Atlético de Madrid - Klubbtråd

Svar
peraleks

Re: Atlético de Madrid - Klubbtråd

Legg inn av peraleks »

Lezah skrev: tir mai 16, 2023 9:11 pm
peraleks skrev: tir mai 16, 2023 8:22 pm
Lezah skrev: tir mai 16, 2023 6:24 pm

Apropos, så du denne kampen? https://www.nettavisen.no/sport/hevder- ... 95-1095801
Haha har sett noen bilder av Torres på nettet tidligere, men å se video av han, fader fyren har jo plutselig gravd fram de musklene.
Er mildt sagt litt forskjell på det der og de spinkle greiene som herjet på topp for Liverpool for 15 år siden.
Tar mer i benk nå enn da han var aktiv, lett.
Ser nesten ut som at han har lagt på seg glatt en 20-30 kg ekstra, til og med måten fyren går på har plutselig endret seg til en okse.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Det er så mye interessant på markedet som er kontraktsløse i sommer. Ndicka har jo selvfølgelig blitt nevnt. Ellers ville Guerreiro og Hamad Traoré etter min mening vært fine alternativ på backene. I hvert fall Guerreiro som jeg for et år siden nevnte som en potensiell ny Trippier for Atlético (bare på motsatt side.)
Ser man i lavere ligaer så står også Dalle Mura uten kontrakt til sommeren. Synes han har gjort sine saker bra i Serie B denne sesongen.

Og så er det selvfølgelig fans som ser på alle de andre spillerne som også er gratis og tenker at Atlético henter Thuram eller Firmino også.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Niguez med 0-1, det blir gull neste sesong.

Ghost

Legg inn av Ghost »

Lezah skrev: ons mai 24, 2023 10:36 pm Niguez med 0-1, det blir gull neste sesong.
Jeg var ikke helt fremmed for tanken på 0-3.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Forhåpentligvis er Oblak tilbake neste sesong.

Klarer forøvrig ikke å se hvordan de bedømte at skuddet til Griezmann 100% var inne.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Da er man i thread, hvordan har de første 245 vært, @Jolla ?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: søn mai 28, 2023 7:28 pm Da er man i thread, hvordan har de første 245 vært, @Jolla ?
Så ikke kampen før nå. Det var alt i alt en fortjent seier for Atlético.
Griezmann med mål og målgivende bidrar til at man ender med 14 seiere, 5 uavgjorte og 3 tap på hjemmebane denne sesongen i alle turneringer (13-3-3 i La Liga). Deriblant 9 strake hjemmeseiere nå på slutten (så 4-3-3 før det). Faktisk så er det den hjemmekampen mot Getafe (som jeg inviterte folk til) som bryter den rekken.

Jeg må skryte litt av sesongen til Molina her nå. Han er ikke Trippier (PLs beste back red.anm.) men han er på høyde med Juanfran, og det er skryt fra min side. Har virkelig vært dominant og viktig langs høyrekanten denne sesongen, og etter VM (hvor han hadde DET målet med DEN assisten) så har han vært en trussel på løp inn i boks hvor han viser god avslutningsteknikk.

Hermoso viste seg både fra sin beste og verste side idag.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

En trio av egenproduserte spillere på midtbanen idag med Saúl, Koke og Barrios.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jackson er god altså.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: søn jun 04, 2023 6:40 pm Jackson er god altså.
Virkelig. Hva er greia med gode spisser fra La Liga som har "Jackson" i navnet sitt???!

Skal sies Correa er ok også.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: søn jun 04, 2023 7:52 pm
Skal sies Correa er ok også.
World class, world class, fr fr, no cap.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: søn feb 05, 2023 9:42 pm
2. plassen
Det ville seg faen meg ikke.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg har hørt rykter om at det er mulig for Atlético å kjøpe Nehuén Pérez tilbake for €10 mill denne sommeren.

Jeg aner ikke om det stemmer, for man har jo generelt sett fått ekstremt lite informasjon om overgangen fra Atlético til Udinese. Det bare skjedde og ble så vidt nevnt i en bisetning i overgangen til Molina.

Jeg kan jo se for meg at i kjøpet av Molina så fikk Udinese Pérez gratis, men med en €10 mill tilbakekjøpsklausul året etter (altså at kjøpet av Molina på noen måter kan sies å ha kostet €30 mill heller enn €20 mill.)


Her bør det uansett være nesten en no-brainer å aktivere tilbakekjøpet hvis summen stemmer. For uavhengig av om han har en plass i stallen neste år eller ikke så er han verdt mer enn €10 mill på nåværende tidspunkt. Jeg ville ha foretrukket å ha sett ham få sjansen på laget i en sesong også.

