https://www.transfermarkt.com/erling-ha ... ler/418560

Ja, og det var derfor de ville ha Kane før fjorårets sesong. Jeg er ganske sikker på at Pep heller hadde sett inn Kane enn Haaland. Nå er denne sesongen her Man City sin mest lavscorende og minst antall poeng utenom pandemisesongen under Pep. Haaland-effekten?
Hvor mange mål per kamp snitter Kane på England? Mye bedre landslag (dog litt tøffere motstand i NL, men dårligere motstandere i kval, siden de er seedet høyere enn Norge).

Tror ikke Kane vinner den, uten å ha sjekket statistikken.
Kane er så mye mer enn kun en målscorer.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

Brentford er årets lag:

Arsenal - Brentford 1-1
Brentford - Manchester United 4-0
Brentford - Liverpool 3-1
Manchester City - Brentford 1-2
Brentford - Manchester City 1-0
Sist redigert av return_of_drakkar den søn mai 28, 2023 7:37 pm, redigert 1 gang totalt.

Knax

Legg inn av Knax »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:31 pm Med andre ord ganske langt unna Haaland i mål-rate. Nå skal de sies at han har en del flere kamper, og da er det vanskeligere å holde snittet oppe.

Men det narrativet om at Haaland ikke scorer på lag som ikke er velfungerende, kan vi drepe i hvert fall.
Helt klart, men nå er det mye mer tøff motstand for Kane sin del.

Tja, blir vel mer korrekt å si at Haaland leverer i kamper mot lag som Norge skal slå greit. De fleste målene har kommet mot Gibraltar, Romania, Nord-Irland, Armenia og Sverige. Utenom Sverige, så er vel dette alle landslag som Norge er bedre enn?

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

lund skrev: søn mai 28, 2023 7:34 pm
dzk skrev: søn mai 28, 2023 7:32 pm
lund skrev: søn mai 28, 2023 7:29 pm For diskusjonens skyld bør man vel kanskje sammenligne spilleminutter og ikke nødvendigvis bare antall mål hvis det skal bli en helt rettferdig sammenligning.
Jepp. Gitt at statsen jeg har er korrekt så scorer Kane per 113 spilte min mens Haaland er på per 77 spilte min..
Også flere assists enn Kane. Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.
Forskjell på Spurs og City. Haaland har spillere som Kdb, Grealish, Foden, Mahrez, Silva etc etc til å spille han god. Kane må ordne alt selv.

Jokkemedkniven

Legg inn av Jokkemedkniven »

Spurs hadde vært nedrykkskandidater uten Kane.

return_of_drakkar
Innlegg: 4967

Legg inn av return_of_drakkar »

lund skrev: søn mai 28, 2023 7:29 pm For diskusjonens skyld bør man vel kanskje sammenligne spilleminutter og ikke nødvendigvis bare antall mål hvis det skal bli en helt rettferdig sammenligning.
Det er så, men det er også en annen faktor som ikke er så lett å justere alt med: Hvilket lag de spiller på...

lund

Legg inn av lund »

Koskinen skrev: søn mai 28, 2023 7:38 pm
lund skrev: søn mai 28, 2023 7:34 pm
dzk skrev: søn mai 28, 2023 7:32 pm

Jepp. Gitt at statsen jeg har er korrekt så scorer Kane per 113 spilte min mens Haaland er på per 77 spilte min..
Også flere assists enn Kane. Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.
Forskjell på Spurs og City. Haaland har spillere som Kdb, Grealish, Foden, Mahrez, Silva etc etc til å spille han god. Kane må ordne alt selv.
En måte å se det på. En annen måte man like gjerne kan se det på er at det er langt flere målfarlige spillere på City å fordele sjansene på enn på Tottenham og at målscoreransvaret er større for Kane hos Tottenham enn Haaland hos City.

startelver

Legg inn av startelver »

Litt av et mål på Lucas Moura, en verdig avslutning på Spurskarrieren.


Hodor

Legg inn av Hodor »

Knax skrev: søn mai 28, 2023 7:37 pm
Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:31 pm Med andre ord ganske langt unna Haaland i mål-rate. Nå skal de sies at han har en del flere kamper, og da er det vanskeligere å holde snittet oppe.

Men det narrativet om at Haaland ikke scorer på lag som ikke er velfungerende, kan vi drepe i hvert fall.
Helt klart, men nå er det mye mer tøff motstand for Kane sin del.

