Situasjonen i Ukraina Del 2

Låst
Varulv2468

Re: Situasjonen i Ukraina Del 2

Legg inn av Varulv2468 »

Det var avfyrt 11 ballistiske missiler av type Iskander mot Kyiv, de ble alle skutt ned.

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Ruzzerne er ikke det spor bedre enn de tyske nazistene var:

Genial

Legg inn av Genial »

Fago skrev: man mai 29, 2023 1:24 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Ruzzerne er ikke det spor bedre enn de tyske nazistene var:
Jeg har ikke sagt at dagens Russland i Ukraina er bedre enn Nazi-Tyskland. Deres fremgangsmåte og handlinger er like jævlige. Men hvis du tror russerne gjør noe som tyskerne ikke gjorde så foreslår jeg at du åpner en historiebok.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Varulv2468 skrev: man mai 29, 2023 1:01 pm Det var avfyrt 11 ballistiske missiler av type Iskander mot Kyiv, de ble alle skutt ned.
Patriotbatteriene får de ikke has på. Uvirkelige scener når rester av det faller ned, mens livet går sin gang.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

DennisB skrev: man mai 29, 2023 12:45 pm Det ble nylig sluppet opplysninger om at M1 Abrams tanks først nå var under opplæring for ukrainerne, i Tyskland. Så det er nok mye som ikke er på plass enda, bl.a. svenskenes CV-90.
Når vi snakker om offensiven, er den foreløpig spredt, og mye mer vil settes inn etterhvert, ikke bare av tanks. Sommeren vil vise oss fullt ut hva Ukraina har av offensiver å sette inn. Enn så lange beskytes ammolagre og vitale baser for militære styrker (som rammer mannskap og befal) langt bak frontlinjene, i et ledd for å svekke russerne maksimalt før det virkelig trengs i sommer, og når høsten kommer.

Jeg har virkelig trua på at dette vil gå veien. Og F-16 vil være på plass før 2024, det er jeg overbevist om. Dvs. ukrainerne selv, og bl.a. amerikanske kilder, mener det samme, og har overbevist meg. 4-5 måneder er hva de trenger.
Det tar for en erfaren ukrainsk pilot 4-6 måneder å lære og fly F16. Det å operere flyet i krig og i større operasjoner i samarbeid med bakken og andre fly tar enda lengre tid. NUPI Sollid med 10 år som F16 pilot var inne på alt dette. Det å operere fly i en krigssone er noe helt annet enn å fly en to-seter med passasjer fra Ørlandet eller Bodø.

Tidsvinduet for operative F16 til nytte i krigen med alle støttefunksjoner er nok langt ut i 2024. Jeg håper og tror du har rett i første avsnitt. At Ukraina nå mørner russerne med presise bakke missil systemer, og tar ut samlinger av personell, kommandosentraler, tyngre våpen osv.. Jeg preges av og til av pessimisme med henblikk på Bakhmut, men jeg er født optimist med noe realisme. Jeg tror fortsatt Bakhmut dels var en finte og dels et sted å drepe russere og ødelegge utstyr. Som med tvillingbyene, selv om dette nok (ifølge Ulven) var en tabbe. Ukrainerne har dyktige folk i sin ledelse med nær kontakt med NATO rådgivere. Lekkasjene i vinter om manko på våpen var ikke bra. Håper det kom noe godt ut av dette ved at både USA og andre land brettet opp ermene med nye leveranser. Mye tyder på dette.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Genial skrev: man mai 29, 2023 1:31 pm
Jeg har ikke sagt at dagens Russland i Ukraina er bedre enn Nazi-Tyskland. Deres fremgangsmåte og handlinger er like jævlige. Men hvis du tror russerne gjør noe som tyskerne ikke gjorde så foreslår jeg at du åpner en historiebok.
Vel, vi har bare vist til hva ukrainerne som har opplevd begge deler sier. Så de har i det minste behandlet ukrainerne bedre de stedene det gjelder enn det russerne gjør. Les det Varulv skriver, det er spot on.