Jeg tror ikke Atlético kommer til å være noe særlig aktive på markedet. Söyüncü kommer inn. Kanskje Pérez. Doherty er ferdig i klubben. Situasjonen rundt alle spillerne som var på utlån (Lino, Roro Riquelme, Marcos Paulo, João Félix, Lodi, Cunha, ++) må håndteres.
Hvis Carrasco drar så må en erstatter hentes (men Renan Lodi, Roro Riquelme og Samuel Lino KAN være kandidater fra innad i klubben).
Mine førstevalg til å ta over for Carrasco - Raphaël Guerreira og Alejandro Grimaldo drar til Bayern München og Bayer Leverkusen. Gayá ser jeg på som uoppnåelig for en liten klubb som oss, men han ville også vært flott.
En ny backup på høyrebacken kanskje... Men tror ikke vi trenger det.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Det ble ikke mye spilletid på Doherty. Hvorfor ble han hentet i utgangspunktet? Hadde dere lite dekning der?
Og hvordan har Reguilón prestert det lille han har spilt? Jeg tipper han ikke har vært god siden han ikke har spilt så mye?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

trønderen skrev: søn jun 11, 2023 4:46 pm Det ble ikke mye spilletid på Doherty. Hvorfor ble han hentet i utgangspunktet? Hadde dere lite dekning der?
Og hvordan har Reguilón prestert det lille han har spilt? Jeg tipper han ikke har vært god siden han ikke har spilt så mye?
Begge ble hentet som dekning, siden Atlético ikke hadde backuper til Carrasco og Molina. Reguilón kom inn for å ta minuttene til Renan Lodi, men det viste seg at det var større kvalitetsforskjell på Carrasco og Reguilón enn på Carrasco og Renan Lodi - i hvert fall i den rollen. Doherty kom inn fordi Atlético i utgangspunktet kun har én høyreback, og Marcos Llorente hadde meddelt at han helst ikke ønsket å spille i den posisjonen.

Carrasco og Molina har ikke vært skadet denne sesongen, så de har stort sett startet alle kamper. Molina har kun vært utilgjengelig i én kamp etter at Doherty kom. (Molina har spilt 2245 av Atléticos 2370 minutt siden januar.)
Det skal sies at i den kampen så startet Marcos Llorente på høyrekanten/høyrebacken siden han hadde mistet plassen sin sentralt allikevel og ønsket spilletid, så det ble kun 16 minutt totalt på Doherty denne våren.
Carrasco roterte mindre enn forrige sesong ettersom at han var såpass viktig (og Reguilón ikke var like sterk som Renan Lodi).


Men det er ikke meg imot å beholde Reguilón hvis Renan Lodi blir solgt og Carrasco blir værende. Fin backup. Og innen fotballverden så har han kanskje verdens fineste kjæreste.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Oakley Cannonier er jo et 10/10 navn. Drittøft

Brukeravatar
k9b
Innlegg: 1289

Legg inn av k9b »

Jolla skrev: fre jun 30, 2023 3:43 pm Oakley Cannonier er jo et 10/10 navn. Drittøft
Dessuten var han 3. sist på ballen på Origis legendariske 4-0 mål mot Barcelona i 2019. Burde få statue for bare det imo.

Lezah

Legg inn av Lezah »

@Jolla

Hvordan pleier det å være på match-dag, er det jevnt over utsolgt eller er det "oftere enn ikke" mulig å kjøpe billett i luka?

Inbetweener
Innlegg: 1325

Legg inn av Inbetweener »

Grattis med Azpi! Skal følge med mye mer neste sesong enn hva jeg har gjort i år, Jolla. Det jeg har gjort i år holder ikke på dette nivået.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Inbetweener skrev: tor jul 06, 2023 3:04 pm Grattis med Azpi! Skal følge med mye mer neste sesong enn hva jeg har gjort i år, Jolla. Det jeg har gjort i år holder ikke på dette nivået.
Det har vært skuffende oppmøte, ja!
I hvert fall siden etter VM så har Atlético vært ett av de mest severdige lagene i verden.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 8:20 am @Jolla

Hvordan pleier det å være på match-dag, er det jevnt over utsolgt eller er det "oftere enn ikke" mulig å kjøpe billett i luka?
@Canucks er nok bedre å spørre.

Det bør jo være gode muligheter ettersom at i vanlige kamper så er det 10 000 - 15 000 usolgte billetter/seter.

Jeg har aldri kjøpt på stadion skal sies (eller i det hele tatt vært på den nye stadion).

