Winnipeg Jets

Svar
Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Re: Winnipeg Jets

Legg inn av TAdams6 »

Seattle vant igjen. 4-1 i kamper og nå er det avgårde til Memorial cup. Lambert hadde ikke poeng i de 2 siste kampene


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Rykter er rykter
Nå sier ryktene at Devils og Buffalo er de 2 som har vist mest interesse for Hellebuyck.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Seattle vinner første kamp i Memorial Cup 6-3.
Lambert med assist.
Men en svak kamp av Lambert som ble benket siste 5-6 minuttene

Høres kjent ut. Hver gang det går godt og han får oppmerksomhet og ros så stopper det opp. Nå må han komme seg opp på hesten og vise hva som bor i han.

For hvis han ikke tåler suksess så kommer han ikke langt

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Har ikke sett mye USA i VM. Men rapportene for Dylan Samberg er meget bra. Han er først og fremst en defensiv back. Men 10 kamper og 4 poeng er bra for den store backen. Han har også +10 I turneringa

God Rookie sesong. Bra VM for han. Kan han ta neste steg neste sesong? Lov å både tro og håpe.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Scott Wheeler hadde Lucius som 10.valg
Jets kan fort ha vært heldige der


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert viser ikke veldig igjen om dagen. 1 assist inatt. Men Seattle er klare for semifinale




Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Lambert og Seattle klare for finale i Memorial Cup


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Seattle og Lambert taper 5-0 og Québec vinner Memorial Cup

Bra sesong av Lambert. Funnet mye tilbake til seg selv. Men ennå et lite stykke å gå. Memorial Cup litt skuffende for hans del.

Spent på hvor han skal spille neste sesong. Jeg tror WHL er bra 1 sesong til. Da tror jeg han er NHL klar.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hvem var det Lambert spilte på rekke med?

Var det ikke sånn at han ble litt prioritert vekk i post-season, da Thunderbirds fikk inn en eller to offensive våpen igjen? Eller er det bare undertegnende som blander nå?😅

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man jun 05, 2023 12:40 pm Hvem var det Lambert spilte på rekke med?

Var det ikke sånn at han ble litt prioritert vekk i post-season, da Thunderbirds fikk inn en eller to offensive våpen igjen? Eller er det bare undertegnende som blander nå?😅
Jeg er usikker på hvem han spilte med. Men har forstått det slik at han spilte som center i 1.rekka

"Playing against his own age group, as the centre of Seattle’s top line, Lambert excelled. And along the way, he regained the “swagger” of an offensively gifted player after scoring 23 goals and putting up 64 points in 43 regular season and playoff games for the WHL champs."

https://globalnews.ca/news/9745913/winn ... orial-cup/

Han og Perfetti er centere. Om de er topp 6 materiale som centere vil tiden vise. Men Jets har et generasjonsskifte på gang der. Håpet er at løsningen er internt med disse 2 spillerne.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Som forventet.
Jets kan få en retool gjennom trades denne sommeren. Kjør på


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Dubois skal visstnok komme med ei liste på 5-6 klubber han kan tenke seg å signere lang kontrakt hos.
Det vil gi Jets langt bedre forhandlingskort enn at det bare er Montreal eller UFA om 1 år.

En ting er sikkert, Dubois virker å være ferdig.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Mange interessante navn som dukker opp som aktuelle til draften


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Litt av et virvar og sirkus rundt Jets nå.
Etter at "bomba" om at Dubois vil trades bort nå kom så er det spekulasjoner i hytt og pine. For det var ei bombe. Jeg så for meg at Dubois ville signere 1 års kontrakt og bli UFA. At Jets dermed måtte prøve å få noe i retur før året var omme. Nå må de jobbe for å få noe i retur. For det blir vanskelig. Ja det er 5-6 klubber han kan være interessert i å spille for. Men Montreal er nr 1 og 2 på lista, så kommer resten etter det



Hva kan Montreal komme med? Jeg er ikke helt oppdatert på cap spacen deres og lagbyggingen der. Men de har brukt opp all cap space pr dags dato. Samtidig har de Corey Price som LTIR på 10.5M
Montreal må gi noe bra i retur og aller helst noen som har litt lønn slik at Montreal frigir cap space. Flere skriver at minstekravet bør være Kirby Dach. Men jeg er usikker på om Jets får så mye i retur. Lov å håpe.