Det er ingen som forsøker å spille ned holocaust, utryddingsleire og den type ting. Selv om Putin virker å være inspirert av også de mest grusomme tingene ved nazismen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

av Fernandovonarb » man mai 29, 2023 11:35 am skrev:

"Russerne sendte over 30 Kh-101/555 i natt igjen. Prisen pr stykk er over hundre millioner kroner som tilsvarer mellom 3 og 4 milliarder kroner i ett angrep. Og det mens hus faller sammen i det pill råtne landet"

Putin bryr seg ikke om samfunns-økonomien eller å bygge opp landet sitt
Det er kun militære interesser hos den mannen
og det visste man fra før.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

"Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile."
Greit, men hjelpen til Ukraina har dempet tallet på døde og Nazi-tyskland angrep mange land
så å tro at nazistene var verre enn russerne blir umulig å sammenligne.
Men russernes framferd i Ukraina er barbarisk, intet mindre.

Genial

Legg inn av Genial »

JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 2:46 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 1:31 pm
Jeg har ikke sagt at dagens Russland i Ukraina er bedre enn Nazi-Tyskland. Deres fremgangsmåte og handlinger er like jævlige. Men hvis du tror russerne gjør noe som tyskerne ikke gjorde så foreslår jeg at du åpner en historiebok.
Vel, vi har bare vist til hva ukrainerne som har opplevd begge deler sier. Så de har i det minste behandlet ukrainerne bedre de stedene det gjelder enn det russerne gjør. Les det Varulv skriver, det er spot on.

Det er ingen som forsøker å spille ned holocaust, utryddingsleire og den type ting. Selv om Putin virker å være inspirert av også de mest grusomme tingene ved nazismen.
Nå er det knapt noen ukrainere som lever i dag som har vært vitne til hvordan tyskerne oppførte seg under andre verdenskrig. Hvis du var 10 år når krigen ble avsluttet så er du 88 år i dag. Tror du tyskerne behandlet ukrainske barn på samme måte som de behandlet voksne? Ukrainske sivile ble selvfølgelig torturert og drept av tyskerne på samme måte som russerne gjør. Det er ikke sånn at de russiske soldatene i dag dreper alle ukrainere de kommer over i de okkuperte områdene heller. Du har jo ukrainere i disse områdene som fortsatt støtter Russland eller i beste fall er likegyldig til hvem som tar over.

Dette er ikke et forsøk på å gjøre russerne bedre enn Nazi-Tyskland, men så lenge krigen har pågått så kommer det innlegg her inne som forsøker og gjøre russerne verre enn hva nazistene var. Og det er så utrolig historieløst. Som jeg sa i sted så mener jeg ikke at det var noe du forsøkte å gjøre.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Big George skrev: man mai 29, 2023 2:47 pm av Fernandovonarb » man mai 29, 2023 11:35 am skrev:

"Russerne sendte over 30 Kh-101/555 i natt igjen. Prisen pr stykk er over hundre millioner kroner som tilsvarer mellom 3 og 4 milliarder kroner i ett angrep. Og det mens hus faller sammen i det pill råtne landet"

Putin bryr seg ikke om samfunns-økonomien eller å bygge opp landet sitt
Det er kun militære interesser hos den mannen
og det visste man fra før.
Det er for meg merkelig å angripe Kyiv, hva er poenget bortsett fra terror? Er det noe historien har vist er at det skal utrolig mye til å knekke moralen til sivilbefolkningen, særlig hvis de tror på saken. Det tror jeg de som bor i Kyiv gjør.

Hvorfor angriper ikke Russland militære mål istedenfor, slik som jernbanebroer over Dnipro. treningsområder for de nye brigadene i Ukraina, produksjonssteder for våpen i Ukraina?

Jeg tror det er fordi de ikke kan. De har ikke nøyaktige nok raketter for å treffe broer. De har ikke god nok informasjon for å ta ut treningsområder og produksjonsteder.

Dette viser hvor dårlig militæret til Russland er. De har mye våpen men presisjonsvåpen har de ikke. Ikke har de ett fungerende militær etterretning som kan gi dem informasjon i nær samtid. Det er rykter om at Russland bare kan få oppdaterte satellittbilder over Ukraina to ganger i måneden. Jeg begynner å tro at det er sant.

Så jeg tror ikke det er det militære som driver Putin, å angripe Kyiv og andre byer er politisk motivert og motivert at Russland ikke kan angripe militære mål langt fra fronten.

Pushback

Legg inn av Pushback »

Jeg er enig, det er vanskelig å tolke denne vedvarende bruken av missiler mot meningsløse mål, som noe annet enn "bedre enn ikke noe" tankegang fra russerne. 20 millioner per missil ja.. da er det kanskje greit å treffe noen ammolagre.

