Hvilken film så du sist?

Svar
Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Re: Hvilken film så du sist?

Legg inn av sertono »

Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 8:04 pm
sertono skrev: søn mai 28, 2023 7:56 pm Ironi, eller mener du dette? I såfall, herregud for en dust du er!
Da regner jeg med tommelen din lengre opp var en glipp. Jeg mener selvsagt dette. Lag en tråd som heter "din beste filmopplevelse" og du kan være 90% sikker på at den vil være ødelagt etter en dag eller to med møkkafilmer fra 70 - 90 tallet. Hvorfor er det feil å ha en egen tråd for en viss sjanger, eller filmer man selv synes er dårlig?
Det var en glipp. Jeg finner det artig og interresant å lese om alsaks filmer som er gitt ut, være seg møkk eller ikke, det er uansett historie. Frank.N.Steen er selveste iqonet på dette, the paragon of animal angående film. :)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 7:48 pm Smart. Spammeren skal vise dem som er lei spammingen ut. Ingen trenger å vandre herfra, men du kunne med stor fordel lage en egen tråd om filmer du ikke liker, men som du likevel må se, så kan de som deler din fascinasjon over slikt være i den tråden. Men det betyr selvsagt ikke at du ikke er velkommen i andre tråder, men kutt ut den jævla spammingen, både her og på musikkforumet, så ville ting blitt så mye bedre for de fleste andre.

Joda, det har hendt at jeg har funnet et og annet innlegg fra deg som er fornøyelig, men det er langt mellom. Derfor scroller jeg heller forbi, noe som tar unødvendig lang tid, siden de kommer som danglebær på et snøre. Så lar jeg det bli med det. Vil du fortsette å spamme, så gjør det, men vit at du fratar flere gleden ved å poste noe når det uansett drukner.
Har du et problem med meg eller andre, så neste gang ta det opp på privaten fremfor uti det felles. Det koster så lite.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Frank.N.Steen skrev: lør mai 27, 2023 12:38 pm
John Garfield skrev: lør mai 27, 2023 12:35 pm Du Frank du Frank..har du netflix?
Nei, men sjekker innom i ny og ne via lillebrors netflix. Tror den siste nyere produksjonen deres, og som imponerte var Extraction med han Thor skuespilleren.

Vel, i det minste er jeg halvveis i den meget imponerende Utvandrarna/Nybyggerne (1971-72), så alt er ikke helt bekmørkt på filmfronten.
Så forresten på tirsdag at det er lagd ei nyversjon (visstnok mye kortere) av nevnte svenske filmklassiker, men virker som en jeg vil la være inntil en har sett ferdig originalen.
Du får gi lyd når du tar et abbonement, Kunne gitt deg noen gode tips der. Utvandrarna/nybyggarna er høy kvalitet ja, regissør Jan Troell er topp 3 regissører i norden for meg. Hans beste film synes jeg er- her har du ditt liv som jeg tror er på SF kanalen.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

sertono skrev: søn mai 28, 2023 8:06 pm Jeg finner det artig og interresant å lese om alsaks filmer som er gitt ut, være seg møkk eller ikke, det er uansett historie.
Men disse trenger man vel ikke ramse opp i enhver tråd som omhandler film. Det er null problem å opprette tråder for filmer man ikke liker, og fortelle historien bak hvorfor man ikke liker, samt filmfakta. Da slipper man scrollehelvetet i de andre trådene.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Frank.N.Steen skrev: søn mai 28, 2023 8:07 pm Har du et problem med meg eller andre, så neste gang ta det opp på privaten fremfor uti det felles. Det koster så lite.
Jeg har tatt det her, og har sagt mitt nå. Please continue.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 8:10 pm
sertono skrev: søn mai 28, 2023 8:06 pm Jeg finner det artig og interresant å lese om alsaks filmer som er gitt ut, være seg møkk eller ikke, det er uansett historie.
Men disse trenger man vel ikke ramse opp i enhver tråd som omhandler film. Det er null problem å opprette tråder for filmer man ikke liker, og fortelle historien bak hvorfor man ikke liker, samt filmfakta. Da slipper man scrollehelvetet i de andre trådene.
Uten Frank så hadde det ikke vært scrolling i det hele tatt.

