Eliteserien Fantasy 2023

Svar
K-Torget

Re: Eliteserien Fantasy 2023

Legg inn av K-Torget »

guru skrev: man mai 29, 2023 11:31 am Trodde S08-gjengen skulle være mer populær. Fortsatt svært lavt eierskap, og samtlige av dem må anses for å være differ. Spesielt midtbanespillerne er sjokkerende lave (Med unntak av Ngouali - som en del har som 5. mann på midten)

Her er det mye å hente i dag om de slår til. Selv er jeg på Lundqvist, men har en følelse av at Baah eksploderer snart.

Soltvedt: 8,5%
Utvik: 8,4 %
Lundqvist: 4,2%
Baah: 2,7%
Maigaard: 2,5%
Tibbling: 1,9%
Torp: 0,5%
Gjort bytter denne runden? :)

guru

Legg inn av guru »

K-Torget skrev: man mai 29, 2023 11:33 am
guru skrev: man mai 29, 2023 11:31 am Trodde S08-gjengen skulle være mer populær. Fortsatt svært lavt eierskap, og samtlige av dem må anses for å være differ. Spesielt midtbanespillerne er sjokkerende lave (Med unntak av Ngouali - som en del har som 5. mann på midten)

Her er det mye å hente i dag om de slår til. Selv er jeg på Lundqvist, men har en følelse av at Baah eksploderer snart.

Soltvedt: 8,5%
Utvik: 8,4 %
Lundqvist: 4,2%
Baah: 2,7%
Maigaard: 2,5%
Tibbling: 1,9%
Torp: 0,5%
Gjort bytter denne runden? :)
Er på WC, så jeg gjorde noen bytter rett etter forrige runde for å få med meg prisendringer. Bl.a. hentet inn Soltvedt, Lundqvist og Faris. Men forstatt usikker på om jeg skal gå for Faris eller Adams. Har prøvd begge, men det blir vanskelig å få et balansert lag.

Må også se om jeg skal ha Vetlesen eller Grønbæk. Hvis jeg skal ha Vetlesen, må nok Linnes ut.

guru

Legg inn av guru »

Klarer å få dette laget om jeg kjører Adam-Faris-Finne på topp:

Selvik (Haugaard)
Garnås-Wallem-Soltvedt (Fosnæss Hanssen, Nouri)
Pelle-Grønbæk-Breivik-Lundqvist (Diop)
Faris-Finne-Adams

Hvis Faris eller Adams erstattes med Jatta, kan jeg få inn Vetlesen for Grønbæk, og har fortsatt 1,5M i bank. Kan da oppgradere Garnås til Dragsnes og Nouri til en 4.5-forsvarer. F.eks. Kristiansen.

Ser også litt på 3-5-2 med Finne-Adams/Faris + Gonstad. Da åpner det seg en del andre muligheter Bl.a. kan jeg få inn Blomberg eller en S08-midtbane nummer 2....

LoeTo

Legg inn av LoeTo »

Er det mange som enda har, og vurderer WC denne uka ?
Lurer på om det er lurt å gjøre det for min del nå ?
har 1FT å 0.7 itb
Hansen
Linnes-Næss-Wallem
Mannsverk-Vetlesen-Pelle-Grønbæk-FHM
Finne-Høgh
(Hagen-Reese-Gonstad-Cornic)

Guest56

Legg inn av Guest56 »

guru skrev: man mai 29, 2023 11:31 am Trodde S08-gjengen skulle være mer populær. Fortsatt svært lavt eierskap, og samtlige av dem må anses for å være differ. Spesielt midtbanespillerne er sjokkerende lave (Med unntak av Ngouali - som en del har som 5. mann på midten)

Her er det mye å hente i dag om de slår til. Selv er jeg på Lundqvist, men har en følelse av at Baah eksploderer snart.