Det kan også komme andre klubber på banen som smeller både lønn til Dubois og en bra trade for Jets. En klubb som Dubois kan være fornøyd med. Så Montreal er ikke skrevet i stein. Det kan endre seg.

Så har vi Hellebuyck som det er litt stille rundt nå. Men han er på markedet

Så har vi Scheifele som også er på markedet og han det ble skrevet mest om før Dubois kom med bomba.

Samtidig har Jets Blake Wheeler som de ifølge ryktene ønsker å "gi bort" for å frigjøre cap space.

Cheveldayoff har mye å jobbe med. Det må erstattere inn. Samtidig er det gode gutter på gang som har mer å gå på.
Connor-Perfetti-Ehlers er potensielt ei kanonrekke
Niederreiter uttalte i VM at han var veldig positivt overrasket over Winnipeg og at han likte seg veldig godt. Han har 1 år igjen. Kan kanskje bli forlengelse på han? Da har de nok en topp 6 spiller

Jeg er mer bekymret for keepersituasjonen hvis Hellebuyck reiser. Rittich som var backup var ikke i nærheten. Dårligste backup på veldig lenge. Brossoit og Comrie mye bedre. Har de noen unge på gang? Holm er vel nærmest. Men innbiller meg ikke at han er NHL keeper med det første. DiVencintiis, unge keepertalentet som ble årets keeper i OHL? Alt for tidlig vil jeg tro. Jets må ut og hente ny keeper hvis Hellebuyck reiser. Hvem? Vet ikke. Men Hellebuyck utviklet de selv. 5.runde valg som tok stegene den dagen Jets hentet Mason som skulle være 1.keeper. Der og da ble Hellebuyck stabil. Topp 3 av keepere i NHL i mange år nå og ennå mange år foran seg. Kan fort spille i 10 år til han.

Jeg forventer egentlig at det skal komme noen trades før draften. For jeg tror det kan være noen picks å hente i årets draft med å trade nå.

Spennende tid. Håper Cheveldayoff gjør noen bra trades.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Nå vet jeg ikke hvordan Moose kommer til å se ut neste sesong. Ikke hva planen er for spillere som Lucius og Lambert. Men utgangspunktet med at de hører til Moose gjør at det ser veldig spennende ut

Brad Lambert
Nikita Chibrikov
Chaz Lucius
Alle disse 3 kan bli faste i topp 6 i NHL. Sier KAN.

Zhilkin er spennende å følge med
Henri Nikkanen er det mange som sier er NHL materiale. En god center som ikke produserer mye poeng, men som gjør en veldig god jobb. 3-4 rekka

På backsiden skjer det ikke like mye. Dmitri Kuzmin er spennende. Den mest spennende er Elias Salomonsson. Men han skal spille i SHL en sesong til.

Vi får mer svar etterhvert. Men offensivt er det spillere jeg virkelig har troen på.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Et av mange forsøk på draft


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Endelig skjer det noe. Ikke det mest spennende. Men allikevel starten på mange nyhter håper jeg.
Fabian Wagner ble tatt ut som sistemann i Sverige sin U20 VM tropp. Han fikk ikke så stor rolle i starten, men spilte seg oppover rekkene og til slutt sto han igjen som en av de 2-3 viktigste spillerne for Sverige. Han grep sjansen og fikk 6 poeng på 7 kamper. Ser ut som om han skal spille i SHL også neste sesong. Men en spennende spiller. Han må ta enda noen steg, men spillere som overrasker positivt er alltid morsomme å følge


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Sterke rykter om at LA Kings er veldig interessert i Dubois.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Enig her. Veldig pålitelig kilde


Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Los Angeles er vel en av to byer som kan konkurrere mot Montreal, hvor da den andre er New York i følge ryktene rundt Dubois.

En ting er at du får leve i en virkelig storby, men du kan tjene shitloads med penger uten at du automatisk får noen stjernestatus i byen. Velkjent faktum at LA er ett fristed for mange hockeyspillere, hvor de kan vandre gatelangs uten særlig mye oppmerksomhet. Litt sånn best of both worlds.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Det sies at lønna Hellebuyck ønsker er 9,5M
Må ærlig innrømme at jeg synes han er verdt det.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Er det endelig noe på gang? Kommer noen trader den neste uka?



Dubois, Scheifele, Hellebuyck og Wheeler.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»