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: ons jul 05, 2023 8:20 am @Jolla

Hvordan pleier det å være på match-dag, er det jevnt over utsolgt eller er det "oftere enn ikke" mulig å kjøpe billett i luka?
Spørs hvilken kamp du kan se, om det er RM eller Barcelona er nok hjemmesiden utelukket, men samtlige andre kamper er det et alternativ.

https://en.atleticodemadrid.com/listado-de-entradas

Er forøvrig den beste måten å kjøpe billett på, og burde ikke være noe stress, og de har en handy "notify me" som du kan bruke når billettsalget åpnes også, du får også greie priser via hjemmesiden, og slipper å bekymre deg for falske billetter og annen svindel.

I luka hadde jeg nok ikke anbefalt som en løsning riktignok.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: tor jul 06, 2023 4:04 pm
Lezah skrev: ons jul 05, 2023 8:20 am @Jolla

Hvordan pleier det å være på match-dag, er det jevnt over utsolgt eller er det "oftere enn ikke" mulig å kjøpe billett i luka?
Spørs hvilken kamp du kan se, om det er RM eller Barcelona er nok hjemmesiden utelukket, men samtlige andre kamper er det et alternativ.

https://en.atleticodemadrid.com/listado-de-entradas

Er forøvrig den beste måten å kjøpe billett på, og burde ikke være noe stress, og de har en handy "notify me" som du kan bruke når billettsalget åpnes også, du får også greie priser via hjemmesiden, og slipper å bekymre deg for falske billetter og annen svindel.

I luka hadde jeg nok ikke anbefalt som en løsning riktignok.
Er du innom der eller på SB nå som du er Madrid-bosatt?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: tor jul 06, 2023 9:03 pm
Canucks skrev: tor jul 06, 2023 4:04 pm
Lezah skrev: ons jul 05, 2023 8:20 am @Jolla

Hvordan pleier det å være på match-dag, er det jevnt over utsolgt eller er det "oftere enn ikke" mulig å kjøpe billett i luka?
Spørs hvilken kamp du kan se, om det er RM eller Barcelona er nok hjemmesiden utelukket, men samtlige andre kamper er det et alternativ.

https://en.atleticodemadrid.com/listado-de-entradas

Er forøvrig den beste måten å kjøpe billett på, og burde ikke være noe stress, og de har en handy "notify me" som du kan bruke når billettsalget åpnes også, du får også greie priser via hjemmesiden, og slipper å bekymre deg for falske billetter og annen svindel.

I luka hadde jeg nok ikke anbefalt som en løsning riktignok.
Er du innom der eller på SB nå som du er Madrid-bosatt?
Begge, i Madrid har man jo i tillegg Getafe og Rayo Vallecano også, ikke vært på kamper med de to sistnevnte. Da Getafe er litt lengre unna, og Puente de Vallecas ikke akkurat er Madrids beste nabolag for og si det mildt :-)

Lezah

Legg inn av Lezah »

Canucks skrev: fre jul 07, 2023 9:50 am
Begge,
Hvem har du sett mest live: Oddrane eller AM+RM?

Brukeravatar
Canucks
Innlegg: 3698

Legg inn av Canucks »

Lezah skrev: fre jul 07, 2023 10:15 am
Canucks skrev: fre jul 07, 2023 9:50 am
Begge,
Hvem har du sett mest live: Oddrane eller AM+RM?
Førstnevnte, er jo en del flere år og flere muligheter med Odd-kamper så blitt en del av de, men AM+RM så er det litt mer begrenset, Sevilla-kampene er jo de viktigste for meg når de kommer hit.

startelver

Legg inn av startelver »

Tipper Azpilicueta kommer til å blomstre når han har fotlatt det tragiske prosjektet Chelsea.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Saklig som alltid. Alderen på 34 år har naturlig nok satt sitt preg på Azpilicueta.

Henter man De Gea hjem igjen? Har faktisk vunnet mer på 12 år med Man Utd enn jeg hadde trodd. PL-mester i 12/13, FA-cup 16/17, Ligacupen 22/23 og Europa League 16/17. Fire pokaler tar han med seg fra tiden i England.

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

chelsea8 skrev: lør jul 08, 2023 4:41 pm
Henter man De Gea hjem igjen? Har faktisk vunnet mer på 12 år med Man Utd enn jeg hadde trodd. PL-mester i 12/13, FA-cup 16/17, Ligacupen 22/23 og Europa League 16/17. Fire pokaler tar han med seg fra tiden i England.
Så lenge man har Oblak så ser jeg ingen grunn for å hente tilbake De Gea, bortsett fra nostalgi.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: tir mai 16, 2023 7:10 pm
Såpass bør det være.
Test

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Internasjonal»