Tja, blir vel mer korrekt å si at Haaland leverer i kamper mot lag som Norge skal slå greit. De fleste målene har kommet mot Gibraltar, Romania, Nord-Irland, Armenia og Sverige. Utenom Sverige, så er vel dette alle landslag som Norge er bedre enn?
Han scorer mot de han møter. Men forstår at Sverige og Nederland ikke skal telle, gitt agendaen😊

21 mål på 23 kamper for et mediokert landslag. Bøttet inn mål for Salsburg i CL mot lag som Liverpool og Napoli

Knax

Legg inn av Knax »

Hodor skrev: søn mai 28, 2023 7:29 pm Så hører det vel med til historien at Bayern og Real ble pisset på i CL. Og en mulig dop-treble på vei
Fair det, men nå har jo Man City klart alt dette(utenom å vinne CL) tidligere også. Så skal det sies at det Bayern-laget var et lag som imploderte fullstendig i styrerommet og på banen de siste månedene.

Knax

Legg inn av Knax »

Hodor skrev: søn mai 28, 2023 7:43 pm Han scorer mot de han møter. Men forstår at Sverige og Nederland ikke skal telle, gitt agendaen😊

21 mål på 23 kamper for et mediokert landslag. Bøttet inn mål for Salsburg i CL mot lag som Liverpool og Napoli
Jeg skrev de fleste, derfor jeg ikke tok med Nederland(hvor han kun scoret ett). Sverige har jeg da nevnt.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Koskinen skrev: søn mai 28, 2023 7:38 pm
lund skrev: søn mai 28, 2023 7:34 pm
dzk skrev: søn mai 28, 2023 7:32 pm

Jepp. Gitt at statsen jeg har er korrekt så scorer Kane per 113 spilte min mens Haaland er på per 77 spilte min..
Også flere assists enn Kane. Helt latterlig diskusjon i grunnen som mest preges av hipstermeninger uten oppbacking av fakta.
Kane må ordne alt selv.
Såpass ja...

Riktig god bedring.

Knax

Legg inn av Knax »

Lampard er virkelig ille.


taknina

Legg inn av taknina »

Enzino skrev: søn mai 28, 2023 6:42 pm
taknina skrev: søn mai 28, 2023 6:40 pm what are KLOPP holding på with??
I tror not KLOPP is spilling the kamp!
Ikke er det vel lov å si FANTERI eller RAKA FANT lenger heller?

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Elvebakken skrev: søn mai 28, 2023 5:10 pm Han fyren med den jævlige musikksmaken er vel rimelig stresset nå? Modern talking er på vei ned!
Hva slags musikk liker du? Snakker vi Dr.Dre og Willie Nelson her?

Edit : Jeg var helt avslappet i dag, jeg. Det har vært så ynkelig i så lang tid at det ikke kunne bli noe annet enn nedrykk.
Sist redigert av Leeds_ModernTalking den søn mai 28, 2023 7:52 pm, redigert 1 gang totalt.

lund

Legg inn av lund »

Hodor skrev: søn mai 28, 2023 7:43 pm
Knax skrev: søn mai 28, 2023 7:37 pm
Enzino skrev: søn mai 28, 2023 7:31 pm Med andre ord ganske langt unna Haaland i mål-rate. Nå skal de sies at han har en del flere kamper, og da er det vanskeligere å holde snittet oppe.

Men det narrativet om at Haaland ikke scorer på lag som ikke er velfungerende, kan vi drepe i hvert fall.
Helt klart, men nå er det mye mer tøff motstand for Kane sin del.

Tja, blir vel mer korrekt å si at Haaland leverer i kamper mot lag som Norge skal slå greit. De fleste målene har kommet mot Gibraltar, Romania, Nord-Irland, Armenia og Sverige. Utenom Sverige, så er vel dette alle landslag som Norge er bedre enn?
Han scorer mot de han møter. Men forstår at Sverige og Nederland ikke skal telle, gitt agendaen😊

21 mål på 23 kamper for et mediokert landslag. Bøttet inn mål for Salsburg i CL mot lag som Liverpool og Napoli
Eller Serbia. Hvilke store landslag er det egentlig han ikke har scoret mot?

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Og angående den diskusjonen om Harry Kane :

Han spilte en periode i Millwall - Londons største fotballklubb - før han etablerte seg hos cuntene i Nord-London.

Kane har Millwall å takke for den spilleren han er i dag.

Ohlaien

Legg inn av Ohlaien »

Jeg tenker at det er Ridgeway Rovers som skal ha æren for at Kane har blitt så god.

startelver

Legg inn av startelver »

Ikke veldig imponerende det City leverte i dag, de tåler ikke mye skader. Gir United 30% sjanse i cupen.

Brukeravatar
Onv95
Innlegg: 1982

Legg inn av Onv95 »

Arsenal knuste all motstand om Siste-runde-trofeet. Well played, well played indeed.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Leeds_ModernTalking skrev: søn mai 28, 2023 7:50 pm Og angående den diskusjonen om Harry Kane :

Han spilte en periode i Millwall - Londons største fotballklubb - før han etablerte seg hos cuntene i Nord-London.