Soltvedt: 8,5%
Utvik: 8,4 %
Lundqvist: 4,2%
Baah: 2,7%
Maigaard: 2,5%
Tibbling: 1,9%
Torp: 0,5%
Kan bli gull å komme på disse spillerne tidlig ja, blir sikkert en økning før runden starter men de er nok kjenpediffer uansett. Det som er vanskelig på midten er jo velge den av de som vil gjøre det best, føler ikke de har outstanding spiller foreløpig og man kan fort velge feil

guru

Legg inn av guru »

Guest56 skrev: man mai 29, 2023 11:52 am Kan bli gull å komme på disse spillerne tidlig ja, blir sikkert en økning før runden starter men de er nok kjenpediffer uansett. Det som er vanskelig på midten er jo velge den av de som vil gjøre det best, føler ikke de har outstanding spiller foreløpig og man kan fort velge feil
Vet vi om hvem som er på straffer? Maigaard, Lundqvist?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

K-Torget skrev: man mai 29, 2023 11:31 am
Skywalker skrev: man mai 29, 2023 10:48 am Byttene ble gjort tidlig. Var redd for prisendringer.
Står sånn i dag.

Petterson
Dragsnes - Utvik - Næss
Pelle - Breivik - Maigaard - Lundqvist
Adams - Finne - Faris

Benk
Myhra - Nypan - Norheim - Sry Larsen

Angrer litt på at jeg valgte Utvik forran Soltvedt. Ble litt dratt med av den kule hjelmen.😆
Kan bli Soltvedt inn senere.
Fungerer muligens med to fra Sarp på midten i dag, men tror det blir litt overkill framover.
2 x Sarp på midten er fort en for mye.. men med to så er det større sjanse for å ha den som leverer derfra 8-)
Ja gjør nok det. Er greit mot Ålesund i dag, men tror ikke jeg står sånn på sikt. Mulig Erlien inn neste runde.. Starter Svendsen på topp ved siden av Adams i dag, kan jo også han være fristende hvis TLO blir ute lenge.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

guru skrev: man mai 29, 2023 11:31 am Trodde S08-gjengen skulle være mer populær. Fortsatt svært lavt eierskap, og samtlige av dem må anses for å være differ. Spesielt midtbanespillerne er sjokkerende lave (Med unntak av Ngouali - som en del har som 5. mann på midten)

Her er det mye å hente i dag om de slår til. Selv er jeg på Lundqvist, men har en følelse av at Baah eksploderer snart.

Soltvedt: 8,5%
Utvik: 8,4 %
Lundqvist: 4,2%
Baah: 2,7%
Maigaard: 2,5%
Tibbling: 1,9%
Torp: 0,5%
Ja typisk om det er Baah som eksploderer når jeg står med Maigaard og Lundqvist i tilleg til Utvik. :D

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Usikker på hva jeg skal gjøre. Kanskje det beste er å spare FT, eller nedgradere Bjørkan til Soltvedt/Utvik, Viking vil trolig score. Kun 0.5 i banken.

Wahlstedt
Wallem Linnes Bjørkan
FHM Mannsverk Pelle Vetlesen
Adams Finne Høgh

Benk: Næss, Taaje, Diop, Hagen

Noen forslag?

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

Er det noen som vurderer Finne kaptein over Pelle? Litt fristende med et Brannlag i form mot et vaklende RBK.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Skywalker skrev: man mai 29, 2023 1:19 pm Er det noen som vurderer Finne kaptein over Pelle? Litt fristende med et Brannlag i form mot et vaklende RBK.
Personlig dropper jeg det, særlig om Larsen og Kristiansen er ute. De to er viktige også for Brann sitt offensive spill. Men liker Finne som alternativ, han er virkelig brennhet om dagen.

Vikingen

Legg inn av Vikingen »

Skywalker skrev: man mai 29, 2023 1:19 pm Er det noen som vurderer Finne kaptein over Pelle? Litt fristende med et Brannlag i form mot et vaklende RBK.
Absolutt ikke. Bodø har scoret 5 mål i begge sine to siste kamper mot Viking. Og før dagens kamp har Viking varslet et mer offensivt Vikinglag.

Sodajr

Legg inn av Sodajr »

Vurderer Adams cap, Kamma har jo lekket som en sil i det siste.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Er sikkert dum, men sliter litt med å forstå alle forkortelsene som blir brukt på historikk for spillere i appen.

PNG SM MS M RB MI SR SM GK RK R B S OI NT VA kr

Lurer litt på M, SR, R, B, S, OI, NT, VA

Kan noen komme med en oppklarende forklaring?

guru

Legg inn av guru »

Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 1:44 pm Er sikkert dum, men sliter litt med å forstå alle forkortelsene som blir brukt på historikk for spillere i appen.