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 8:10 pm
sertono skrev: søn mai 28, 2023 8:06 pm Jeg finner det artig og interresant å lese om alsaks filmer som er gitt ut, være seg møkk eller ikke, det er uansett historie.
Men disse trenger man vel ikke ramse opp i enhver tråd som omhandler film. Det er null problem å opprette tråder for filmer man ikke liker, og fortelle historien bak hvorfor man ikke liker, samt filmfakta. Da slipper man scrollehelvetet i de andre trådene.
Jeg oppfatter det ikke slik i det hele tatt. Nei, jeg er uenig, jeg syns Frank.N.Steen utfører dette helt fantastisk. Så får det være om man irriterer seg, couldn't give a damn!

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Kjenner jeg føler meg veldig lysten til å kjøre i gang med ei skikkelig lang og seig bad movie maraton natt, selvsagt med oppdaterte omtaler. ;)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Frank.N.Steen skrev: søn mai 28, 2023 8:20 pm Kjenner jeg føler meg veldig lysten til å kjøre i gang med ei skikkelig lang og seig bad movie maraton natt, selvsagt med oppdaterte omtaler. ;)
Jeg er med! ;)

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

John Garfield skrev: søn mai 28, 2023 8:09 pm Du får gi lyd når du tar et abbonement, Kunne gitt deg noen gode tips der. Utvandrarna/nybyggarna er høy kvalitet ja, regissør Jan Troell er topp 3 regissører i norden for meg. Hans beste film synes jeg er- her har du ditt liv som jeg tror er på SF kanalen.
Rart med SF kanalen, den falt ut av borettslagets valg av favorittkanaler, og måtte betale en del ekstra for å få den. Men så stoppa det også opp, og siden har det ikke vært lett å få den tilbake igjen.

Nå sender de jo utrolig mye repriser, og av mye man allerede besitter i filmhylla fra tidligere. Men alltids noe usett og av interesse gjør jo at en zappet innom.

Liker hvordan Utvandrarna leverer ei ganske upolert og rå fortelling om hvor hardt og brutalt drømmen om Amerika og et bedre liv var for mange, og regner med at gresset er nok ikke grønnere på andre siden i Nybyggarna heller.
Har delt de opp som 1 time av gangen, men kunne nok lett sett alle 6 og en halv timene i det rette humør.

Skal si i fra om jeg gjøre noe med netflix eller andre streaming tilbud, for utvalg i de få gjenværende fysiske filmsjappene her til lands, de få vannhulla har vel snart tørka helt igjen.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

John Garfield skrev: søn mai 28, 2023 8:15 pm Uten Frank så hadde det ikke vært scrolling i det hele tatt.
Det hadde blitt mindre scrolling, men med kvalitet.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

sertono skrev: søn mai 28, 2023 8:21 pm Jeg er med! ;)
Har jo alltids vært litt nysgjerrig på hvor "bra" Manos: The Hands of Fate eller The Room egentlig er.
Heldigvis har man jo alltids Youtube, der ligger alle de sjeldne kvalitetsfilmene ute, og attpåtil helt gratis, av en eller annen grunn.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Frank.N.Steen skrev: søn mai 28, 2023 8:20 pm Kjenner jeg føler meg veldig lysten til å kjøre i gang med ei skikkelig lang og seig bad movie maraton natt, selvsagt med oppdaterte omtaler. ;)
Trassalderen kjenner ingen alder, så kjør på. Nå forlater jeg tråden og siste ord fra min sin side er sagt om dette.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

Frank.N.Steen skrev: søn mai 28, 2023 8:20 pm Kjenner jeg føler meg veldig lysten til å kjøre i gang med ei skikkelig lang og seig bad movie maraton natt, selvsagt med oppdaterte omtaler. ;)
Gull om du kommer med slike omtaler. Jeg poster dessverre lite her, men leser med glede omtalene dine (og alle andres). Er jeg ikke interessert i en omtale scroller jeg jo bare enkelt forbi, uten å bruke mange kalorier.
Jeg tror det vil være døden for dette forumet om det sette for strikte regler for hvilke typer filmer og kvalitet på filmer som skal være velkommen her.