Kane har Millwall å takke for den spilleren han er i dag.
Overhodet ikke. Ikke i større grad enn Rigdeway Rovers, Arsenal academy, Leyton Orient, Norwich og Leicester bør takkes. Millwall er en møkkaklubb som ingen liker, hooligans og rasister.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

DuncanE skrev: søn mai 28, 2023 11:36 pm
Leeds_ModernTalking skrev: søn mai 28, 2023 7:50 pm Og angående den diskusjonen om Harry Kane :

Han spilte en periode i Millwall - Londons største fotballklubb - før han etablerte seg hos cuntene i Nord-London.

Kane har Millwall å takke for den spilleren han er i dag.
Millwall er en møkkaklubb som ingen liker, hooligans og rasister.
Ja, hør på'n bæssfar...

Millwall er en herlig klubb med en liten, men en herlig og engasjert supporterskare.
Jeg digger Millwall. Artig at du hevder ingen liker dem. Har du foretatt en opinionsundersøkelse?

Rasister, sier du? Fint om du kunne dokumentert dette.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Leeds_ModernTalking skrev: man mai 29, 2023 1:20 am
DuncanE skrev: søn mai 28, 2023 11:36 pm
Leeds_ModernTalking skrev: søn mai 28, 2023 7:50 pm Og angående den diskusjonen om Harry Kane :

Han spilte en periode i Millwall - Londons største fotballklubb - før han etablerte seg hos cuntene i Nord-London.

Kane har Millwall å takke for den spilleren han er i dag.
Millwall er en møkkaklubb som ingen liker, hooligans og rasister.
Ja, hør på'n bæssfar...

Millwall er en herlig klubb med en liten, men en herlig og engasjert supporterskare.
Jeg digger Millwall. Artig at du hevder ingen liker dem. Har du foretatt en opinionsundersøkelse?

Rasister, sier du? Fint om du kunne dokumentert dette.
Du vet utmerket godt hva jeg prater om. Overhodet ikke overrasket over at nettopp du karakteriserer de som "en herlig og engasjert supporterskare". Og om du, mot formodning, skulle være akkurat så tett i nøtta som du fremstiller deg selv i diverse tråder på FD som så anbefaler jeg deg et simpelt nettsøk.

https://m.allfootballapp.com/news/EPL/M ... ng/1063886

https://www.eurosport.com/football/the- ... tory.shtml

https://www.theguardian.com/commentisfr ... ts-victory



https://www.vice.com/en/article/pa53k7/ ... cist-image

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... nce-years/

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-13928944

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

DuncanE skrev: man mai 29, 2023 2:32 am
Leeds_ModernTalking skrev: man mai 29, 2023 1:20 am
DuncanE skrev: søn mai 28, 2023 11:36 pm
Millwall er en møkkaklubb som ingen liker, hooligans og rasister.
Ja, hør på'n bæssfar...

Millwall er en herlig klubb med en liten, men en herlig og engasjert supporterskare.
Jeg digger Millwall. Artig at du hevder ingen liker dem. Har du foretatt en opinionsundersøkelse?

Rasister, sier du? Fint om du kunne dokumentert dette.
Du vet utmerket godt hva jeg prater om. Overhodet ikke overrasket over at nettopp du karakteriserer de som "en herlig og engasjert supporterskare". Og om du, mot formodning, skulle være akkurat så tett i nøtta som du fremstiller deg selv i diverse tråder på FD som så anbefaler jeg deg et simpelt nettsøk.

https://m.allfootballapp.com/news/EPL/M ... ng/1063886

https://www.eurosport.com/football/the- ... tory.shtml

https://www.theguardian.com/commentisfr ... ts-victory



https://www.vice.com/en/article/pa53k7/ ... cist-image

https://www.telegraph.co.uk/football/20 ... nce-years/

https://www.mirror.co.uk/sport/football ... d-13928944
Apropos tett i nøtta : Det innspillet jeg skrev om Kane og at han hadde Millwall å takke var ment som spøk, men måten du responderte på gjør at det virker som du tok det fullt på alvor. Da virker du ikke særlig smart sjøl heller, gutten min.

Når det gjelder den påstanden din om at Millwall er en <<klubb ingen liker>> så er det direkte feil, da jeg liker klubben. At du ikke syns noe om Millwall er fair enough, men ikke dra andre inn i den bobla du lever i og påstå at ingen liker dem. Snakk heller for deg selv og det du mener.

Det var det siste jeg kommenterte rundt dette.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»