PNG SM MS M RB MI SR SM GK RK R B S OI NT VA kr

Lurer litt på M, SR, R, B, S, OI, NT, VA

Kan noen komme med en oppklarende forklaring?
Poeng, Spilte minutter, Mål scoret, Målgivende, Rent Bur, Mål i mot, Straffer reddet, Straffer misset, Gule kort, Røde kort, Redninger, Bonuspoeng, Selvmål, Opta Index.

NT og VA vet jeg ikke. De som er understreket får du opp ved å holde musepekeren over.

Lurer på om NT er hvor mange som har kjøpt/solgt. Net Transfers?
Sist redigert av guru den man mai 29, 2023 1:49 pm, redigert 1 gang totalt.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Sodajr skrev: man mai 29, 2023 1:27 pm Vurderer Adams cap, Kamma har jo lekket som en sil i det siste.
Hvis du ønsker motargumenter så kan det kanskje være pausen... med mulighet for hvile, hente ny energi og mobilisere på nytt.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

guru skrev: man mai 29, 2023 1:48 pm
Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 1:44 pm Er sikkert dum, men sliter litt med å forstå alle forkortelsene som blir brukt på historikk for spillere i appen.

PNG SM MS M RB MI SR SM GK RK R B S OI NT VA kr

Lurer litt på M, SR, R, B, S, OI, NT, VA

Kan noen komme med en oppklarende forklaring?
Poeng, Spilte minutter, Mål scoret, Målgivende, Rent Bur, Mål i mot, Straffer reddet, Straffer misset, Gule kort, Røde kort, Redninger, Bonuspoeng, Selvmål, Opta Index.

NT og VA vet jeg ikke. De som er understreket får du opp ved å holde musepekeren over.

Lurer på om NT er hvor mange som har kjøpt/solgt. Net Transfers?
Takker.

guru

Legg inn av guru »

Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 1:51 pm
guru skrev: man mai 29, 2023 1:48 pm
Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 1:44 pm Er sikkert dum, men sliter litt med å forstå alle forkortelsene som blir brukt på historikk for spillere i appen.

PNG SM MS M RB MI SR SM GK RK R B S OI NT VA kr

Lurer litt på M, SR, R, B, S, OI, NT, VA

Kan noen komme med en oppklarende forklaring?
Poeng, Spilte minutter, Mål scoret, Målgivende, Rent Bur, Mål i mot, Straffer reddet, Straffer misset, Gule kort, Røde kort, Redninger, Bonuspoeng, Selvmål, Opta Index.

NT og VA vet jeg ikke. De som er understreket får du opp ved å holde musepekeren over.

Lurer på om NT er hvor mange som har kjøpt/solgt. Net Transfers?
Takker.
Kan VA bety "Valgt Av"? Altså hvor mange som faktisk eier spilleren i hver runde?

Vikingbryne

Legg inn av Vikingbryne »

På tide med WC?

Grytebust, Haugen
Linnes, Wallem, Ranger, Utvik, Næss
Vetlesen, Grønbeck, Pelle, FHM, Breivik
Finne, Høgh, Racaj

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

guru skrev: man mai 29, 2023 1:52 pm
Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 1:51 pm
guru skrev: man mai 29, 2023 1:48 pm

Poeng, Spilte minutter, Mål scoret, Målgivende, Rent Bur, Mål i mot, Straffer reddet, Straffer misset, Gule kort, Røde kort, Redninger, Bonuspoeng, Selvmål, Opta Index.

NT og VA vet jeg ikke. De som er understreket får du opp ved å holde musepekeren over.

Lurer på om NT er hvor mange som har kjøpt/solgt. Net Transfers?
Takker.
Kan VA bety "Valgt Av"? Altså hvor mange som faktisk eier spilleren i hver runde?
Det stemmer sikkert.

Så OI bestemmer bonuspoeng? Da ser det feks ut som Utvik gjør det litt bedre enn Soltvedt, hvis du sammenligner de 4 første kampene hvor ingen av dem hadde målinvolvering. Er det gjort noen analyser av hva disse OI tallene baserer seg på? Mitt inntrykk er at midtstoppere scorer litt bedre enn i BPS systemet i FPL.