Knaberaps

Legg inn av Knaberaps »

Taarnfyrsten skrev: søn mai 28, 2023 8:51 pm Jeg tror det vil være døden for dette forumet om det sette for strikte regler for hvilke typer filmer og kvalitet på filmer som skal være velkommen her.
Det ville det definitivt vært.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Taarnfyrsten skrev: søn mai 28, 2023 8:51 pm Gull om du kommer med slike omtaler. Jeg poster dessverre lite her, men leser med glede omtalene dine (og alle andres). Er jeg ikke interessert i en omtale scroller jeg jo bare enkelt forbi, uten å bruke mange kalorier.
Jeg tror det vil være døden for dette forumet om det sette for strikte regler for hvilke typer filmer og kvalitet på filmer som skal være velkommen her.
Hyggelig å høre at mye av det man ser (også mye av det fæle), ikke alltids er helt til forgjeves. 8-)

Men ja, har jo alltids Halloween tråden med fokus på det å forsøke seg gjennom minimum 31 skrekkfilmer på 31 dager i Oktober.
Og har man sett sin del med skrekkfilm i livet, så blir det fort til at en gjør noen litt for impulsive valg på Youtube og plukker opp et par reale "vinnere".
Likevel, noen av disse virkelige fæle b-filmene er jo så gjennomført komisk levert, at det bikker kjapt over i en blanding av fascinasjon og tidvis stor underholdning.

Men det med bad movie maraton i natt, det får jeg nok heller la ligge til en annen gang.
For det er ikke ofte man snubler over ei Plan 9 From Outer Space, Hard Ticket to Hawaii eller Samurai Cop på rekke og rad.

Men det gjør det litt mer verdt å lide seg gjennom mye skit, om en da til slutt skulle få treffe på ei med samme underholdningsverdi som av de nevnte kult-bad movie perlene ovenfor:
Sist redigert av Frank.N.Steen den søn mai 28, 2023 9:21 pm, redigert 1 gang totalt.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ingen norske streamingtjenester som har Top Gun: Maverick i sortimentet?

ElGuaje

Legg inn av ElGuaje »

chelsea8 skrev: søn mai 28, 2023 9:20 pm Ingen norske streamingtjenester som har Top Gun: Maverick i sortimentet?
SkyShowTime(tidligere paramount+) har den

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

ElGuaje skrev: søn mai 28, 2023 9:21 pm SkyShowTime(tidligere paramount+) har den
Takker 👍 Den tjenesten har jeg.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

chelsea8 skrev: søn mai 28, 2023 9:20 pm Ingen norske streamingtjenester som har Top Gun: Maverick i sortimentet?
Kan sende deg en PM om link til filmen i sin helhet, gratis.

Edit:

Ah, du har fått tips om den. Håper filmen faller i smak.
Sist redigert av Frank.N.Steen den søn mai 28, 2023 9:24 pm, redigert 1 gang totalt.

Taarnfyrsten

Legg inn av Taarnfyrsten »

ElGuaje skrev: søn mai 28, 2023 9:21 pm
chelsea8 skrev: søn mai 28, 2023 9:20 pm Ingen norske streamingtjenester som har Top Gun: Maverick i sortimentet?
SkyShowTime(tidligere paramount+) har den
Kan leies på TV2 Sumo, SF Anytime, kjøpes på Viaplay.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Takk, men det går fint. Har SkyShowTime etter at jeg fulgte Yellowstone der.

Orker ikke å bruke mer penger hvis jeg allerede har tilgang 😊

peraleks

Legg inn av peraleks »

John Garfield skrev: søn mai 28, 2023 8:15 pm
Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 8:10 pm
sertono skrev: søn mai 28, 2023 8:06 pm Jeg finner det artig og interresant å lese om alsaks filmer som er gitt ut, være seg møkk eller ikke, det er uansett historie.
Men disse trenger man vel ikke ramse opp i enhver tråd som omhandler film. Det er null problem å opprette tråder for filmer man ikke liker, og fortelle historien bak hvorfor man ikke liker, samt filmfakta. Da slipper man scrollehelvetet i de andre trådene.
Uten Frank så hadde det ikke vært scrolling i det hele tatt.
Nei da hadde dette forumet dødd ganske greit ute egentlig.
Har fått mange gode tips til filmer i denne tråden og lest noen artige omtaler av filmer jeg ellers aldri hadde visst eksisterte engang.
Ganske greit også med tanke på at de 10-ish siste årene ikke har vært spesielt mye å hoppe i taket over det som har blitt sendt ut i diverse kinosaler.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

The electrial life of Louis Wain (Netflix) - rating 6/10.
Interessant film om en kurious type jeg aldri hadde hørt om før, men har jo sett kattekunsten tidligere.
Benedict Cumberbatch kan ikke gjøre dårlige roller, og ei heller ikke i denne filmen.