Brukeravatar
MacanT
Innlegg: 3094

Legg inn av MacanT »

Fago skrev: man mai 29, 2023 1:24 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Ruzzerne er ikke det spor bedre enn de tyske nazistene var:
Måtte russerne brenne i helvete.

Brukeravatar
Albania
Innlegg: 1208

Legg inn av Albania »


Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

Genial skrev: man mai 29, 2023 2:56 pm
Nå er det knapt noen ukrainere som lever i dag som har vært vitne til hvordan tyskerne oppførte seg under andre verdenskrig. Hvis du var 10 år når krigen ble avsluttet så er du 88 år i dag.
Jeg ser ikke noen grunn til å betvile det disse eldre ukrainerne forteller nei. De sier at tyskerne oppførte seg bedre, det tror jeg på. Viser igjen til Varulv sin post om dette og har sagt mitt om dette nå. Ytterligere kverulering om dette blir ikke besvart fra meg.

Genial

Legg inn av Genial »

JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 4:56 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 2:56 pm
Nå er det knapt noen ukrainere som lever i dag som har vært vitne til hvordan tyskerne oppførte seg under andre verdenskrig. Hvis du var 10 år når krigen ble avsluttet så er du 88 år i dag.
Jeg ser ikke noen grunn til å betvile det disse eldre ukrainerne forteller nei. De sier at tyskerne oppførte seg bedre, det tror jeg på. Viser igjen til Varulv sin post om dette og har sagt mitt om dette nå. Ytterligere kverulering om dette blir ikke besvart fra meg.
Enig at vi er ferdig med dette nå, men hvis det å svare på innlegg er kverulering så bør du bli litt mindre hårsår.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Noen som har lest og vurdert denne?:
https://www.indianpunchline.com/us-hope ... n-ukraine/

Falcon
Innlegg: 2482

Legg inn av Falcon »

Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:02 pm Noen som har lest og vurdert denne?:
https://www.indianpunchline.com/us-hope ... n-ukraine/
jeg tenker at russerne er glad i tomme ord. Ukrainerne kommer ikke til å stoppe, så da får russerne sette igang med denne store kampanjen østenfor Dnipro.

Brukeravatar
Karatel
Innlegg: 6683

Legg inn av Karatel »

Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Som det er sagt flere ganger før i denne tråden er alle påstander om at russerne oppfører seg verre i Ukraina enn tyskerne en bagatellisering av Holocaust, en benektelse av Holocaust. Det er en hån mot alle jøder, det er jevngodt med å spytte dem i ansiktet.

Da Zelenskyj talte til Knesset i Israel sammenlignet han russerne med nazistene, og israelerne ble rasende og Zelensky fikk så hatten passet.

Jeg tviler ikke på at det er ukrainere som mener at russerne er verre enn tyskerne, og det forteller enten at de er helt historieløse eller så forteller det hva de mener om jøder.

RvsB

Legg inn av RvsB »

Karatel skrev: man mai 29, 2023 6:23 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Som det er sagt flere ganger før i denne tråden er alle påstander om at russerne oppfører seg verre i Ukraina enn tyskerne en bagatellisering av Holocaust, en benektelse av Holocaust. Det er en hån mot alle jøder, det er jevngodt med å spytte dem i ansiktet.

Da Zelenskyj talte til Knesset i Israel sammenlignet han russerne med nazistene, og israelerne ble rasende og Zelensky fikk så hatten passet.

Jeg tviler ikke på at det er ukrainere som mener at russerne er verre enn tyskerne, og det forteller enten at de er helt historieløse eller så forteller det hva de mener om jøder.
Man kan si det samme om de som kun snakker om jødene og aldri de fem millioner andre som ble drept i konsentrasjonsleirene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

En milepæl er nådd. 2000 russiske tanks er dokumentert tapt på listen til Oryx.

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Falcon skrev: man mai 29, 2023 6:18 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:02 pm Noen som har lest og vurdert denne?:
https://www.indianpunchline.com/us-hope ... n-ukraine/
jeg tenker at russerne er glad i tomme ord. Ukrainerne kommer ikke til å stoppe, så da får russerne sette igang med denne store kampanjen østenfor Dnipro.
Nei, det ser ikke ut som noen av partene vurderer å stoppe. Tiden for mulige kompromisser ser ut til å være forbi. Gud vet hvor lenge de kommer til å holde på.