Skywalker

Legg inn av Skywalker »

urbeka skrev: man mai 29, 2023 1:48 pm
Sodajr skrev: man mai 29, 2023 1:27 pm Vurderer Adams cap, Kamma har jo lekket som en sil i det siste.
Hvis du ønsker motargumenter så kan det kanskje være pausen... med mulighet for hvile, hente ny energi og mobilisere på nytt.
+ at LSK har sett litt svakere ut. Kansje det viktigste er at Favorittmakkern og tilretteleggern er ute. Ranger og TLO

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Det eneste jeg vet sikkert denne runden er at Vetlesen kommer inn, så får vi se om det blir for Grønbæk eller Eriksen. Lener Eriksen nå, vil ha 3xBG mot Viking.

LoeTo

Legg inn av LoeTo »

nesten samme laget, og vurderer selv.
Har lurt på om neste runde kanskje er bedre,
at det står greit nå ?
Vikingbryne skrev: man mai 29, 2023 1:54 pm På tide med WC?

Grytebust, Haugen
Linnes, Wallem, Ranger, Utvik, Næss
Vetlesen, Grønbeck, Pelle, FHM, Breivik
Finne, Høgh, Racaj

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vikingbryne skrev: man mai 29, 2023 1:54 pm På tide med WC?

Grytebust, Haugen
Linnes, Wallem, Ranger, Utvik, Næss
Vetlesen, Grønbeck, Pelle, FHM, Breivik
Finne, Høgh, Racaj
Hadde droppet det selv.

Gryte
Linnes-Wallem-Utvik
Vetle-Grønbæk-Pelle-FHM-Breivik
Finne-Høgh

Dette er et kjempefint lag denne runden, noe jeg kanskje må si mtp at jeg sannsynligvis vil ha 8 av de samme spillerne...

Vikingbryne

Legg inn av Vikingbryne »

LoeTo skrev: man mai 29, 2023 2:28 pm nesten samme laget, og vurderer selv.
Har lurt på om neste runde kanskje er bedre,
at det står greit nå ?
Vikingbryne skrev: man mai 29, 2023 1:54 pm På tide med WC?

Grytebust, Haugen
Linnes, Wallem, Ranger, Utvik, Næss
Vetlesen, Grønbeck, Pelle, FHM, Breivik
Finne, Høgh, Racaj
Kan kanskje vente, ja, bare bytte ut Ranger, kanskje? Skulle gjerne hatt inn Faris og en keeper, ellers bra kamper på de fleste

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Ville dere spart bytte, eller nedgradert Bjørkan denne runden?

Vikingbryne

Legg inn av Vikingbryne »

Lew_Ashby skrev: man mai 29, 2023 2:37 pm
Vikingbryne skrev: man mai 29, 2023 1:54 pm På tide med WC?

Grytebust, Haugen
Linnes, Wallem, Ranger, Utvik, Næss
Vetlesen, Grønbeck, Pelle, FHM, Breivik
Finne, Høgh, Racaj
Hadde droppet det selv.

Takker! Hvor lenge vil Wallem spille nå som han er solgt?

Gryte
Linnes-Wallem-Utvik
Vetle-Grønbæk-Pelle-FHM-Breivik
Finne-Høgh

Dette er et kjempefint lag denne runden, noe jeg kanskje må si mtp at jeg sannsynligvis vil ha 8 av de samme spillerne...

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2812

Legg inn av bønna1/2 »

Firminoooo skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm Ville dere spart bytte, eller nedgradert Bjørkan denne runden?
Spart.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Vikingbryne skrev: man mai 29, 2023 2:45 pm Takker! Hvor lenge vil Wallem spille nå som han er solgt?
Er han solgt? Har ikke lest mer etter at det ble kjent at Slavia Praha hadde lagt inn bud på 12 mill. Har ikke peiling når han forsvinner om han blir solgt til Tsjekkia, men vi får jo vite det ganske raskt isåfall. Blir i hvertfall til runde 11 tenker jeg.

Firminoooo

Legg inn av Firminoooo »

Noen gode tips til forsvarer til 3.3m? Fortrinnsvis både målfarlig og høy CS%.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»