Nim's Island (HBO) - rating 5/10.
Litt for barnlig i uttrykket for min del, men helt grei tidsfordriv å se på.

City of Ember (Netflix) - rating 5/10.
Enda en film som bare er helt grei. Savner noen virkelig gode filmer, men de er det lengre og lengre mellom.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Bilde
The Man from Laramie (1955) av Anthony Mann

Når den mystiske fremmede Will Lockheart (James Stewart) ankommer ei mindre by, er det ikke for ei vennlig visitt, men personlig hevn for noe uoppgjort fra fortiden. Men i stedet for å spore opp gjerningsmannen, møter han i stedet et ganske så overkjørt lite samfunn, hvor en mektig eldre mann og hans ansvarsløse og sadistiske arving virker å styre med jernhånd.

Har fått bunkra opp litt usett western utover sommeren, og hadde jo et fint besøk med Stewart i Shenandoa (1965) for ikke så langt tilbake.
Man from Laramie er ikke helt på samme nivået, kanskje litt for oppskriftsmessig i perioder, men Stewart gjør en solid innsats nok en gang, og har mange dyktige skuespillere rundt seg. Men håpet kanskje på ei litt mørkere hevnerfilm, og denne "sporet" av litt i unødig romantikk og lignende, men tok seg heldigvis opp igjen mot slutten.

7,5/10

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn mai 28, 2023 11:35 pm Nim's Island (HBO) - rating 5/10.
Litt for barnlig i uttrykket for min del, men helt grei tidsfordriv å se på.
Skulle til å spørre om den hadde noe med The Secret of NIHM å gjøre. Men det er vel ikke tilfelle her, og da hadde vel allerede Don Bluth forlatt Disney og påstarta sitt eget animasjonsselskap.

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Frank.N.Steen skrev: søn mai 28, 2023 11:46 pm
Winnowill skrev: søn mai 28, 2023 11:35 pm Nim's Island (HBO) - rating 5/10.
Litt for barnlig i uttrykket for min del, men helt grei tidsfordriv å se på.
Skulle til å spørre om den hadde noe med The Secret of NIHM å gjøre. Men det er vel ikke tilfelle her, og da hadde vel allerede Don Bluth forlatt Disney og påstarta sitt eget animasjonsselskap.
Nei, den perlen av en film har den ingenting å gjøre med.

I desp av en virkelig god film setter jeg nå på Gudfaren. Den har jeg ikke sett, så håper 9.2 ratingen innfrir.
Sist redigert av Winnowill den søn mai 28, 2023 11:50 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn mai 28, 2023 11:48 pm Nei, den perlen av en film har den ingenting med å gjøre med.
Godt å høre vi er enige i at Bluths animasjonsfilm er ei perle, men kom jo til å tenke på hvordan de senere melka Lillefot og vennene hans eller American Tail filmene meget hardt utover 90-tallet, og skulle ikke overrasket om de til slutt gjorde noe lignende med Secret of NIMH.

John Garfield

Legg inn av John Garfield »

Knaberaps skrev: søn mai 28, 2023 8:33 pm
John Garfield skrev: søn mai 28, 2023 8:15 pm Uten Frank så hadde det ikke vært scrolling i det hele tatt.
Det hadde blitt mindre scrolling, men med kvalitet.
Som selvutnevnt politimester her på forumet, så er du jo forpliktet til å komme med gode anmeldelser av kvalitetsfilm, så det ser jeg virkelig frem til. Kan jo ikke klage på andre hvis man ikke bidrar selv. Det regner jeg med du er enig i?

Brukeravatar
Frank.N.Steen
Innlegg: 3879
Sted: Oslo

Legg inn av Frank.N.Steen »

Winnowill skrev: søn mai 28, 2023 11:48 pm I desp av en virkelig god film setter jeg nå på Gudfaren. Den har jeg ikke sett, så håper 9.2 ratingen innfrir.
Innfridde Gudfarens solide rating med din?

Prøvde meg på en siste film i natt, men innså at det å ligge i senga å se film, ender oftest med at en sovner. Ikke at filmen (Stepmonster fra 1993) var ei total sovepille, men mye mørke scener og grumsete bildekvalitet, så nei, får vurdere å se den ferdig en annen gang.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Film»