Genial

Legg inn av Genial »

Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:53 pm
Falcon skrev: man mai 29, 2023 6:18 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:02 pm Noen som har lest og vurdert denne?:
https://www.indianpunchline.com/us-hope ... n-ukraine/
jeg tenker at russerne er glad i tomme ord. Ukrainerne kommer ikke til å stoppe, så da får russerne sette igang med denne store kampanjen østenfor Dnipro.
Nei, det ser ikke ut som noen av partene vurderer å stoppe. Tiden for mulige kompromisser ser ut til å være forbi. Gud vet hvor lenge de kommer til å holde på.
Hvilket kompromiss er det du ser for deg? Og du omtaler dette som en krig med to like parter, men hva tror du skjer hvis Ukraina stopper og forsvare seg?

Bjonte

Legg inn av Bjonte »

Genial skrev: man mai 29, 2023 6:59 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:53 pm
Falcon skrev: man mai 29, 2023 6:18 pm

jeg tenker at russerne er glad i tomme ord. Ukrainerne kommer ikke til å stoppe, så da får russerne sette igang med denne store kampanjen østenfor Dnipro.
Nei, det ser ikke ut som noen av partene vurderer å stoppe. Tiden for mulige kompromisser ser ut til å være forbi. Gud vet hvor lenge de kommer til å holde på.
Hvilket kompromiss er det du ser for deg? Og du omtaler dette som en krig med to like parter, men hva tror du skjer hvis Ukraina stopper og forsvare seg?
De kompromissene som hadde vært muligere på et tidligere stadie er jeg usikker på hvor mye det er verdt å skrive om, det er uansett for seint..

Like parter? I utgangspunktet er det veldig David vs Goliat, men forsvarskrig er noe annet enn angrepskrig. Og så har jo Ukraina sterk backing. Så ja, kanskje de er like parter. Jevne nok til at ingen gir seg ser det ut til.

Genial

Legg inn av Genial »

Bjonte skrev: man mai 29, 2023 7:09 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 6:59 pm
Bjonte skrev: man mai 29, 2023 6:53 pm

Nei, det ser ikke ut som noen av partene vurderer å stoppe. Tiden for mulige kompromisser ser ut til å være forbi. Gud vet hvor lenge de kommer til å holde på.
Hvilket kompromiss er det du ser for deg? Og du omtaler dette som en krig med to like parter, men hva tror du skjer hvis Ukraina stopper og forsvare seg?
De kompromissene som hadde vært muligere på et tidligere stadie er jeg usikker på hvor mye det er verdt å skrive om, det er uansett for seint..

Like parter? I utgangspunktet er det veldig David vs Goliat, men forsvarskrig er noe annet enn angrepskrig. Og så har jo Ukraina sterk backing. Så ja, kanskje de er like parter. Jevne nok til at ingen gir seg ser det ut til.
Jeg tenkte mer på at du skrev "det ser ikke ut som noen av partene vurderer å stoppe." For det er ganske to forskjellige utfall som skjer hvis en av partene slutter å krige. For Ukraina sin del betyr det slutt på nasjonen og en voldelig okkupasjon av Russland, men hvis Russland slutter å krige forblir Ukraina fritt. Dermed er det kun en av partene som i realiteten kan slutte, og det er Russland.

Brukeravatar
JauKaninen
Innlegg: 1654

Legg inn av JauKaninen »

RvsB skrev: man mai 29, 2023 6:29 pm
Man kan si det samme om de som kun snakker om jødene og aldri de fem millioner andre som ble drept i konsentrasjonsleirene.
De sa heller aldri at det de ble utsatt for er verre enn holocaust, de eldre ukrainerne som har blitt intervjuet i forskjellige artikler har kun sagt at DE har blitt bedre behandlet under nazistenes okkupasjon enn under russernes okkupasjon. Og leser man begrunnelsen deres så ser jeg ikke noen grunn til å tvile på det.
Sist redigert av JauKaninen den man mai 29, 2023 7:21 pm, redigert 1 gang totalt.

MRSA
Innlegg: 2168

Legg inn av MRSA »

Karatel skrev: man mai 29, 2023 6:23 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 12:37 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 12:21 pm Nok en ukrainer som husker tyskerne som bedre enn russerne:

"84 år gamle Kateryna Bondajevitsj husker andre verdenskrig, men syns denne krigen er verre. – Tyskerne tok alt vi hadde, men de drepte oss i hvert fall ikke."

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/hap ... /15770014/
Jeg sier ikke at dette er din mening, men å påstå at dagens Russland er verre enn Nazi-Tyskland er så historieløst at man ikke vet hvor man skal begynne.

Nazistenes krigføring i øst drepte blant annet flere millioner sivile.
Som det er sagt flere ganger før i denne tråden er alle påstander om at russerne oppfører seg verre i Ukraina enn tyskerne en bagatellisering av Holocaust, en benektelse av Holocaust. Det er en hån mot alle jøder, det er jevngodt med å spytte dem i ansiktet.

Da Zelenskyj talte til Knesset i Israel sammenlignet han russerne med nazistene, og israelerne ble rasende og Zelensky fikk så hatten passet.

Jeg tviler ikke på at det er ukrainere som mener at russerne er verre enn tyskerne, og det forteller enten at de er helt historieløse eller så forteller det hva de mener om jøder.
I utgangspunktet har du heilt rett, men hugs på at det er nok slik dei fleste ukrainarar opplever det. Og for dei så er det nok heilt rett. Og kven av oss har rett til å sei at dei har feil? Hugs for ei som opplever krigen har ikkje anledning til å sette seg inn i kva nazistane dreiv på med over for andre enn seg sjølv og sine nære.

Brukeravatar
izzet2015
Innlegg: 1308

Legg inn av izzet2015 »

Folk her inne hevder at Ukraina er på offensiven, ikke mye som tyder på det når russerne bomber Kiev på høylys dag! Da har russerne full kontroll. Før eller siden tømmes Ukraina for våpen som skal skyte ned missiler. Det er en gåte for meg hvordan Ukraina skal greie å stoppe russerne. Ikke mye som tyder på fremgang.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Fernandovonarb skrev: man mai 29, 2023 6:31 pm En milepæl er nådd. 2000 russiske tanks er dokumentert tapt på listen til Oryx.
Så er spørsmålet hvor mange er ikke dokumentert? Hvis en anslår at det er 25% flere tapte tanks er tallet 2500. Vil tro det er ett minimum. Det er vel omtrent det antallet relativt moderne tanks russeren har igjen. Så femten måneder til så er det slutt på moderne tanks hos russerne hvis de fortsetter å ha like store tap.
Dette samtidig som Ukraina får relativt lite antall tanks fra vesten som er mye bedre enn hva russerne har. Ukraina har bedre kvalitet, men kanskje mindre kvantitet?

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Genial skrev: man mai 29, 2023 5:11 pm
JauKaninen skrev: man mai 29, 2023 4:56 pm
Genial skrev: man mai 29, 2023 2:56 pm
Nå er det knapt noen ukrainere som lever i dag som har vært vitne til hvordan tyskerne oppførte seg under andre verdenskrig. Hvis du var 10 år når krigen ble avsluttet så er du 88 år i dag.
Jeg ser ikke noen grunn til å betvile det disse eldre ukrainerne forteller nei. De sier at tyskerne oppførte seg bedre, det tror jeg på. Viser igjen til Varulv sin post om dette og har sagt mitt om dette nå. Ytterligere kverulering om dette blir ikke besvart fra meg.
Enig at vi er ferdig med dette nå, men hvis det å svare på innlegg er kverulering så bør du bli litt mindre hårsår.
Da har tolmodigheten for hva som er kverulering endret seg enormt. For ca 1 år siden kunne en bruker (som er her ennå) holde på å oppta 90% av tråden i 10 sider fordi hen alltid fikk svar og kunne flisespikke videre, ofte på historiske tema som hadde INGENTING med krigen i Ukrsaina å gjøre.

Midgardsormen

Legg inn av Midgardsormen »

Russerne har i århundrer drevet og utslettet nasjoner gjennom ulike former for folkemord, helt i samme stil som nazistene. Minner også om at det var Molotov-Ribbentrop pakten som startet andre verdenskrig.

Det finnes mange tråder på Twitter om Holomodor, Asharshylyk, Kirkassia, samt hva som skjedde i Sibir, Kamtsjakta, for ikke å glemme den nyere behandlingen av "våre" folkeslag finner, samer, tyskere og Kola-nordmenn.

Putins mål med krigen er å utslette en nasjon, et språk, en kultur.

Midlene er tortur, folkemordsbombing (Mariupol), voldtekter, deportasjoner og utsulting (også for å presse afrikanere).

Det er slik Stalin, Lenin og tsarene også holdt på. Det er fullt på høyde med nazistene, særlig når en tar med at varigheten strekker seg mye, mye lengre.

Låst

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»